Tarvitsisin hieman käyttäjien kokemuksia uudesta m6:sta. Harkinnassa juhla farkku. Onko auto merkittävästi hiljaisempi kuin vanha. Entä paljon puhuttu puoltaminen. Kävin tossa just viikonloppuna koe ajamassa 1.8 koneella olevan farkun. Kokemuksia siitä: puolsi oikealle (tiessä melkoiset urat) ja koeajoaika lyhyt ei kerinnyt koittaan oikein tien päällä. Sisämelu: hiljaisempi kuin nykyinen saab 9-3 mutta mazdassa contin kitkat ja sabassa hakkapeliitta 2 moottoriäänet eivät olleet häritseviä. muuten ihan mukava peli. Ja ilmeisesti luotettava. Miten maahantuoja suhtautuu jos teettää ruostesuojauksen heti uutena.
uusi mazda kuusi
11
3394
Vastaukset
- hieman.
Vaihtoehtoina on täyssuojaus, jossa suojaus on karkeasti ikkunalinjasta alaspäin. Tällöin porataan reiät jolloin valmistajan koritakuu katkeaa, tällöin ruostesuojaaja antaa suojaukselle (yleensä 12 vuoden takuun). Suojauksen tarkastus/parannus on muutaman vuoden välein (suojaajan takuun edellytys).
Tai sitten otat alustan suojauksen jolloin pyöräkotelot ja muut irtoavat otetaan pois ennen suojausta. Tällöin ei porata lisäreikiä ja valmistajan koritakuu säilyy. - timppa
Itsellä on eleganse TD -03. Ihmettelin myös puoltamista kunnes kävin koeajamassa kutosen missä oli isommat ja leveämmät renkaat kuin vakiossa. Autossa oli myös hieman madallettu alusta. Ainakin se auto kulki kuin juna, ei mitään viitteitäkään vetelystä mihinkään suuntaan. Muut 6 viat löydät selaamalla aiheita taaksepäin
- Alex83_
Ruosteensuojaukseen maahantuoja suhtautuu suopeasti, sillä maininta lisäruostekäsittelystä ja sen ylläpidosta on auton manuaalissa. Maahantuojan suosittama käsittely on Tectyl tehdastakuu, jonka myöhemmin voi päivittää (ainakin Dinitrolissa) täyskäsittelyksi. Itse suosittelisin kuitenkin Tectyl LongLife käsittelyä SFS-hyväksytyllä pajalla. Suosittelen myös samalla taakse asennettavia Lokari-sisälokasuojia.
http://www.tectyl.fi/
Mazda6 on päivityksen jälkeen äänieristyksessä kohtalainen. Suositeltavaa on melkein järjestelmällisesti, että kesä- ja talvirenkaat olisivat 15-tuumaiset. Talvirenkaiksi odottaisin Nokian Hakkapeliitta 5 tai Gislaved NordFrost 5-renkaita, jotka tulevat syksyllä markkinoille. Niin ja 1.8 on todennäköisesti 2.0 mallia äänekkäämpi, sillä kierrokset ovat maantieajossa korkeammat 1.8-koneessa. Itse päädyin taloudellisuuden ja käyttöominaisuuksien perusteella 2.0 moottoriin manuaalivaihteistolla. - testituloksia
Mazda6:ta on tarjolla erityisen paljon testituloksia. Ei tarvitse ostaa sikaa säkissä. Yksittäiset käyttökokemukset tietysti vaihtelevat.
- olin myös harkitsemassa
mulla on samankaltaisia kokemuksia, eli kävin koeajamassa mazda6:n ja se puolsi vasemmalle. kun palasin koeajolta, niin myyjä vaan ihmetteli että "jaa puoltaako se?" vaikka auto on myyjien käytössä koko ajan. kävelin ulos kaupasta enkä edes harkitse mazda6:sen ostoa enää, varsinkaan kun monella samoja kokemuksia. vaikka joku "mazda-myyjä" nyt tähän viestiin vastaakin että kyllä puolto on korjattavissa, niin jos oikea myyjä ei ostohetkellä tiedä asiasta, niin mun 30 tonnia menee seuraavaan kauppaan.
- Ei kuutosen ongelma enää
Siis autohan saadaan puoltamaan jo ajamalla se kunnolla tien reunukseen, jolloin ohjauskulmat menee asetuksistaan. Ei siihen koeajoautoissa paljon tarvita, niitä kun kyytii monenlaiset kuskit ja homma korjaantuu viimeistään tekemällä nelipyöräsuuntaus. Ei tuo puoltaminen ole kuutosessa enää mikään ongelma. Se oli ongelma vuoden 2003 maaliskuun alkuun asti, kunnes maahantuoja sai ohjeet miten puoltavat yksilöt korjataan. Sitä paisti nuo silloin puoltaneet kuutoset puolsi oikealle jonkin järjestelmällisen kokoonpanovirheen takia. Eli unohtakaa jo nuo höpinät uusien kuutosten puoltamisista. Samaa esiintyy kaikissa automerkeissä satunnaisesti ohjauskulmien ollessa pielessä.
- sepe
pidetääx sen kans kurakaarentervausjuhlat vai mistä nimi????
- VITUN HOMORUNKKARI
KOHTA PIDETÄÄN SUN PERSEEN TERVAUSJUHLAT. JIIHAA!!!!!
- pAVE
Vaan nauretaan porukalla yhtä säälittävän ruman näköistä toista riisikuppia...tuulilasit halki ja tulitikkuja joka raossa...ei hyvä.
- pellesepe
onkos sepe omistanut montakin mazdaa?taitaa jätkää vituttaa jälkikäteen kun hommas jonkun muun merkkisen ja nyt katuu ja purkaantuu täällä,anna vaan itsellesi anteeksi ja hommaa seuraavaksi kunnon auto eli MAZDA:)
- irwin
Vaan juhlitaan kun sen sentään ajettua liikkeestä ulos, moottori meinaten toimii.(toisin kuin... JIHAAA)
Hyviä koneita se tojo tekee, kunhan ei vaan lämpötila laske alle nollan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881341Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53712
- 33692
- 60689
- 47670