Riskit

saara.dma

Elämässä on paljon riskejä; miten oikein selviydytään hengissä matkoilla, urheilussa, liikenteessä. Ihmiset ottavat lisäksi ihan tietoisia riskejä esimerkiksi terveytensä kannalta.

Huippu-urheilijoiden jäseniä paikataan, jotta pääsevät taas jatkamaan uraansa. Lehdessä oli tänään kirjoitus siitä, mitä kaikkia leikkauksia on tehty kroatialaiselle "alppien kuningattarelle".

Mitä mieltä olette riskinotosta yleensä?

39

2606

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laritsa M

..Tai jos on yhdentekevää miten siinä käy.

• saara.dma

Ei kai siinä mitään, jos ei ole mitään väliä.

Mutta ...

ainakin liikenne on sellainen asia, missä on väliä. Siinä on nimittäin aina pelissä muita osapuolia, joille voi käydä huonosti.

• uzma-m

eilen enka tanaan,en mene kaupungille vaan olen tassa lahistolla melkein kotiarestissa,pahalta nayttaa,toivottavasti aikansa riehuttuaan ihmiset rauhoittuvat.

• Hintriika

Uzman riskien kaihtaminen levottomalla alueella on ihan järkevää. Niin minäkin tekisin. Mutta täällä Suomessa harvoin jokapäiväisiä tottumuksiaan tarvitsee muuttaa riskien pelossa. Tosin liikenteessä mieluummin odotan kuin riskeeraan olin sitten liikkeellä jalkaisin tai itse auton ratissa.

Liiallinen riskien pelko johtaa siihen, ettei uskalla tehdä mitään. Kuitenkin tutkitusti koti on vaarallisin paikka! Siellä onnettomuuksia tapahtuu eniten. Millä voisi täydellisesti välttää riskejä? Ei kai millään.

Jo tänne syntyminen on riski, mutta syntyvältä ei kysytä, haluaako sen ottaa! Siitä lähtien kuolema kulkee kannoilla, kunnes joskus tavoittaa. Hengissähän täältä ei selviä.

• ii-li

...pariin päivään. Ovatko ne pilakuvamellakat nyt myös Islamabadissa?

Minä olen sitä mieltä, että sekä Jylland Posten että Tanskan pääministeri käyttäytivät tyhmästi.

Onhan se nyt päivänselvää, että toisen uskonnon syvimpien arvojen loukkaaminen aiheuttaa vastareaktion. Tosin koko mellakointi näyttää enemmän poliittiselta taholta masinoiduksi kuin aidon spontaaniksi.

Kuinkahan syvän välirikon asia on loppujen lopuksi saanut aikaan? Minusta Tanskan pääministerin olisi pitänyt hoitaa asia tahdikkaammin. Nythän kaikki näyttää siltä kuin hän olisi samaa mieltä pilapiirtäjän kanssa.

• merimona1

Joskus sinäkin tottelet kun käsketään:DDDDDDDDD

• ii-li kirjoitti:

...pariin päivään. Ovatko ne pilakuvamellakat nyt myös Islamabadissa?

Minä olen sitä mieltä, että sekä Jylland Posten että Tanskan pääministeri käyttäytivät tyhmästi.

Onhan se nyt päivänselvää, että toisen uskonnon syvimpien arvojen loukkaaminen aiheuttaa vastareaktion. Tosin koko mellakointi näyttää enemmän poliittiselta taholta masinoiduksi kuin aidon spontaaniksi.

Kuinkahan syvän välirikon asia on loppujen lopuksi saanut aikaan? Minusta Tanskan pääministerin olisi pitänyt hoitaa asia tahdikkaammin. Nythän kaikki näyttää siltä kuin hän olisi samaa mieltä pilapiirtäjän kanssa.

että Jyllands Postenin pilapiirroista vastaavat ovat kloppeja, joille ei vielä ole järki kasvanut.
        Asia ei parane sillä tosiasialla, että pääministeri on julkisesti rasisti.
        Eli Tanska saa sitä mitä tilaa.

• uzma-m
        MdK-MdK kirjoitti:

että Jyllands Postenin pilapiirroista vastaavat ovat kloppeja, joille ei vielä ole järki kasvanut.
        Asia ei parane sillä tosiasialla, että pääministeri on julkisesti rasisti.
        Eli Tanska saa sitä mitä tilaa.

pyysi anteeksi,sita edellisen paivan lehdissa oli kirjoitus tuosta sisun web sitesta,ja Vanhasen lausunto huomioitiin,eipa nakynyt Nokian mainoksia pristaleina niinkuin kavi telenorin.

• *Satu
        uzma-m kirjoitti:

pyysi anteeksi,sita edellisen paivan lehdissa oli kirjoitus tuosta sisun web sitesta,ja Vanhasen lausunto huomioitiin,eipa nakynyt Nokian mainoksia pristaleina niinkuin kavi telenorin.

Miksi niitäkin rikotaan?

• uzma-m
        *Satu kirjoitti:

Miksi niitäkin rikotaan?

julkaistiin myos Norjassa.

• Pääsky64
        uzma-m kirjoitti:

paheksu mutta ei se meitä haittaa jos sillä se ikävyys välillämme vähenee.Sinä uzma olet tosi rohkea kun asut siellä.

• uzma-m kirjoitti:

Eihän enää ole kysymys vain uskonnosta, vaan kaikesta muusta.
        Kuvat olivat se pieni kipinä, joka synnytti kauan kyteneen
        katkeruuden hyvinvoipia länsimaita kohtaan.

On kyse sosiaalisesta epätasa-arvosta, kulttuurien eroista, rotuvihasta.
        kaikkien ihmisten kapinasta, rauhasta ja turvallisuudesta.
        ym. koko elämän kirjosta.

Jopa pienen Suomen taloudesta, jos Valio sinne Arlan markkinoille tähtää.
        Nokiahan siellä siis jo porskuttaa.

Hyvä pääministeri!
        Jenkit voittivat, kun eivät ole enää ainoita vihattuja,
        hehän sotivat aina muiden maaperällä.

Nyt jos koskaan tarvittaisi viisaita neuvottelijoita
        ja rauhanomaisten keskustelun aloittajia ja sovittelijoita.

• aupA
        Hintriika kirjoitti:

Uzman riskien kaihtaminen levottomalla alueella on ihan järkevää. Niin minäkin tekisin. Mutta täällä Suomessa harvoin jokapäiväisiä tottumuksiaan tarvitsee muuttaa riskien pelossa. Tosin liikenteessä mieluummin odotan kuin riskeeraan olin sitten liikkeellä jalkaisin tai itse auton ratissa.

Liiallinen riskien pelko johtaa siihen, ettei uskalla tehdä mitään. Kuitenkin tutkitusti koti on vaarallisin paikka! Siellä onnettomuuksia tapahtuu eniten. Millä voisi täydellisesti välttää riskejä? Ei kai millään.

Jo tänne syntyminen on riski, mutta syntyvältä ei kysytä, haluaako sen ottaa! Siitä lähtien kuolema kulkee kannoilla, kunnes joskus tavoittaa. Hengissähän täältä ei selviä.

Yli 90 vuotias anoppi kaatui illalla saniteettitiloissa. Ei halua pitää turvapuhelinta, vaikka on jo kerran aikaisemmin kaatunut. Mahtui kontaten kääntymään ja konttasi turvarannekkeen luo hälyttämään nostajat. Ilman turvapuhelinta ja nelikärkikeppiä kävely on toisinaan riskin ottoa, samoin halu asua yksin omassa vapaudessa.

• on alkanut miellyttää minua enemmän kuin uusi ja tuntematon. Riskissä piilee aina vaaran/ei toivotun muutoksen mahdollisuus. Se on kai sitä vanhenemista:)))

• saara.dma

Kun kuunnellaan tiedotusvälineistä uutisia, ne ovat melkein aina huonoja. Jotain kauheaa on tapahtunut ja sitä toistetaan koko päivän puolen tunnin väliajoin.

Sanotaankin, että hyvät uutiset eivät ole uutisia (No news are good news).

Olen samaa mieltä kanssasi, että kun on tottunut rauhallisiin oloihin, ei mielellään tuntemattomia riskejä sisältäviin paikkoihin edes halua lähteä juuri sen ei toivotun muutoksen mahdollisuuden takia.

• saara.dma

.
      On surullista, että meille pohjan perillä asuville ihmisille kevään muuttolintujen saapuminen on muuttunut pelottavaksi.

Riski lintuinfluenssan leviämisestä Suomeenkin on tullut yhä todennäköisemmäksi, kun eilisten tietojen mukaan virukseen kuolleita lintuja oli Saksassa ja tämänpäiväisten tietojen mukaan jo Tanskasssa.

Niin kauan kuin tauti tarttuu linnusta lintuu tai linnusta ihmiseen, on tilanne vielä hallinnassa. Sitten kun se alkaa tarttua ihmisestä ihmiseen, ollaan todellisen vaaran edessä.

• Jussi

ja onhan niitä muitakin kauheita virustauteja, klamydia, kondylooma, hepatiitti, herpes I ja II.
        Esimerkiksi nämä.
        Vähän pitäisi ymmärtää varoa ilmeisesti, sillä esim. tarttuvaa HI - virusta kantava ei näytä naamastaan sen kummemmalta kuin muutkaan - vielä.

Eli riskin otto ei kannata!

• isoäiti**

Kerran matkalla jouduimme maantierosvojen yllättämiksi.
      Ne ovat erittäin pahamaineisia, koska usein murhaavat uhrinsa.

Riskiä yritimme välttää ajamalla letkassa ja päämäärään kuvittelimme ehtivämme ennen pimeää.

Toisin kävi.
      Pimeä yllätti hitaan etenemisen takia, mikä taas johtui huonoista teistä,
      ja viimeisenä kolmen auton ryhmästä jouduimme aseellisen ryhmän pysäyttämäksi.

Piiput osoittivat autossa olevien ohimoita ja
      kämmenet hikosivat eikä edessä olevista autoista ollut mitään apua pimeällä tiellä.
      Passi oli pikkuhousuissa ja rahat rintsikoissa, riskin välttämistä - muka.
      Onneksemme kuskimme oli paikallinen ja pitkän palaverin ja
      setelintukon vaihdettua omistajaa pääsimme jatkamaan matkaa.

Matkalta kotiuduttuamme salama iski pihapuuhun ja samassa sähinässä
      sain lyhyen tajuttomuuställin minäkin,
      mikä johti lääkärireissuun.

Seuraavana päivänä tietokoneen monitoori tuprutti mustaa, myrkyllistä savua
      ja seuraukset olisivat saattaneet olla kohtalokkaat, jos tämä olisi tapahtunut yöllä.

Merihädässä olen ollut, nähnyt ryöstön, katsellut ammuskelun tuomaa paniikkia
      ja ollut sydän kurkussa monia kertoja tulematta silti araksi.

Elämä on annettu elettäväksi.

Luotan suojelusenkelin varjeluun.
      Yksi lempilauluistani on *Maan korvessa kulkevi lapsosen tie*

• ii-li

Eräällä bussimatkalla maantierosvot tukkivat tien seisomalla rivissä keskellä tietä aseet käsissä. Bussikuski oli suomalainen konkari. Hän näki rosvot jo kaukaa, toitotti torvea ja painoi kaasua. Rosvot eivät sillä kertaa olleet ehtineet tukkia tietä muulla tavoin kuin seisomalla itse ajoradalla. - Kuski sanoi, että kyllä hän tuollaiset tuntee. Ei auta muu kuin panna kova kovaa vasten.

Joskus riskinotto kannattaa. Työssäni jouduin muutaman kerran tilanteeseen, jossa kaikki oli yhden kortin varassa. Jokaisella kerralla kortti piti. Kai se suojelusenkeli oli minullakin mukana. - Jos olisin hävinnyt viimeisellä kortillani, niin seuraukset olisivat olleet arvaamattomat: Olisin menettänyt asiakkaani, olisin joutunut vaikka minkälaisiin vaikeuksiin.

• uzma-m
        ii-li kirjoitti:

Eräällä bussimatkalla maantierosvot tukkivat tien seisomalla rivissä keskellä tietä aseet käsissä. Bussikuski oli suomalainen konkari. Hän näki rosvot jo kaukaa, toitotti torvea ja painoi kaasua. Rosvot eivät sillä kertaa olleet ehtineet tukkia tietä muulla tavoin kuin seisomalla itse ajoradalla. - Kuski sanoi, että kyllä hän tuollaiset tuntee. Ei auta muu kuin panna kova kovaa vasten.

Joskus riskinotto kannattaa. Työssäni jouduin muutaman kerran tilanteeseen, jossa kaikki oli yhden kortin varassa. Jokaisella kerralla kortti piti. Kai se suojelusenkeli oli minullakin mukana. - Jos olisin hävinnyt viimeisellä kortillani, niin seuraukset olisivat olleet arvaamattomat: Olisin menettänyt asiakkaani, olisin joutunut vaikka minkälaisiin vaikeuksiin.

kun tulin tanne ja useasti on sujelusenkelillani ollut tyota suojella minua, olen monta kertaa vahalla piti tilanteessa,taas tilanne kuumenee ja on muuttumassa polittiseksi,kuvat ovat vain tekosyy.

• saara.dma

Itse ihan sydän kurkussa luin kertomustasi vaaroista, joihin olet joutunut. Sanot vielä, että et ole kokemuksistasi huolimatta tullut araksi.

Pätee siis varmaan vanha sanonta vaikeiden asioiden kokemisesta: "Jos se ei tapa, se vahvistaa."

• isoäiti**
        saara.dma kirjoitti:

Itse ihan sydän kurkussa luin kertomustasi vaaroista, joihin olet joutunut. Sanot vielä, että et ole kokemuksistasi huolimatta tullut araksi.

Pätee siis varmaan vanha sanonta vaikeiden asioiden kokemisesta: "Jos se ei tapa, se vahvistaa."

Vaara saattaa tosiaan vaania kotinurkissa ja siksi
        olen sitä mieltä, ettei kohtaloaan voi paeta.

Parempi virsta väärään kuin vaaksa vaaksa vaaraan, toimii joissakin tilanteissa.

Jos taas pelkää liikaa, eikä uskalla yhtään riskeerata,
        niin elämähän muuttuu pelkäksi pessimistiseksi mietiskelyksi
        ja kauhukuvissa pyöriskelemiseksi.

• isoäiti**
        uzma-m kirjoitti:

kun tulin tanne ja useasti on sujelusenkelillani ollut tyota suojella minua, olen monta kertaa vahalla piti tilanteessa,taas tilanne kuumenee ja on muuttumassa polittiseksi,kuvat ovat vain tekosyy.

Kun on unelmia, niin uskaltaa ottaa riskejä,
        niin pitääkin uzma.

Mielestäni on parempi avata elämälle ovi, kuin tirkistellä sitä vain avaimenreistä.

Ymmärrän tilanteen siellä, juuret syvällä.
        Voimia ja uskallusta.

• merimona1

En nyt oikein osaa kirjoittaa mitä tässä tuli mieleeni. On niin myöhäkin jo ja väsyttää. Täytyy mennä tuon kullan viereen nukkumaan.
      Hyvää yötä kaikille, BilMannille varsinkin!
      Kyllä se siitä!

• BilMan

Sinulle, ja kauniita unia.

• Katleija

Toimin ainakin nykyään todennäköisyyslaskelmien mukaan riskejä välttäen. Lentokoneeseen uskallan mennä §:~), mutta matkakohteen valitsen turvallisuuden huomioiden. En mene syyhyymättä saunaan. Rahapelejä en pelaa eli jännityksen metsästämisessäkin vältän riskejä.Nuoruudessa kai tuli otettua riskejä. Niin ehkä rakkaudessa. Onneksi onni oli myötä.

• saara.dma

Luin tänään 21 vuotiaan opiskelijatytön tupakkapäiväkirjaa, jonka hän oli tehnyt lehden pyynnöstä.

Tarkkailupäivänä hän ilmoitti polttaneensa 22 savuketta ja sanoi olevansa täysin koukussa.

Kun nuori aloittaa tupankanpolton, hänen pitäisi tajuta se, että siihen liittyy riski jäädä eliniäkseen riippuvuuteen. Tietoa asiasta varmaan on.

Nuorena minäkin poltin, koska se oli niin "hienoa". Onneksi poltin niin vähän aikaa, etten jäänyt koukkuun.

Miten me saatais nuo meidän nuoret lapsenlapset ymmärtämään, kuinka kallista, hankalaa ja vaarallista tupakointi on.

• isoäiti**

Nuorten suurin mielipidemuokkaaja on trendikkyys
        eli mikä on muodissa ikäisten keskuudessa.

Onneksi monissa länsikulttuureissa tupakanpoltto
        on kääntynyt laskuun.

Pukeutumisessa myös nuoriso noudattaa sääntöjä
        ja viestittää sillä, mihin ryhmään lukeutuu.

Moni varmaan muistaa ajan, kun nylonit tulivat muotiin.
        Ne vedettiin jalkaan välittämättä pakkaslukemista.
        Minä käytin alussukkia nyloneiden alla äidin pakotuksesta.

Riski astui mukaan nyloneiden mukana sillä varmaan
        jokainen muistaa ne kauhutarinat paleltuneista sääristä.

• ettei poikani alkaisi tupakoida kun hän kävi yläasteella, jolloin useimmat kaverit alkoivat polttaa, juoda olutta ja ajaa mopolla.
        Hyvin onnistui, joskin hän sai piikittelyjä ja sai tietää olevansa raukka kun ei polttanut eikä kännännyt.
        Armeija-aikana viimeistään pojat lankeavat kaverien painostuksesta polttamaan, mutta poikani oli jo oppinut inhoamaan tupakanhajua ja huomannut että samalla rahamäärällä voi saada vapaa-aikaansa hauskempaa ja terveellisempää ajanvietettä.

• *Satu

vaikka se vie rahaa, aikaa, saastuttaa muiden ihmisten hengitysilman - ja omankin tietenkin-,
        ja likaa pöydät ja tuhkakupit.

Sen sijaan jostain urheilusta käytetään usein tuota luonnehdintaa, aivan aiheettomasti.

• OOOOOOO
        *Satu kirjoitti:

vaikka se vie rahaa, aikaa, saastuttaa muiden ihmisten hengitysilman - ja omankin tietenkin-,
        ja likaa pöydät ja tuhkakupit.

Sen sijaan jostain urheilusta käytetään usein tuota luonnehdintaa, aivan aiheettomasti.

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

• Pääsky64
        MdK-MdK kirjoitti:

ettei poikani alkaisi tupakoida kun hän kävi yläasteella, jolloin useimmat kaverit alkoivat polttaa, juoda olutta ja ajaa mopolla.
        Hyvin onnistui, joskin hän sai piikittelyjä ja sai tietää olevansa raukka kun ei polttanut eikä kännännyt.
        Armeija-aikana viimeistään pojat lankeavat kaverien painostuksesta polttamaan, mutta poikani oli jo oppinut inhoamaan tupakanhajua ja huomannut että samalla rahamäärällä voi saada vapaa-aikaansa hauskempaa ja terveellisempää ajanvietettä.

kiitollinen kun kukaan lapsistani ei polta tupakkaa.

Nuorena kyllä alkoivat pujotellesa polttamaan kun haastattelin.Seisoivat jollain kallion kielekkeellä ja aikaa tappaakseen pitivät nuuskaa.Nuuskakairan kun oli lähellä ja varusmiehet kuljettivat nuuskaa sinne.
        Nyt saan olla huoleti nuorin poika inhosi aina tupakkaa ja karatekana ei muutenkaan saisi.

Sadun eliitti urheilusta on varmaan sanottu ihan turhaan.Sitä samaa se on golfi kun muukin.
        Nykyään sitä harrastavat jo tavalliset duunaritkin jos vain rahaa on.
        Se on hyvä kun on sellainen harrastus jonka voi pitää mahdollisimman vanhaksi.

• sytyttämiä myös
        OOOOOOO kirjoitti:

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Henkilövahinkoja, huoneisto- ja vesivahinkoja myös naapureille.

• Kuinka riskinsietokykyä voisi nostaa, vai voiko sitä?
      Kasvaako tai laskeeko se iän myötä?

Jos on tullut riskejä otettua,
      niin miten oppii nukkumaan yönsä rauhassa?

ihmetellen bB

• saara.dma

Riskeistä, jotka vievät yöunet, tulee mieleeni taloudelliset riskit.

Riskinsieto on varmaan parempi nuorena. Koko maailma on edessä, velkaa voi tehdä, elää ikuisesti. Vasta vanhempana huomaa, ettei näin olekaan, aika on rajallinen, velka täytyy maksaa takaisin, reliteetit sanelevat.

Moni ei kuitenkaan nytkään voi nukkua yötään rauhassa, jos on käynyt niin, että on ilman omaa syytään joutunut rahavaikeuksiin esimerkiksi takauksissa.

Silloin, kun kaikki meni taloudessa lujaa, ei ehkä tarpeeksi ihmisille tähdennetty sitä, että takaus on kova taloudellinen riski.

• Kun lähden autolla liikenteeseen, se on riski, ihmisille, eläimille ja kaikille mööpeleille.

Se oli se enkelin käsi, joka käänsi hirven sarvet sivuun, etteivät ne tuulilasiin sattuneet.
      Se oli se enkelin jalka, joka potkaisi vasan nopeammin tieltä pällistelemästä.
      Se oli se enkeli, joka kauhoi sen lumikinoksen, johon paniikkijarrutus päättyi.

Edessä olevat hermostuttaa, tietukkeena olijat, eikö niillä kaasupoljinta löydy?
      Takana tulevat hermostuttaa! Ajanko itse liian hiljaa? Voinko tuon 30 metrisen rekan ohittaa, kun vastaan tulevia ei tällä hetkellä näy? Peräänhän ne ajavat kun puskurissa kiinni ovat.

”Aina kun meidän äiti ajaa, niin aina kolisee”,
      kertoi eräs lapsi, ei kuitenkaan minun lapseni.

Vapaasti mukaellen bB
      Ps.

Olen lopettanut autoilun. Tyydyn nyt neuvojan paikalle. Ukkokulta voisi oppia ottaa ihanaisen Hyasintin ” Pokka pitää” sarjan aviomiehestä Richardista.

• saara.dma

Kun ajan yksin, ajelen rennosti.

Kun autossa on muita, vastuu kasvaa ja huolellisuus lisääntyy.

Kun Mies on pelkääjän paikalla ja antaa siitä neuvoja ja ohjeita, en pysty olemaan yhtä tyyni kuin Richard, vaan minusta tulee Emmetin sisar, se joka pudottelee kahvikuppeja.

Hyasintti on herkullinen henkilökuva. Luulen että se johtuu siitä, että kaikissa meissä naisissa asuu pieni Hyasintti, myönnämmepä me sen taikka emme.

Ainakin miehet lienevät sitä mieltä!

Silloin kun sarjaa esitettiin aikaisemmin luin jostakin lehdestä, että Hyasinttia esittävä näyttelijä on nuoruudessaan ollut tanssiva ja laulava varietee- ja operettitähti. Muistanko oikein?

• saara.dma kirjoitti:

Kun ajan yksin, ajelen rennosti.

Kun autossa on muita, vastuu kasvaa ja huolellisuus lisääntyy.

Kun Mies on pelkääjän paikalla ja antaa siitä neuvoja ja ohjeita, en pysty olemaan yhtä tyyni kuin Richard, vaan minusta tulee Emmetin sisar, se joka pudottelee kahvikuppeja.

Hyasintti on herkullinen henkilökuva. Luulen että se johtuu siitä, että kaikissa meissä naisissa asuu pieni Hyasintti, myönnämmepä me sen taikka emme.

Ainakin miehet lienevät sitä mieltä!

Silloin kun sarjaa esitettiin aikaisemmin luin jostakin lehdestä, että Hyasinttia esittävä näyttelijä on nuoruudessaan ollut tanssiva ja laulava varietee- ja operettitähti. Muistanko oikein?

Minäkin kirjoittelen mökistä, jonka naapurissa on uima-allas,
        kotiteatteri ja Mersu autotallissa.

Ja yksi tuttuni on ollut samoissa pirskeissä kuninkaan kanssa.

• Omalta kohdaltani voin sanoa että vielä parikymmentä vuotta sitten olin aika "rämäpää" kun uskalsin lähteä sileiksi ajetuilla kesärenkailla vaaralliseen talviliikenteeseen.
      Auto oli viimeinen kapistus, mihin halusin uhrata rahaa! Talvirenkaita en katsonut tarvitsevani, olinhan suomalaista rallikansaa :D
      Tankkaaminen oli välttämätön pakko, muutapa sitten ei autolle tarvinnutkaan tehdä!
      Ja kuin ihmeen kaupalla auto kesti ja minä pysyin tiellä kaikilla lukemattomilla työmatkoillani!

Nyt on toista. Auto on parempi ja turvallisempi kuin silloinen pieni Nissan Cherryni. On uudet nastarenkaat alla, mutta silti olen ajanut ainoastaan ehdottoman pakolliset ajot koko talvena.
      Olen viisastunut ja tullut varovaisemmaksi vanhetessani.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7499
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      4512
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      57
      3522
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      511
      3298
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2174
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1823
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1820
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1593
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1515
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1456
    Aihe