Heip!
Olin eilen naistenklinikalla kun tuli jotain vaaleanpunertavaa vuotoa ja supisti kivuttomasti mutta muutaman minuutin välein.
Sain lääket mikä hillitsi supisteluu ja tehtiin sisätutkimus jossa ilmeni et kohdun kaulaa jäljellä viel 3 cm ja sormelle auki.
Eli onko kellään alkanu paikat aukee jo näin aikasin? Eka lapsi tämä mulla.
Sanoivat et ei tällähetkellä ennen aikasen synnytyksen vaaraa mut silti tietty pelottaa et syntyis näin aikasin kun rv 32 4 vasta.
Missä vaiheessa teillä muilla on alkanu aukee ja ne joilla jo synnytyksiä takana niin onko lapsi syntyny miten aikasin?
Sormelle auki rv 32
4
672
Vastaukset
- Nimetön
asti olen ollut sormelle auki ja kaula lyhentynyt ja pehmentynyt. (Neljättä odotan).
Nyt ollaan jo viikolla 38 menossa, ja kahdelle sormelle auki ja kaulakanavaa vielä 2 cm jäljellä. Eli voi tulla nyt tai viikkojen päästä lähtö...
Edellisissä raskauksissa ollut myös paikat auki pari kuukautta ennen h-hetkeä, eikä kukaan ole synytnyt "etuajassa", vasta viikolla 40 .
Mut tosiaan paikat voi olla pitkäänkin auki, uudelleen synnyttäjällä jopa viikkoja 3-4 cm. Joten ei kannata huolestua!
Tsemmpiä loppu raskauteen!
Ota rennnosti ja nauti olostasi!- vauvan vasta rv 43+1 käynni...
vaikka paikat osin auki jo vaikka kuinka pitkään ja oikeita suppareitakin pari kuukautta.
Esim. niistä, joilla on oikeita enneaikaisia supistuksia, vain 20% synnyttää ennen täysaikaisuutta. sama tilanne taitaa olla niillä, joilla paikat aukeilee.
Eli ei sitä vaan oikein voi mistään ennustaa....
- rv 36+6
Kävin viime viikon torstaina äitipolilla kokoarviossa ja samalla tarkistutin kohdunsuun tilanteen kun mulla on ollut kivuttomia suppareita aika paljon. N. kuukausi sitten oli kohdunkaulaa jäljellä vielä 2 cm ja paikat kiinni, mutta nyt oli kohdunsuu jo 2 cm auki ja pehmeä. Kanava oli myös hävinnyt. Mulla on nyt ollut kipua alavatsalla aika paljon, mutta ne eivät ole vielä kovin voimakkaita. Samoin suppareita tulee aika paljon. Veikkaan, että synnytys alkaa tällä viikolla.
- Susa
Juu vähän huoli jo helpottunu kun kuuli että ei automaattisesti tarkota että syntyis nyt:)
Eka sitä pelästy et syntyy jo näin aikasin mutta saattaa siis ihan täysiaikaseksi asti pysyä masussa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1211286Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373813Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092979Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1042321Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin681964Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1921718Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.298979Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17760Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143705- 53679