Mitä on kommunismi tänään ja miksi olet kommunisti ? Onko vanhemmilta mahdollisesti saatu aatekasvatus vaikuttanut ? Osaatko asiallisesti perustella.
Kommunismi tänään ?
18
993
Vastaukset
- kehiin
Tunteet kehiin! Komukka oppi on historiaa, ei tulevaisuus. Tehkääpä tiliä, olisiko kirkollisessa sanassa ripittäytyä.
- Vova
Ihmisen psyyke ei kestä horisontaalista volttia.Nyt kun tiedetään mitä NL oli,täysi kurjala,on komukan pakko vääntää,että ainakin USA on vielä kurjempi tai pahempi.Muuten ei kestä psyyke.
- kommunistin tyttärenpoika
Vova kirjoitti:
Ihmisen psyyke ei kestä horisontaalista volttia.Nyt kun tiedetään mitä NL oli,täysi kurjala,on komukan pakko vääntää,että ainakin USA on vielä kurjempi tai pahempi.Muuten ei kestä psyyke.
nykyisten kommunistien olevan kuin muinaisjäänne menneisyydestä, missä neuvostoliitto yritti sosialismin turvin pyrkiä kommunistiseksi valtioksi tässä kuitenkaan onnistumatta.
Suomalaisella kommunistilla ei ole nykyään politiikassamme mitään virkaa.
Hyvä esimerkki nykykommunismista tulee valko-venäjältä, missä Lukasenko diktaattorimaisin elkein yrittää säilyttää kommunismia ja nyt nähdään jo sen seuraukset ja hinta.
- freudilainen
tietääkseni kysyjä ei ole hyvin perillä asiasta.
Tästä on hyvä alkaa:
Kommunismiin ei mikään valtio tai yhteisö koskaan yltänyt.
Sen muunnelmia (sosialismia) on harrastettu eri muodoissa niin kiinassa, tiibetissä, kuubassa, neuvostoliitossa ym.
Kannattaa yrittää ymmärtää ero, jotta ei mene puurot ja vellit pahasti sekaisin.- eetu
"tietääkseni kysyjä ei ole hyvin perillä asiasta"
Mikä tämän pointti oli ? Jos olisin hyvin perillä asiasta, niin miksi tulisin tänne esittämään siitä kysymyksiä ?
Tuo kirjoittamasi soopa ei liity mitenkään siihen, mihin vastauksia halusin. - eetu "
eetu kirjoitti:
"tietääkseni kysyjä ei ole hyvin perillä asiasta"
Mikä tämän pointti oli ? Jos olisin hyvin perillä asiasta, niin miksi tulisin tänne esittämään siitä kysymyksiä ?
Tuo kirjoittamasi soopa ei liity mitenkään siihen, mihin vastauksia halusin.Ei taidaolla komukka opilla olla kannattajia
- Kaapro
eetu " kirjoitti:
Ei taidaolla komukka opilla olla kannattajia
Kyllähän komukoilla on maailmanlaajuinen kannatus.
Katso osoitetta: http://www.broadleft.org
Lötyyy kaikenmaailman nimisiä järjestöjä. - freudilainen
eetu kirjoitti:
"tietääkseni kysyjä ei ole hyvin perillä asiasta"
Mikä tämän pointti oli ? Jos olisin hyvin perillä asiasta, niin miksi tulisin tänne esittämään siitä kysymyksiä ?
Tuo kirjoittamasi soopa ei liity mitenkään siihen, mihin vastauksia halusin....
ajateltuna ei se ( tulevaisuuden yhteiskuntajärjestelmä!) ole miksikään muuttunut! Nyt sekoitat keskenään teorian ja kuvitellut sovellutukset!!
vom- nimimerkki
valtioiden pyrkimys kommunismiin kuviteltua?
nimimerkki kirjoitti:
valtioiden pyrkimys kommunismiin kuviteltua?
kysymys kuuluikin:"Mitä on kommunismi tänään?"
vom- nimimerkki
vom kirjoitti:
kysymys kuuluikin:"Mitä on kommunismi tänään?"
vommielenkiintoista, en ole väittelemässä, olen oppimassa lisää... hmm
nimimerkki kirjoitti:
mielenkiintoista, en ole väittelemässä, olen oppimassa lisää... hmm
K. Marx´in teorian mukaan sosialismista kommunismiin siirtymisen edellytys on, että tavaratuotanto on niin pitkälle automatisoitu ja itseohjautuva, että tuotantokustannusten alhaisuus sallii yhteiskunnassa toteuttaa sen
perusohjetta, "jokainen kykyjensä mukaan, jokaiselle tarpeensa mukaan". Nythän esimerkiksi Lokakuun vallankumous, samoin kuin monet muutkin,
suoritettiin väkivallalla ja vailla noita onnistumisen edellytyksiä! KANSAN vapaaehtoinen järjestelmän muutos on ainut onnistunut ja pysyvä! Tätä tarkoitan "kuvitelluilla sovituksilla".
vom- Vova
vom kirjoitti:
K. Marx´in teorian mukaan sosialismista kommunismiin siirtymisen edellytys on, että tavaratuotanto on niin pitkälle automatisoitu ja itseohjautuva, että tuotantokustannusten alhaisuus sallii yhteiskunnassa toteuttaa sen
perusohjetta, "jokainen kykyjensä mukaan, jokaiselle tarpeensa mukaan". Nythän esimerkiksi Lokakuun vallankumous, samoin kuin monet muutkin,
suoritettiin väkivallalla ja vailla noita onnistumisen edellytyksiä! KANSAN vapaaehtoinen järjestelmän muutos on ainut onnistunut ja pysyvä! Tätä tarkoitan "kuvitelluilla sovituksilla".
vomNeuvostoliitossa mekanisatsia viljan korjuussa saavutettiin silloin,kun vain puolet viljasta jäi pellolle.Automatisatsiaa ei tarvittu,koska työvoima ei paljoa maksanut.
Vova kirjoitti:
Neuvostoliitossa mekanisatsia viljan korjuussa saavutettiin silloin,kun vain puolet viljasta jäi pellolle.Automatisatsiaa ei tarvittu,koska työvoima ei paljoa maksanut.
huomio siitä, että on olemassa JOPA insinööritieteillekin mahdottomia asioita hallita!
Edes Suomen Ilmatieteenlaitos ei pysty ennustamaan sadonkorjuuajan säätä kylvöaikana!!
vom- Kaapro
vom kirjoitti:
huomio siitä, että on olemassa JOPA insinööritieteillekin mahdottomia asioita hallita!
Edes Suomen Ilmatieteenlaitos ei pysty ennustamaan sadonkorjuuajan säätä kylvöaikana!!
vomOletko suunnitellut siirtyä maanviljelykseen?
- setup
Jos esimerkkinä on Neukkulan tapaan "reikäpäinen & pistin" mallinen äänestyslippu. Sille ei varmaan ole Suomessa kannatusta. Joku fossiili voi unelmissaan haaveilla neukkulan paluusta. Tälläisella ei ole tulevaisuutta. Taakse jäänyttä elämää.
Jos komunistinen talous on sitä, että jokainen tekee kykynsä mukaan ja tarpeensa mukaan. Kaikilla Suomessa on lämpimät vaatteet ja aliravittuja ei näy. Saa sanoa ja jos voi jollakin toisella tavalla esittää mielipiteensä niin meillä se käy. Mehän elämme nyt komunistisessa taloudessa.
Talinisteille tämä ei käy. Onneen on päästy väärin kortein. - Eetu
Taisin esittää hankalan kysymyksen, sillä yksikään ei osannut antaa vastausta siihen , mitä kysyin. Kaikkea muuta soopaa kyllä kirjoitettiin. Kommunismi/kommunisti taitaa olla sekopäisten touhua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032165
- 1341188
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34751ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46567- 10540