Vuokranmaksu luonnossa?

Teija21

Heippa kaikille

Mulla hiukan erikoinen tilanne. Muutin loppuvuodesta omaan asuntoon, kun aloitin opiskelut. Vuokrasin asunnon yksityiseltä, tosin vuokravälittäjän kautta. Jo silloin vuokrakämpän omistaja, keski-ikäinen mies, sanoi, että mikäli joskus on rahat tiukilla, niin maksu voidaan suorittaa muullakin tavalla. Pidin tätä lähinnä vitsinä. Ilmoitin jo silloin, että kyllä vuokrarahat on ajallaan hänen tilillään.

Nyt sitten mies soitti tällä viikolla ja ehdotti, että maksaisin "luonnossa" vaikka pari seuraavaa vuokraa, koska hän "tietää, kuinka tiukilla opiskelijat voivat olla". Siis mitä?! Aina olen maksanut vuokrani ajallaan, eikä minulla ole rahat loppu. Ja vaikka olisikin, niin eikös vuokranantajan murhe ole se, jos vuokra ei tulekaan sovittuna aika.

Olisi kiva kuulla neuvojanne tilanteeseen. Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa? Kannattaako irtisanoa asunto vai olla välittämättä miehestä. Jotenkin vaan on sellainen olo, ettei nämä soitot jää tähän. Kun hän soitti ja ehdotti tätä luonnossa maksua, oli hän selvästi humalassa. Eli onko parempi lähteä hyvän sään aikana, ennen kuin saan miehestä pahemman luokan ahdistelijan. Vanhemmilleni en ole asiasta kertonut, enkä ajatellutkaan kertoa. Kiitos kaikista asiallisista vinkeistä jo etukäteen!

36

18003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmh..

      Sinun ei todellakaan tarvitse kuunnella mitään tuollaisia törkeyksiä.
      Älä luovuta nyt! Pysy asunnossa ja ota vaikka yhteys poliisiin jos et muuta keksi. :)
      Äijä on vaan pahassapahassa puutteessa selvästikin.
      Mutta et lähde asunnosta mihinkään vaan otat yhteyttä johonkin viranomaiseen. :-)

    • koikkalainen

      Minulla oli vastaavanlainen tilanne.
      Tilanne meni siihen pisteeseen, että mies tuli omilla avaimilla yöllä asuntooni ja ties mitä olisi tehnyt, ellei veljeni sattumalta olisi jäänyt tyttöystävänsä kanssa yöksi.
      En selittele yksityiskohti enempää, näen vieläkin painajaisia :o(
      Muuta pois, kannattaa soittaa myös välittäjälle millainen vuokranantaja on kyseessä.
      Muista että mies omistaa asunnon ja häneltä löytyy myös avaimet.

      • koikkalainen

        elä jää asuntoon yksin. En haluaisi pelotella, mutta
        tuolla ylhäällä kehoitettiin ettet antaisi periksi?! Kyllä kannattaa vuokranantajaa vaihtaa. Poliisille voi soittaa, mutta mies kieltäisi kaiken.
        Onkohan miehellä vaimoa? Ehkä soitto vaimolle...Sitten asunnon vaihto.


      • Anonyymi

        Kyllä on paljon pillunnälkäisiä vuokranantajia. Korota taksaa niin minä tekisin. Hih hih


    • minna

      Niinkuin koikkalainen sanoi, muuta! Itselleni tuli heti mieleen tekstiä lukiessa että pääseehän mies omilla avaimillaan. Taisi mies olla heti alussa jo tosissaan " vuokranmaksusta" , joten tuskin tuo käytös häviää.
      Ja vaikka asuisit kämpässä ja tekisit ilmoituksen poliisille, mies voi potkaista sinut pihalle hänen omistamastaan asunnosta. Mutta voithan silti mainita asiasta virkavallalle ( ja ehkä ihan fiksuakin).
      On sitä hullumpaakin kuultu mitä känninen mies voisi tehdä kuin tulla asuntoosi omilla avaimillaan, joten häviä sieltä hyvän sään aikana!( ja hanki varmuuslukko siksi aikaa, jollei sitä jo ole.)

    • pikimmiten

      Olen samaa mieltä kuin muutamat edelliset, että joskus pitää osata antaa ajoissa periksi, aina ei voi pitää oikeuksistaan ja periaatteistaan kiinni - vaikka oman turvallisuutensa kustannuksella. Eli neuvoni on, että kiireesti uuden asunnon hakuun.

      Poliisille ilmoittaminen voi kannattaa, mutta näyttökysymys tulee ongelmaksi. Sen puuttuessa poliisi on melko voimaton tekemään mitään etukäteen ja jos sitten jotain sattuu, niin silloin sinulla on kyllä näyttöä, mutta olet tilanteessa, jota et halunnut tapahtuvaksi alunperinkään.

      Asiaa ei kannata varmaan alkaa pelkäämään sillä välin, kun etsiskelet uutta asuntoa, mutta ei se varmuusketju ja -lukko ehkä ole huono idea. Meitä on moneen junaan, mutta jokaisen täytyy pitää ensisijaisesti huolta omasta turvallisuudestaan.

      • Teija21

        Nyt alkoi kyllä hieman huolestuttamaan...Enpä itse tullut ajatelleeksi, että miehellähän on taatusti avain asuntoon. Periaatteessahan hän tosiaan voisi koska tahansa tulla omin lupinensa sisään...

        Hiukan on sekava mieli tämän asian suhteen, mutta kai tässä on parasta alkaa etsimään uutta asuntoa. Täytyy nyt hiukan miettiä, mikä olisi kaiken kaikkiaan paras mahdollinen ratkaisu. Jos irtisanon asunnon nyt, niin ilmeisesti myös maaliskuu pitää asua siinä.

        Ääh, juuri kun kaikki tuntui menevän niin hyvin.


      • Vuokranantaja myös!
        Teija21 kirjoitti:

        Nyt alkoi kyllä hieman huolestuttamaan...Enpä itse tullut ajatelleeksi, että miehellähän on taatusti avain asuntoon. Periaatteessahan hän tosiaan voisi koska tahansa tulla omin lupinensa sisään...

        Hiukan on sekava mieli tämän asian suhteen, mutta kai tässä on parasta alkaa etsimään uutta asuntoa. Täytyy nyt hiukan miettiä, mikä olisi kaiken kaikkiaan paras mahdollinen ratkaisu. Jos irtisanon asunnon nyt, niin ilmeisesti myös maaliskuu pitää asua siinä.

        Ääh, juuri kun kaikki tuntui menevän niin hyvin.

        Meitä on moneen junaan ja osa jää asemalle! Vuokranantajalla ei ole oikeutta tulla asuntoosi sopimatta asiasta etukäteen sinun kanssasi. Hommaa kunnon varmuusketju oveen. Ilmoita asiasta viranomaisille. Nauhoita seuraava(t) keskustelunne. Ei se voi sinua irtisanoa jos maksat vuokran ajallaan, ja asumisestasi ei valiteta. Mutta jos et tee mitään niin asia etenee varmasti pahempaan suuntaan. Pitäkää puolenne koska teillä on oikeutenne. Tsemppiä!


    • YYhteys

      Mitä pikimmin pois asunnosta ja rikosilmoitus ahdistelusta.

      Vaikka tosta ahdistelusta ei sinänsä juttua tulisikaan, se kirjattaisiin poliisin tiedostoihin vastaisen varalle ja sitäpaitsi poliisi voisi käydä 'keskustelemassa' tyypin kanssa tarvittaessa. Ja saattaisi se riittää lähestymiskieltoonkin.

      Ikävä kyllä näitä ääliöitä sikiää aina jostain. Heistä voi tulla todella suuri haitta ja riesa elämään etenkin jos antaa (tahattomasti) vaikutelman että on jollakin tavalla avuton. Joillekin näille ääliöille esimerkiksi juuri tuo, että on opiskelija merkitsee sitä, että he voivat tehdä sopimattomia ehdotuksiaan aivan vapaasti ja lisäksi nämä vähä-älyiset, tunneköyhät räkätollot kuvittelevat olevansa jotenkin vain hyviä ihmisiä.

      Pidä ihmeessä puolesi ja kerro asiasta avoimesti ystävä ja kaveripiirissäsi, ihan siltäkin varalta että jotain ikävää sattuu. Ja kerro myös sille ääliölle että olet kertonut hänen ahdisteluista eteenpäin.

      Tämäntyyppiset tapahtumat eivät ole ihan mitä tahansa tapauksia. Pahimmassa tapauksessa ne voivat traumatisoida ja ahdistaa pitkäänkin elämässä ja haitata esimerkiksi uusien ihmissuhteiden syntymistä.

    • muiden kanssa

      Yhdyn edellisiin mielipiteisiin. Ukko voi kehitellä salaa vaikka mitä fantasioita. Hänhän voi käydä vaikka penkomassa alusvaatekaappiasi, kun et ole kotona tms. vielä pahempaa. Pervoja riittää.

      Tuli vielä mieleeni, että et kai ole tehnyt määräaikaista vuokrasopimusta (esim. vuodeksi kerrallaan)? Vuokranantajallasi kun on oikeus korvauksiin etuajassa puretusta sopimuksesta - tosin se voi olla pieni hinta turvallisuudesta ja mielenrauhasta.

      • ukkomies

        Kyllä tuossa on aivan riittävä syy sopimuksen purkamiseen ennenaikaisesti ja vielä vahingonkorvaukseen pakottamisesta ja henkisestä kärsimyksestä. Haluaisiko adonis kenties oikeudessa väittää vastaan vaatimuksiansa?

        Tee rikosilmoitus ja vaadi rangaistusta. Kyse on pakottamisesta, koska olet turvaton ja lyhyellä aikavälillä riippuvainen tuon gigolon suhteen. Rivien välistä voi lukea aivan mitä vain tuollaisessa tapauksessa. Korvausvaatimus vaikka 30.000 euroa henkisistä kärsimyksistä.


      • vaan

        Jep irtisano välittömästi vuokrasopimus ja kerro välittäjälle vuokranantajan ehdotuksista.

        Mitään korvauksia tuskin Suomessa maksetaan pelkästä ehdottelusta. Joten rikastumaan ei tuollaisen tyypin paljastamisella pääse.


      • Legioonalainen
        vaan kirjoitti:

        Jep irtisano välittömästi vuokrasopimus ja kerro välittäjälle vuokranantajan ehdotuksista.

        Mitään korvauksia tuskin Suomessa maksetaan pelkästä ehdottelusta. Joten rikastumaan ei tuollaisen tyypin paljastamisella pääse.

        Mä voin tulla mun muukalaislegioonan kanssa vähän jututtamaan sitä äijää ja jos se ei sen puhuttelun jälkeenkään vielä lopeta niin seuraavan kerran vuorossa on turpasauna ja jos sen jälkeenkään ei lopu tollaset temput niin...


      • Panen faijaasi
        Legioonalainen kirjoitti:

        Mä voin tulla mun muukalaislegioonan kanssa vähän jututtamaan sitä äijää ja jos se ei sen puhuttelun jälkeenkään vielä lopeta niin seuraavan kerran vuorossa on turpasauna ja jos sen jälkeenkään ei lopu tollaset temput niin...

        vai lekioona...? hahaaahahaa


    • minä.

      Jos sanot asuntosi irti nyt, tuskin tulee mitään vaateita! Sanot ukolle, että kerrot ehdotteluista eteenpäin jos pitää jotain maksella, sanot asunnon irti heti.

      • jone-

        Olisiko noin helppoa jättää loput vuokrat maksamatta, jos niin kohtahan kaikki sanoisivat että vuokra isäntä / emäntä ehdotteli maksua luonnossa.


    • nina23.

      Pyytäisin ukkoa kirjoittamaan kuitit loppuvuoden vuokrista ja antaisin palaa. Ei se pillu naimisesta kulu!

      • jfklsdfjdsljlasl

        " Ei se pillu naimisesta kulu!"
        nina23: ei kulu, ei. mutta aivoihin saattaa vaikuttaa. ainakin sinun tapauksessasi.
        - huorat ovat asia erikseen -
        alkuperäisessä viestissähän ei ollut siitä kysymys.


    • Nainen 34.

      No, mielipiteitä on monia ja paljon on kiinni siitä vuokranantajasta; ulkonäkö, miellyttävyys, luotettavuus jne... mutta jos ne asiat olisivat kunnossa, niin miksei muka voisi käyttää niitä rahoja muuhun kuin vuokranmaksuun. Opiskeluaikana rahalle kyllä menokohteita keksii... Minusta tuollaisessa ei ole kyse mistään huoraamisesta vaan pikemminkin perinteisestä YYA-sopimuksesta. Molemmat hyötyvät. Turvaseksistä kuin huolehtii niin mikäs siinä. Ties vaikka vuokranantajasi olisi kokenut kehäkettu ja taitava panomies, joka antaisi sinulle sellaiset orgasmit mitä et ennen ole nähnytkään...

      • näitähän on

        Tuo kuuluu seksiosastolle. Vuokralainenhan on sekeästi tuonnut julki että ei halua seksisuhdetta vuokranantajansa kanssa. Asia on yksinkertainen eikä siinä ole jossitteluun mitään tilaa. Olisi aivan eri asia jos puhuttaisiin jostain yhteisestä sopimuksesta! Jos on olemassa selkeä sopimuspaperi jossa asiat on sovittu tietyllä tavalla, niin vuokranantajan rivot ehdotukset ovat silloin jopa kunniaa loukkaavia. Tässä on kyse periaatteesta Pöljä.


    • PuuPääPaviaani

      Annat vaan ukolle pesää. Säästätpähän pitkän pennin,
      ja kaikki voittaa!

      • Kikkeliskokkeliis

        No kattoin ton sun profiilis, eli on aivan tasoises kommentti tuo, mutta vitsi vitsinä tässä on kysymys heikommassa asemassa (opiskelija ja siksi pienituloinen)olevan henkilön nyöryyttäminen ja loukkaaminen. Kyllä sinäkin sen ymmärrät vaikka muuta esität! (ainakin sitten aikuisena...)


      • vinkka-aja
        Kikkeliskokkeliis kirjoitti:

        No kattoin ton sun profiilis, eli on aivan tasoises kommentti tuo, mutta vitsi vitsinä tässä on kysymys heikommassa asemassa (opiskelija ja siksi pienituloinen)olevan henkilön nyöryyttäminen ja loukkaaminen. Kyllä sinäkin sen ymmärrät vaikka muuta esität! (ainakin sitten aikuisena...)

        Kyllä tässä nöyryytys voidaan kääntää. Eli kamera nurkkaan hyrräämään ja opiskelija voi myydä amatöörivideon vielä levitykseen! Sekin on lisätuloa..


    • Minnnnnaaa

      Maksa ihmeessä luonnossa. Sinulle jää rahaa omiin juttuihisi eikä sossun läskiperseetkään voi pahoittaa mieltäsi kun kieltäytyvät antamasta sinulle rahaa.

      • jimbean64

        ...niin varaapa/hanki pieni nauhuri. Silloinhan siinä jää vähän konkreettistakin näyttöä kun tämä kehityksessää darwinistiselle apinan tasolle jäänyt telaketjupöllö soittaa. Voipi olla kaverin kiva sitten kuunnella selvin päin kun soitat takaisin ja laitat nauhan pyörimään jossa mies halua lipoa pimpsaasi antaumuksella ja pitkään. Luulenpa että kaverilla on sen jälkeen hauskat ajat tiedossa. Enkä tarkoita välttämättä poliisia vaikka luulen että heiltäkin pokka voi pettää kuulusteluhuoneessa. Sadistinen poliisihan tuossa nautintoa saisi...Mutta kiva jos nauha meneekin vaimolle tms. tiedoksi niin siinähän se "lusthi" repiää. Normaalilla järjellä varustettu nainen (harvinainen tapaus muuten...) tuollaista äijää tuskin enää naisi ja tuon tempun jälkeen kaveri saisi vedellä käteen vuokrayksiössä.


      • omaapuparasapu
        jimbean64 kirjoitti:

        ...niin varaapa/hanki pieni nauhuri. Silloinhan siinä jää vähän konkreettistakin näyttöä kun tämä kehityksessää darwinistiselle apinan tasolle jäänyt telaketjupöllö soittaa. Voipi olla kaverin kiva sitten kuunnella selvin päin kun soitat takaisin ja laitat nauhan pyörimään jossa mies halua lipoa pimpsaasi antaumuksella ja pitkään. Luulenpa että kaverilla on sen jälkeen hauskat ajat tiedossa. Enkä tarkoita välttämättä poliisia vaikka luulen että heiltäkin pokka voi pettää kuulusteluhuoneessa. Sadistinen poliisihan tuossa nautintoa saisi...Mutta kiva jos nauha meneekin vaimolle tms. tiedoksi niin siinähän se "lusthi" repiää. Normaalilla järjellä varustettu nainen (harvinainen tapaus muuten...) tuollaista äijää tuskin enää naisi ja tuon tempun jälkeen kaveri saisi vedellä käteen vuokrayksiössä.

        Oviin varmuusketjut, ehkä hälyttimet ja turvalukot, tekniikasta on kysymys, tietenkin ihmiset tekevät kiusaa jos annetaan tehdä. Ei uskoisi kenenkään uskaltavan nukkua vuonna 2010 luottaen siihen, ei kai kukaan kehtaa tulla omilla avaimillaan sisälle. Kysyttehän asuntoa vuokratessanne, saanhan laittaa omat lukot.
        Minä tein näin, kun havaitsin, tupatarkastukset eivät lopu, ostin amppeliketjua rautakaupasta ja asetin vaatehuoneen ja eteisen oven ristikkäin, abloy-lukolla ovenkahvat yhteen, sain kotirauhan. Kukaan ei viitti enää yrittääkään, vaikka nostaa ovet saranoiltaan.
        Lukittavat kaapit ja numerokoodilla lukittavat matkalaukut ovat myös kova sana.


      • vuokanantaja
        omaapuparasapu kirjoitti:

        Oviin varmuusketjut, ehkä hälyttimet ja turvalukot, tekniikasta on kysymys, tietenkin ihmiset tekevät kiusaa jos annetaan tehdä. Ei uskoisi kenenkään uskaltavan nukkua vuonna 2010 luottaen siihen, ei kai kukaan kehtaa tulla omilla avaimillaan sisälle. Kysyttehän asuntoa vuokratessanne, saanhan laittaa omat lukot.
        Minä tein näin, kun havaitsin, tupatarkastukset eivät lopu, ostin amppeliketjua rautakaupasta ja asetin vaatehuoneen ja eteisen oven ristikkäin, abloy-lukolla ovenkahvat yhteen, sain kotirauhan. Kukaan ei viitti enää yrittääkään, vaikka nostaa ovet saranoiltaan.
        Lukittavat kaapit ja numerokoodilla lukittavat matkalaukut ovat myös kova sana.

        laita varmuus ketju pääle yöksi ja soita polisille jos tulee omilla avaimilla olen vuokranantaja minulla ei ole oiketta mennä asuntoon ilman vuokralaisen suostumusta jos ei ole kysymys vakavasta vuokrasuhteen rikomisesta jos tulee omilla avaimilla se on kotirauhan rikkomista


      • Läski hyllyy
        vuokanantaja kirjoitti:

        laita varmuus ketju pääle yöksi ja soita polisille jos tulee omilla avaimilla olen vuokranantaja minulla ei ole oiketta mennä asuntoon ilman vuokralaisen suostumusta jos ei ole kysymys vakavasta vuokrasuhteen rikomisesta jos tulee omilla avaimilla se on kotirauhan rikkomista

        Jos maksat kerrankin vuokran luonnossa niin pian on tulossa vuokrankorotus ja vuokra tuplaantuu
        triplaantuu ja pian maksat vuokran päivittäin etkä esim kerran kuussa.

        Lähde pois vielä kun kerkeät läskiä isäntää.


      • {o..o}
        omaapuparasapu kirjoitti:

        Oviin varmuusketjut, ehkä hälyttimet ja turvalukot, tekniikasta on kysymys, tietenkin ihmiset tekevät kiusaa jos annetaan tehdä. Ei uskoisi kenenkään uskaltavan nukkua vuonna 2010 luottaen siihen, ei kai kukaan kehtaa tulla omilla avaimillaan sisälle. Kysyttehän asuntoa vuokratessanne, saanhan laittaa omat lukot.
        Minä tein näin, kun havaitsin, tupatarkastukset eivät lopu, ostin amppeliketjua rautakaupasta ja asetin vaatehuoneen ja eteisen oven ristikkäin, abloy-lukolla ovenkahvat yhteen, sain kotirauhan. Kukaan ei viitti enää yrittääkään, vaikka nostaa ovet saranoiltaan.
        Lukittavat kaapit ja numerokoodilla lukittavat matkalaukut ovat myös kova sana.

        tänä vuonna varmuusketju asennettuna oli 35 €.

        Kun jätät ketjun asuntoon paikalleen lähtiessäsi ei sen asentamiseen tarvita vuokran antajan lupaa, jos nipotta kysy vaimolta mikä siinä oli väärin.

        Jos asentaa turvalukon siihen on oltava lupa, avain on annettava myös ainakin huoltoyhtiöön.


      • 10
        {o..o} kirjoitti:

        tänä vuonna varmuusketju asennettuna oli 35 €.

        Kun jätät ketjun asuntoon paikalleen lähtiessäsi ei sen asentamiseen tarvita vuokran antajan lupaa, jos nipotta kysy vaimolta mikä siinä oli väärin.

        Jos asentaa turvalukon siihen on oltava lupa, avain on annettava myös ainakin huoltoyhtiöön.

        minä laittaisin varmuusketjun. Säilyttäisin kutin ja vuokrasuhteen lopussa vähentäisin hinnan vuokrasta.


      • _______

        Maksa ihmeesä luonnossa,mutta äänitä kaikki äijältä tulevat puhelut. Näin olet vahvoillla.


      • no joo
        _______ kirjoitti:

        Maksa ihmeesä luonnossa,mutta äänitä kaikki äijältä tulevat puhelut. Näin olet vahvoillla.

        Ehkä alkuperäinen on jonkin ratkaisun viidessä vuodessa jo keksinyt...


    • Anonyymi

      Jeah..oon 17v amispoikaOulusta..Muutin vuokralle kun aloitin viimevuonna opiskelut toisella paikkakunnalla 200km Oulusta,,,,sain kivan yksiön vuokralle..vuokraisäntä on 32v kiva äijä...itellä rahat aika vähiussä ja Kelalta saan asumisentukee ...mutta onkväärin kun kysyin vuokraisännältä et voin antaa sille peppuu ja munaa...vuokra tulee siltä osin kuitattua....sovittii,et joka vika viikonloppu haluaa mua..ja sittenvuokra maksettu....tosin puolet vuokrasta menee suoraan vuokramiehen tilille....teenkö oikein ?

      • Anonyymi

        Et. Ei se senttiäkään sen tilille, vaihdat tuet tulemaan heti paikalla omalle tilille ja se annat sille bonusta traponilla.


    • Anonyymi

      Onpas pillun nälkäinen vuokranantaja. Korota taksaa

    • Anonyymi

      Jos se oli joku cityvihreä setämies ja halusi vaan että annat käteisellä kesäisen koivun alla..siis luonnossa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      152
      6409
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3868
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1995
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1488
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe