Espresso

Kahvit

Ostin juuri espresso keittimen elikkä nyt vain espresso kahvia ostamaan. Huomasin että tarjolla on vaikka minkä merkkistä, kokeilin pauligin muttei ollut mielestäni kovin hyvää. Kertokaas minkä merkkinen on teidän mielestänne parasta! :)

21

14639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dandy boy

      on parasta, mutta itse juon tavallisesti Lavazzan Qualità Oroa taikka Qualità Rossaa ja käytän ihan mutteripannua. Tosin juon espressokahvia vain aamusin maidon kera.

    • paskaa...

      paulig ei tosiaan ole hyvää vaan jopa pahaa ainakin se mitä kerran maistoin. itse tykkään segafredo espressosta sen maussa on vivahdus suklaata. jos ostat sitä katso tarkkaan sillä niitä on kahta lajia toinen mutteripannuun ja toinen koneeseen. lavazzalla on myös hyviä espressoja tavallisesta kaupasta löytyy pari erilaista lavazzalta. ja illy on tietysti aivan loistavaa mutta hintaakin on yli kaksinkertaisesti verrattuna segafredoon ja lavazzaan. illy on siis parasta mutta paras hintalaatusuhde mielestäni sf:lla.

      • ::::

        Kiitoksia neuvoista! Tuota Segafredo:a ja Illy:ä ei taida tavallisesta kaupasta saada? Asun Jyväskylässä enkä ole täällä törmännyt kahviin erikoistuneisiin kauppoihin :(


      • Valtsu
        :::: kirjoitti:

        Kiitoksia neuvoista! Tuota Segafredo:a ja Illy:ä ei taida tavallisesta kaupasta saada? Asun Jyväskylässä enkä ole täällä törmännyt kahviin erikoistuneisiin kauppoihin :(

        Valintatalosta saa ainakin Illy kahvia (jotain muitakin siellä oli mutten muista mitä)) ja se on siellä kaikista halvinta (6.95€ muistaakseni) prismassa sama on 7,90€. se on isossa sylinterin muotoisessa hopean värisessä metallipurkissa, sitä kannattaa kokeilla ainakin kerran että siitä purkista saa hyvän säilytysastian kahville. prismasta saa myös segafredoa se on 3,20€ ja lavazza creme&gusto 3.30€ lavazza 100% arabica tms. 3.90€-4.00€. kaikki löytyy ainakin prismasta ja s-marketissa taisi myös olla kaikki nämä.


      • löytyy!
        Valtsu kirjoitti:

        Valintatalosta saa ainakin Illy kahvia (jotain muitakin siellä oli mutten muista mitä)) ja se on siellä kaikista halvinta (6.95€ muistaakseni) prismassa sama on 7,90€. se on isossa sylinterin muotoisessa hopean värisessä metallipurkissa, sitä kannattaa kokeilla ainakin kerran että siitä purkista saa hyvän säilytysastian kahville. prismasta saa myös segafredoa se on 3,20€ ja lavazza creme&gusto 3.30€ lavazza 100% arabica tms. 3.90€-4.00€. kaikki löytyy ainakin prismasta ja s-marketissa taisi myös olla kaikki nämä.

        Täytyykin käydä ostamassa kun tuo Paulig tosiaankin on aikas huonoa :/
        Kiitoksia Valtsu ja muut tiedosta! Mukavaa kevään odotusta kaikille!


      • kotibarista
        :::: kirjoitti:

        Kiitoksia neuvoista! Tuota Segafredo:a ja Illy:ä ei taida tavallisesta kaupasta saada? Asun Jyväskylässä enkä ole täällä törmännyt kahviin erikoistuneisiin kauppoihin :(

        Löysin verkkokaupan, josta saa illyn kahveja tukkupakkauksina ja vertailun pohjalta voin sanoa, et ihan kilpailukykyiseen hintaan:
        http://www.gentleman.fi/category/6/ruoka--juoma

        Ja nuo Francis Francisin koneet olivat kanssa houkuttelevan hintaisia. Itse tilasin netanttilasta saman vehkeen ja maksoin ihan pirusti enemmän. Hitto!


      • mutta parempaa
        kotibarista kirjoitti:

        Löysin verkkokaupan, josta saa illyn kahveja tukkupakkauksina ja vertailun pohjalta voin sanoa, et ihan kilpailukykyiseen hintaan:
        http://www.gentleman.fi/category/6/ruoka--juoma

        Ja nuo Francis Francisin koneet olivat kanssa houkuttelevan hintaisia. Itse tilasin netanttilasta saman vehkeen ja maksoin ihan pirusti enemmän. Hitto!

        Kahvia löytyy täältä http://www.hasbean.co.uk/ saat pavut juuri paahdettuina tai jos itse paahdat pavut voi tilata vihreinä.
        Noi Illyt ja muut on ties miten vanhoja, kotimaisiakin pikkupaahtimoita löytyy joista saa kohtuu tuoretta paahdettua papua.
        Kaffan papuja http://www.crema.fi/fi/store/coffee.html?tags=espresso,grani
        Tuossakin listassa näkyy noita ulkolaisia helvetin pahanmakuisia ja vanhoja papupusseja en suosittele.
        Lisää papuja http://www.cafetoria.fi/onlineshop/index.php?main_page=index&cPath=1_33
        http://www.freshcoffee.fi/tuotteet.html
        http://www.caffi.fi/epages/Caffi.axl/?ObjectPath=/Shops/Caffi/Categories/ESPRESSOT

        Kaikesta hulimatta hasbean on edullisin paikka hankkia kahvipavut, suomihinnat on järkyttäviä.


      • HATUTTAA!
        kotibarista kirjoitti:

        Löysin verkkokaupan, josta saa illyn kahveja tukkupakkauksina ja vertailun pohjalta voin sanoa, et ihan kilpailukykyiseen hintaan:
        http://www.gentleman.fi/category/6/ruoka--juoma

        Ja nuo Francis Francisin koneet olivat kanssa houkuttelevan hintaisia. Itse tilasin netanttilasta saman vehkeen ja maksoin ihan pirusti enemmän. Hitto!

        Tilasin netanttilasta just reilu viikko sitten tuollaisen espressokoneen. Meni sit satanen taivaan tuuliin, ku en ollu kuullutkaan tuollaisesta gentleman.fi-kaupasta.

        No, elämä opettaa ja sumpit on kyllä hyvät!!!!

        Ja tiedänpähän mistä tilaan seuraanvan satsin nappeja...
        http://www.gentleman.fi/product/213/illy---12-ltk-espressonappi-tummapaahto


      • kuukelia kehiin
        HATUTTAA! kirjoitti:

        Tilasin netanttilasta just reilu viikko sitten tuollaisen espressokoneen. Meni sit satanen taivaan tuuliin, ku en ollu kuullutkaan tuollaisesta gentleman.fi-kaupasta.

        No, elämä opettaa ja sumpit on kyllä hyvät!!!!

        Ja tiedänpähän mistä tilaan seuraanvan satsin nappeja...
        http://www.gentleman.fi/product/213/illy---12-ltk-espressonappi-tummapaahto

        Kannattaa googlettaa ja selailla ahkerasti nettiä kun jotain on hankkimassa, itte oon tämän jo oppinut, ostoksia on helppo tehdä eu-alueelta lähes mistä maasta tahansa ei tarvitse tyytyä suomalaisiin kiskurihintoihin kakkoslaadun rihkamasta.


    • Köyhimys

      Minulla on sveitsiläinen Krups 963 -keitin eli halpa, pienellä paineella toimiva malli. Olen litkinyt sillä keittämääni espresson korviketta arkisin toistakymmentä vuotta.

      Tuollaisella köyhän-miehen-lelulla ei voi kuvitellakaan tekevänsä samanveroista espressoa kuin kunnollisilla, 9–15 baarin (bar) paineen kehittävillä pumppulaitteilla (La Pavoni, Francis Francis, Gaggia, Jura jne.). Mutta niistä saisi sitten pulittaa 500–2000 euroa (tai ylikin), pirulauta!

      Kahvittelen päivisin omalla rahalla ja yksin. Olen päätynyt käyttämään Pauligin Espresso Originalea. Nyt viimeksi ostin taas pitkästä aikaa Lavazzaa (Espresso, 100 % Arabica). Eipäs vain maistukaan minun suussani edes yhtä hyvälle kuin Paulig! Ihmeteltävää sekin, että tuo italialainen Lavazza Espresso on vaaleampipaahtoista kuin vaaleapaahtoisten kahvien luvatussa maassa valmistettu Pauligin Espresso!

      Lavazzan Crema e Gusto -laatu ei oikeastaan ole espressopaahtoista lainkaan – se on espressoksi aivan liian vaaleaa.

      Meiran myymään Segafredoon en ole saanut oikein makua; kyllä vuosaarelainen maistuu sittenkin paremmalta! Makuasia, tietty.

      Illyn hinta on niin posketon, että minun puolestani on saanut jäädä kaupan hyllylle.

      Joskus olen saanut lahjoituksena mainiota sveitsiläistä Chicco d'Oroa. Suomessa en ole tavannut sitä kaupan hyllyltä.
      http://www.chiccodoro.ch/

      Kotona meillä on Krupsin yhdistelmäkeitin, jolla voi tehdä sekä suodatinkahvia että espressoa (espresso-osa itse asiassa samanlainen kuin työhuoneellani olevassa 963-erilliskeittimessä). Espressoa tulee kuitenkin tehtyä kotona harvoin, koska ruokakuntani toinen jäsen haluaa tavallista kahvia. Olemme päätyneet vuosien mittaan Gevalian kautta tummaan Presidenttiin (se vaaleapaahtoinen perus-Presidentti on taas varsinainen kauhistus!)

      • Juu

        tosiasiahan on että makumieltymyksiä on yhtä monta kuin juojaakin :)

        Itselleni tämä oli tosiaankin ensimmäinen espresso keitin, myöskin Krups -yhdistelmäkeitin, 15 bar, hinta 250 euroa.
        En edes tiedä onko keitin hyvä kun en oikein osannut ostaessani noita tietoja katsoa. Ajattelinkin kun tuota Pauligin kahvia maistoin et onkohan tämä keittiminen huono kun ei maku oikein miellyttänyt...

        Mutta totisesti hienoa että täältä nyt on vinkkejä saanut kahvien suhteen kun en niistä vielä kovinkaan paljon tiedä, kahvilassa kun ei tule mietittyä sen enempää kuin että ompa hyvää :)


      • mä vaan

        Luulin ennen että Illy on parasta, mutta ainakin meidän keittimellä tulee Gran Palomarilla tosi hyvää.


    • Espresso kahvi

      Hei,

      kokeileppa gran palomar espressoa.
      www.cafetoria.fi tai andesa.fi.

    • markopertti
    • homebaristaboy85 4 girls

      Moi! Itsekin sain käyttöön mutteripannun ja olen tehnyt kahveja vasta alle kuukauden. Tosin hyvä ystäväni on tutustuttanut minua espressojen maailmaan jo hyvän aikaa.
      Noh, munkin mielestä Segafredo on oikeasti hyvä merkki. Pyöreä, pehmeä, aromikas ja suklainen. Tässä on tosiaan hinta-laatu kohdallaan, koska tätä saa normikaupoista jollain alle neljällä eurolla, olisko 3,6€ maksanu alepassa. Sen jälkeen kokeilin Lavazzaa (yli4€) ja mikä pettymys! Tuoksu enteili hyvää ja yritin tehdä kaikilla tavoilla, mutta ei. Kuraa sanon minä! kitkerää, en tajuu mitä siinä olis pitäny maistaa. Pauligia pidetään kai yleisesti aika kehnona, mutta mielestäni se on ok. Illy taas on aivan yliarvostettu merkki. Jotain 9€ hitto maksaa ja on maultaan ihan peruskamaa. Mun mielestä ei todellakaan hintansa arvoista. Celliniä pidetään parhaimpana, hinta jotain 6€ luokkaa.
      Okei, tietysti mutteripannu vaikuttaa makuun ja creman muodostumiseen. Yhtälailla kun veden ja jauheen suhde, josta jokaisella on omat mieltymyksensä. Itse käytän tätä nykyä punaista maitoa.

      Mutta sanokaan arvon barista-artistit. Tamppaateko vai ettekö? Itse maitopohjaisia kahveja tehdessäni pidän vahvasta mausta. Entä millaiset vaahdottimet löytyy? Olen todennut bialetin version parhaimmaksi (39€ maksaa mut niin maksaa yksi baari-iltakin).

    • terve kaikille

      myös myy, sen laatu on yleensä taattu.

      • sdgnjvj,56

        Rihkamakaupan halpispaskaa, no laadulla on monta mittaa kai Lidl:n kurakin jollekin on laatua.


      • Kahvittelija
        sdgnjvj,56 kirjoitti:

        Rihkamakaupan halpispaskaa, no laadulla on monta mittaa kai Lidl:n kurakin jollekin on laatua.

        Lidlin Espresso on aivan kelvollista ja laatuunsa nähden hinnaltaan edullista. Espressokahveja tunteva huomaa Lidlin espresson laadun kyllä. Laatua vain hintalapun ja purkin logon perusteella arvioivalla ei tietysti ole edellytyksiä arviointiin. Saksalaisen kuluttajajärjestön testissä Lidlin espresso oli 7. kun vertailtuja kahveja oli 17. Lidlin tuotteen taakse jäivät sellaisetkin kalliit ja tunnetut merkit kuin Segafreddo ja Mövenpick.


      • Jura-fani
        Kahvittelija kirjoitti:

        Lidlin Espresso on aivan kelvollista ja laatuunsa nähden hinnaltaan edullista. Espressokahveja tunteva huomaa Lidlin espresson laadun kyllä. Laatua vain hintalapun ja purkin logon perusteella arvioivalla ei tietysti ole edellytyksiä arviointiin. Saksalaisen kuluttajajärjestön testissä Lidlin espresso oli 7. kun vertailtuja kahveja oli 17. Lidlin tuotteen taakse jäivät sellaisetkin kalliit ja tunnetut merkit kuin Segafreddo ja Mövenpick.

        itse olen aikanaan italiassa tottunut juomaan tuota Lavazzan arabicaa, mustaa siis. Nyt liki kolme vuotta Jura J5:n oltua perheemme käytetyin kodinkone heti jääkaapin jälkeen on tullut kokeiltua kaikenlaísia kahvipapuja mitä ebaystä taikka ulkomaan matkoilta ruokakaupoista on löytynyt. Pääasiallisesti on tilattu kahvit Ebaysta saksalaisilta myyjiltä 6-8kg seteissä, jolloin kilohinta on jäänyt alle 10€, myös päiväykset ovat olleet kunnossa. Nyt viimesimmässä segafredon pusseissa on joitain oksanpätkiä ja pavut eivät ole aivan tasalaatuisia, mutta se oli suht halpa. Lavazzan Rosso on ollut myös ok, Lidl:n pavut oli tavattoman kitkeriä, heitettiin pois.

        Luulen että kahvin paremmuus johtuu pitkälle siitä mihin on tottunut, ja joillain vaan on tarkempi ja nirsompi makukin. Itse tosiaan tykkään todellisesta tervasta, mitä olen Italiassa tottunut juomaan sormustimellisen. Jura tekee hyvän creman, mutta vahvuuta piti säätää tiukemmaksi, jotta siitä tulisi samanlainen "aito paukku". Itse kone on ollut yllättävän helppo käyttää, eikä siitä enää luovuttaisi.


    • ...kantapään kautta

      Melko halvallakin keittimellä saa kohtuuhyvää kahvia, jos kahvipakkaus on juuri avattu, eli kahvi on tuoretta.

      Kun on ensimmäisen kerran kokenut sen, että tulipas avatusta pakkauksesta hyvä kupillinen, ja pari päivää myöhemmin ihmettelee että maistuupas sama kahvi härskiltä ja pistävältä, niin ymmärtää, miksi kahvimyllyn hankinta on edessä, jos haluaa jatkuvasti tuoretta ja maukasta kahvia.

      http://www.ristretto.fi/kahwiki/Jauhaminen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      304
      2755
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      105
      2148
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      81
      1631
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      183
      1502
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1318
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1215
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1086
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe