Ristiriitaa

Keskusteluako?

Oletteko joutuneet ristiriitaan ystävienne kanssa siitä, että kommentoitte heidän puheitaan henkilökohtaisista asioistaan? Minä olen, kun en enää jaksa kuunnella kaikenmaailman henkilökohtaisia kertomuksia ja ongelmankuvauksia ilman, että saisin sanoa oman mielipiteeni puhuttavasta aiheesta. Joskus olen ystävän kanssa samaa mieltä, joskus en. Kun en ole samoilla linjoilla, niin sitten seuraa viileä ilmapiiriä ja puhelinhiljaisuutta jonkin aikaa. Onko tuttua? Pitäisikö jaksaa kuunnella myönnellen?

10

596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • animattiN

Itsestäsi helpottavalta kun et ole ollut samoilla linjoilla, jos näin on niin silloin älä murehdi ystäväsi hiljaisuudesta. Hänhän kuitenkin pitää jatkossakin yhteyttä sinuun.
      Sinullakin on oikeus omaan pielipiteeseesi.

• Jevel

Olen laittanut kokonan välit poikki parin ex-ystävän kanssa,en jaksa kuunnella heidän valituksiaan,haukkuvat myös aina miehiään mutta silti jatkavat liittojaan,en jaksa olla ilmainen psyka enkä välikätenä/koko maailman omatunto enää,ei omakaan elämäni niin helppoa aina ole

• Doctor Philip

ole törmännyt asiaan, että mökötystä , jos on samaa mieltä. Uutta ja outoa. Pitäisköhän sinun vähän niin kuin vähätellä asiaa, niin vois mennä paremmin.

• animattiN

Minä kyllä ymmärsin että silloin kun ei ole samaa mieltä tai jaksa kuunnella.

• Doctor Philip

että sanot vaan suoraan , että eipä paljon kiinnosta. Sitten näät sen "ystävän" todellisen luonteen.?

• toisen täytyy pystyä kuuntelemaan myös toisen mielipidettä...vaikka ei samaa mieltä olisikaan...
      En ole kyllä itse joutunut tuollaiseen tilanteeseen.Jos joutuisin,tekisin kyllä heti selväksi että minulle ei tarvi kertoa jos ei ole valmis kuulemaan minun mielipidettäni...yleensäkin sitä odottaa mitä toisella on sanottavana...

• Urmas

Ainakin kuunnella.

• toivontytär

usein ystävä haluaa tulla kuulluksi tietäen itse jo ratkaisun vaikka kysyykin sitä toiselta, ehkä odottaen hyväksyntää toimilleen sanoilleen,mielestäni on viisasta sanoa suoraan reilusti oma mielipide jos kerran kysyy loukkaamatta kuitenkaan -mikä ystävä se sellainen on joka ei voi luottaa ystävänsä arvostelukykyyn.. mielistely ei hyvä

• alkup.

Kiitos kommenteista, olen itse samoilla linjoilla kuin te vastaajat. Minusta ystävien keskusteluun kuuluu mielipide-erojen käsittely, mutta yksi pitkäaikaisista ystävistäni lopetti tyystin yhteydenpidon, kun kysyin perusteluja hänen toiminnalleen. Hän loukkaantui kun en tukenut häntä samantien täysillä vaan ihmettelin, että miksi hän jälleen kerran toimii tavalla, joka ei ennenkään ole toiminut.

• Angi *
        alkup. kirjoitti:

Kiitos kommenteista, olen itse samoilla linjoilla kuin te vastaajat. Minusta ystävien keskusteluun kuuluu mielipide-erojen käsittely, mutta yksi pitkäaikaisista ystävistäni lopetti tyystin yhteydenpidon, kun kysyin perusteluja hänen toiminnalleen. Hän loukkaantui kun en tukenut häntä samantien täysillä vaan ihmettelin, että miksi hän jälleen kerran toimii tavalla, joka ei ennenkään ole toiminut.

melkein naurattaa. Itse suutuin eräälle ystävälleni.
        Siitä kun ei koskaan hyväksy minun mielipidettäni ei pienessäkään yhteydessä. Vaikka itse yritin koko ajan olla hänen kanssaan samaa mieltä asioista. Hän saattoi puhua tuntitolkulla kaiken maailman asiat puhelimessa. Minä vain myöntelin ja annoin hyväksyviä kommentteja. Mutta auta armias jos minä uskalsin sanoa jotain niin hänellä aina oli ensimmäinen vastaus eeeen minä vaaaaan niiiin olisi tehnyt. Siis joka ikiseen asiaani. Minä sanoin monesti että kyllä se minulle on ollut oikein hyvä ratkaisu. Hän väitti ei se niin saa olla se pitää tehdä näin.. sitten hän alkoi selittämään jo tehtyä tai tekemättä jätettyä asiaa. Minusta hänellä on ruuvi löystynyt pässä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4760
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      5
      3402
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      127
      3202
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      26
      2637
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      74
      2370
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1779
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1394
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1255
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1138
    Aihe