Jos lataan 75 Ah:n akkua 60 Ah:n laturilla, mihin kaikkeen se vaikuttaa? Onko merkittävää haittaa? Jos taas lataan 75 Ah:n akkua 100 Ah:n laturilla, onko siitä haittaa akulle ja jos on, millaisia?
Asiasta tietäville perusasioita, mutta ei minulle, kun en asiasta tiedä...
Kiitos asiallisista vastauksista etukäteen, tällä palstalla tosin joutuu varautumaan melkein joka kerta haukkuihin ja asiattomiin kommentteihin!
Akkulatureista
1
216
Vastaukset
olemassa jonkin Ah:n latureita.
Ah on virta kertaa aika, esimerkiksi 75 Ah:n akusta saa (teoriassa) 20 tuntia 3,75 A:n virtaa, sitten akku on tyhjä.
Miten tällainen mittaustapa soveltuu laturiin? Ei sitten mitenkään.
Oletettavasti Sinulla on akkulaturi. Voit ladata sillä 75 Ah:n akkuasi ~miten pitkään haluat. Kun akku tulee täyteen, sen jännite nousee niin ylös, että virran meno akkuun käytännössä loppuu ja siten latauskin loppuu.
Mitä isommalla virralla (A) laturisi kykenee akkuasi lataamaan, sitä vähemmän aikaa (h) kuluu akun täyteenlataamiseen.
Näin se suurinpiirtein menee, "hienouksia" en viitsi alkaa selittämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4139122Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1893720- 202193
- 861377
- 271135
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661122- 1121115
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791105- 751100
- 551053