Heippa äipät
Miten teillä on eronnut tyttö ja poika raskaudet toisistaan? eli kumman kohdalla on maistunut tietynlainen ruoka. Mikä on tehnyt pahaa?
Itse tässä juuri odotan kolmatta lasta ja tuli vain mieleeni tälläinen hassu asia.
Tyttö vai poika
18
21881
Vastaukset
- tereza
jokaisen pojan ainana olen oksentanut alusta loppuun,tyttöä toivoin etten olisi voinnut niin pahoin
- äiti ja 3 poikaa
Eipä taida liittyä nuo pahoinvoinnit sukupuoleen,mulla on kolme poikaa eikä pahoinvointia ollut kenestäkään raskausaikana.Myös syömiset on poikennut toisistaan,ekaa kun odotin,himoitsin kaikkea suolaista,tokaa kun odotin niin suklaa maistui ja esim.kahvi ja paistettu sipuli ällötti,kolmatta odottaessa en huomannut mitään mielihaluja tai etomisia.
- tuli
äiti ja 3 poikaa kirjoitti:
Eipä taida liittyä nuo pahoinvoinnit sukupuoleen,mulla on kolme poikaa eikä pahoinvointia ollut kenestäkään raskausaikana.Myös syömiset on poikennut toisistaan,ekaa kun odotin,himoitsin kaikkea suolaista,tokaa kun odotin niin suklaa maistui ja esim.kahvi ja paistettu sipuli ällötti,kolmatta odottaessa en huomannut mitään mielihaluja tai etomisia.
Poikaa odotin.Ei pahoinvointia.Salmiakkia teki mieli ja sitrushedelmiä.Rasvaisia ruokia en voinut sietää.Mahaan ilmeistyi ns.poikaviiva.¨
Ei taida olla merkitystä kumpaa odottaa,oireet kaikilla erilaisia. - nuori äiti
tuli kirjoitti:
Poikaa odotin.Ei pahoinvointia.Salmiakkia teki mieli ja sitrushedelmiä.Rasvaisia ruokia en voinut sietää.Mahaan ilmeistyi ns.poikaviiva.¨
Ei taida olla merkitystä kumpaa odottaa,oireet kaikilla erilaisia.mullakin on poikkiviiva vatsassa ja epäilen poikaa....
- tyttöja 4
tuli kirjoitti:
Ei taida olla merkitystä kumpaa odottaa,oireet kaikilla erilaisia.Minulle ilmestyi ns. poikaviiva joka raskaudessa, mutta kaikki tyttöjä :D
- ?
tyttöja 4 kirjoitti:
Minulle ilmestyi ns. poikaviiva joka raskaudessa, mutta kaikki tyttöjä :D
Oliko sulla ne viivat navan ylä vai ala puolella?
- hghd
Jokaista poikaa ootellessa olen ollut väsynyt(nukkunut jopa 18h/vrk)ja on ollut pahoinvointia,pahimmillaan tonne rv 36 asti.
minulla on yksi tyttö ja hänen odotuksen kohdalla minulla oli kauhea närästys loppuun asti. - Näin minulla...
Minä olen pyöräyttänyt 2 tyttöä, ja molemmat raskaudet meni aivan samalla lailla suklaakakkuja syöden... ;) Painoni oli raskauden loppuvaiheessa molemmilla kerroilla vain 8kg enemmän kuin ennen raskautta, ja olin n. 55-kiloinen siis alkujani, vaikka söinkin siis paljon herkkuja. Jauhelihan haju etoi valtavasti, ja syömään en pystynyt mitään liharuokia, paitsi oikein mausteisia ravintolapihvejä... Kanaruuat maittoivat, maitoa join aivan tolkuttomasti, söin paaaljon hedelmiä ja niitä suklaakakkuja...... Teetä join myöskin monta kuppia päivässä, mustaa teetä maidon kera siis. Leipä ei erityisemmin himottanut, muttei kyllä etonutkaan, eli sitä söin ihan normaalisti. Mandariineja ja appelsiineja en muuten voinut syödä ollenkaan, pari kertaa söin ja oksensin myöhemmin pois... Pahoinvointia minulla olikin vain ne kaksi kertaa ensimmäistä odottaessani, kun erehdyksissäni söin siis mandariinia/appelsiinia.... :(
Suolan käyttö minimoitui, ei tehny esim yhtään mieli jotain karjalanpiirakoita tai karjalanpaistia... Minä kun satuin molempien odotusaikaan käymään vielä joulunkin läpi mahoineni ja valikoivine ruokahaluineni..... 8)
Eli summa summarum: join paljon vettä, mehuja ja maitoa, söin kanaruokia ja leipää, hedelmiä ja kasviksia, jäätelöä, suklaakakkuJA.... Jauheliha ja muut liharuuat etoivat, samoin lohi, mandariinit ja appelsiinit sai jäädä syömättä. - mutta
näin minulla. Kahden pojan (esikoinen ja kuopus) kohdalla teki mieli kaikkea mahdollisimman rasvaista, ranskalaisia, hampurilaisia,perunalastuja, juustoa ja salmiakkia. Appelsiinimehuakin olisin voinut juoda litratolkulla päivässä. Mutta suklaa ei uponnut missään muodossa. Vatsa oli molempien poikien kohdalla suippo ja eteenpäin työntyvä.
Tyttären kohdalla en voinut edes kuvitellakaan mitään rasvaisia ruokia, söin rasvatonta lihaa, kanaa ja leipää.Ja appelsiinit kaikissa muodoissa jäivät visusti koskematta. Mutta suklaa maistui kiitettävästi, aina ja missä muodossa tahansa. Masu tytsyn kohdalla taas kuin hervoton sivuille leviävä jumppapallo. - äitinen
Syömisissäni en huomannut eroa, mutta vauvoissa kyllä. Tyttö nikotteli vatsassa aivan mahdottomasti ja poika taas oli aivan mahdoton liikkumaan.
- näin.........
Kaksi poikaa - raskaudet hyvin samanlaisia, ei paljon pahoinvointia. Kolmas oli tyttö ja jotenkin jo aavistin odotusaikana että tyttö on tulossa koska pahoinvointia oli enempi ja jotenkin olo vähän "erilaisempi".
- Petuli-93
Mulla taas esikoinen tulossa, rv 18 4. Ite ainakin uskon tuohon että vatsa leviää sivullepäin tyttöä odottaessa ja palloksi eteenpäin kun tulossa poika ym. olen tehny kaikenlaisia testejä ja niistä aina suurin osa viitannut tyttöön. Ja niissä juuri sanottiinkin että mielihalut suuntautuu makeaan, kun tulossa tyttö. Ja poikien kohdalla taas tykkää syödä lihaa ja juustoa:) itse en voi sietää hampurilaista (joka ilmennyt yhtäkkiä raskauden aikana). Pitsakin kuulosti alkuaikaan kamalalta vaihtoehdolta. ja vielä tässäkin viaheessa pelkkä hamppari-mätön ajatteleminen saa oksetus refleksit rullaamaan. Rasvasesta ruoasta tulee ns. "krapulamainen" olo. Ja sitrus-hedelmien syönti taas lisääntynyt huomattavasti!!
- bgfvdvbbv
Mulla on tyttö ja poika Poikaa odottaessa teki aivan solkenaan mieli suklaata ja painoa tulikin melkoisesti, pahoinvointia ei ollut lainkaan, eikä oikeastaan mitään muitakaan oireita, paitsi ettei kahvia tehnyt mieli alkuraskaudesta. Tyttöä odottaessani ei tehnyt mieli syödä yhtään mitään, enintään appelsiineja ja rahkaa pystyin syömään. Myöskään ei tehnyt mieli kahvia. Kuvotusta oli ensimmäinen kolmannes, sen jälkeen ei mitään oireita.
- Tuija85
Toiselta lapselta meinasin ensin etten halua tietää lapsen sukupuolta, mutta niin se mieli muuttui matkan varrella. Päätin kokeilla Raskauskeijun Intelligender kotitestiä http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=181 jolla voi testata lapsen sukupuolen.
Testi näytti, että tyttö on tulossa. Ja näinhän siinä kävi ja tyttö syntyi maaliskuussa. Näin jälkeenpäin mietittynä myös pahoinvointi ja väsymys olivat aivan erilaista kuin esikoisesta, pojasta.
Mukavaa odotusta!
-Tuija- Pojan odotus oli niiiin helppo, että oikein kaiholla muistelen. Ei ollut mitään kipuja, suurempia oireita (ainoa himo valkosuklaajäätelö). Maha vaan oli tiellä joka kohdassa. Niin, ja raskausarpia tuli, kun vatsa kasvoi kertaheitolla suureksi n. 7.kuulla.
Tytön odotus kaikkea muuta, maksaläiskiä naamassa, vatsakipuja, liitoskipuja, ennakoivia supistuksia, lonkat muljahtelee, turvottaa. Appelsiineja teki alkuraskauden mieli, sitten tomaatteja. Nyt voisin ahtaa kurkkua koko ajan huiviin. Kääntyminen sängyssä vaikeaa, ylösnousu sohvalta vaikeaa. Loputon lista, mutta onneksi kohta ohi! :D
Vatsa samanlainen molemmissa ja kilomäärä joka tullut, on myös identtinen. Tyttö topakampi vatsassa, poika liikkui hallitummin ja vähemmän kivuliaammin. Uusia arpia ei ole tullut, sillä vatsa alkoi kasvaa jo aikasessa vaiheessa. Ja tasaista on ollut kasvu koko ajan.
Sitten kun kolmas raskaus on ajankohtainen, toivon todella poikaa :D- monta raskautta
Eka oli poika, en oksentanut kertaakaan. Seuraavat kolme oli tyttöjä, ja oksensin 25 viikkoa jokaisessa raskaudessa. Mieliteoilla, kiloilla, mahan muodolla tai linea negralla ei ollut mitään väliä, kaikissa ne oli suht samanlaiset.Minä ennustan omien lasteni sukupuolet pahoinvoinnin perusteella. :)
- ce
odotan poikaa ja oireet oli niin "tyttömäiset". Paha olo, karvat ei kasva, olen kiukkuinen kun mikä, maha lantiolla, tekee mieli makeaa ja hedelmiä...Ihan huuhaata kaikki ennustukset.
- äiskä80
kahden edellisen aikana ei ollut mitään pahoinvointia, molemmat poikia. mielihaluja oli vihreät omenat. nyt odotan kolmatta ja emme tiedä kumpi on tulossa. pahoinvointia oli ensimmäinen kolmannes ja mielihalut tomaatti. no saa nähdä kumpi on tulossa, molemmat yhtä tervetulleita tähän perheeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?412356Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä411143Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1745064Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa283679Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963524Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss443047Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082769Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie372117Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132108Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191935