Kuinka alas Natrium-arvonne on mennyt ja missä vaiheessa on tullut oireita? Ilmeneekö oireita, jo pienestäkin laskusta? Onko kokemuksia/ tietoa? Mistä huomaatte alhaisen natriumin?
Trileptal ja ja Na-arvo
5
1650
Vastaukset
- epileptikko
Minulla natrium arvo on enimmillään ollut 130 alhainen,eli ei paljon,mutta kuitenkin. Huomaan sen siitä,kun normaalia enemmän väsyttää,ja välillä on voimaton olo. Oireita alkoi tulla jo pienestä laskusta. Syön Trileptalia. Tähän auttaisi vain lääkkeen vaihto,koska suolaa ei voi loputtomiin syödä. Neurologi ei kuitenkaan vaihda lääkitystä,ennen kuin natrium arvo on laskenut 120 puolelle,eli alle 130. Sitten vasta otetaan se riski,mutta muuten pysytään Trileptalissa,koska se on minulla pitänyt kohtaukset poissa. Natrium laski viime kesänä helleaallon aikoihin. Sitä ennen se laski vain lääkkeen käytön alussa,jonka aloitin v. 93. Muu aika on mennyt hyvin. Nyt olen ihan hyvin jaksanut,mutta kyllä se välillä väsyttää.
- Na 160
Tietääkö kukaan?
- Hämmentynyt
Na 160 kirjoitti:
Tietääkö kukaan?
Ymmärtääkseni 137-145.
- tarjasusanna
labralappuni mukaan..
Keppraa on neurologi ehdotellut Trileptalin tilalle -- on kuulemma paremmin siedetty!?
Kun meikäläisen natriumit laskee 130,tulee hirveä väsymys.Onneksi vishy auttaa.Paha vaan,että niissäkään ei nykyään ole natriumia kuin muutamassa - niin ´terveelliseksi´ ovat nekin tehty... - minulla näin
heräsin kohtauksen jälkeen vasta sairaalassa kun arvot oli 123 tai 125. Lääkärin mukaan kyseinen arvo on sama kuin auringonpistoksen aikana. Siitä ei kuitenkaan ollut kyse. Yleensä mulla on 132 ollu nyt pitkään eli alhainen.
Jos arvot on alhaalla syön merisuolaa, arvojen alhasuuden tunnen erittäin huonosta ja ällöttävästä olosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236819Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61817Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723