Ikävä

Lapsensa menettänyt

Kirjoitan ajatuksiani,jos se helpottaa.
Menetimme tyttäremme 13.4.2005.
Hän sairasti leukemiaa vajaat 10 vuotta.
Hän oli 11 vuotias sairastuessaan ensimmäisen kerran.
Joulukuussa 2005 vietimme hänen 20 vuotis synttäreitään,suuren keuhkoleikkauksen jälkeen,tuntui että elämä voitti.
Sitä iloa ei kestänyt kauan,se ilo ja positiivisuus mikä tyttäressämme oli,sammui pikkuhiljaa.
Viimeiset yhteiset viikkomme vietimme lähestulkoon sanattomina,oli hyvä olla vain hiljaa.
Tyttärellämme ei ollut enää voimia.
Hiljaa hän hiipui pois,ei päästänyt enää lähelleen.
Ei tätä vieläkään tahdo uskoa,että ainut lapsemme
ilomme ja aurinkomme vietiin meiltä pois.
Kohta on vuosi takana ja tuntuu kuin kaikki olisi tapahtunut eilen.
Ehkäpä se kipu sisällä ajan kanssa helpottaa mutta ikävä ei varmaankaan koskaan.

Aurinkoista kevättä kaikille!

8

1485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............................

      Koittakaa jaksaa. Ei kai tässä muuta voi sanoa, vaikka se kuulostaakin todella lattealta. Valitettavasti lähtö voi tulla kenelle tahansa milloin tahansa, mutta erityisesti nuoren ihmisen kohdalle sattuessa se tuntuu liian epäoikeudenmukaiselta. :/

    • NoitaNainen

      tunnen teitä kohtaan. En sanoin voi kertoa, miten pahoillani olen. Sitä miettii, että miksi noin nuori otetaan pois, kun vanhoja ihmisiä kärsii kivuista ja he toivovat pääsevänsä pois. Mitä Jumalalla on mielessä tehdessään noin. Jos joku sanoo, että kaikella on tarkoitus, minä en usko.
      Pahinta mitä voi kokea on menettää oma lapsensa.

      Toivotan teille hyvää jatkoa ja voimia ja kaikkea hyvää, vaikka varmaan teidän maailma on romahtanut lopullisesti, mutta elämällä on tarkoitus jatkua niin typerältä kuin se kuulostaakin.

    • jossu

      jos jaksat uskoa siihen että näät rakkaan lapsesi!! Mä uskon siihen että sinä tulet näkemään maailman lopunaikoina lapsesi niin kuin raamattu lupaa!! nyt ikävöit sitä ja ikävä on raastavaa!! usko siihen että lapsesi on nyt paremmassa turvassa kuin koskaan ennen!!Jumala ja enkelit pitää siitä hyvää huolta!!! sillä on nyt hyvä olla!!! en ole hih huli uskovainen mutta haluan kertoa että ukkini on käynyt minua halaamassa kuolemansa jälkeen!! olin silloin hereillä.. ja nuori 16v..kun se tapahtui, niin sen jälkeen tuli sanoin kuvaamattoman hyvä olo!! tiedän että ukkini elää toisessa ulottuvaisuudessa.......!! senkin tapahtuman jälkeen ukkini seurannut minun elämää!! uskon siihen että lapsesi on nyt hyvässä paikassa!! ajattele niin ikävän hetkinä se helpottaa! jaksamista sinulle!!!

    • elämän tuulia

      Lämmin ajaus teille ja voimaa jaksaa jokaisena päivänä. Tiedän läheltä seuranneena mitä leukemia tarkoittaa.
      He elävät meidän sydämissä jokaisena päivänä, joskus pienen matkan päässä ja joskus ihan lähellä. Koskaan tapahtunutta ei voi ymmärtää, eikä aina edes uskoa todeksi, mutta on hyväksyttävä tapahtunut.
      Meidän elämä jatkuu ja on tarkoitus myös elää sitä.
      Hyvää kevättä ja elämää!

    • Ajatushalaus

      kuka oletkin haluan ajatuksissani ottaa sinut syliini ja halata sinua ja rukoilla puolestasi. Jumala on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän, niin se on. Vaikka ei itse enää jaksaisikaan rukoilla. Voin vain kuvitella, miten paljon tuon sairauden aikana olette rukoilleet ja toivoneet, että tauti paranisi. Vielä sen keuhkoleikkauksenkin jälkeen toivoitte. Nyt ja varmaan vielä pitkään aikaan on vaikea ymmärtää miksi, jos koskaan.
      Jos voisitte liittyä johonkin vertaistukiryhmään ja saada tukea joiltain jotka ovat kokeneet saman kuin te, niin saisitte vaihtaa ajatuksia keskenänne. Seurakunnat järjestävät myös kriisiryhmiä tai omaisensa menettäneille surutyöryhmiä, joihin voisitte osallistua, ellette jo ole osallistuneet. Toivottavasti teidän avio/avoliittonne kestää tämän koetuksen, että voitte tukea toisianne ja antaa voimaa toisillenne. Näin kovissa koetuksissa aika parantaa ja olkaa yhdessä rukouksessa hiljaa Herran edessä, vaikka ei jaksaisi mitään sanoakaan, muuta kuin, että Herra auta, en jaksa, niin Jumala ymmärtää ja antaa voimaa päiväksi ja hetkeksi kerrallaan.
      Tyttärenne jätti teille valoisan ja kauniin muiston, josta voitte olla kiitollisia. Lue Raamatusta 1. Tess. 4:13-18! On toivoa, että saatte vielä kohdata tyttärenne taivaskodissa!

    • ikävä aina

      Luin kirjoituksesi tänään.Olen kokenut saman kuin
      sinä,n.8kk.Tyttäreni oli 25-vuotias.Surun kanssa olemme kulkeneet.Lapsen menetys on sama kuin pala revitään omasta kehosta irti.Mutta minulla on tunne,että tyttäreni kulkee rinnallani,mihin menenkin.Toivon sinulle jaksamista eteenpäin.

    • Jeremiah_Dixon

      Vilpittömät osanottoni.:-(

    • Leo

      koskettavaa tekstiä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3856
    2. 209
      3068
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe