Kertokaa kokemuksianne. Onko ollut mitään vikaa? Onko muuten hyvä automaattiloota? Kannattaako ottaa 2.5T tai T5 yhteydessä tämä laatikko? Itse tykkään automaatista, mutta ei ole kokemusta juuri Volvon automaateista, olisi kiva tietää, että onko kestävä laatikko? Itse olen ajellut Audin, Bmw:n, Mersun automaateilla, missä on tämä käsinvaihtomahdollisuus. Olen vaan kuullut villejä huhuja, että tämä geartronic ei kestä, mutta kumokaa te hyvät omistajat tämä väite, jos pitää paikkansa.
Onko geartronic hyvä?
6
1662
Vastaukset
- 2.5T 2005
Geartronicia käytän, kun ajelen ruuhkassa ha haluan alamäessä käyttää moottorijarrutusta. Samoin ohitustilanteessa "kitka" riittää parmmin, kun laitat "nelkun" silmään ja päästelet ohi; automaattipuolihan ei päästä kieroksia juuri nousemaan 3-tonnia ylemmäs ilman että se väkisin vaihtaa pienemmälle...jolloin sutasee 100 kmh vauhdissa talvellakin (kun se vaihtaa vitoselta neloselle)..ei kovin turvallista ohitella automaattipuolella ja painaa kaasua tiskiin...
- Volvoa harkitseva
Suositteletkos sitä sitten näihin esittämiini moottorivaihtoehtoihin? Sulla näyttää olevan se tuolla 2.5T koneella, että oletko tykännyt tästä automaatista? Vastaa pikaisesti.
- Geartronic
"ei kovin turvallista ohitella automaattipuolella ja painaa kaasua tiskiin..."
No itse ajan aina automaattipuolella - sehän automaattivaihteiston idea on. T5 reagoi näppärästi kaasuun ja saattaa hetkellisesti sutaista tyhjää mutta vakaa auto siitä nyt sen suuremmin ota mitään. DSTC puuttuu ripeästi peliin ja tasoittaa menoa ja kaasun voi edelleen pitää siellä alhaalla.
Itse olen ajanut 3 vuotta automaatilla ja kun siirryin Volvoon ei ollut mitään epäilystäkään etteikö siinäkin olisi automaatti. - T5 A
Volvoa harkitseva kirjoitti:
Suositteletkos sitä sitten näihin esittämiini moottorivaihtoehtoihin? Sulla näyttää olevan se tuolla 2.5T koneella, että oletko tykännyt tästä automaatista? Vastaa pikaisesti.
Eihän noihin kyseisiin turbomoottoreihin kannata manuaalia edes harkita. Itselläni ensimmäinen automaatilla oleve auto(T5) menossa ja takana 15 tkm, ilman ongelmia. Muutenkin olen ollut automaattiin erittäin tyytyväinen. Ei ole enää paluuta manuaaliin.
- Koska
Geartronic kirjoitti:
"ei kovin turvallista ohitella automaattipuolella ja painaa kaasua tiskiin..."
No itse ajan aina automaattipuolella - sehän automaattivaihteiston idea on. T5 reagoi näppärästi kaasuun ja saattaa hetkellisesti sutaista tyhjää mutta vakaa auto siitä nyt sen suuremmin ota mitään. DSTC puuttuu ripeästi peliin ja tasoittaa menoa ja kaasun voi edelleen pitää siellä alhaalla.
Itse olen ajanut 3 vuotta automaatilla ja kun siirryin Volvoon ei ollut mitään epäilystäkään etteikö siinäkin olisi automaatti."kitka riittää" paremmin....koska talvikelillä sutasee jopa 100 kmh vauhdissa kun alkaa painaa kaasua tiskiin ja turbiini antaa ensin kieroksien nousta ja heti perään automaatti loota heittääpienemmälle.
Geatronikilla ei turbiini anna kierosten nousta vaan moottorin vääntö pysyy tasaisena ja kaasun annostelu siten hanskassa. Kokeile vaikka ja seuraa kieroslukumittaria kiihdytystilanteessa noilla molemmilla systeemeillä erikseen, kun alat kiihdyttää tasasisesta 80 kmh:sta. - suosittelen
Volvoa harkitseva kirjoitti:
Ajoin eka S60 Volvolla 2002-2005 vuoden, jossa manuaali ja 170 hv.Vaihdoin sitten -05 turboon ja automaattiin, jossa geatronic. Nyt en vaihtaisi enään manuaaliin. Pelkässä automaatissahan ei ole moottorijarrutusoptiota, mutta geatronikissa on..se on se syy. Lisäksi talvikelillä ohittelu on jouhevampaa geartronikilla, koska vaihteen voi lukita ja käyttää moottorin vääntöä ilman, että loota heittää pienemmälle ja kieroslukumittarin viisari heilahtaa kesken ohitustilanteen tosi rajusti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752