Kaikissa autolehtien testeissä s60 bensamallia moititaan suuresta polttoaineen kulutuksesta mutta täällä se onkin yllättäen luokkansa piheimpiä autoja! Eikö nuo autolehdet osaa testata vai mikä mättää?
Kumma juttu s60
15
3284
Vastaukset
- right seater
Tuota noin ,vaikea sanoa millaisia kulutuslukuja täällä on sitten pyöritelty, itselläni on -05 S60 2,4 (170). ajotietokoneen ilmoittama keskikulutus oli enne talvikelejä 7,9 litraa ja kilometrit koostuivat kaupunki ja maantieajosta noin suurinpiirtein 50/50 suhteessa.Pitääkö tietokoneen lukema paikkansa, sitä en ole viitsinyt lähteä mittailemaan.
TAlvella kulutus on noussut, oliskohan jotain 8.4 en ole ihan satavarma- Taavi
Samoissa lukemissa minullakin (170 autom).Kesällä maantieajossa nopeusrajoitusten mukaan ajettaessa kulutus on 6,9-7.4 Tietokoneen lukeman olen testannut, matkamittaria ei ole tullut testattua.
- ajotietokoneessa
Minulla, -05 s60 2.4 (BSR:n lastu), syksyllä oli 7.9 l, nyt 8.4 l keskikulutus, ajotietokone nollattu viime keväänä kesärenkaanvaihdon yhteydessä.
- Jani_
ajotietokoneessa kirjoitti:
Minulla, -05 s60 2.4 (BSR:n lastu), syksyllä oli 7.9 l, nyt 8.4 l keskikulutus, ajotietokone nollattu viime keväänä kesärenkaanvaihdon yhteydessä.
Mainitaan nyt sekin, että nuo S60:n kulutuslukemat ovat oikeasti varsin kohtuullisia. Vertailun vuoksi omassa Sebringissäni (2.7l, 203hp, automaatti) bensaa kuluu joksenkin aina yli 8 litraa satasella. Keskikulutus on taajama-ajossa 10 litran luokkaa ja kaupungissa vielä enemmän. Vastaavasti moottoritiellä (120-130kmh) bensaa ei kulu yhdeksää litraa/100km enempää. Eroa S60:n on kuitenkin ehkä semmonen 1.5-2 litraa.
Autolehtien "korkea kulutus" moite juontannee siitä, että on olemassa myös alle 6 litraa bensaa kuluttavia autoja. Ne tosin on tehottomampia ja kevyempiä. S60:n kokoinen auto vastaavin tehoin ei kovin paljoa alle kahdeksan litran kulje.
- ettäkö
isolla bensamoottorilla mentäis 1.3-1.4 litrasten moottoreiden kulutuksilla? Hyvä sylvi, tuommoinen auto on heti saatava mullekki!!
- eri merkkiä
Näiden s60 bensarosvojen omistajien mielestä se on ihan ecoauton luokkaa!
- kulutus...
...näin talvella 10.5 kesällä vähän alle 10 sekalaista ajoa
- ainakaan minulla
kulutus... kirjoitti:
...näin talvella 10.5 kesällä vähän alle 10 sekalaista ajoa
En tiedä mistä keksit T5:n kulutuksen. 30000km lähenee ja ei ole missään vaiheessa ollut tuollaisia kulutuksia. kesällä yhdistetty n. 8.5-8.9 ja talvella meneen yhdeksän päälle. Itse ajan työajot maantiellä ja kulutus(kesällä) pysyy hyvin alla 8 litran. Ja jos kolmannella sadalla on hevoset, niin ei nekään tyhjästä synny.
- right seater
Onhan tuo kohtuullisen pieni kulutus kun huomioidaan moottorin kokoluokka ja auton paino.
saahan minkä tahansa auton kuluttamaan paljonkin jos haluaa;)
- kuluttamaan
kuten minkä tahansa muunkin yli 2 litraisen raskaan auton. Ajotapa ratkaisee.
- 170hp
jos osaa ajaa, mulla ennätys 6,1. Talvella puhdasta kaupunkia vie 11.
- volvo
ajotietokone näyttää 9,2L/100km. Suurin osa moottoritie ajoa
- kalle
Moi,
Kysyisin gallupinomaisesti, monellako kommentin kirjoittajalla on autona S60? Vilpittömiä, omakohtaisiin kokemuksiin liittyviä vastauksia odotellen. - right seater
kalle kirjoitti:
Moi,
Kysyisin gallupinomaisesti, monellako kommentin kirjoittajalla on autona S60? Vilpittömiä, omakohtaisiin kokemuksiin liittyviä vastauksia odotellen.Minulla on kyseinen laitos.ja mukava laitos onkin=)
- kalle
right seater kirjoitti:
Minulla on kyseinen laitos.ja mukava laitos onkin=)
Moi,
Niin myös minulla. Nyt 45000km ajettu ja kulkee kuin ihmisen mieli. Keskikulutusnäyttämä oli vajaan 100km:n matkalla 8,5l/100km ajotietokoneen mukaan ja sitä ei ole räplätty alvariinsa kuin jotain tv:n kaukosäädintä. Ajonopeus oli satasen molemmin puolin. Manuaali ja 260hv:tä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254793Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa113459Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283231Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss282686Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu822414Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181793Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91414Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1201283Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41218