Trileptal ja ja Na-arvo

Hämmentynyt

Kuinka alas Natrium-arvonne on mennyt ja missä vaiheessa on tullut oireita? Ilmeneekö oireita, jo pienestäkin laskusta? Onko kokemuksia/ tietoa? Mistä huomaatte alhaisen natriumin?

5

1650

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epileptikko

Minulla natrium arvo on enimmillään ollut 130 alhainen,eli ei paljon,mutta kuitenkin. Huomaan sen siitä,kun normaalia enemmän väsyttää,ja välillä on voimaton olo. Oireita alkoi tulla jo pienestä laskusta. Syön Trileptalia. Tähän auttaisi vain lääkkeen vaihto,koska suolaa ei voi loputtomiin syödä. Neurologi ei kuitenkaan vaihda lääkitystä,ennen kuin natrium arvo on laskenut 120 puolelle,eli alle 130. Sitten vasta otetaan se riski,mutta muuten pysytään Trileptalissa,koska se on minulla pitänyt kohtaukset poissa. Natrium laski viime kesänä helleaallon aikoihin. Sitä ennen se laski vain lääkkeen käytön alussa,jonka aloitin v. 93. Muu aika on mennyt hyvin. Nyt olen ihan hyvin jaksanut,mutta kyllä se välillä väsyttää.

• Na 160

Tietääkö kukaan?

• Hämmentynyt
        Na 160 kirjoitti:

Tietääkö kukaan?

Ymmärtääkseni 137-145.

• tarjasusanna

labralappuni mukaan..

Keppraa on neurologi ehdotellut Trileptalin tilalle -- on kuulemma paremmin siedetty!?
      Kun meikäläisen natriumit laskee 130,tulee hirveä väsymys.Onneksi vishy auttaa.Paha vaan,että niissäkään ei nykyään ole natriumia kuin muutamassa - niin ´terveelliseksi´ ovat nekin tehty...

• minulla näin

heräsin kohtauksen jälkeen vasta sairaalassa kun arvot oli 123 tai 125. Lääkärin mukaan kyseinen arvo on sama kuin auringonpistoksen aikana. Siitä ei kuitenkaan ollut kyse. Yleensä mulla on 132 ollu nyt pitkään eli alhainen.
      Jos arvot on alhaalla syön merisuolaa, arvojen alhasuuden tunnen erittäin huonosta ja ällöttävästä olosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6819
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1221
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      817
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      784
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      726
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe