Yamaha 20hv ongelma

vene kalastuskuntoon

Omistan 90 lopussa valmistetu 20hv, 2t Yamaha perämoottorin jossa on tuoreöljyvoitelu. Moottori toimii kylmänä hyvin mutta kuumana alkaa käynti pätkimään täysillä kierroksilla ajettaessa. Kaasuttimet on puhdistetettu huollossa, CDI yksikköä olen vaihtanut pari kertaa (molemmat olleet käyttettyjä mutta moottorin toiminta aina samanlainen). Kohta pitäisi ryhtyä hommaamaan venettä kesäkuntoon mutta mistä tuota vikaa kannattaisi lähteä etsimään?

12

4832

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaasarissa

Veikkaisin roskia polttoainetankissa...letkuissa...kohokammiossa...suuttimissa.

Koneeni oireili samalla tapaa. Ensin kävi puolisen tuntia hyvin, kunnes alkoi pätkyttämään ja lähes sammui. Ryypyllä leikkimiällä sai pidettyä käynnissä. Kun oli seisonut vähän aikaa kävi hyvin kunnes ajossa taas alkoi patklimään. Kohokammiosta löytyi murusia, jotka ilmeisesti jossain vaiheessa aina tukkivat kaasarin kanavia.

• vene kalastuskuntaan

Nuo kaasuttimet puhdistettin Yamahan merkkihuollossa. Tankkeja minulla on kaksi ja molemmilla esiintyy sama toiminallisuus.

• ilmavuoto
        vene kalastuskuntaan kirjoitti:

Nuo kaasuttimet puhdistettin Yamahan merkkihuollossa. Tankkeja minulla on kaksi ja molemmilla esiintyy sama toiminallisuus.

tai bensapumpun teho riittämätön. Bensaa ei tule riittävästi täydellä teholla.

• Mike

Oletko vaihtanut tulpat? NGK: BR7HS-10...ei muuta merkkin vastaava!
      Jos sitä on tehty, voit yrittää poista johdot lämminvaroitus anturista (tulpien välissä).
      Jos on lämpömittari voit varmuden vuoksi tarkistaa moottorin lämpö, että ei ole kanavat tukossa jossain.
      Ja pistä öljy tankiin 0.5-1% ensimäinssä tankkissa ja täyttää öljynsäylitin että huomat että systeemi varmast toimii.

• Ya-man

Oletko katsonut tulpat sen jälkeen kun sillä on ajettu "täysillä" jonkun aikaa ?
      Onko samanlaiset vai onko toinen musta ??

• oli samoja

oireita ja sen aiheutti sen että ryyppyläpät ei mennyt täysin auki eli vaakatasoon vaan jäi n.30 asteen kulmaan, ts. ei saanut ilmaa tarpeeksi. Tsekkaa ryyppy että se aukeaa kokonaan.

• Vene kalastuskuntoo

Kiitoksia vastauksista. Täytyy testata tuota lämpötila-anturia. Huollossa vikaa ei saatu esille vaikka käyttivät tunnin altaassa ja lämmittivät kuumailmapuhaltimella puolia ja CDI yksikköä. Vika tulee pelkästään kuormittamalla moottoria ajossa. Tulpat olen myös vaihtanut ja ne olivat mielestäni samanlaiset.

• sitten
        Vene kalastuskuntoo kirjoitti:

Kiitoksia vastauksista. Täytyy testata tuota lämpötila-anturia. Huollossa vikaa ei saatu esille vaikka käyttivät tunnin altaassa ja lämmittivät kuumailmapuhaltimella puolia ja CDI yksikköä. Vika tulee pelkästään kuormittamalla moottoria ajossa. Tulpat olen myös vaihtanut ja ne olivat mielestäni samanlaiset.

ennakko ei säädy eli kiekko jämähtää loppupäässä.
        Tai se ei saa bensaa, kokeiles pumpata kun alkaa pätkiä, bensapumpun kalvo helppo vaihtaa.
        Ettei vaan kone olisi asennettu liian ylös eli kun aja kovempää niin vedenkierto loppu ja lämpeää.

• jussi

sitten jotain häikkiä ylilämpeämisanturissa tai öljyanturissa...ja rajoittaa sen vuoksi kierroksia...helppo testata, kun ottaa antureiden johdot hetkeksi pois, muistaakseni...

• Vuotaa

tai koppa on selvästi väärinpäin tai oikeinpäin mutta moottori on väärinpäin.

• se moottori

Pätkii,siinä se vika on.

• jutska

kannessa hiushalkeama.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1379
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      243
      1269
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1066
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1048
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      775
    6. 64
      734
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      717
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      708
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      671
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      627
    Aihe