Nyt äkkiä viimeisiä odotus kuulumisia tulemaan,viimeisiä aikoja raskaana tässä vietellään.
Täällä vielä 3 viikkoa tasan laskettuun aikaan.
Synnytystä tässä malttamattomana jo odotan,tietäisi sitten kumpi tulee.
Vointi ollut hyvä,mitä nyt välillä hieman selkää särkee,mutta kai kuuluu asiaan.
melkein kaikki vauvalle valmiina,loput ehtii hommata kun vauva valmis...sitterit sun muut jos haluaa.
Miestä valmistellut synnytykseen,jos siihen nyt voi valmistautua...itseäni ei ainakaan vielä pelota...toinen asia kun tosi sitten kyseessä!!
MUKAVAA LOPPUODOTUSTA MUILLE JOLLETTE OLE SITTEN JO PUTKAUTTANUT ETUAJASSA!
Maalismammat
11
771
Vastaukset
- majlise
On kiva tietää että on muitakin"kohtalon tovereita".
Täällä on viikkoja jäljellä tasan 5. Ja mietitään kovasti 8v tytön kanssa että kumpihan se olisi. Ois se jo niin kiva saada käsivarsille... Mulla on jo laskeutunut vatsa ja supistuksiakin tulee ihan kivasti joten ei sitä tiedä jospa sitä saa joku ilta lähteä ajelee synnäriä kohti ; ) Perheen lisäys onnea teille kaikille ja nauttikaa toki uudesta tulokkaasta täysin rinnoin. Kyllä elämä on ihmeellistä kun sellainen pieni nyytti nostetaan sulle syliin ;D- 5 viikkoa jäljellä
Jännitetään nyt sitä, kun esikoinen syntyi perätilassa ja nyt tämä toinenkin on, että voiko olla tottakaan, että molemmat menisi näin. Ehkäpä siellä vielä käännytään. Kaikenlaista pientä vaivaa on ja unet on menny tosi huonoiksi, mutta jospa tässä selviäisi. :-) Vointeja muille maalismammoille!
- Nemi (rv 33+3)
on vielä 6 viikkoa ja 4 päivää jäljellä.. Alkaa masu olla sen verran tiellä jo et kenkien laittaminen on ihan kamalan raskasta. Eikä joka paikasta mahu enää liikkumaan.. Joka on ihan uusi juttu mulle kun olen aina ollut pieni ja vikkelä! =)
Kävely on selvästi hidastunut kun ei enää jaksa paahtaa sama vauhtia kun ennen. Kävellessä iskee aina kusihätä vaikka kuinka yrittää käydä vessassa ennen kun lähtee liikkeelle..
Lauantaina oli vähän pientä masukipua, menkka kipuihin ehkä verrattavana (ei niin varmaksi tiedä kun ei ole ikinä ollut menkkakipuja..) Olisiko ollut vähän enteileviä "kipeitä" supistuksia..??
Yöt menee vielä hyvin, korkeintaan kerran pitää vessassa käydä, mutta muuten nukun ihan 10 tuntisia öitä helposti! - tasan 37rv
Laskettu aika mulla 6.3 eli tasan kolme viikkoa vielä. Kolmatta tässä odotellaan, että aikas tuttua puuhaa. Eka syntynyt rv35 ja toka rv37! Nyt saa nähdä odottaako laskettuun aikaan tai lähelle sitä? Mulla kaikki ollut valmiina jo kauan kun noi ensimmäiset syntynyt etuajassa. Nyt sitten käy olo kärsimättömäksi ja aika pitkäksikin. Onneksi alkoi noi Olympialaiset niin on jotain seurattavaa päivisinkin telkasta kun yksin kotosalla.
Mulla supistuksia tulee päivittäin. Ei kovin kipeitä eikä mitenkään säännöllisesti. Limatulppaa etsin joka vessakäynnillä! ;) On tämä jännää kun ei koskaan tiedä koska tulee lähtö? Miehelle muistutan joka aamu töihin lähtiessään että muistaa pitää kännykän hollilla.
Onko kukaan ennättänyt hankkia vauvan "ensimmäistä kirjaa"? Vinkkejä tarvitsisi, mikä olisi kiva? (Niitä kun nykyään on niin paljon erilaisia!) Olisi mukava täytellä sitä sairaalassa ollessa, ajan kuluksi...- Äippä-76
Täällä kans 3. odotetaan.
Edelliset vm.-98 ja -03.
Esikoinen syntyi laskettunapäivänä (tarkkapoika) ja kakkonen meni yli, syntyi rv 42 tuolloin menin käynnistykseen, mutta ei tarvinnutkaan käynnistää lääkäri vain ronkli kovakätisesti kohtua, kun olin jo 3cm auki muutenkin vaikkei kyl supistanutkaan :)
Nyt rv 36 3 ja supistuksia tulee päivittäin, mutta ei silleen, että lähtöä ois pitänyt miettiä.
Sillain et korvat tuntuu kuin ois punaiset ja maha menee kovaksi ja puristavaksi niin, et pitää hengittää syvään ettei tuntuis nii voimakkaalta.
Viimeviikolla ei ollu laskeutunu alas, mutta ei ollut kakkonenkaan ennen kuin synnytys sitten käynnistyi (kuulemma yleistä tois synnyttäjillä).
En vieläkään oo saanu aikaiseksi pakata kassia itselle valmiiksi enkä pestyä vauvan vaatteita, muuten kaikki ois valmista.
Käveleminen tosi hidasta, kun tottunu ennen käveleen pikavauhtia..Tai ei täs kovin vauhdilla oo kuljettu vähään aikaan.
Hengästyy ihan vaan tiskikoneen tyhjennyksestäkin :)
Yöllä ramppaan vessassa, kyljeltä toiselle kääntyissä herään joka ikinen kerta ja kädet on vähän väliä yöllä turrana kyynärpäistä sormiin...
Pissalla saa kulkee päivälläkin yhtenään (rasittavaa olla kaupoissa, saa valmiiks katsoo et missä wc sijaitsee, että ehtii sinne juokseen ajoissa) :(
Jalat tulee joskus tosi kipeiksi illalla..
Painoo tullut kaiken kaikkiaan 11kg.
Ai niin, onhan ne nuo lonkat ollu jo aika pitkään ns. irti :(
Neuvolassa sanoivat, et hyvä vaan niin...
Ei tunnu kyllä kovin kivalta :/
Jospa se enteilisi helppoa synnytystä...Hmmmm...
Vai voiko synnytys ola koskaan "helppo" ei taida tulla ilman ponnistamista jos normaalisti synnyttää...
En oo tälle vaaville viel ostanu vauvakirjaa mut enköhän osta samantapaisen ku noilla kahdellakin.
Kakkosella on Arvaa millainen olin kun olin pieni. Perustuu Sam McBratneyn kirjaan Arvaa kuinka paljon sinua rakastan.
Esikoisela oli sit paksumpi vähän samaan tyyliin kirjanen josa oli lopussa kaikenlaisia vinkkejä vauvan hoitoon jne. omia sivuja jonne esikoinen on saanu piirrellä muistoksi.
Kun on muita sisarruksia jo niin sellainen jossa kyselään esim. sisaruksien mietteitä vaavista jne. sellaiset on kivoja :)
Jonne voi lisäillä kuvia vauvasta ja perheestä ja hiuskiehkuraa yms. ihanaa sairaalan rannekkeesta lähtien.
- Michelle
Laskettu aika 9.3., joten viikkoja on vielä jäljellä... varsinkin, kun suvun lapset syntyneet 1-2vko lasketun jälkeen. Neuvolassa ovat ennustelleet että syntyisi etuajassa, kun on "valahtanut" todella alas lantioon. Mutta lääkäri totesi, että kohdunsuu on vielä epäkypsä ja ilmeisesti vain sormenpäälle auki. Niin että yli taitaa mennä.
Vointi on hyvä. Vähän selkä oireilee, mutta ei ihme tällaisella etupainolla ;)Synnytys ei ainakaan vielä pelota (odotan ensimmäistä), vaan eiköhän polvet tutise, kun tosi paikka tulee!
Aurinkoisia päiviä loppuodotukseen =) - Nuutti28
Juur koiran kanssa happihyppelyltä tulleena -supistelee kävely sekä vauva mönkii ja möyrii masussa vilkkaasti. Hyvin ollaan voitu (laskettuaika 9.3). Nukkumisesta on tullut vähän sellainen kummajainen -välillä ahdistaa kun ei saa nukuttua vauvan potkimiselta ja vessassa ravaamiselta. Jos päivällä nukkuu, illalla ei nukuta...
Ihanaa on kyllä ollut olla kotona ja touhuilla rauhassa. Vieläkään en kyllä ole saanut pakattua sairaalakassia ;)
Leiponut olen kyllä pakkaseen ja tarvittavat vauvan tarvikkeet alkavat olla omasta mielestäni hommattu. Itkuhälytin puuttuu kyl viel. Vauvakirjana on sellainen kovakantinen ja kovasisälehtinen Nalle Puh -kirja. Siihen sai laitettua ultrakuvatkin talteen. Muutoin en ole sitä vielä ehtinyt plärätä. Ensisynnyttäjillehän usein suvusta joku muistaa vauvakirjan ostaa, mutta minäkin taisin haluta juur tämän, joten en jäänyt odottelemaan. Aurinkoisia kevätpäiviä mammat! - Nimetön
Laskettu aika 2.3.
Samat on "oireet" täälläkin. Tuntuu olo isolta ja hankalalta!
Voisi vaikka heti lähtee synnyttää, supistuksia ei tosin kummemmin ole. Toisaalta viime viikolla oli jo paikat auki 3 cm ja kaula lyhentynyt ja pehmennyt( = toive ajattelua että pääsisi pian synnyttämään)
Kaikki kamat valmiina, onneksi kolme aikaisempaa lasta pitää äidin kiireisenä, ei ennätä pitkästyä..
Tsemppiä kaikille maalismammoille!!- pian sinne...
...torstaina olisi kyseinen juttu edessä,mitä siellä tehdään ja osaavatkohan arvioida vauvan koon oikein ettei heitä ihan tolkuttomasti?!
Olen vain kuullut että saattaa vauvan paino arvio heittää jopa kilon!?
Teillä muutamilla kyseinen juttu varmasti jo tehty siksi utelen että hieman tietäisi mitä tutkitaan.
Vauva kasvaa kovasti mutta maha ei silti iso,olen pitkä ja hoikka...kuullut että saattaa lääkäri sanoa että pieni tulee mutta ollutkin iso jössikkä.
- janeminttu
jouduin sokerirasitustestiin josta kaikki pelottelivat, että siellä joutuu juomaan hirveetä sokerilitkua ison lasillisen..joo, mulla oli kauhee nälkä ja se oli tehty cokiksen makuiseksi, nam, minä sanoin hoitajalle. noh, paasto arvot oli korkeella ja joudun ihteeni kuulemma pistämään sormeen..ke on lääkäri ja neuvola, sieltä saan infoo ja ajan äitipolille. siellä tutkitaan vauvan pituutta ja painoo, saadaan tietää sukupuoli jos halutaan! minä olin onneni kukkuloilla koska olin jo ajatellut yksityiselle menoa, olen niin utelias tästä asukista..mutta mies ei haluaisi pilata suurta jännitystä, eli ei haluaisi tietää sukupuolta. katsellaan keretäänkö koko äitipolille, menee kuulemma 2viikkoo että saa ajan rv nyt 35 4 ja välillä olen niin kipeä että kohta lähdetään synnyttelemään. jospa tämä toinen tulisi ajallaan eikä menisi yli niikuin eka 10pv..
- la on
maaliskuun loppupuolella. Tämän viikonjälkeen jään äippälomalle... Jee!!! Mulla ei oikeastaan ole mitään... välillä selkä kipeä, supisteluja ei ole tullut aikoihin, mahassa pungetaan välillä kipeästikin kylkiluihin... Ainut että jännittää! Olen töissä paikassa, jossa olen ollut päivittäin tekemisissä maalien yms. kanssa. Ei nyt joka päivä ole tullut haisteltua niitä, eikä yleensä päivässä paljookaan. Käytiin rakenneultrassa silloin ja kaikki näytti tosi hyvältä. Nyt vaan mitä lähemmäksi la tulee, niin enemmän käy pohtimaan entä jos... Paitsi varmaan lähes jokaiselle tulee jossain vaiheessa pelko että onko kaikki ok, vai? :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi724989Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1164699- 804183
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1014097Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa33288Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1223104- 352838
- 282777
- 402753
- 372752