Rauhoittavia esitelmään?

macke-

kärsin todella kovasta esiintymispelosta, ja viikon päästä pitäisi pitää tunnin mittainen esitelmä lopputyöstä..

huomiseksi on varattu lääkäriaika, ja mietinkin että kuinka helposti lääkäri määrää tähän vaivaan rauhoittavia, esim xanoreita tai diamapeja? en usko että esim. propral auttaa, koska fyysisiä oireita ei juuri ole, vaan kovaa ahdistusta.. kaverini popsii xanoreita aina ennen esitystä, ja kuulemma toimii hyvin.. joten voiko lääkärille suoraan mainita että haluaa juuri k.o rauhoittavaa?

10

2538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osaa vastata

mut tuli vaan mieleen et itsekin ajattelin nyt tilata ajan lääkäriltä, niin mietin vaan et miltä lääkäriltä se aika ylipäänsä tilataan, yleislääkäriltäkö?

• aika varataan

alan ammattilaiselta, psykiatrilta, hänellä "homma hanskassa" parhaiten.

• psykiatrille halua
        aika varataan kirjoitti:

alan ammattilaiselta, psykiatrilta, hänellä "homma hanskassa" parhaiten.

kun tarvis vaan jonkun kirjoittaa reseptin...eli mille lääkärille kantsii mennä?

• yleislääkäri
        psykiatrille halua kirjoitti:

kun tarvis vaan jonkun kirjoittaa reseptin...eli mille lääkärille kantsii mennä?

...käy hyvin.

• hyvä ainakin mulla

Menin uuteen työpaikkaan, ja ekana mulle sanottiin, että joudut esiintymään. Sain siitä sellaisen paniikin, että tuntui, että elämä kaatuu siihen paikkaan ja olin ihan hermona. En kertakaikkiaan ollut oma itseni.

Onneksi lääkäri antoi minulle Propral merkkistä lääkettä, se oli pelastukseni. Sen jälkeen, en ole enää aamuisin ollut vatsa kuralla, niinkuin olin nuorempana ja muissa työpaikoissakin.
      Tiedän aina, että kun on joku jännittävä tilanne edessä, otan tuntia tai paria ennen tabletin. Mulla muuten riittää puolikaskin tabletti estämään vapinan ja tärinän.

Ei todellakaan kannata käyttää rauhoittavia, kun beetasalpaajaksi nimetty propral auttaa, eikä elämä kaadu esiintymiseen, sen itsekin koin silloin :)

• jännittäjä

Propral kuulostaa monen kohdalla hyvältä lääkkeeltä, mutta sitä ei voi määrätä jos sydämen normaalisyke on muutoin alhaisella tasollla. Itsellä syke normaalisti 58-68 vaarana sydänkohtausas! Itselläni propralin tilalla lieviin jännitysoireiriin ( käsien vapina, korkea syke, lievä paniikki) sain rauhoittavaa xanoria, mikä kuulema kehittää nopeasti riippuduuden tk-lääkäriltä..on siis bentso. Xanor tuntuu ainakin toimivan!

• Xanorista
        jännittäjä kirjoitti:

Propral kuulostaa monen kohdalla hyvältä lääkkeeltä, mutta sitä ei voi määrätä jos sydämen normaalisyke on muutoin alhaisella tasollla. Itsellä syke normaalisti 58-68 vaarana sydänkohtausas! Itselläni propralin tilalla lieviin jännitysoireiriin ( käsien vapina, korkea syke, lievä paniikki) sain rauhoittavaa xanoria, mikä kuulema kehittää nopeasti riippuduuden tk-lääkäriltä..on siis bentso. Xanor tuntuu ainakin toimivan!

Olen itse käyttänyt Xanoria yli 10:n vuotta korkeintaan 2mg/pvä eikä tarve ole noussut yhtään.

Otin kerran lekurilla puheeksi Xanor vastaan pamit. Aiheuttaako Xanor nopeammin riippuvuuden. Tiesin kyllä vastauksen itsekin. Lekuri naurahti, kopsautti päätään ja sanoi, että kyllä se lähtee kaikki riippuvuudet täältä.

Ihmiset on toki erilaisia ja kaikki lääkkeet vaikuttavat erilailla.

Minä itse en esim. voi beetasalpaajaa ottaa koska on myös käytössa astma- ja verenpainelääkitys.

• annie
        Xanorista kirjoitti:

Olen itse käyttänyt Xanoria yli 10:n vuotta korkeintaan 2mg/pvä eikä tarve ole noussut yhtään.

Otin kerran lekurilla puheeksi Xanor vastaan pamit. Aiheuttaako Xanor nopeammin riippuvuuden. Tiesin kyllä vastauksen itsekin. Lekuri naurahti, kopsautti päätään ja sanoi, että kyllä se lähtee kaikki riippuvuudet täältä.

Ihmiset on toki erilaisia ja kaikki lääkkeet vaikuttavat erilailla.

Minä itse en esim. voi beetasalpaajaa ottaa koska on myös käytössa astma- ja verenpainelääkitys.

Hyvä kuulla ettei siihen xanoriin heti koukkuun jää. Tarkoituksena käyttää vain tilapäisesti eli tietyissä esiintymisissä ym. On vaan lukenut siitä jonkinverran niitä järkkyjä juttuja kuinka vaikee siitä on eroo päästä :/ Syödäkö vai ei kun oireet eivät aina niin pahoja ole ja aika harvoin esiintyy. Mihinköhän oireisiin niitä xanoreita oikeen määrätää???

• määrättiin
        annie kirjoitti:

Hyvä kuulla ettei siihen xanoriin heti koukkuun jää. Tarkoituksena käyttää vain tilapäisesti eli tietyissä esiintymisissä ym. On vaan lukenut siitä jonkinverran niitä järkkyjä juttuja kuinka vaikee siitä on eroo päästä :/ Syödäkö vai ei kun oireet eivät aina niin pahoja ole ja aika harvoin esiintyy. Mihinköhän oireisiin niitä xanoreita oikeen määrätää???

xanoreita ahdistukseen ja sosiaaliseen pelkoon, hyvin rauhoittivat. kyllähän ne vähän koukuttaa mutta itse ainakin pääsin niistä lopulta eroon kun ahdistus alkoi hellittää ja rohkenin olla ottamatta. aluksi pienensin annosta..

• suoraan sanoa

jos haluaa jotain tiettyä lääkitystä, kannattaa myös perustella että miksi juuri sitä. Onnea matkaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      7
      12406
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11173
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      175
      5095
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      29
      3712
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3554
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3104
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2839
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2368
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      41
      2149
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1955
    Aihe