Mitä mieltä miehet olette siitä että nainen menee vapaaehtoiseen asepalvelukseen? ja mitä te silloin ajattelette naisesta?
Nainen armeijassa!
18
5588
Vastaukset
- vitun tyhmä
Luulenpa että miehet arvostavat pari astetta korkeammalle naista joka on käynyt armeijan. Sitten taas siitä ammatin ottaneita naisia hieman kummeksitaan.
Pieni ja hento nainen voi olla muitten harmi voimaa vaativissa tehtävissä.
Ei armeija muuta naista vähemmän haluttavaksi. - aiheelle nyt on
.........
- armeijaan menevä
että täällä nyt naiset aktiivisesti kyselevät armeijasta
- """
Itse olen sitä mieltä että kyllä se sotiminen on miesten hommaa. Naiset ovat fyyisesti, sekä useimmiten myös henkisesti miehiä heikompia (tarkoitan siis kykyä kestää pelkoa, paineita jne.)
En edes ymmärrää miks nainen haluaa armeijaan. Mielestäni naisen tulisi olla ylpeä naisena olemisesta ja ns "tyttöjen jutuista", eikä tunkea itseään väkisin "miesten maailmaan".- ,,,..
On vaan vähän vaikea olla ylpeä ja innostunut "tyttöjen jutuista" jos ne ei kiinnosta pätkääkään. Ei siinä paljon auta vaikka kuinka teikäläisten mielestä vaan "pitäis olla". En näe mitään syytä pitää itseäni huonona ihmisenä tai vaihtoehtoisesti jonain luonnonoikkuna sekasikiönä, vaikka en ole yhtään ns. naisellinen.
- spollikoira
,,,.. kirjoitti:
On vaan vähän vaikea olla ylpeä ja innostunut "tyttöjen jutuista" jos ne ei kiinnosta pätkääkään. Ei siinä paljon auta vaikka kuinka teikäläisten mielestä vaan "pitäis olla". En näe mitään syytä pitää itseäni huonona ihmisenä tai vaihtoehtoisesti jonain luonnonoikkuna sekasikiönä, vaikka en ole yhtään ns. naisellinen.
Naiset heikentävät joukon taistelukykyä, koska miehet suojelevat naisia vaistomaisesti ja naisten kaatuminen heikentää miesten taistelumoraalia.
- kaatuminen?
spollikoira kirjoitti:
Naiset heikentävät joukon taistelukykyä, koska miehet suojelevat naisia vaistomaisesti ja naisten kaatuminen heikentää miesten taistelumoraalia.
Naisten kaatuminen heikentää taistelumoraalia? Nyt en kyllä ihan käsitä mikä logiikka tuossa on takana? Eikö sitten miespuolisten taistelutovereiden kaatuminen heikennä sitä? Ja minkä takia sitä heikentää etenkin naisten kaatuminen?
- kohtaan
kaatuminen? kirjoitti:
Naisten kaatuminen heikentää taistelumoraalia? Nyt en kyllä ihan käsitä mikä logiikka tuossa on takana? Eikö sitten miespuolisten taistelutovereiden kaatuminen heikennä sitä? Ja minkä takia sitä heikentää etenkin naisten kaatuminen?
miehillä on erityisiä tunteita katsos.
- Kikkolo
kohtaan kirjoitti:
miehillä on erityisiä tunteita katsos.
Mä olen pienen ikäni kaatanut naisia ja usein ollut tunteita niitä kohtaan.
- asdfasdfsadfdasdf
spollikoira kirjoitti:
Eli miehet ovat niin "heikkoja" henkisesti että naisen kuolema vaikuttaa taisteluun. Aijaijai.
- ...
Haluan vaan sanoa sulle, että kun puhuit että mies on parempi kestämään pelkoa ja kipua, fyysistä rasitetta, niin siinä puhut kyllä täyttä p*askaa. Nainen pystyy samaan mihin mies, vaikka parempaankin. Ja vaikka naisen ruumiinrakenne onkin heiveröisempi, ei se tarkoita sitä etteikö naiset jaksaisi...
- leijona.
Nokun vaakunassa on leijona, niin se on tullut se afrikkalaisen perassa.
- naisellinen nainen
Mä olen menossa armeijaan, mutta silti olen ihan naisellinen nainen, jos niin voi sanoo. Kiinostaa "naisten jutut" Pukeudun naisellisesti, pitkät hiukset, meikkaan. En ole mitenkään miehekäs. Lähinnä kiinostaa armeija sen kokemuksen ja liikunnallisuuden kannalta.
- spollikoira
Armeija ei ole mikään fitnesskurssi.
- itse inttiin
John.Matrix kirjoitti:
helvetin huonoja syitä mennä sinne tuhlaamaan verorahoja.
Muilta armeijassa käyneiltä naisilta olen kuullut, että vaikka hyvä kunto on tarpeen, armeijassa se ei ole olennaisin asia. Olennaista on se, että pystyy noudattamaan ohjeita ja toimimaan sekä henkisesti että fyysisesti raskaissa tilanteissa.
Niinhän se on, että sodan/kriisin/ympäristökatastrofin syttyessä armeija on se Suomen organisaatio, joka asiaan puuttuu. Olen velvollinen -ennen kaikkea haluan- tehdä kaikkeni normaalitilan palauttamiseksi, eikä se onnistu ilman koulutusta. En voi kuvitella, että vaan istuisin takalistollani.
Naiset eivät sovellu kaikkiin tehtäviin yhtä hyvin kuin miehet, joihnkin suorastaan huonosti, joten on syytä harkita, mihin menee.
Yleinen syy, eli että "menee näyttämään muille" on täysin typerä. Kestääkö sodan syttyessä kantti, jos syy on "no ainaski kaikkii näkee et pärjään"? Onko sen takia valmis, tarvittaessa, kuolemaan? Tuskinpa.
- gunghoo
Noh, itse ainakin olen hieman (itseasiassa aika paljonkin) kummastellut tätä naisten intoa asepalvelukseen. Omassa joukko-osastossa on tällä hetkellä alta kymmenen naisalokasta ja jotakuinkin saman verran aiempia palvelukseen saapuneita naistaistelijoita. Homman nimihän on se, että kerta ei ole mikään pakko tulla noihin hommiin, niin mikä ihme sinne sitten vetää? On siellä kasarmin porttien ulkopuolella rutosti mielenkiintoisempaakin puuhaakin, kuin poteroiden kaivuu ja nappuloille lippaan vetäminen :D. Toisaalta, näkemäni naistaistelijat eivät ole olleet yhtään miehiä huonompia, itseasiassa uusimmasta saapumiserästäkin eräs nainen juoksi koko j-osaston parhaimpiin kuuluvan cooper-tuloksen. Sitten itseäni ainakin arveluttaa se tekijä, että naisia koulutetaan taistelutehtäviin. Jos mietitään että "isoon pilliin" puhallettaessa etulinjan taistelutehtävissä toimii naisia, jotka kaikesta huolimatta ovat ainakin fyysisesti useinmiten miehiä heikompia, niin kuinka tulisi käymään? Myös se, että naistaistelija kuolee etulinjassa..en tiedä, miten se vaikuttaisi taistelevien miesten moraaliin?
- ,,,..
Aina jaksan ihmetellä miten se voi olla niin kummallista että joku nainen haluaa inttiin "kun ei oo mikään pakko". Kaikki varmasti tietää että on myös miehiä jotka menis vaikkei olis pakko, eikä sitä kovin moni jaksa ihmetellä. Ihmiset nyt vaan on kiinnostuneita eri asioista.
Eiköhän se kunnon riittävyyskin ole aika yksilöllistä, ja onhan naisia ollut taisteluissa ennenkin. Kysymykset naisten kaatumisesta on kans vähän kummia, eiköhän sekin sotilaaseen vaikuta jos vaikka vaimo kuolee kotona pommituksissa. Ja vastaavasti miespuolisen ystävän kaatuminen on varmasti kovempi paikka kuin satunnaisen naisen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää2284589Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4453308Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142238Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa211889Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51218- 741043
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat271040Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691035- 77976
- 54926