mitsubishi sapporo

blackmagictiger

mitkä olivat valmistusvuodet ja liikkuuko autoa suomen teillä enää

22

4910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitsuttaja

      sapporoa on valmistettu jo 70-luvulta tuonne -90 luvulle, jos ei pitempäänkin(ainakaan suomeen ei ole tuotu jos on valmistettu)
      Mutta kyllä noita liikkuu suomessakin vielä, tosin harvinainen pelihän se on tuo sapporo. Että ei niitä kovin paljoa ole koskaan suomessa ollukkaa. Taitaa olla yleisin malli se 2.4Glsi

      • mitsu

        onko tosiaan jo 70 luvulla? suomeen tuotu vasta tollon 86?


    • mitsu

      kyllähän niitä aina joskus näkyy!:9 valmistus muistakseni 86-90 välillä.

    • Jaska

      Löytäisit samat tiedot itsekin helposti Googlesta hakusanoilla mitsubishi ja sapporo, mutta kertoillaan nyt jotain. En takaa tietojen oikeellisuutta.

      Sapporo esiteltiin 1976. Auto perustui silloiseen takavetoiseen Galantiin varustetuna 2-ovisella hardtop-korilla. Autoa myytiin USA:ssa aluksi nimellä Mitsubishi Galant Lambda, vuodesta 1978 lähtien nimillä Dodge Challenger ja Plymouth Sapporo. Australiassa nimenä oli Chrysler (myöhemmin Mitsubishi) Scorpion.

      Vuonna 1981 oli faceliftin vuoro. Hinnat Suomessa vuonna 1983: 2.0 GSR (111 hv) 92000 mk, 2.0 Turbo (170 hv) 131000 mk.

      N. 1987-1990 oli tuotannossa oman aikansa etuvetoiseen Galantiin perustuva Sapporo. Peruslinjat olivat koko lailla samat kuin Galantissa, mutta korimalli oli 4-ovinen hardtop! Hinnat Suomessa v. 1990: 2.4 ECI (129 hv) 202000 mk, automaatilla 242000 mk! Aika huima lisähinta pelkästä automaatista; liekö sitten ollut muutakin eroa?

      • mitsusti

        minun tietääkseni manuaali ja automaatti versioissa oli varustelu taso erojakin. ainakin automaagissa oli automaatti-ilmastointi


      • Ilpo

        Pitää ainakin suurin piirtein paikkaansa. 1976 esitellyssä mallissa oli 2-litrainen kone (4G52GS) kahdella kaasuttimella, tehoa n. 90 hv ja kulutus karmea. Tekniikan Maailma koeajoi auton muistaakseni -77. Myöhemmin (-80?) kone vaihtui uudempaan versioon (4G63?), ehkä ominaisuudetkin vähän paranivat. Nämä siis takavetoisia, 2-ovisia ht-malleja. Uudemmasta etuvetoisesta en osaa sanoa juuri mitään.

        Toivottavasti joku on säilönyt tai kunnostanut 70-luvun Mitsuja. Ihan kivan näköisiä ne ovat.


      • ....

        Automaattimallissa on lisäksi kattoluukku ja säädettävä alusta. Automaatti-ilmastointi on kummassakin mallissa


      • .... kirjoitti:

        Automaattimallissa on lisäksi kattoluukku ja säädettävä alusta. Automaatti-ilmastointi on kummassakin mallissa

        Moikka
        Meillä on sapporo tomaatti 88 vuodelda hienp peli
        kaikki sähköllä ei voi kuvitella mitä jaappanilaiset keksii vai ajo jää kuskille.


      • VolgaHencka
        nape49 kirjoitti:

        Moikka
        Meillä on sapporo tomaatti 88 vuodelda hienp peli
        kaikki sähköllä ei voi kuvitella mitä jaappanilaiset keksii vai ajo jää kuskille.

        Lambda malli. 2 D Coupe, Tarttis kaikenlaista, aluksi ohjekirja, jne.,.,


      • yks vaa -57
        nape49 kirjoitti:

        Moikka
        Meillä on sapporo tomaatti 88 vuodelda hienp peli
        kaikki sähköllä ei voi kuvitella mitä jaappanilaiset keksii vai ajo jää kuskille.

        moi. mul o sapporo -90,hieno piili,mitkä kyytit ..kaik automaattista,vaihteet ym ilmastointi .en vaihtaisi mihkään muuhun .suosittelen muillekki.


      • Miljoona km takana
        yks vaa -57 kirjoitti:

        moi. mul o sapporo -90,hieno piili,mitkä kyytit ..kaik automaattista,vaihteet ym ilmastointi .en vaihtaisi mihkään muuhun .suosittelen muillekki.

        Minulla oli Sapporo m. -88, ajoin sillä 11 vuotta ja yli 300tkm, ja parempaa autoa en oikeastaan ole tavannut. Kaikki toimi sähköllä, kyyti oli hyvää ja kuski nautti. Siihen aikaan tuli ajeltua tuolla Keski-Euroopassa joka kesä ja Saksan moottoriteillä tuli päästeltyä parhaimmillaan sellaista 210 lasissa. Vaihdoin sitten Galantiin ja autohan sekin on, mutta ei mielestäni Sapporon veroinen. Sapporon muuten korvasi Mitsun mallistossa Sigma, joka oli pykälää isompi kolmelitraisella koneella.


      • Packiz
        mitsusti kirjoitti:

        minun tietääkseni manuaali ja automaatti versioissa oli varustelu taso erojakin. ainakin automaagissa oli automaatti-ilmastointi

        Minulla on Mitsubishi Sapporo -88 automaattinen. Taso on kyllä erillainen, automaattiautosta löytyy sähköinen kattoluukku, sähköiset ikkunat, penkinlämmitykset, Electronic Suspension Control, Ilmastointi, Vakionopeussäädin, automaatti-ilmastointi jne. =)


    • sapporo 3.5 V-8

      Joku autolehti se oli missä suomipoika oli vaihtanut 3.5 rangeroverin kasin ja just oli mahtunu kytkin vaan oli eri eli niitattu mitsu ja rover yhteen.Katsastettu oli.

    • sapporon omistaja

      Etuvetoista sapporoa tuotiin 1987-1990 ja värivaihtoehdot oli tummansininen ja hopea!Varuste-erot:Automaatissa tasonsäätö ja sähköinen kattoluukku!Muut himmelit,eli vakionopeussäädin sähköpeilit,sähköikkunat,aut/man ilmastoiti,sadetunnistin ym.ym!

    • lessu jurvasta

      sapporo paras .en huolisi muita vaik vara osat aika lujassa !
      mulla vuosimalli 90 yön sininen ,upee juhlamalli !!

    • Kirjastoon mars
    • mitsuja

      omistan kaksi kappaletta nuita vanhempia coupeja oisko ollu vuosimallia -81
      ;)

    • sappororolla_ajanut

      Missä kunnossa on autosi? Olisko kuvia

      • mitsuja

        löytyy kuvia tosin ei oo julkaistuna netissä tai missään jos on jollaki tiedossa joku hyvä sivusto minne voisi lisätä nii voi vinkata.


    • mitsuja

      up

    • saparo

      mielenkiintonen aihe nostetaanpa pöydälle :)

    • Micu78

      Mulla on 1979 2.0 gsr 😊 ohjekirjaa sekä takasivuikkunoiden tiivisteitä tarttis.. myös helmoihin listat.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannan kirja USA:n bestseller!

      "Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      44
      10629
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

      Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      128
      10166
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

      ...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      22
      7947
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

      Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      177
      6354
    5. Metsäalan rikolliset

      Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      33
      5023
    6. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

      Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      58
      4790
    7. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

      Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      130
      4134
    8. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

      Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      126
      3460
    9. Missä vaiheessa

      Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      63
      3165
    10. Adonikselle

      Kuvittelitko oikeasti, että ootan sua? Kuvittelitko, että voit noin vain vetäyttä ja kun tulet takaisin, kaikki on niin
      Ikävä
      227
      3114
    Aihe