monikulttuuri

watcher77

Mitä etuja on monikulttuurisessa yhteiskunnassa (siis tarkoitan monikulttuurisella nyt sitä että tilanne on kuin Yhdysvalloissa, eri kansallisuudet ovat sulautuneet täysin toisiinsa)?

17

950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toisiinsa?

      Et ole oikein perillä mitä amerikassa tapahtuu,siellä kylläkin jatkuvasti on meneillään kostonkierre missä erietniset ryhmät sotivat keskenään ja jengisodat lisääntyneet kovaa vauhtia jo keskilänteenkin.
      Eri yliopistojen tutkijat ovat epäilleet jo että amerikka tulee hajoamaan pienempiin valtioihin seuraavan 20-30v sisällä,kaliforniasta on viimevuosien sisällä muuttanut jo noin miljoona valkoihoista pois koska siellä on meno sen mukaista että ei ole voinut asua kuin vartiodun ja korkeiden aitojen takana jossain kaupungin laidalla olevissa lähiöissä jos on niin sanottu tavallinen töissä käyvä kansalainen,slummeissa ei voi asua tavis tai tulee ryöstetyksi ja murhatuksi melko varmuudella jos jotain omistaisit.
      Käy vaikka katsomassa sivustoa newnation jossa satoja juttuja mitä amerikoissa tapahtuu rotu-ja viharikokset ovat arkipäivää siellä mutta siitä vaietaan melkein tyystin myös siellä,Suomessa ei tiedetä tuon taivaallista mitä siellä tapahtuu,katsotaan vain amerikkalaisia sarjoja ja MTV:tä jossa kaikilla on niin mukavaa yhdessä kaiken väristen ja näköisten kanssa,mutta arkielämä on tasella karua ja julmaa.

      • maksanut

        Irakin sotakin siellä www.newnation aloitus sivun alareunassa oli näköjään laskuri joka juoksi koko ajan ilmaisten kuinka paljon on Irakin sota tullut maksamaan ja näytti tuollaista lukua kun katsoin sitä hurjat kustannukset.
        Hurjaa oli myös ne rikokset mitä siellä tapahtuu jatkuvasti en itsekkään ihmettelisi jos amerikka hajoaisi lähitulevaisuudessa on sen verran erilaista se porukka siellä eriosavaltioissa.


      • watcher77

        Siis, tarkoitin tuolla sulautumisella kansallisuuksien sekoittumista toisiinsa. Ei siellä ole paljoa esim. puhdasrotuisia eurooppalaisia.

        En ole väittänytkään ettei Amerikassa olisi rotuvihaa etnisten ryhmien välillä.

        Minä olen Amerikan tapaista monikulttuurista yhteiskuntaa vastaan juuri mainitsemiesi syiden perusteella suurin osin.


      • Wäinä
        maksanut kirjoitti:

        Irakin sotakin siellä www.newnation aloitus sivun alareunassa oli näköjään laskuri joka juoksi koko ajan ilmaisten kuinka paljon on Irakin sota tullut maksamaan ja näytti tuollaista lukua kun katsoin sitä hurjat kustannukset.
        Hurjaa oli myös ne rikokset mitä siellä tapahtuu jatkuvasti en itsekkään ihmettelisi jos amerikka hajoaisi lähitulevaisuudessa on sen verran erilaista se porukka siellä eriosavaltioissa.

        Kiinan keskuspankki rahoittaa USA:n sotaa viidenneksellä sodan päivittäisistä kustannuksista.
        Sotaa USA:n puolesta käyvät liikeyrityksinä toimivat turvapalvelut.USA:n sota on yksityistetty,siitä on tehty bisnes.
        Kansainvälinen velka lankeaa aikanaan kansainvälisesti maksettavaksi.Me maksamme Irakin sodan lämmityskustannuksissamme,hintatason nousussa.
        Eikö olekin vitun hienoa olla suomalainen,lottovoittaja?Maksaa toisten kyrpäykset.


    • Oho

      Ekana en viitsinyt vastata mutta tokana kyllä.
      Vastaus kysymykseesi on Tyra Bangs ja plastiikkakirurgia.
      Luomusta voisin mainita pakarafanina latinalaiset perät.Muuta ei nyt tule mieleen.No walesilaisen ja skotlantilaisen sekoitus - sellaisenaan.

    • oikein, kysyn ensin:Oletko suomalainen? Tuo nimimerkkisi kun ei kerro sitä! JOS olet, niin pitäisihän Sinun ne edut tietää! Mehän elämme monikulttuurisessa valtiossa (heimot!). Viittauksesi tilanteeseen Yhdysvalloissa todistaa tietämättömyytesi!
      vom

      • watcher77

        Kyllä, olen suomalainen.

        Vastaa nyt kysymykseen.


      • watcher77

        "JOS olet, niin pitäisihän Sinun ne edut tietää! Mehän elämme monikulttuurisessa valtiossa (heimot!)."

        Niin, minun mielestäni monikulttuurisuus ei tuo mitään etuja, vaikka Suomi onkin jo monikulttuurinen. Sen takia kysynkin muiden mielipidettä asiaan.

        "Viittauksesi tilanteeseen Yhdysvalloissa todistaa tietämättömyytesi!"

        ??????????????????


      • t.i.ruskeepaa
        watcher77 kirjoitti:

        Kyllä, olen suomalainen.

        Vastaa nyt kysymykseen.

        Siirtolaispolitiikassa on kolme haaraa. Assimilaatio, sulatusuuni ja kulttuuripluralismi.
        Assimilaatio on sitä kun kaikkien siirtolaisten odotetaan luopuvan alkuperäisestä kulttuuristaan ja omaksuvan vallitsevan kulttuurin. Ranskan malli. Sulatusuuni on sitä kun kaikki kulttuurit vaikuttavat toisiinsa luoden uusia eri ominaisuuksia käsittäviä sekamuotoja. USAn malli. Kulttuuripluralismi on sitä kun kaikki kulttuurit voivat pitää ominaispiirteensä ja ne elävät rinnakkaisesti muuttumatta tai katoamatta. Jälkimmäinen on korrektein haara.


      • watcher77 kirjoitti:

        "JOS olet, niin pitäisihän Sinun ne edut tietää! Mehän elämme monikulttuurisessa valtiossa (heimot!)."

        Niin, minun mielestäni monikulttuurisuus ei tuo mitään etuja, vaikka Suomi onkin jo monikulttuurinen. Sen takia kysynkin muiden mielipidettä asiaan.

        "Viittauksesi tilanteeseen Yhdysvalloissa todistaa tietämättömyytesi!"

        ??????????????????

        Ensinnäkin suomi ei ole mitenkään niin sanotusti monikulttuurinen valtio, sillä täällä suurin osa kansalaisista on suomessa syntyneitä vaaleaihoisia suomalaisia. Monikulttuurinen valtio on sellainen jossa asuu paljon ulkomaalaisia monista eri valtioista, kuten vaikka Ruotsissa ja muissa Pohjoismaissa.

        Suomessa maahanmuuttajia ja siirtolaistaustaisia kansalaisia on monin kerroin vähemmän, jos vertaa Pohjoismaihin ja muihin Euroopan valtioihin. Suosittelisin watcheria ja muita rasisteja käymään joskus esim. Tukholmassa tai Lontoossa, niin sitten he näkisivät kerrankin elämässään todellisen monikulttuurisen kaupungin.


      • watcher77
        DarkFear kirjoitti:

        Ensinnäkin suomi ei ole mitenkään niin sanotusti monikulttuurinen valtio, sillä täällä suurin osa kansalaisista on suomessa syntyneitä vaaleaihoisia suomalaisia. Monikulttuurinen valtio on sellainen jossa asuu paljon ulkomaalaisia monista eri valtioista, kuten vaikka Ruotsissa ja muissa Pohjoismaissa.

        Suomessa maahanmuuttajia ja siirtolaistaustaisia kansalaisia on monin kerroin vähemmän, jos vertaa Pohjoismaihin ja muihin Euroopan valtioihin. Suosittelisin watcheria ja muita rasisteja käymään joskus esim. Tukholmassa tai Lontoossa, niin sitten he näkisivät kerrankin elämässään todellisen monikulttuurisen kaupungin.

        Perustele että olen rasisti.

        Sitten voisit vielä luetella niitä monikulttuurisen yhteiskunnan etuja.


      • Wäinä

        Sanotaan että kaikki maailman ihmiset tuntevat toisensa kuuden tuttavansa kautta.On helppo uskoa väitteeseen,jos liikkuu paikaltaan edes vähän.

        Ymmärrät toki sen,että näillä sivuilla kuka tahansa voi olla kuka tahansa.
        Kavennetaan.Luit varmaan päälehden syntymäpäivähaastattelun tuossa taannoin.Nimimerkkisi v ei sopinut siihen.Kun mietin näitä lyhyitä henkilöhistorioita,kuka tahansa näyttää keneltä tahansa.Siis ymmärtänet tämän varovaisuuden
        Mutta - harrastitko joskus nuorena sillan maalaamista.Tällä kuittaan pois jo puoli Suomea.


      • Wäinä
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

        Siirtolaispolitiikassa on kolme haaraa. Assimilaatio, sulatusuuni ja kulttuuripluralismi.
        Assimilaatio on sitä kun kaikkien siirtolaisten odotetaan luopuvan alkuperäisestä kulttuuristaan ja omaksuvan vallitsevan kulttuurin. Ranskan malli. Sulatusuuni on sitä kun kaikki kulttuurit vaikuttavat toisiinsa luoden uusia eri ominaisuuksia käsittäviä sekamuotoja. USAn malli. Kulttuuripluralismi on sitä kun kaikki kulttuurit voivat pitää ominaispiirteensä ja ne elävät rinnakkaisesti muuttumatta tai katoamatta. Jälkimmäinen on korrektein haara.

        Meidän pitää kuitenkin ottaa huomioon "erityispiirteet".
        Muuttumatta,katoamatta eivät eläneet ison mantereen juutalaisyhteisöt.Mieti nyt,Roth,Andy.Elokuvat,kirjallisuus.

        Tuo sivuheitto oli miusta mukavaa.Ranska.Aika harvat perustavat nykyisin "eurooppalaisuuden" Ranskaan.Mitä vittua meidän kouluissamme muuten pennuille opetetaan.
        Toki olen yhä sitä aiempaa mieltä,ehdottomuus on kova laji ja vaatii kanttia.


      • Wäinä kirjoitti:

        Sanotaan että kaikki maailman ihmiset tuntevat toisensa kuuden tuttavansa kautta.On helppo uskoa väitteeseen,jos liikkuu paikaltaan edes vähän.

        Ymmärrät toki sen,että näillä sivuilla kuka tahansa voi olla kuka tahansa.
        Kavennetaan.Luit varmaan päälehden syntymäpäivähaastattelun tuossa taannoin.Nimimerkkisi v ei sopinut siihen.Kun mietin näitä lyhyitä henkilöhistorioita,kuka tahansa näyttää keneltä tahansa.Siis ymmärtänet tämän varovaisuuden
        Mutta - harrastitko joskus nuorena sillan maalaamista.Tällä kuittaan pois jo puoli Suomea.

        olet salamyhkäisen arka! "Päälehti"? Sillan maalaamista en ole enemmin harrastanut, mutta montun kaivua kyllä. Synnyin Äitienpäivänä ennen sotia. Näillä eväillähän Sinä voit poissulkea taas osan "epäiltyjen" listalta!!
        vom


      • Teemu
        vom kirjoitti:

        olet salamyhkäisen arka! "Päälehti"? Sillan maalaamista en ole enemmin harrastanut, mutta montun kaivua kyllä. Synnyin Äitienpäivänä ennen sotia. Näillä eväillähän Sinä voit poissulkea taas osan "epäiltyjen" listalta!!
        vom

        psykopaatti!"!!


      • bonaqua
        DarkFear kirjoitti:

        Ensinnäkin suomi ei ole mitenkään niin sanotusti monikulttuurinen valtio, sillä täällä suurin osa kansalaisista on suomessa syntyneitä vaaleaihoisia suomalaisia. Monikulttuurinen valtio on sellainen jossa asuu paljon ulkomaalaisia monista eri valtioista, kuten vaikka Ruotsissa ja muissa Pohjoismaissa.

        Suomessa maahanmuuttajia ja siirtolaistaustaisia kansalaisia on monin kerroin vähemmän, jos vertaa Pohjoismaihin ja muihin Euroopan valtioihin. Suosittelisin watcheria ja muita rasisteja käymään joskus esim. Tukholmassa tai Lontoossa, niin sitten he näkisivät kerrankin elämässään todellisen monikulttuurisen kaupungin.

        kävisit sinä edes toijalassa..osaisit arvostaa edes jotain..pihtiputaan natsi.


      • Teemu kirjoitti:

        psykopaatti!"!!

        sentään alapäällä ääntelyn!
        vom


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe