Mihin firmaan töihin?

sampora

Hei,

Nyt näyttää siltä, että peruspankeilta ei työtä liikene. Olen vastavalmistunut rahoituksen tradenomi ja haluaisin alalle töihin. Vaikka olan kuullut negatiivista sijoitusvakuutusfirmoista, omasta mielestäni näen tämän hyväksi mahdollisuudeksi saada jalka oven väliin ja myöhemmin siirtyä sitten kunnon rahoitusliikkeeseen.

Olen katsonut useita eri yrityksiä ja lukenut täältä kommentteja, en tunne mitään kunnolla joten mielipiteet olisivat todella tervetulleita!

Mitä mieltä olette seuraavista:

Alexandria
( omasta mielestä vaikuttaa parhaimmalta)

FiCo - Financial Consultants
näyttää hyvältä, mutta en tiedä? kommentteja!¨

Arvi Life
epäilyttää vähäsen

Akseli
vaikuttaa ookoolta

Bon Life
vaikuttaa huonolta?

Minne kannattaisi pääkaupunkiseudulla hakea ja jos saa valita, niin mitä suosittelisitte!

Muut ehdotukset myös erittäin tervetulleita! Vuoden alusta olen elänyt säästöillä ja töihin pitäisi kohta päästä!

33

16087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • what10

      älä mene mihinkään noista ns. sijoitusasiantuntijoista töihin. ennemmin alepan kassaan....

    • kokemusta on

      Jos haluat palkkaakin työstäsi,niin älä ainakaan Arvi Lifeen mene.Pelkkä provisio palkka,jolla et tule elämään vaikka kuinka yrität,palkka tulee provisiona tehdyistä eläkevakuutuskaupoista ja sekin riippuu eläkevakuutuksen suuruudesta.Pelkistä käynneistä et saa mitään.Ensimmäiset neljä kuukautta,saat aloituspalkkaa n.400e bruttona.Joudut itse hankkimaan asikkaasi,virralle et pääse ennenkuin sinulla on tietty määrä kauppoja kasassa.Jos ongelmia haluat elämääsi,niin siitä vaan!Keskimäärin myyjät viihtyvät työssään 1-2kuukautta,kun huomaavat mistä on kyse.

    • timofriend1

      Muista nuo ovat asiamiehiä ( skandiaa) ja tulospalkkaus vaikka jos luet hieman edellisiä juttuja, niin heidän tulisi maksaa vakuutusalan TES mukaista peruspalkkaa, ja ottaa sinut työsuhteeseen ( se että sulla yrittäjävastuu ei käy) joten haaskaat aikaasi...

    • ovat kaikki mainitsemasi liikkeellä. Eläke- ja sijoitusvakuutuksien tarjoajia on liikaa ja pankit ovat jo parempien tietokantojensa avulla blokanneet varakkaat sijoittajat omiin systeemeihinsä. Tuollaista ylivoimaa vastaan ei auta hyväkään myyntitaito.

      Rekrytointi-ilmoituksissa kannattaa aina kiinnittää huomio sanaan "tulospalkkaus". Se tarkoittaa, että joudut itse tienaamaan kaiken rahasi. Firma ottaa siitä valtaosan ja maksaa sinulle osasi huomattavalla viiveellä. On tyly tunne, kun palkkapäivänä tilille ei ilmestykään mitään.

      Puhun kokemuksesta. Perustin eräälle vakuutusmeklarifirmalle konttorin ja työskentelin siinä runsaat kaksi vuotta. Kamalalla puristuksella ja erinomaisella toimialueen tuntemuksella sain jonkinlaisen minimitoimeentulon. Sen jälkeen sain burn outin. Minulla oli sinä 2 vuoden aikana konttorissa peräjälkeen v i i s i nuorta kollegaa jotka eivät päässeet minkäänlaiselle tulotasolle.

      • palstalle kirjoittavia noiden kannibaalifirmojen värväreitä. Ne ovat niitä jotka kirjoittelevat hyvistä ansioistaan, pitkistä työsuhteistaan ja "miehen puhetta"-tyylisiä kommentteja.

        Kannibaalifirmat tarvitsevat jatkuvasti uusia työntekijöitä loppuunpalaneiden ja tarpeekseen saaneiden tilalle. Kierto niissä on uskomattoman nopea. Työntekijä on kertakäyttötavaraa.


      • asialla
        Sologdin kirjoitti:

        palstalle kirjoittavia noiden kannibaalifirmojen värväreitä. Ne ovat niitä jotka kirjoittelevat hyvistä ansioistaan, pitkistä työsuhteistaan ja "miehen puhetta"-tyylisiä kommentteja.

        Kannibaalifirmat tarvitsevat jatkuvasti uusia työntekijöitä loppuunpalaneiden ja tarpeekseen saaneiden tilalle. Kierto niissä on uskomattoman nopea. Työntekijä on kertakäyttötavaraa.

        voi juku


    • realisti

      Unohda täällä itkevien kommentit ja rohkeasti vaan töihin.

      En mainosta mitään yritystä, itse olen ollut erään alan yrityksen palkkalistoilla kohta 7 vuotta.

      Palkka on tulospalkka, joskus enemmän ja joskus vähemmän, vakiintunut olemaan viime vuosina 40-50' vuodessa. Eli ei mikään huikea mutta toimeen tullaan ja mielestäni tehtyyn työhön nähden OK. Joku saa enemmänkin kun on ahkera.

      Minulle sopii tulospalkka hyvin koska saan määritellä myös omat työaikani ja rakentaa omat kalenterini ja se on ominaisuus josta perheellinen pitää. Hankin myös itse suurimman osan asiakkaistani mikä tarkoittaa paljon kilometrejä auton ratissa vuosittain. Fiilis on mukava koska olen oman itseni herra, mutta tämä vaatii aika kovaa itsekuria. - Ja sitä kaupparatsun luonnetta.

      Jos takuupalkka, sosiaalidemokratia, laiskottelu työnantajan kustannuksella, tehottomuus, kateus,yleinen narina ja negatiivinen elämänasenne ovat kantavat voimat elämässäsi kuten suurimmalla osalla täällä kirjoittavista, mihinkään myyntialalle ei kannata lähteä.

      Jos valitset työnantajista, tsekkaa puitteet, omistajat, yhteistyökumppanit, tuotteet ja työkaverit. Pysyvyys ja vakaus on valtteja. Ja ennenkaikkea mitä sinulle maksetaan tehdystä työstä, milloin ja miten. Jos joku näistä aihepiireistä askarruttaa työnantajassa, älä mene, sillä kusettajiakin on paljon alalla.

      Eli hakemukset sisään vaan ja ennakkoluulot pyllyyn :)

      • puhetta!

        Ensimmäinen kunnon kommentti, muut lähinnä epäonnisia valittajia.


      • Paatu

        Täällä kirjoittavat "bisnesmiehet" tuntuvat kovasti halveksivan takuupalkkaa demareiden
        laiskottelun verukkeena. Tosiasia on, että
        näiden "bisnesmiesten" paratiisissa USA:ssakin
        on minmipalkka. Eli ei onnistuisi sama peli kuin
        täällä vielä toistaiseksi onnistuu. Tosiasia on,
        että jos työnantajasi joutuu maksamaan sinulle
        edes jotain jokatapauksessa, hänellä on syytä
        myös satsata sinuun. Useimmilla näistä
        "liikeyrityksistä" ideana on, että jokainen
        pääsee sinne töihin ja vaikka tekisit vain pari
        kauppaa olet heille kannattava. He kun ottavat
        70 % tienaamistasi palkkioista itsellesi. Jos
        haluat puhdasta provikkaa,miksi et ala suoraan
        yrittäjäksi? 100 % on paljon enemmän kuin 30%.
        Tosin jäät paitsi noin viikon kestävää koulutusta
        sijoitusalan huippuammattilaiseksi. Sekin järjestynee kun menet viikoksi vaikkapa Akselille
        töihin.


      • jättänyt
        Paatu kirjoitti:

        Täällä kirjoittavat "bisnesmiehet" tuntuvat kovasti halveksivan takuupalkkaa demareiden
        laiskottelun verukkeena. Tosiasia on, että
        näiden "bisnesmiesten" paratiisissa USA:ssakin
        on minmipalkka. Eli ei onnistuisi sama peli kuin
        täällä vielä toistaiseksi onnistuu. Tosiasia on,
        että jos työnantajasi joutuu maksamaan sinulle
        edes jotain jokatapauksessa, hänellä on syytä
        myös satsata sinuun. Useimmilla näistä
        "liikeyrityksistä" ideana on, että jokainen
        pääsee sinne töihin ja vaikka tekisit vain pari
        kauppaa olet heille kannattava. He kun ottavat
        70 % tienaamistasi palkkioista itsellesi. Jos
        haluat puhdasta provikkaa,miksi et ala suoraan
        yrittäjäksi? 100 % on paljon enemmän kuin 30%.
        Tosin jäät paitsi noin viikon kestävää koulutusta
        sijoitusalan huippuammattilaiseksi. Sekin järjestynee kun menet viikoksi vaikkapa Akselille
        töihin.

        Tämä oli ensimmäinen kunnon kommentti. Nämä lafkat eivät esim. maksa lainmukaisia työeläkemaksuja. Kiertävällä neukkarilla kilometrikorvaukset vain noin puolet verottajan sallimasta määrästä jne.

        Lähes 100% yrittäjän riskistä siireetään työntekijöille, mutta ainoastaan 25% tuotosta.

        Viikon koulutus on kyllä ihan hyvä...


      • realisti
        Paatu kirjoitti:

        Täällä kirjoittavat "bisnesmiehet" tuntuvat kovasti halveksivan takuupalkkaa demareiden
        laiskottelun verukkeena. Tosiasia on, että
        näiden "bisnesmiesten" paratiisissa USA:ssakin
        on minmipalkka. Eli ei onnistuisi sama peli kuin
        täällä vielä toistaiseksi onnistuu. Tosiasia on,
        että jos työnantajasi joutuu maksamaan sinulle
        edes jotain jokatapauksessa, hänellä on syytä
        myös satsata sinuun. Useimmilla näistä
        "liikeyrityksistä" ideana on, että jokainen
        pääsee sinne töihin ja vaikka tekisit vain pari
        kauppaa olet heille kannattava. He kun ottavat
        70 % tienaamistasi palkkioista itsellesi. Jos
        haluat puhdasta provikkaa,miksi et ala suoraan
        yrittäjäksi? 100 % on paljon enemmän kuin 30%.
        Tosin jäät paitsi noin viikon kestävää koulutusta
        sijoitusalan huippuammattilaiseksi. Sekin järjestynee kun menet viikoksi vaikkapa Akselille
        töihin.

        Niin, kaikki talot eivät toimi näin.

        Nykypäivänä pitää rekisteröidä itsensä vakuutusksenvälittäjäksi viranomaisille ja se tarkoittaa vakuutusyhtiön järjestämän testin hyväksyttävää läpäisyä ja tiettyä vakuutustuotteiden tuntemusta. Tämä ei tarkoita sitä etteikö skoijaritkin testiä läpäisisi ja niitä alalla riittää.

        Ongelma saattaa vaan olla että jos haet hyvään taloon missä ei pääse myymään viikon koulutuksen jälkeen kuten täällä herjataan, joudut kapuamaan tyvestä latvaan eli et pääse myymään vakuutuksia harjoittelematta ensin puhelinbookkarina ja esimerkiksi vanhojen asiakkaiden palvelijana.


      • entinen "kusettaja"
        Paatu kirjoitti:

        Täällä kirjoittavat "bisnesmiehet" tuntuvat kovasti halveksivan takuupalkkaa demareiden
        laiskottelun verukkeena. Tosiasia on, että
        näiden "bisnesmiesten" paratiisissa USA:ssakin
        on minmipalkka. Eli ei onnistuisi sama peli kuin
        täällä vielä toistaiseksi onnistuu. Tosiasia on,
        että jos työnantajasi joutuu maksamaan sinulle
        edes jotain jokatapauksessa, hänellä on syytä
        myös satsata sinuun. Useimmilla näistä
        "liikeyrityksistä" ideana on, että jokainen
        pääsee sinne töihin ja vaikka tekisit vain pari
        kauppaa olet heille kannattava. He kun ottavat
        70 % tienaamistasi palkkioista itsellesi. Jos
        haluat puhdasta provikkaa,miksi et ala suoraan
        yrittäjäksi? 100 % on paljon enemmän kuin 30%.
        Tosin jäät paitsi noin viikon kestävää koulutusta
        sijoitusalan huippuammattilaiseksi. Sekin järjestynee kun menet viikoksi vaikkapa Akselille
        töihin.

        Tuo paatun pointti oli kyllä täyttä faktaa. Sen verran täytyy sanoa noitten em. konsulttifirmojen työkokemuksen arvostuksesta rahoitusalalla, että lähtökohtaisesti sitä ei pidetä minään. Mutta toisaalta, sitten kun omaat kokemusta noiden em. talojen toiminnasta ihan talon sisältä, ei pelkästään esitteitä ja vakuutusehtoja tai näitä palstoja tavaamalla, niin pääset "nauttimaan" arvostusta ihan perinteisten pankkien / vakuutusyhtiöiden sisällä.

        Tämä tuli esille ainakin itselläni, kun menin pankkiin töihin n. vuoden konsulttifirman työkokemuksen jälkeen, ja virkailijoilla kävi asiakkaita joilla oli ennestään / oli tarjottu jotain skaandaalilifen tmv. tuotetta ja pankkitädit levittelivät käsiään. Tässä tilanteessa on merkittävä kilpailuetu, kun pystyt sanomaan asiakkaalle jopa sanatarkasti niitä "slingoja" / sloganeita mitä nuo "myyntitykit" käyttää, normaalien liikekulujen tuntemisen lisäksi tietysti. Tällöin asiakaskin herää ja miettii, et toi taitaa oikeesti tietää ainakin jotain mistä puhuu...

        Palkoille noissa ei pääse, mutta tiukan myyntikulttuurin oppii ja sitä tarvitaan nykyisin ihan perinteisessä pankkitoiminnassakin, kunhan ei yhtä härskiksi yritä heittäytyä kuin nämä konsultit. Rohkeasti vaan kokeilemaan ainakin hetkeksi, ja minulla on sellainen mielikuva, että järkevin paikka noista on Alexandria, jos kerran joku pitää valita.

        terveisin tradenomi, entinen sijoituskonsultti, nykyinen pankin sijoituspäällikkö

        p.s. kahdella kollegallani on niin ikään saman konsulttifirman tausta, ja he molemmat toimivat nykyään pankissa varainhoitajina


      • Myyjä
        entinen "kusettaja" kirjoitti:

        Tuo paatun pointti oli kyllä täyttä faktaa. Sen verran täytyy sanoa noitten em. konsulttifirmojen työkokemuksen arvostuksesta rahoitusalalla, että lähtökohtaisesti sitä ei pidetä minään. Mutta toisaalta, sitten kun omaat kokemusta noiden em. talojen toiminnasta ihan talon sisältä, ei pelkästään esitteitä ja vakuutusehtoja tai näitä palstoja tavaamalla, niin pääset "nauttimaan" arvostusta ihan perinteisten pankkien / vakuutusyhtiöiden sisällä.

        Tämä tuli esille ainakin itselläni, kun menin pankkiin töihin n. vuoden konsulttifirman työkokemuksen jälkeen, ja virkailijoilla kävi asiakkaita joilla oli ennestään / oli tarjottu jotain skaandaalilifen tmv. tuotetta ja pankkitädit levittelivät käsiään. Tässä tilanteessa on merkittävä kilpailuetu, kun pystyt sanomaan asiakkaalle jopa sanatarkasti niitä "slingoja" / sloganeita mitä nuo "myyntitykit" käyttää, normaalien liikekulujen tuntemisen lisäksi tietysti. Tällöin asiakaskin herää ja miettii, et toi taitaa oikeesti tietää ainakin jotain mistä puhuu...

        Palkoille noissa ei pääse, mutta tiukan myyntikulttuurin oppii ja sitä tarvitaan nykyisin ihan perinteisessä pankkitoiminnassakin, kunhan ei yhtä härskiksi yritä heittäytyä kuin nämä konsultit. Rohkeasti vaan kokeilemaan ainakin hetkeksi, ja minulla on sellainen mielikuva, että järkevin paikka noista on Alexandria, jos kerran joku pitää valita.

        terveisin tradenomi, entinen sijoituskonsultti, nykyinen pankin sijoituspäällikkö

        p.s. kahdella kollegallani on niin ikään saman konsulttifirman tausta, ja he molemmat toimivat nykyään pankissa varainhoitajina

        Olen vähän myöhässä tään keskustelun osalta, mutta olen samoilla linjoilla kuin "entinen kusettaja". Eli olen itsekkin ollut hommissa sijoitusneuvojana edesmenneessä Arvi Life oy:ssä ja toiminut siis ex-kusettajana.

        Duuni oli firmassa kovaa. Eli ihmisiä piti yrittää kusettaa, jos halusi hyviä tienestejä. Kusettamisella tarkoitan sitä, että ainoa tuote jota kaupattiin 18v-65vuotialle oli eläkevakuutus. Itse en pitänyt tästä, vaan lähdin vetämään n. 11 kuukauden kuluttua työsuhteen alkamisesta.

        Mitä hommasta jäi käteen, niin muut työkaverit olivat mukavia ja ainakin oppi ja kehittyi hyväksi myyjäksi. Negatiivista oli lähinnä omistajien toiminta: eli he lupasit loistavia ansioita ja upeaa uraputkea ko. yrityksessä. Mikään ei em. asioista ei toteutunut. Lisäksi pomojen mielestä, jos hyviä ansioita ei tullut, niin vika oli aina myyjässä ei yrityksessä. Tämä oli ainakin minusta välillä loukkaavaa. Esimekiksi 22 vuotiaalle opintotuilla elävälle opiskelijalle on meinaan aikas vaikeaa kaupata eläkevakutuusta ja tietysti maksimi sijoitussummalla, kun tällainen tuli sijoitusneuvojan pakeille. Palkka oli itselläkin aika huono, vaikka olinkin konttorin parhaita myyjiä ja työntekijät vaihtuivat tietty koko ajan jne. Näin jälkeen päin en ihmettele yhtään miksi firma meni nurin.

        Nykyisin toimin HR-puolen hommissa myyntijohtajana ja tienaankin ihan mukavasti. Joten toisaalta sain ainakin itse ko. elämänkoulusta hyvän pohjan työelämää varten.

        Tästä huolimatta haluan sanoa jokaiselle nuorelle ja esim. amk:sta tai yliopistosta valmistuvalla, että jos sijoitusneuvojan uraputkeen lähdette niin se on todennäköisesti kivikkoinen polku ja moni ei sitä kauaa kestä. Hyvää työkokemusta ja hyväksi myyjäksi siinä kehittyy, mutta loistavat ansiot näistä hommista ovat kyllä täyttä roskaa...


      • hjyu
        entinen "kusettaja" kirjoitti:

        Tuo paatun pointti oli kyllä täyttä faktaa. Sen verran täytyy sanoa noitten em. konsulttifirmojen työkokemuksen arvostuksesta rahoitusalalla, että lähtökohtaisesti sitä ei pidetä minään. Mutta toisaalta, sitten kun omaat kokemusta noiden em. talojen toiminnasta ihan talon sisältä, ei pelkästään esitteitä ja vakuutusehtoja tai näitä palstoja tavaamalla, niin pääset "nauttimaan" arvostusta ihan perinteisten pankkien / vakuutusyhtiöiden sisällä.

        Tämä tuli esille ainakin itselläni, kun menin pankkiin töihin n. vuoden konsulttifirman työkokemuksen jälkeen, ja virkailijoilla kävi asiakkaita joilla oli ennestään / oli tarjottu jotain skaandaalilifen tmv. tuotetta ja pankkitädit levittelivät käsiään. Tässä tilanteessa on merkittävä kilpailuetu, kun pystyt sanomaan asiakkaalle jopa sanatarkasti niitä "slingoja" / sloganeita mitä nuo "myyntitykit" käyttää, normaalien liikekulujen tuntemisen lisäksi tietysti. Tällöin asiakaskin herää ja miettii, et toi taitaa oikeesti tietää ainakin jotain mistä puhuu...

        Palkoille noissa ei pääse, mutta tiukan myyntikulttuurin oppii ja sitä tarvitaan nykyisin ihan perinteisessä pankkitoiminnassakin, kunhan ei yhtä härskiksi yritä heittäytyä kuin nämä konsultit. Rohkeasti vaan kokeilemaan ainakin hetkeksi, ja minulla on sellainen mielikuva, että järkevin paikka noista on Alexandria, jos kerran joku pitää valita.

        terveisin tradenomi, entinen sijoituskonsultti, nykyinen pankin sijoituspäällikkö

        p.s. kahdella kollegallani on niin ikään saman konsulttifirman tausta, ja he molemmat toimivat nykyään pankissa varainhoitajina

        paitsi varainhoitaja Suomessa saa kaksi kertaa vähemmän palkkaa kuin hyvin menestyvä sijoituskonsultti :D


      • minäkin olin
        Myyjä kirjoitti:

        Olen vähän myöhässä tään keskustelun osalta, mutta olen samoilla linjoilla kuin "entinen kusettaja". Eli olen itsekkin ollut hommissa sijoitusneuvojana edesmenneessä Arvi Life oy:ssä ja toiminut siis ex-kusettajana.

        Duuni oli firmassa kovaa. Eli ihmisiä piti yrittää kusettaa, jos halusi hyviä tienestejä. Kusettamisella tarkoitan sitä, että ainoa tuote jota kaupattiin 18v-65vuotialle oli eläkevakuutus. Itse en pitänyt tästä, vaan lähdin vetämään n. 11 kuukauden kuluttua työsuhteen alkamisesta.

        Mitä hommasta jäi käteen, niin muut työkaverit olivat mukavia ja ainakin oppi ja kehittyi hyväksi myyjäksi. Negatiivista oli lähinnä omistajien toiminta: eli he lupasit loistavia ansioita ja upeaa uraputkea ko. yrityksessä. Mikään ei em. asioista ei toteutunut. Lisäksi pomojen mielestä, jos hyviä ansioita ei tullut, niin vika oli aina myyjässä ei yrityksessä. Tämä oli ainakin minusta välillä loukkaavaa. Esimekiksi 22 vuotiaalle opintotuilla elävälle opiskelijalle on meinaan aikas vaikeaa kaupata eläkevakutuusta ja tietysti maksimi sijoitussummalla, kun tällainen tuli sijoitusneuvojan pakeille. Palkka oli itselläkin aika huono, vaikka olinkin konttorin parhaita myyjiä ja työntekijät vaihtuivat tietty koko ajan jne. Näin jälkeen päin en ihmettele yhtään miksi firma meni nurin.

        Nykyisin toimin HR-puolen hommissa myyntijohtajana ja tienaankin ihan mukavasti. Joten toisaalta sain ainakin itse ko. elämänkoulusta hyvän pohjan työelämää varten.

        Tästä huolimatta haluan sanoa jokaiselle nuorelle ja esim. amk:sta tai yliopistosta valmistuvalla, että jos sijoitusneuvojan uraputkeen lähdette niin se on todennäköisesti kivikkoinen polku ja moni ei sitä kauaa kestä. Hyvää työkokemusta ja hyväksi myyjäksi siinä kehittyy, mutta loistavat ansiot näistä hommista ovat kyllä täyttä roskaa...

        kusettajana ja lopetin hommat, koska omatunto ei sitä kusetusta kestänyt. Epärehellistä työtä ja paskan puhumista ihmisille, oli jo aivan liikaa minulle.


    • .....

      No, tossa yllä jo tulikin miksei noihin kannata mennä. Jos sä kumminkin välttämättä haluat alalle, niin suotta sä sitä noille teet. Marssi vaikka Skandiaan ja kysy miten susta tulee niiden asiamies. Noihan ei tarjota sulle yhtään mitään vastineeksi siitä, että ottavat osan palkkiosta. Tai no, postittaa ne ne sun kaavakkees Skandiaan. Tollai sä saat 100% palkkioista, noille töitä tehdessäs toi osuus saattaa jäädä 30% tai allekin. Koulutukset yms hoitaa kuitenkin Skandia joka tapauksessa.
      Mutta täytyy kyllä sanoa ettei tuon alan kokemuksella saada yhtään pisteitä rahotusalalla.

      • ihan noinkaan

        Ei niitä Skandian vakuutuksia aleta noin vaan myymään. Jollei kokemusta alalta tai valmista myyntiryhmää niin haaveeksi jää.


      • .....
        ihan noinkaan kirjoitti:

        Ei niitä Skandian vakuutuksia aleta noin vaan myymään. Jollei kokemusta alalta tai valmista myyntiryhmää niin haaveeksi jää.

        No eipä tuolla yhdellä sukulaismuijalla ollut mitään vaikeuksia tuossa. Eikä sillä ollut kumpaakaan noista sun mainitsemistasi vaatimuksista.


    • alFayed

      Perjantain Kauppalehdessä Akselin pääomistaja Lintu julisti halunsa puhdistaa ala huonoista toimijoista. Näin ollen sieltä varmasti saa TEL:n mukaisen palkan ja muut lakisääteiset etuudet. Ja noin osaavan ja karismaattisen johtajan alaisuudessa on varmasti hienoa olla. Sinne siis !

      ..Öööö...

      Todellisuus kuitenkin noissa kaikissa mainitsemissasi yhden/kahden vakuutusyhtiön asiamiesfirmassa on juuri niin karu mitä pari kirjoittajaa kuvasikin. Joudut siis kusettamaan asiakkaita huonoihin ratkaisuihin ja siitä hyvästä saatavasta palkkiostasi 70% menee Linnun tai jonkun muun hyväntekijän taskuun.

      Jos on pakko päästä vakuutuksia myymään, niin hakeudu suoraan Pohjolan, Tapiolan tms. asiamieheksi omalla tmi:llä tai sitten yritä päästä meklarifirmaan hommiin. Hyviä täällä pääkaupunkiseudulla lienee ainakin Finib, RVM , Brokerhouse ja ehkä joku muukin vakuutusmeklari.

      • mutta osa otti tosissaan...

        Täytyy kyllä myöntää, että miehellä riittää pokkaa... alalla on niin paljon savua, että jossain täytyy olla myös tulta. Jotain isompaa on tulossa, ja siitä selviää vain kovimmat. Kusettajat häipyvät taka-alalle ja viheltelevät matkalla pankkiin. Verottaja kiinnostuu alasta, Rata kiinnostuu alasta ja työntekijäjärjestöt kiinnostuvat alan toimista. tullee hurlumhei. mutta vielä ehdit muutamaksi vuodeksi myymään Sk:ta jos todella haluat. Mutta varaudu, että se työkokemus ei ole aina pankkisektorilla eduksi.


    • Jamppa Tuominen

      Nyt löyty hyvä ja luotettava talo joka hakee uusia kykyjä eli Suomen Eläkepalvelukeskus. Ilmeisesti valtio on jollain tapaa tukemassa tämän firman toimintaa. Tuskin ainakaan skandiaa myyvät

      • what10

        sitä skandiaa nekin tyrkyttää kuten kaikki muutkin...


      • Weederi
        what10 kirjoitti:

        sitä skandiaa nekin tyrkyttää kuten kaikki muutkin...

        Aivan, Skandiaa, koska se yksinkertasesti on paras. Sen voi itse kukin tarkistaa riippumattomalta taholta eli Talentumin julkaisuista, mm. Talouselämä.


      • Mika_1981
        what10 kirjoitti:

        sitä skandiaa nekin tyrkyttää kuten kaikki muutkin...

        Juu niin tyrkyttää, mutta ku on hyvä tyrkyttää niillä tuotoilla mitkä Skandian rahastot on antanu jo pitkän aikaa. Ja vaikka hoitomaksut on ehkä vähän korkeemmat ku muilla ni onko sillä väliä jos tuotto on silti enemmän ku muilla?

        Jos vertailla haluutte ni lukekaa alan julkaisuja(Talouselämä, Kauppalehti, Taloussanomat, Arvopaperi ym)

        Arvostelkaa ja haukkukaa vaan Skandiaa, se vaa valitettavasti on niin että se Skandia vaan sattuu olemaan se paras.

        PS: ketjun alottajalle vaan tsemiä myyntihommiin... Ite ollu alalla kohta kymmenen vuotta ja toimeen on tultu, se on vaa itestä kiinni.


      • wk5k

        SEK:llä ei mitään tekemistä valtion kanssa, on vain ja ainoastaan harhaanjohtava nimi firmalla, kuluttajan harhauttamiseksi, myyvät eläkevakuutuksia


      • gggggggggggggggggggg

        Valtio tukee my ass! Kusetusnimi firmalla!


    • Niina_-

      FiCo on mennyt konkurssiin marraskuussa 2004 eli ei ainakaan sieltä kannata hakea töitä :) Mikäli yritykset vaikuttavat epäilyttäviltä, patentti- ja rekisterihallitukselta saa lisätietoa.

    • nalle

      Jos vastavalmistuneena tradenomina haet pankista sijoitusneuvojan/asiantuntijan paikkaa niin toiveet kannattaa haudata. Mutta, pankissa on yleneminen helppoa ja nopeata...esim. tilikassasta rahoituspäälliköksi vuodessa. Menet peruspulliaiseksi johonkin pankkiin tiskille ja lähet siitä kehittämään osaamistasi...toinen vartenotettava vaihtoehto on contact center..rehellistä puhelinmyyntiä, siinä oppii kaikki kikat ja konstit...sit kun omatunto on kadotettu niin voi harkita bonlifeja ja sijoituspäällikön paikkoja.

    • firmojen suomi24-

      ketjuihin, niin saat rehellistä tietoa millaista touhua kyseisissä firmoissa on. Itse olen ollut yhdessä noista, enkä suosittele sitä kenellekään. Firman touhu oli enemmän kuin sairasta. Pidän konsulttifirmoja humpuukeina. Kun seuraat mikä henkilökunnan kierto niissä on, niin et ihmettele yhtään. Ota joku rehellinen työ tilapäisesti, niin pääset ainakin palkoille ja etsi kunnon rahoituslaitoksesta ym. työtä. Alkavat myyjät näissä firmoissa eivät tienaa käytännössä mitään ja varsinkaan tällaisena lama-aikana. Suuria luvattiin minullekin, mutta se johtuu siitä, että näiden firmojen on vaikea saada työntekijöitä, tällaisiin duuniin pääsee aina. Suurilla titteleillä yritetään luoda arvostusta ja pienen palkan lisää. Fiksua että kysyit, en näes halua että kukaan joutuu kokemaan samaa kusetusta kuten minä.

      • Karik

        Palkkausmallit jossa useimmiten myyjälle maksetaan korvaus ainoastaan myydystä tuotteesta kertamaksuna ja firma käärii suurimman osan tulevien vuosien rahoista aiheuttaa kahdenlaisia ongelmia ja siksipä harva noissa firmoissa viihtyy yli 5 vuotta. Eli kiertoa syntyy kahdesta syystä:

        1) uudet myyjät tulevat kokeilemaan ja eivät pärjää. Tosin jotkut saattaa notkua puolikin vuotta ennen kuin ymmärtävät lopettaa.

        2) huippumyyjät lähtevät ennen pitkää kun huomaavat useamman miljoonan edestä sijoitustuotteita myytyään, että saivat vain murto-osan korvausta siitä minkä firma sai ja pitkän jänteen kannustimet puuttuvat. Mieluummin lähtevät vaikka varainhoitajaksi hommiin, jossa ei tarvitse olla vain_se_myyjä vaan tehdä ihan oikeaa sijoitusneuvontaa ja ajatella myös asiakkaan etua.

        Toimintahan voi perustua kusetukseen kaikinpuolin eli myös henkilökuntaa pitää yrittää kusettaa pysymään töissä vähättelemällä kilpailijoiden toimintaa, "pieniä" palkkoja jne. Pidetään parempana kuin pankkeja ja mainostetaan ettei ole omia tuotteita, mutta loppujen lopuksi myydään asiakkaalle vain yhtä tai kahta tuotetta vaikka pankista saakin loppujen lopuksi paljon monipuoleisemman valikoiman. Moni ei myöskään välttämättä tiedä, että pankin sijoituspäällikkökin voi saada 4000-6000 kiinteän palkan bonukset päälle.

        Toisaalta kyllä myyntikokemusta aina arvostetaan, että jos hommassaan on pärjännyt niin onhan se aina etu esim. uutta työpaikkaa hakiessa. Toisaalta jos ei usko omiin kykyihinsä, niin kannattaa muistaa että 6kk-1v työkokemusta yhdestä firmasta ei välttämättä katsota eduksia vaan sehän kertoo suoraan sen että et ole pärjännyt riittävän hyvin ja sait kenkää tai lopetit itse.


    • Nytvirtapäälle

      Älä ihan oikeesti sinne alexandriaan mene töihin! sun koulutus menee hukkaan todellakin. Se on just niinkun henrik juuren blogissa oli, että "on parempi kun ei tiedä mitään". Haluatko työskennellä rahoitus/sijoitus alalla siten, että koulutuksellasi ja tiedoillasi on vähäinen merkitys??? Et. Olen varma siitä.

      Kannattaa tähdätä pankkeihin töihin, mutta en tosin tiedä mikä työtarjonta tällä hetkellä on.

      Kaikki noi mainitsemasi unohda, jos haluat olla vakuuttava rahoitusalan asiantuntija.

      • huuhaata, lue täältä

        suomi24 sta kommentteja, niin tiedät tasan tarkkaan, mitä firmoja kannattaa karttaa.


      • sijoitusmies

        Alexandria ei ole mikään pankkiiriliike tms. Se on puhtaasti myyntifirma, joka vain sattuu myymään sijoitustuotteita. On hyvin tiedossa että myyjät ovat pääasiassa vastavalmistuneita opiskelijoita ja entisiä pölynimurikauppiaita.

        Jos haluat myyntialalle, kaippa sitten tuollakin jotain oppii. Ymmärrän toki että työtilanne on mikä on, ei välttämättä ole mistä valita. Ja on myös totta, että myyntityö tuppaa olemaan tärkeää nykyään, olit sitten pankkitoimihenkilö tms.

        Mutta jos nimenomaan sijoitus/rahoitusalalle halajat, noita puulaakeja kannattanee ajatella viimeisenä vaihtoehtona jos et muualle pääse.


    Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe