Lempihevosesi?

Elsa

niin että tässä kysyn vaan että olisiko kellään lempihevosia vihko-virtuaali tai oikealla tallilla? tai sitten mielikuvitus hevosena vaan... jos on niin vastaile ja kirjoittele unelmahepoistasi... kiitos!
Mun unelmapolleni olisi tälläinen:
ikä: 4 vuotias
väri:valkea eli siis puhtaan kimo...(harja ruskea)
säkäkorkeus: 155cm
Luonne: rohkea, pirteä mutta kuitenkin säyseä ja rauhallinen.
rotu: andalusianhevonen (pura raza espanola)
sukup: tamma
nimi: Luciaana
käyttö: koulutettu kaikenlaiseen ratsastukseen.
omistaja/hoitaja: Minä itse (elsa)
nämä olisi hyvä tietää:
syntynyt ruotsissa, vuoden ikäisenä kuljetettu suomeen ja minä ostin sen, ja koulutin ratsuksi. Täydellinen esteillä, maastossa upea ja kouluratsastuksessa OK! monia kisoja voittanut tamma. jos haluat tietää lisää niin vastaile ja kysele!

13

742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jen

      Tou äskeinen hevonen kuullosti todella ihanalta onko se oikea vai mielikuvitus heppa. Minäkin pidän arabeiden lisäksi pura raza espanolan hevosista.

      • Elsa

        moi jen... joo se on tavallaan oikea ja tavallaan mielikuvitus hevoónen... siitä on oikea kuva mutta muun tesdon olem itse keksinyt.. paitsi rodun... =) muuten.. tunnethan Kizz-Fanin? se on mun yks paras kamu :) kun kirjoitin ton äskesen viestin niin se oli/ on edelleen meillä kylässä ;) jeeeee!!!


      • jen
        Elsa kirjoitti:

        moi jen... joo se on tavallaan oikea ja tavallaan mielikuvitus hevoónen... siitä on oikea kuva mutta muun tesdon olem itse keksinyt.. paitsi rodun... =) muuten.. tunnethan Kizz-Fanin? se on mun yks paras kamu :) kun kirjoitin ton äskesen viestin niin se oli/ on edelleen meillä kylässä ;) jeeeee!!!

        Ai jaan. minäkin aloin juuri hänen kanssa kirjeen vaihtoon sillä tykkäämme kummatkin vihkotalleista ja vaihdoimme myös hepoja.


      • elisa_juulia
        jen kirjoitti:

        Ai jaan. minäkin aloin juuri hänen kanssa kirjeen vaihtoon sillä tykkäämme kummatkin vihkotalleista ja vaihdoimme myös hepoja.

        joo moips vaan.. hehe.. mä oon elsa, mut vasta äsken rekisteröin ittelleni tän nimimerkin... joten älä ihmettele, jen... jee mä oon Kizz-Fanin tallilla parin hevosen hoitaja :D ja mun isosisko on myös sen kizzin paras kamu.. siis me kaks, se ja mä :P ja me ollaa kaikki kolme heppahulluja jee... muuten lotta (kizz-fan) käski kysyyy et tykkääkkö indican, teräsbetonin tai tiktakin musasta, kun se ite pitää niistä... muuten onko sulla andalusianhevosta sun tallilla! ne on mun lempiheppoja :)


      • jen
        elisa_juulia kirjoitti:

        joo moips vaan.. hehe.. mä oon elsa, mut vasta äsken rekisteröin ittelleni tän nimimerkin... joten älä ihmettele, jen... jee mä oon Kizz-Fanin tallilla parin hevosen hoitaja :D ja mun isosisko on myös sen kizzin paras kamu.. siis me kaks, se ja mä :P ja me ollaa kaikki kolme heppahulluja jee... muuten lotta (kizz-fan) käski kysyyy et tykkääkkö indican, teräsbetonin tai tiktakin musasta, kun se ite pitää niistä... muuten onko sulla andalusianhevosta sun tallilla! ne on mun lempiheppoja :)

        En itse kuuntele paljon musiikkia ja jos kuuntelen niin yleensä glassista musaa. on noi äsken mainitus laulajat ihan hyvii. Tallillani on tällä hetkellä 2 andalusian oria nimeltään limone ja tarantel. mulla on myös tallillani lipizzan ori nimeltään huzul, se on yksityinen heppa jonka siskoni omistaa.


    • kizz-fan

      minun unelma olisi tääläinen hevonen:
      nimi:Wanilla Pegasoes
      ikä:4-5 vuotias
      sukup:tamma
      rotu:arabi
      väri/harja/merkit: puhtaan lumen valkea, harja ja häntä kuin pehmeää pellavaa, turpa ihanan "samettinen"!!!
      luonne, millainen ratsastaessa: Willi, mutta silti upea, tottelevainen, kaunis ja siro tamma, jolla kaula uljaasti kaarella, esteillä on kuin unelma, kouluratsastuksessa huippuluokkaa, ja maastossa kylläkin säikky mutta ihan hyvä!
      omistaja/hoitaja: minä hehehee xDD
      Muuta: alle vuodenikäisenä tuotu englannista, isän puolelta puoli villi ( isän isän isä oli ollut mustangi, tai ainakin puoliksi mustangi) emä todella upea ja monia kisoja voittanut tamma, isä taas emän lailla kisoja voittanut, mutta villin puoleinen, käytetty laukkakisoihin ja esteisii, emä taas oli hyvä koulussa ja esteillä... E. wendy amadel I: wild west
      sukutausta: tulikin jo tossa äsken sanottua x))
      käyttö: ratsuna ( etenkin esteillä, ja kouluratsastukseen)

      kyselkää lisää unelmastani !!!

    • Luumu

      Hei vaan kaikki heppahullut- itse olen jo hieman varttuneempi ja minun lapsuudessani ei olut virtuaalleja eikä vihkotalleja - heppaleikkejä kylläkin.

      Minullakin on ollut monenlaisia unelmia ja meidän tallilla on mm. kaunis ruunikko enpanjalais ori sekä englantilaisesta täysverisestä ihan shetlanninponiin.

      Oma unelmani on kaunis musta friisiläistamma jonka olen varsasta kouluttanut ja selkäännousussa ystäväni auttoi ensin mutta olin eilen ensimmäistä kertaa ihan ilman avustajaa heponi selässä.

      Kerron tämän kaiken siksi että halusin aina oman hevosen ja kun kasvoin isommaksi ja tein kovasti töitä enkä luopunut unelmistani niin saavutin se mitä halusin.

      Muistakaa hankkia paljon tietoa hevosen käsittelystä ja hoidosta - ehkä se ihan oikea oma heppa on joskus teilläkin.

      • elsa

        hei kaikki!
        joo mä käyn ponikerhos siel mä oon oppinu kaikkee
        mun lenpi
        hevoseni on andalusia tietenkin mä haluaisin
        mun kaverin vihkotallille andalusianhevosen se olis kivaa muute mitä pitää tehdä jos hevonen nousee takajaloille


    • muikkista

      mun unelmahevonen on SUOMENHEVONEN! aito, persoonallinen, n.10vuotias (silloin sillä oikeesti jo kokemusta ja kunnolla koulutettu), liinaharja raudikko ruuna jolla pitkä piirto, siima ja pari sukkaa.helppo maastossa, hyvä koulussa ja rakastaa hyppäämistä. Suomenhevonen on kyllä hevosista uljain ja kaunein! ja aito kotimainen!

      • kaiken maailman lämppäreitä, arabeja jne, hienoja hevosrotuja on tullut nähtyä ja koettua, mutta ainut joka niistä todella sydämen vie on suomenhevonen kaikessa viisudessaan ja rauhallisuudessaan


    • KabanossX

      ehdottomasti shettis!!! ne on ihanii...

    • Anonyymi

      Moi. Tää on ihan oikee elävä hevonen ratsastuskoululta jossa käyn ratsastamassa. Eli lempihevoseni:
      Sukupuoli: ruuna
      Ikä: 25-vuotta
      Käyttö: Taitava esteponi, mutta menee kauniisti myös koulua.
      Luonne: herkkä, ystävällinen, kiltti, utelias, tarkka, reipas, iloinen ja rutinoitunut herrasmies!
      Rotu: Hollantilainen ratsuponi
      Väri: ruunivoikko, (klipattu kyljistä ja mahasta, joten nahka on harmaata klipatuilla alueilla.)
      Säkä: ei tarkkaa tietoa, mutta luulisin että jotain 146-147cm.
      Muuta: Maailman söpöin ja kaunein poni jonka olen nähnyt! Askellajit todella ilmavia ja mukavia istua. Ratsastaessa kiltti, yhteistyöhaluinen ja helppo käsitellä. On tämän tallin taitavin hevonen.

      Tämä poni on valloittanut sydämeni ihanuudellaan ja söpöydellään!!<333:)))

      • Anonyymi

        Nimihän se sieltä puuttuu!
        Nimi: Franky. Ja vielä sellainen juttu että tämä poni on tullut Hollannista Suomeen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      456
      3346
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      438
      3158
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      131
      2876
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2222
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2070
    6. 182
      1420
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1357
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      81
      1210
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe