Kommunismi tänään ?

Eetu

Mitä on kommunismi tänään ja miksi olet kommunisti ? Onko vanhemmilta mahdollisesti saatu aatekasvatus vaikuttanut ? Osaatko asiallisesti perustella.

18

993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kehiin

      Tunteet kehiin! Komukka oppi on historiaa, ei tulevaisuus. Tehkääpä tiliä, olisiko kirkollisessa sanassa ripittäytyä.

      • Vova

        Ihmisen psyyke ei kestä horisontaalista volttia.Nyt kun tiedetään mitä NL oli,täysi kurjala,on komukan pakko vääntää,että ainakin USA on vielä kurjempi tai pahempi.Muuten ei kestä psyyke.


      • kommunistin tyttärenpoika
        Vova kirjoitti:

        Ihmisen psyyke ei kestä horisontaalista volttia.Nyt kun tiedetään mitä NL oli,täysi kurjala,on komukan pakko vääntää,että ainakin USA on vielä kurjempi tai pahempi.Muuten ei kestä psyyke.

        nykyisten kommunistien olevan kuin muinaisjäänne menneisyydestä, missä neuvostoliitto yritti sosialismin turvin pyrkiä kommunistiseksi valtioksi tässä kuitenkaan onnistumatta.
        Suomalaisella kommunistilla ei ole nykyään politiikassamme mitään virkaa.
        Hyvä esimerkki nykykommunismista tulee valko-venäjältä, missä Lukasenko diktaattorimaisin elkein yrittää säilyttää kommunismia ja nyt nähdään jo sen seuraukset ja hinta.


    • freudilainen

      tietääkseni kysyjä ei ole hyvin perillä asiasta.
      Tästä on hyvä alkaa:
      Kommunismiin ei mikään valtio tai yhteisö koskaan yltänyt.
      Sen muunnelmia (sosialismia) on harrastettu eri muodoissa niin kiinassa, tiibetissä, kuubassa, neuvostoliitossa ym.
      Kannattaa yrittää ymmärtää ero, jotta ei mene puurot ja vellit pahasti sekaisin.

      • eetu

        "tietääkseni kysyjä ei ole hyvin perillä asiasta"

        Mikä tämän pointti oli ? Jos olisin hyvin perillä asiasta, niin miksi tulisin tänne esittämään siitä kysymyksiä ?

        Tuo kirjoittamasi soopa ei liity mitenkään siihen, mihin vastauksia halusin.


      • eetu "
        eetu kirjoitti:

        "tietääkseni kysyjä ei ole hyvin perillä asiasta"

        Mikä tämän pointti oli ? Jos olisin hyvin perillä asiasta, niin miksi tulisin tänne esittämään siitä kysymyksiä ?

        Tuo kirjoittamasi soopa ei liity mitenkään siihen, mihin vastauksia halusin.

        Ei taidaolla komukka opilla olla kannattajia


      • Kaapro
        eetu " kirjoitti:

        Ei taidaolla komukka opilla olla kannattajia

        Kyllähän komukoilla on maailmanlaajuinen kannatus.
        Katso osoitetta: http://www.broadleft.org
        Lötyyy kaikenmaailman nimisiä järjestöjä.


      • freudilainen
        eetu kirjoitti:

        "tietääkseni kysyjä ei ole hyvin perillä asiasta"

        Mikä tämän pointti oli ? Jos olisin hyvin perillä asiasta, niin miksi tulisin tänne esittämään siitä kysymyksiä ?

        Tuo kirjoittamasi soopa ei liity mitenkään siihen, mihin vastauksia halusin.

        ...


    • ajateltuna ei se ( tulevaisuuden yhteiskuntajärjestelmä!) ole miksikään muuttunut! Nyt sekoitat keskenään teorian ja kuvitellut sovellutukset!!
      vom

      • nimimerkki

        valtioiden pyrkimys kommunismiin kuviteltua?


      • nimimerkki kirjoitti:

        valtioiden pyrkimys kommunismiin kuviteltua?

        kysymys kuuluikin:"Mitä on kommunismi tänään?"
        vom


      • nimimerkki
        vom kirjoitti:

        kysymys kuuluikin:"Mitä on kommunismi tänään?"
        vom

        mielenkiintoista, en ole väittelemässä, olen oppimassa lisää... hmm


      • nimimerkki kirjoitti:

        mielenkiintoista, en ole väittelemässä, olen oppimassa lisää... hmm

        K. Marx´in teorian mukaan sosialismista kommunismiin siirtymisen edellytys on, että tavaratuotanto on niin pitkälle automatisoitu ja itseohjautuva, että tuotantokustannusten alhaisuus sallii yhteiskunnassa toteuttaa sen
        perusohjetta, "jokainen kykyjensä mukaan, jokaiselle tarpeensa mukaan". Nythän esimerkiksi Lokakuun vallankumous, samoin kuin monet muutkin,
        suoritettiin väkivallalla ja vailla noita onnistumisen edellytyksiä! KANSAN vapaaehtoinen järjestelmän muutos on ainut onnistunut ja pysyvä! Tätä tarkoitan "kuvitelluilla sovituksilla".
        vom


      • Vova
        vom kirjoitti:

        K. Marx´in teorian mukaan sosialismista kommunismiin siirtymisen edellytys on, että tavaratuotanto on niin pitkälle automatisoitu ja itseohjautuva, että tuotantokustannusten alhaisuus sallii yhteiskunnassa toteuttaa sen
        perusohjetta, "jokainen kykyjensä mukaan, jokaiselle tarpeensa mukaan". Nythän esimerkiksi Lokakuun vallankumous, samoin kuin monet muutkin,
        suoritettiin väkivallalla ja vailla noita onnistumisen edellytyksiä! KANSAN vapaaehtoinen järjestelmän muutos on ainut onnistunut ja pysyvä! Tätä tarkoitan "kuvitelluilla sovituksilla".
        vom

        Neuvostoliitossa mekanisatsia viljan korjuussa saavutettiin silloin,kun vain puolet viljasta jäi pellolle.Automatisatsiaa ei tarvittu,koska työvoima ei paljoa maksanut.


      • Vova kirjoitti:

        Neuvostoliitossa mekanisatsia viljan korjuussa saavutettiin silloin,kun vain puolet viljasta jäi pellolle.Automatisatsiaa ei tarvittu,koska työvoima ei paljoa maksanut.

        huomio siitä, että on olemassa JOPA insinööritieteillekin mahdottomia asioita hallita!
        Edes Suomen Ilmatieteenlaitos ei pysty ennustamaan sadonkorjuuajan säätä kylvöaikana!!
        vom


      • Kaapro
        vom kirjoitti:

        huomio siitä, että on olemassa JOPA insinööritieteillekin mahdottomia asioita hallita!
        Edes Suomen Ilmatieteenlaitos ei pysty ennustamaan sadonkorjuuajan säätä kylvöaikana!!
        vom

        Oletko suunnitellut siirtyä maanviljelykseen?


    • setup

      Jos esimerkkinä on Neukkulan tapaan "reikäpäinen & pistin" mallinen äänestyslippu. Sille ei varmaan ole Suomessa kannatusta. Joku fossiili voi unelmissaan haaveilla neukkulan paluusta. Tälläisella ei ole tulevaisuutta. Taakse jäänyttä elämää.
      Jos komunistinen talous on sitä, että jokainen tekee kykynsä mukaan ja tarpeensa mukaan. Kaikilla Suomessa on lämpimät vaatteet ja aliravittuja ei näy. Saa sanoa ja jos voi jollakin toisella tavalla esittää mielipiteensä niin meillä se käy. Mehän elämme nyt komunistisessa taloudessa.
      Talinisteille tämä ei käy. Onneen on päästy väärin kortein.

    • Eetu

      Taisin esittää hankalan kysymyksen, sillä yksikään ei osannut antaa vastausta siihen , mitä kysyin. Kaikkea muuta soopaa kyllä kirjoitettiin. Kommunismi/kommunisti taitaa olla sekopäisten touhua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe