Fortumi se vaan tekee mahtavia tuloksia,esim viimevuodelta!Onhan se kiva vetää optioita,kun laitetaan bensan hintaan ylimääräistä"optio"lisää.
Me autoilijat kiltisti tankkaamme tätä huippukallista bensiiniä(tuloihin verrattuna).
Työmatkat ovat pakollisia kuluja,joista emme saa edes vähennyksiä.Valtio vetää vielä välistä,toivoisin että tieverkkomme kunnossa pitoon panostettaisiin enemmän.Suunniteltaisiin kunnolla risteysalueet,varsinkin missä on pieniä taajamia.
Autoilijoiden lypsämistä
8
4612
Vastaukset
- Tankkaan muualla
Niin no, ainakin pääkaupunkiseudula Nesteen asemien hinnat ovat noin 1.29 e/ltr. Maailman markkinahinnat ovat laskeneet merkittävästi ja dollarin kurssi ennallaan. Esim. Ruotsissa, jossa on Suomea korkeampi bensaverotus mittarihínnat ovat noin 1.18 e/ltr päivän kurssilla. Tästä voisi vetää johtopäätöksen että Suomessa bensan hinnassa on noin 10 snt ylimääräistä. Kilapilu ei toimi ja kuluttajat eivät välitä.
- jossain lehdessä
että, jos bensanhintaa lasketaan nousee vastaavasti vero siinä bensalitrassa ja kauppiaalle ei ole siitä mitään hyötyä!
Linkkinä siinä jutussa on verottaja.fi, joten se kait löytyy sieltä, jos jotain kiinnostaa asia jossain lehdessä kirjoitti:
että, jos bensanhintaa lasketaan nousee vastaavasti vero siinä bensalitrassa ja kauppiaalle ei ole siitä mitään hyötyä!
Linkkinä siinä jutussa on verottaja.fi, joten se kait löytyy sieltä, jos jotain kiinnostaa asiaSuomessa myytävä bensa tulee tiettävästi Nesteen jalostamoilta. Siinä syy, miksi hinta ei laske. Koska yhtiö on valtioenemmistöinen monopoliyhtiö, ei kilpailuvirastokaan puutu hinnoitteluun. Viraston esimiehet kun sattuu olemaan samat kuin Nesteen hallintoneuvostonkin. Tämä on vain yksi muoto Suomalaista korruptiota, joka on todella laajaa. Samat korruptoituneet virkamiehet kyllä sujuvasti valehtelevat Suomen olevan vähiten korruptoitunut maa tällä pallolla.
Vastaavanlainen korruptiopiiri pyörii myös Suomen oikeuslaitoksessa. Ja monessa muussa paikassa, todella röyhkeästi ja avoimesti. Valtiovallan täydessä suojeluksessa.- määrä
jossain lehdessä kirjoitti:
että, jos bensanhintaa lasketaan nousee vastaavasti vero siinä bensalitrassa ja kauppiaalle ei ole siitä mitään hyötyä!
Linkkinä siinä jutussa on verottaja.fi, joten se kait löytyy sieltä, jos jotain kiinnostaa asiaEi se vero nyt sentään nouse. Vero on aina euromääräisesti sama n. 0.8 euroa / litra. Jos veroton hinta laskee niin vero on suhteellisesti enemmän kokonaishinnasta, mutta silti sama euromääräisesti.
- ja siksi
määrä kirjoitti:
Ei se vero nyt sentään nouse. Vero on aina euromääräisesti sama n. 0.8 euroa / litra. Jos veroton hinta laskee niin vero on suhteellisesti enemmän kokonaishinnasta, mutta silti sama euromääräisesti.
laitoin tuon linkin missä siitä on ja mihin se lehtijuttukin perustui!!
- ne lypsaa USAssakin
Taalla USAssakin on ollut puhetta oljyyhtioiden valtavista voitoista, kun tuntuu etta bensan hintaan on lisailty centteja milloin mistakin syysta. Talla hetkella gallona 'regular'-laatuista bensaa maksaa Kaliforniassa n. 2,50 $ ja 'premium'-laatu n. 2,70 $. (n. 0.55 - 0.60 eur / litra).
Aika paljon on kommenttaja kuitenkin kuulunut, etta ei pida valtiovallan puuttua nuihin hinnoitteluihin, koska oljyyhtioidenkin voitot menee kuitenkin suhdanteiden mukana. - Edes vastinetta bensaverolle
Kaikki alat missä ei ole kilpailua,tulee ongelmaksi ylihinnoittelu.Kuinka ollakkaan energia-ala tuntuu kärsivän eniten tästä ongelmasta.Pyöriväthän alalla valtavat rahavirrat(ja voitot),kartelloituminen on tämän päivänsana.
Eivät toki virallisesti myönnä,eihän rosvokaan koskaan tekosiaan tunnusta!
Valtiovalta saa hyötynä bensaveroista mukavan potin,lisänä vielä muut autoilijan tarvitsemat palvelut.Eikö olisi aika kiinnittää huomio siihen että laitettaisiin näitä rahoja tieverkoston modenisointiin ja nykyisten teiden asfaltointien uusimisiin.Nykyinen tieverkon kunto on täällä eteläsuomen pääteillämme todella surkea,ja nämä asfaltin paikkaus"soirot"vaarallisia liukkailla keleillä.Tieverkkomme suunnittelu on jämähtänyt paikoilleen,eikö pitäisi huomioida liikenne tiheyden huomattava kasvu ja tehdä sen mukaiset ratkaisut.Ohituskaistoja lisää,samaten risteävät tiet eritasoliittymiksi niin liikenne ei puuroutuisi nykyisen kaltaisesti. - niko
Vero ei suinkaan nouse, jos hinnat laskee, sellainen väite perustuu puhtaasti väärinymmärrykseen. Suhteellinen veron osuus ainoastaan nousee, ei sen absoluuttimäärä.
Toiseksi, kaikki Suomessa myytävä bensa EI ole Nesteeltä. Ainakin Teboil (omistaja venäläinen Lukoil) ja Jet (omistaja amerikkalainen Sonoco) tuovat bensaa maahan. Myös St1'llä on terminaali, mutta en tiedä heidän toimistaan.
Se on faktaa, että maailmanmarkkinahinnat ovat olleet laskussa jo usean viikon ajan ja silti Suomen hinnat ovat vain nousseet. Menossa on pahanlaatuinen vedätys. Kunpa siihen voisi jotenkin reagoida, mutta keinot on vähissä. Ainoa konsti on tsekata halvimmat asemat matkan varrelta, eikä ostaa sokeasti. Olis kiva kun porukka ilmoittelis vähän ahkerammin vielä tietoja nimenomaan vaikka vähän syrjäsimmistäkin asemista, joissa on halvemmat hinnat tonne polttoaine.fi tai tankkaus.com saiteille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 222317
- 871423
- 1161218
- 751120
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa18919Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa249841- 52832
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil205819Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo17802- 34765