Kertokaa kokemuksianne. Onko ollut mitään vikaa? Onko muuten hyvä automaattiloota? Kannattaako ottaa 2.5T tai T5 yhteydessä tämä laatikko? Itse tykkään automaatista, mutta ei ole kokemusta juuri Volvon automaateista, olisi kiva tietää, että onko kestävä laatikko? Itse olen ajellut Audin, Bmw:n, Mersun automaateilla, missä on tämä käsinvaihtomahdollisuus. Olen vaan kuullut villejä huhuja, että tämä geartronic ei kestä, mutta kumokaa te hyvät omistajat tämä väite, jos pitää paikkansa.
Onko geartronic hyvä?
6
1691
Vastaukset
- 2.5T 2005
Geartronicia käytän, kun ajelen ruuhkassa ha haluan alamäessä käyttää moottorijarrutusta. Samoin ohitustilanteessa "kitka" riittää parmmin, kun laitat "nelkun" silmään ja päästelet ohi; automaattipuolihan ei päästä kieroksia juuri nousemaan 3-tonnia ylemmäs ilman että se väkisin vaihtaa pienemmälle...jolloin sutasee 100 kmh vauhdissa talvellakin (kun se vaihtaa vitoselta neloselle)..ei kovin turvallista ohitella automaattipuolella ja painaa kaasua tiskiin...
- Volvoa harkitseva
Suositteletkos sitä sitten näihin esittämiini moottorivaihtoehtoihin? Sulla näyttää olevan se tuolla 2.5T koneella, että oletko tykännyt tästä automaatista? Vastaa pikaisesti.
- Geartronic
"ei kovin turvallista ohitella automaattipuolella ja painaa kaasua tiskiin..."
No itse ajan aina automaattipuolella - sehän automaattivaihteiston idea on. T5 reagoi näppärästi kaasuun ja saattaa hetkellisesti sutaista tyhjää mutta vakaa auto siitä nyt sen suuremmin ota mitään. DSTC puuttuu ripeästi peliin ja tasoittaa menoa ja kaasun voi edelleen pitää siellä alhaalla.
Itse olen ajanut 3 vuotta automaatilla ja kun siirryin Volvoon ei ollut mitään epäilystäkään etteikö siinäkin olisi automaatti. - T5 A
Volvoa harkitseva kirjoitti:
Suositteletkos sitä sitten näihin esittämiini moottorivaihtoehtoihin? Sulla näyttää olevan se tuolla 2.5T koneella, että oletko tykännyt tästä automaatista? Vastaa pikaisesti.
Eihän noihin kyseisiin turbomoottoreihin kannata manuaalia edes harkita. Itselläni ensimmäinen automaatilla oleve auto(T5) menossa ja takana 15 tkm, ilman ongelmia. Muutenkin olen ollut automaattiin erittäin tyytyväinen. Ei ole enää paluuta manuaaliin.
- Koska
Geartronic kirjoitti:
"ei kovin turvallista ohitella automaattipuolella ja painaa kaasua tiskiin..."
No itse ajan aina automaattipuolella - sehän automaattivaihteiston idea on. T5 reagoi näppärästi kaasuun ja saattaa hetkellisesti sutaista tyhjää mutta vakaa auto siitä nyt sen suuremmin ota mitään. DSTC puuttuu ripeästi peliin ja tasoittaa menoa ja kaasun voi edelleen pitää siellä alhaalla.
Itse olen ajanut 3 vuotta automaatilla ja kun siirryin Volvoon ei ollut mitään epäilystäkään etteikö siinäkin olisi automaatti."kitka riittää" paremmin....koska talvikelillä sutasee jopa 100 kmh vauhdissa kun alkaa painaa kaasua tiskiin ja turbiini antaa ensin kieroksien nousta ja heti perään automaatti loota heittääpienemmälle.
Geatronikilla ei turbiini anna kierosten nousta vaan moottorin vääntö pysyy tasaisena ja kaasun annostelu siten hanskassa. Kokeile vaikka ja seuraa kieroslukumittaria kiihdytystilanteessa noilla molemmilla systeemeillä erikseen, kun alat kiihdyttää tasasisesta 80 kmh:sta. - suosittelen
Volvoa harkitseva kirjoitti:
Ajoin eka S60 Volvolla 2002-2005 vuoden, jossa manuaali ja 170 hv.Vaihdoin sitten -05 turboon ja automaattiin, jossa geatronic. Nyt en vaihtaisi enään manuaaliin. Pelkässä automaatissahan ei ole moottorijarrutusoptiota, mutta geatronikissa on..se on se syy. Lisäksi talvikelillä ohittelu on jouhevampaa geartronikilla, koska vaihteen voi lukita ja käyttää moottorin vääntöä ilman, että loota heittää pienemmälle ja kieroslukumittarin viisari heilahtaa kesken ohitustilanteen tosi rajusti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938108
- 403912
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241380
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html331224Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311109Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia12980Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797