Nyt se myrkyn lykkäs!

Bavaria

Olin jo päättänyt asian. Elikkä että ostan Bavaria 39:n. Nyt tuli ostettua Venelehden Veneily-numero ja luettua sitä. Vain viidentoistatonnin lisäsatsauksella saisin aidon kopion Collin Archerista eli C.A. 30:n. Mitä mieltä arvon raati on, kannattaako lisäsatsaus.

8

1766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä

ja ei

• JRxxx

...näin asiantuntemattoman uteliaan silmään näyttäisi siltä, että Bavaria ja Colin Archer ovat hyvinkin erilaisen filosofian veneitä. Toki suurena yhtäläisyytenä se, että kumpikaan ei liene varsinainen kilpailuhenkisen vene.

• xyz

Siihen CA:n kun kiinnyt ja pidät hyvin sillä purjehtii sun jälkeläiset vielä 2070 ilman mitään sen kummenpia remontteja. Niin ja sen CA:n kanssa loppuu se ikuinen kiville ajamisen pelkääminen.
      Bavarialla kun tuolla keikuttelet runko notkuen ja köli vipattaen säälittävässä nousukulmassa, niin kaikki luulee sua vielä kaiken lisäksi tumpeloksi vuokraveneilijäksi.

• Näkökulman muutos

Jännä homma, kun pitää mollata Bavariaa niin jopa CA:nkin purjeveneominaisuudet ovat uhtäkkiä hyviä? Nousukulmakin on ylväs CA:ssa.

Minä olen kiintynyt Bavariaani. Olen rakennellut siihen omia viritelmiä niin purjehdukseen kuin sisustukseenkin. CA kiinnosti myös kovasti ostoa suunnitellessani.

• tuntuu itse

Vaikea valinta tuo on.

Molemmat avomerikelpoisia CA ehkä vähän parempi, Molemmat yksin purjehdittavissa CA ehkä vähän parempi. Molemmat pitävät arvonsa CA ehkä vähän paremmin? Tilaa B tarjoaa enemmän, nopeutta B tarjoaa enemmän, B ehkä helpompi myydä? Yksilöllisyyttä CA tarjoaa enemmän. Mahdollisuutta vaikuttaa oman veneen sisätilaratkaisuihin CA. Käyppä katsomassa sitä CAta on kokoisekseen mainiot sisätilat. Jos romanttista avomeripurtta haet ja uutta on tuo mielestäni muita edellä ja pitkän matkan. Kävin helsingin kelluvassa venenäyttelyssä tuota CA:ta katsomassa ja olen myyty, tuolla voisi lähteä palloa kiertämään.

Mutta jokainen tekee valintansa itse jos mielestäsi B39 on parempi niin se on sitten sinulle oikea vene. Toivottavasti olet pitkään iloinen hankinnastasi.

• voi olla montaa mieltä

lueskelin taannoin joululahjaksi saamaani kirjaa, olisiko "ensimmäinen atlantin ylityksesi".

kirjassa kirjoittaja kertoilee omia kokemuksiaan ja sitä kautta suosituksiaan atlantin ylitykselle ja sen valmisteluun. ylityksen hän suoritti betonivalmisteisella veneellä, joka oli tehty CAn runkolinjojen mukaisesti.

kirjasta ei kyllä veneestä jäänyt kovinkaan hyvää mielikuvaa. valitteli kovasti "severe rolling" ilmiöstä, jossa tasaisen aikavälein vene heilahti sivusuunnassa erittäin rajusti pari kolme kertaa. rassasi kuulemma hermoja!

• petsku

Hyvien ja huonojen vinkkien lisäksi 15 t€ ei ole kuin vanha 100000mk. Tuohon hintahaitariin varmasti mahtuu paljon muitakin veneitä.

• purjehtija

Mitä lisäarvoa hintojen arviointiin tuo sinun väärä markkaväännöksesi tuo (oikeasti 15k€ on n. 89kmk)? Suomessahan on veneet ja muutkin tavarat hinnoiteltu euroissa jo vuosia. Pitäisikö vielä lisäksi tehdä muunnos ennen 1963 markkoihin, että summat tuntuisivat vielä suuremmilta? Haloo!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3908
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      353
      3027
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      13
      1937
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1665
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1109
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      964
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      821
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      69
      793
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    Aihe