paiseet alapäässä

huolestunut neitonen

Herran jumala sentään. Mä oon 27v. ja eilen huomasin aivan järkyn (n.1e kokoisen) paiseen alapäässäni, karvotuksen yläosassa. Ja tänään oli tullut toinen yläpuolelle. Ne on aivan järjettömän kipeätkin..mikähän auttaisi niiden hoitoon? Ne on niin isot ja kipeet ettei välttämättä ikinä ees nouse pintaan. Mut nyt ne on arat..ja paikka tosi huono.

19

27766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmm

      Kyseessä on varmaan tulehtunut karvatuppi, jolloin karva kasvaa ikään kuin ihon sisään (saatta tulla herkästi varsinkin alapäänkarvojen ajelun jälkeen). Pese hyvin ja laita esim bepanthenia, joka nopeuttaa ihon uudistumista ja sopii myös intiimialueille.

      • alkup.

        En voinut pitää näppejä erossa. Ja puhkaisin sen toisen äsken...vähän kosketin puhtaalla neulalla sitä, ja samantien tuli ihan hirveesti verta. Ainakin helpotti oloa. Koska on sellasessa paikassa että tuntuu et istuminenkin on vaikeaa. Pikkuhousut sattuu just siihen yms.

        Kyllä kaikkea täytyy tulla..mut onneksi nyt on jo helpompi olla.


      • ollut
        alkup. kirjoitti:

        En voinut pitää näppejä erossa. Ja puhkaisin sen toisen äsken...vähän kosketin puhtaalla neulalla sitä, ja samantien tuli ihan hirveesti verta. Ainakin helpotti oloa. Koska on sellasessa paikassa että tuntuu et istuminenkin on vaikeaa. Pikkuhousut sattuu just siihen yms.

        Kyllä kaikkea täytyy tulla..mut onneksi nyt on jo helpompi olla.

        ...noita paiseita alapäässä jo monta vuotta. Kävin niistä joskus useaankin otteeseen lääkärissä: muutama avattu viiltämällä ja otettu se kotelo pois. Myös jotain antibiottia söin monta kuukautta ja sen aikaa ne pysyivätki pois.

        Lopulta lääkärit sanoivat että ihoni on siltä alueilta vaan sellainen että sinne tulee paiseita, ja ainoastaan ihon siirto auttaisi lopullisesti.
        Tuosta en kyllä ole aivan samaa mieltä lääkärien kanssa.

        Minusta tuntuu että ne on kuitenkin jotenkin hormonaalisia, minulle kun tulee niitä yleensä aina kuukautisten jälkeen.

        Enään en ole jaksanut niistä lääkäreillä ravata. Kun tulee pieni paiseen alku, laitan siihen jotain antibiottivoidetta ja pyyhin sitä esim. Agnexilla. Jos ei rauhoitu siitä vaan kehittyy kunnon paiseeksi, odotan että se kypsyy niin että siinä on selvästi pehmeä kohta. Otan neulan jonka steriloin liekillä tai jollain nesteellä. Sitten puhdistan ihon esim. haavanpuhdistusaineella. Ja sitten tökkään neulalla siihen paiseen pehmeään kohtaan ja toivon että mätä lentää...

        Mutta kyllähän siellä lääkärilläkin kannattaa niitä käydä näyttämässä, eihän kaikki välttämättä ole näin toivottomia tapauksia.


      • pipsuliini
        ollut kirjoitti:

        ...noita paiseita alapäässä jo monta vuotta. Kävin niistä joskus useaankin otteeseen lääkärissä: muutama avattu viiltämällä ja otettu se kotelo pois. Myös jotain antibiottia söin monta kuukautta ja sen aikaa ne pysyivätki pois.

        Lopulta lääkärit sanoivat että ihoni on siltä alueilta vaan sellainen että sinne tulee paiseita, ja ainoastaan ihon siirto auttaisi lopullisesti.
        Tuosta en kyllä ole aivan samaa mieltä lääkärien kanssa.

        Minusta tuntuu että ne on kuitenkin jotenkin hormonaalisia, minulle kun tulee niitä yleensä aina kuukautisten jälkeen.

        Enään en ole jaksanut niistä lääkäreillä ravata. Kun tulee pieni paiseen alku, laitan siihen jotain antibiottivoidetta ja pyyhin sitä esim. Agnexilla. Jos ei rauhoitu siitä vaan kehittyy kunnon paiseeksi, odotan että se kypsyy niin että siinä on selvästi pehmeä kohta. Otan neulan jonka steriloin liekillä tai jollain nesteellä. Sitten puhdistan ihon esim. haavanpuhdistusaineella. Ja sitten tökkään neulalla siihen paiseen pehmeään kohtaan ja toivon että mätä lentää...

        Mutta kyllähän siellä lääkärilläkin kannattaa niitä käydä näyttämässä, eihän kaikki välttämättä ole näin toivottomia tapauksia.

        Hei.
        Minulla on myös ollut sama vaiva jo usean vuoden ajan, mutta nyt on yksi paise tehnyt niin pahat 'onkalot' vasempaan nivuseeni, että koko iho joudutaan kuulemma poistamaan. Kirurgi sanoi, että voisi johtua tupakoinnista? Poltatteko te tupakkaa? Liittyy kuulemma jotenkin pintaverenkierron häiriöön.


      • ärsyttää
        pipsuliini kirjoitti:

        Hei.
        Minulla on myös ollut sama vaiva jo usean vuoden ajan, mutta nyt on yksi paise tehnyt niin pahat 'onkalot' vasempaan nivuseeni, että koko iho joudutaan kuulemma poistamaan. Kirurgi sanoi, että voisi johtua tupakoinnista? Poltatteko te tupakkaa? Liittyy kuulemma jotenkin pintaverenkierron häiriöön.

        sama homma, Mulla on ollut vasemmassa kainalossa yksi. Lääkärissä sanottiin että se on tulehtunut hikirauhanen. lääkäri viilsi sen auki ja anto antibiotti kuurin.
        Joskus oli oikean korvan yläpuolella pää nahassa samanlainen mutta se katos ajan kulues.
        ja nyt on ollut jo kauemman oikean reiden yläosassa yksi joka on tedella arka! istuminen sattuu.
        Siihen tuli pieni reikä ja sieltä tuli verta. Painaa ei pysytynyt kun se oli niin kipeä. Mikähän tässä nyt taas on?


      • Anonyymi

    • mm

      Mullakin oli paiseita reisillä ja pakaroissa, olipa kerran alapäässäki muutama, mut pääsin eroon paiseista kun karkotin Stafylokokki (bakteerin) elimistöstäni. Tee sinäkin niin että osta antibiootti voidetta (Bacibact) apteekista, ja hiero pumpulipuikkoon hieman, laita nenään vähän syvemmälle varovasti että kumpikin siraimesi ovat sieltä syvältä kierretty pumpulipuikolla kauttaaltaan. Asihahan on niin että Stabylokokki "asustaa" sieraimien kosteissa, lämpimien ja hapeikkaiden limakalvojen huomassa. Siispä ala tuumasta toimeen niin pääset eroon kiusanhengestä.

      • Paiseetpoissa

        Tuo muuten toimii! Mulla oli samaan aikaan kaksi paisetta nivusissa, toinen ehti kypsyä ja puhjeta, mutta toinen vaan kasvoi ja kipuili, kunnes luin tämän vinkin. Laitoin basibactia molempiin sieraimiin kolmesti päivässä viiden päivän ajan, ja kolmantena päivänä tuo toinen paise alkoi kutistua ja parani lopuksi kokonaan. Se ehti jo niin isoksi, että ajattelin sen puhkeavan viimeistään seuraavana päivänä. Etsiskelin jo valkoista päätä josta sen olis saanut puhkaistuksi, mutta päivän mittaan paise alkoi pienentyä pienenemistään ja parin päivän päästä oli kokonaan poissa. Samaten se puhjennut ja tyhjentynyt paise parani ennätysvauhtia. Huomasin muutenkin, että takapuolessa olleet kipeät finnit tai mahdolliset paiseenalut paranivat jokainen!


    • tok10

      Kirjoitin äsken siitä että laita Bacibactia sieraimiin muta unohdin kertoa se että see si tä 5:si päivää eli laita aina vaik yöksi.siis (kuuri luontoinen) juttu.

      • hoh,hoijaaaaaaaa

        kaipaa neuvoja enää KOLMEN VUODEN jälkeen!


      • Paiseistaeroon

        Luuletko ettei ihmisille tule paiseita vuoden 2007 jälkeen? Löysin tämän keskustelun googlaamalla ja pyöräytin basibactia sekä sieraimiin että paiseille.


      • Anonyymi
        Paiseistaeroon kirjoitti:

        Luuletko ettei ihmisille tule paiseita vuoden 2007 jälkeen? Löysin tämän keskustelun googlaamalla ja pyöräytin basibactia sekä sieraimiin että paiseille.

        Auttoko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttoko?

        Auttoi! Paiseet pysytteli jonkun aikaa kokonaan pois, mutta nyt niitä kehveleitä on taas alkanut tulla, ja tietenkin alapäähän mahdollisimman hankaliin paikkoihin että istuminen ja vaatteiden pitäminen on tuskaa.


    • .--.

      joku muu voi kaivata..

      • n4ta

        Indeed, löyty tääki ketju googlela. Sama vaiva, mutta oppinut jo elämään asian kanssa.


    • samankokenut

      Laita kuule bebantteenia siihen patin päälle, ja rukoile jeesusta. Niin ei auta kyllä yhtään tuohon vaivaan. Sulla on 2 vaihtoehtoa. Joko odotat että ne patit kypsyy tarpeeksi isoksi ja tulevat itsestään ulos. Tai menet lääkäriin, jossa ne leikkaa sen pois. Jälkimmäistä en suosittele ihan siksi kun siitä jää arpi.

    • Anonyymi

      Kärsin samaisesta vaivasta vuosia. Mielestäni suuhygienia oli kunnossa. Hammas lohkesi ja menin hammaslääkäriin , hammas röntgenissä paljastui valtava tulehduspesäke, joka oli kuulemma muhinut jo vuosia, täysin oireettomana. Kyseessä oli hammas, joka oli vuonna nakki paikkailtu nastoilla eli piikeillä kiinni. Hammas irrotettiin, lääkekuuri mukaan ja niin lähti myös patit alapäästä , kainaloista ja kummallinen särky ja kipu vasemmasta kädestä. Samoin lähti silmäpussit jotka ilmestyivät noin 7 vuotta sitten. Käykää hammaslääkärissä ja pyytäkää esim. kuvausta. Maksaa yksityisellä noin 100,00

    • Anonyymi

      Minulla on ihan arposet sisäreidet, vatsa ja pimpsa. Niin paljon on ollut paiseita vuosien mittaan. Kumma etteivät arvet häviä ollenkaan. Vieläkö kehtaatte seksiä harrastaa rupisella ja arpeutuneella alapäällä? Minä en enkä lääkärillekään näyttää.
      Nyt irroitin punkin pahasta paikasta ja se on turvonnut kämmenen kokoiselta alueelta ja ihan punainen. Ehkä boreelioosi, mutta en voi näyttää sieltä, joten taitaa jäädä kuurit saamatta.

    • Anonyymi

      Niin on muillakin noita paiseita silloin tällöin alapäässä. Luulin joskus että ovat herpestä tai jotain muuta sukupuolitautia, mutta ilmeisesti tulehtuneita karvatuppeja .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe