Poskio.tulehus!

Anskuli

Kärsin usein toistuvista tulehduksista! Mikä avuksi?? Onko muilla vastaavaa?? Mulla sit menee korvatkin lukkoon jotenkin..

6

3093

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minullakin

Jatkuvasti on poskitontelot hellinä ja nenä tukossa. Muutaman kerran olen saanut antibioottikuurin, muttei ole auttanut kuin korkeintaan hetkeksi. Täytän myös kortisonia sisältävää nenäsumutetta, muttei sekään tehoa.

Luin juuri netistä, että varsinkin monen pitkittyneen jutun syy voi olla hammasperäinen (!). Voisikohan syynä olla joku hammastulehdus tai puhkeamassa oleva viisaudenhammas? Onko sinulla tietoa tästä?

• Vuosien kokemus

Onko allergista nuhaa ? Limakalvoturvotusta ?Minkä nimistä suihketta käytät ja millainen on annostus ? Oletko saanut nuhaasi koskaan Duact-tabletteja ?

Hampaat voivat olla osasyynä poskiontelovaivoihin. Ontelot ja hampaat kannattaisi kuvata, sillä syy voi löytyä kuvista.

Jos on limakalvonturvotusta nenässä ja poskionteloissa, niin se antaa samoja oireita kuin poskiontelotulehdus. Se turvotus pitäisi saada laskemaan lääkkeillä. Allerginen nuha ja siitä johtuva limakalvonturvotus pitää hoitaa kortisoonisuihkeilla ja tarvittaessa tablettihoidolla siinä ohessa. Korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkärille kannataa varata aika, sillä hän on tämän alan paras asiantuntija.

Yksi hyvä keino voi auttaa hieman nimittäin keittosuolaveden suihkuttaminen nenään niin, että vesi valuu nieluun ja sitten niistää nenän. Tätä voi tehdä useimpia kertoja päivässä ja se puhdistaa nenän ja parantaa nenän limakalvojen kuntoa. Tätä keittosuolavettä voi tehdä itse tai ostaa apteekista. Kaksi litraa vettä ja 1 rkl suolaa tai merisuolaa keitetään ja jäähdytetään ja laitetaan suihkepulloon / vaikka vanha pesty nenäsuihkepullo.

Toiset huuhtelevat nenäänsä ja onteloitaan sellaisella sarvikuonokannulla, joita myydään apteekissa. Kuulemma erittäin hyvä ja sen säännöllinen käyttö vähentää poskiontelotulehduksia.

Tässä jotain...kysy, jos haluat lisää tietoa.

• poskiont.tul.
        Vuosien kokemus kirjoitti:

Onko allergista nuhaa ? Limakalvoturvotusta ?Minkä nimistä suihketta käytät ja millainen on annostus ? Oletko saanut nuhaasi koskaan Duact-tabletteja ?

Hampaat voivat olla osasyynä poskiontelovaivoihin. Ontelot ja hampaat kannattaisi kuvata, sillä syy voi löytyä kuvista.

Jos on limakalvonturvotusta nenässä ja poskionteloissa, niin se antaa samoja oireita kuin poskiontelotulehdus. Se turvotus pitäisi saada laskemaan lääkkeillä. Allerginen nuha ja siitä johtuva limakalvonturvotus pitää hoitaa kortisoonisuihkeilla ja tarvittaessa tablettihoidolla siinä ohessa. Korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkärille kannataa varata aika, sillä hän on tämän alan paras asiantuntija.

Yksi hyvä keino voi auttaa hieman nimittäin keittosuolaveden suihkuttaminen nenään niin, että vesi valuu nieluun ja sitten niistää nenän. Tätä voi tehdä useimpia kertoja päivässä ja se puhdistaa nenän ja parantaa nenän limakalvojen kuntoa. Tätä keittosuolavettä voi tehdä itse tai ostaa apteekista. Kaksi litraa vettä ja 1 rkl suolaa tai merisuolaa keitetään ja jäähdytetään ja laitetaan suihkepulloon / vaikka vanha pesty nenäsuihkepullo.

Toiset huuhtelevat nenäänsä ja onteloitaan sellaisella sarvikuonokannulla, joita myydään apteekissa. Kuulemma erittäin hyvä ja sen säännöllinen käyttö vähentää poskiontelotulehduksia.

Tässä jotain...kysy, jos haluat lisää tietoa.

Puhuit tuosta limakalvoturvotuksesta. Mitä lääkkeitä tarkoitit, että ovat hyviä sen hoitoon? Tarkoititko allergialääkkeitä?

Mulla on ollu tänä talvena jo monta kertaa poskiontelotulehdus, antibioottikuurit on helpottaneet, mutta näköjään vain hetkeksi. Mulla on muutenkin vasomorista nuhaa, ei siis allergiaperäistä. Ajattelinpa vaan, että ei silloin tuohon limakalvoturvotukseen allergialääkkeet ainakaan auta.

Ostin tuon sarvikuonon. Hyödystä en osaa vielä sanoa, kun olen käyttänyt vasta kaksi kertaa.

• Tämä lääke
        poskiont.tul. kirjoitti:

Puhuit tuosta limakalvoturvotuksesta. Mitä lääkkeitä tarkoitit, että ovat hyviä sen hoitoon? Tarkoititko allergialääkkeitä?

Mulla on ollu tänä talvena jo monta kertaa poskiontelotulehdus, antibioottikuurit on helpottaneet, mutta näköjään vain hetkeksi. Mulla on muutenkin vasomorista nuhaa, ei siis allergiaperäistä. Ajattelinpa vaan, että ei silloin tuohon limakalvoturvotukseen allergialääkkeet ainakaan auta.

Ostin tuon sarvikuonon. Hyödystä en osaa vielä sanoa, kun olen käyttänyt vasta kaksi kertaa.

Jos on allergista nuhaa ja siitä johtuvaa limakalvonturvotusta onteloissa, niin Duact-lääke / tabletit ja kortisonisuihke yhdessä helpottavat oloa. Tämä Duact-lääke laskee nenän ja onteloitten limakalvoturvotusta ja tätä käytetään sekä allergisessa nuhassa että tavallisessa nuhassa. Hyvä lääke. Onko onteloita kuvattu ?

• kulmakarvojen
        Tämä lääke kirjoitti:

Jos on allergista nuhaa ja siitä johtuvaa limakalvonturvotusta onteloissa, niin Duact-lääke / tabletit ja kortisonisuihke yhdessä helpottavat oloa. Tämä Duact-lääke laskee nenän ja onteloitten limakalvoturvotusta ja tätä käytetään sekä allergisessa nuhassa että tavallisessa nuhassa. Hyvä lääke. Onko onteloita kuvattu ?

alta, siis kulmaluun kohdalta päätä, kun poskiontelotulehdus tai otsaontelotulehdus? mitä muita oireita ilmenee? Minulla särkee usein tuota kulmaluuta tai sen alta, enkä tiedä mitä on.

• Homeopaatille

Toimii :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1577
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1460
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      104
      1199
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      257
      972
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      971
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      907
    Aihe