Kun joku käyttää sananvapauttaan ja myy jotakin, niin ostajien täytyy tietää myös syy jonkin tuotteen tekemiselle. Ostaminen on myyjän toiminnan hyväksymistä. Jos sananvapaus johtaisi oikeudenmukaisesti siihen, että kauppiaat perustelisivat tuotteensa tarkoituksen ostajille, ostajat huomaisivat, että sen tarkoitus tuottaa kauppiaalle rahaa ei ole riittävä syy heille sen ostamiseen. Sillä perusteella tehty tuote ei mitenkään voi edustaa ihmisten aitoa tarvetta. Kauppias määrittelee ja luo tuotteen itse ajattelemiensa tarkoituksien mukaan. Tuotteen ei täydy edustaa mitään muuta kuin sitä, että mitä kauppias uskoo ihmisten arvostavan. Tuotteen luonne edustaa vain kauppiaan rahan tekoa, eikä ihmisten omaa vapaata päätöksentekoa elämästään. Kauppiaalla ei ole vastuuta ihmisten kokemuksista, ja kun ostaja myöntyy kauppoihin, hän hyväksyy myös kauppiaan oletukset itsestään. Siten kuluttaja joutuu itselleen vääristyneeseen tilanteeseen. Siispä markkinatalous on väärin.
Markkinatalous ja sananvapaus
51
2999
Vastaukset
- HV-
Valtaosa ihmisistä ymmärtää mitä tarvitsee,mutta sitten nämä ressukat,joiden kimppuun hyökätään agressiivisesti mainonnan keinoin.Sinun ajatuksissa on empatiaa,mutta markkinataloutta ne eivät todista vääräksi.
- t.i.ruskeepaa
Empatiaako? Minusta on ilahduttavaa kuulla välillä tuollaista palautetta. =)
Sananvapaus ei toteudu teollisuudessa, joka joko valehtelee tai jättää kertomatta koko totuuden tuotteen luonteesta. Kapitalisti joko uskottelee, että tuote ratkaisee ihmisen ongelmat tai sitten antaa kuluttajan luulla, että tuote tekee hänestä haluamansa ihmisen. Ratkaisevaa on se, että mitä tuote merkitsee kuluttajalle eikä se että mitä kapitalisti sanoo sen merkitsevän. Kapitalismi perustuu myyntiin, joka ei toteuta ihmisten itsenäistä elämänhalllintaa eikä ihmisten todellisia etuja. Kapitalistit myyvät sitä enemmän mitä enemmän ihmiset ostavat, ja koska kansa epäonnistuu tekemään itselleen oikeita valintoja kaupoissa, se antaa kapitalistien rikastua taloudellisesti samalla kun elää itse narsistisesti palvellen työnantajia. Kapitalismi korvaa kuluttajien vapauden tavoitella henkilökohtaista onnea, estää sitä pakottamalla ihmiset palkkatöihin ja luo myymiseen perustuvan diktatuurin, jonka johtajat hyötyvät yksin. - ???????
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Sananvapaus ei toteudu teollisuudessa, joka joko valehtelee tai jättää kertomatta koko totuuden tuotteen luonteesta. Kapitalisti joko uskottelee, että tuote ratkaisee ihmisen ongelmat tai sitten antaa kuluttajan luulla, että tuote tekee hänestä haluamansa ihmisen. Ratkaisevaa on se, että mitä tuote merkitsee kuluttajalle eikä se että mitä kapitalisti sanoo sen merkitsevän. Kapitalismi perustuu myyntiin, joka ei toteuta ihmisten itsenäistä elämänhalllintaa eikä ihmisten todellisia etuja. Kapitalistit myyvät sitä enemmän mitä enemmän ihmiset ostavat, ja koska kansa epäonnistuu tekemään itselleen oikeita valintoja kaupoissa, se antaa kapitalistien rikastua taloudellisesti samalla kun elää itse narsistisesti palvellen työnantajia. Kapitalismi korvaa kuluttajien vapauden tavoitella henkilökohtaista onnea, estää sitä pakottamalla ihmiset palkkatöihin ja luo myymiseen perustuvan diktatuurin, jonka johtajat hyötyvät yksin.Eli ihmiset ovat siis liian tyhmiä päättämään omista asioistaan vai? Mihin tälläset ihmiset tarvitsevat sitten sanavapautta?
- t.i.ruskeepaa
??????? kirjoitti:
Eli ihmiset ovat siis liian tyhmiä päättämään omista asioistaan vai? Mihin tälläset ihmiset tarvitsevat sitten sanavapautta?
Sananvapautta ei voi antaa. Se on valmiiksi kaikilla ihmisillä. Toiset voivat vain joko kieltää käyttämästä sitä tai sitten tehdä ihmisistä kykenemättömiä käyttämään sitä. Miten kansa käyttäisi sananvapauttaan oikein, jos kapitalistit eivät estäisi sitä? He kieltäytyisivät ostamasta mitään. He yrittäisivät saada aikaan sellaisen talouden, joka toteuttaa heidän hyvinvointiaan. He pyrkisivät itse päättämään teollisuuden toiminnan. He pohtisivat huolellisesti sen, mitä he tarvitsisivat tavoitellakseen onnea ja sitten toteuttaisivat sen. Miksi kapitalistit johtavat ihmiset harhaan tuotteiden luonteesta ja sen oikeasta merkityksestä? Jotta tällä hetkellä vallitseva talouskone jatkaisi isomman kakun takomista heille itselleen.
- Eikka
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Sananvapaus ei toteudu teollisuudessa, joka joko valehtelee tai jättää kertomatta koko totuuden tuotteen luonteesta. Kapitalisti joko uskottelee, että tuote ratkaisee ihmisen ongelmat tai sitten antaa kuluttajan luulla, että tuote tekee hänestä haluamansa ihmisen. Ratkaisevaa on se, että mitä tuote merkitsee kuluttajalle eikä se että mitä kapitalisti sanoo sen merkitsevän. Kapitalismi perustuu myyntiin, joka ei toteuta ihmisten itsenäistä elämänhalllintaa eikä ihmisten todellisia etuja. Kapitalistit myyvät sitä enemmän mitä enemmän ihmiset ostavat, ja koska kansa epäonnistuu tekemään itselleen oikeita valintoja kaupoissa, se antaa kapitalistien rikastua taloudellisesti samalla kun elää itse narsistisesti palvellen työnantajia. Kapitalismi korvaa kuluttajien vapauden tavoitella henkilökohtaista onnea, estää sitä pakottamalla ihmiset palkkatöihin ja luo myymiseen perustuvan diktatuurin, jonka johtajat hyötyvät yksin.Pahinta ovat kiskuri korkoiset lehdissä mainostetut lainat,ja suuri osa postimyyntiä.Näihin sortuu heikoimmat meistä.
- Wäinä
Noinhan se on.Kaiken tuon lisäksi painottaisin tarpeen luomisen mekanismia.Se on teollisuuden haara sinänsä.
Miten mummoni voikaan tulla toimeen ilman liikennevaloja tai kelloa,joka soittaa Preerian Keltaruusun ja seitsemän muuta sävelmää.- t.i.ruskeepaa
viestissäni HVlle.
- bonaqua
malliin: osta maitoo, valmistan sitä koska ihmisellä on jano ja maito auttaa janoon..osta omena, poimin niitä koska ihmisillä son myös nälkä..miksi ihmisellä on nälkä..jne jne
olishan toi helppoo voisi lopettaa kokonaan ajattelun..
eiköhän se että et tiedä mitä maidolla teet on oma henkilökohtainen helvettisi.
mitäs ajattelit markkinatalouden tilalle? ruskismia.. mutta se ei toimi kun kaikki maalaa tauluja. Kommunismi on nähty..ei kiva.- bonaqua
vielä sen verran että harhaan johdattava mainonta on perseestä..gigantilla kikkaillaan hintojen kanssa ja operaattorit vertaa epäpäteviä hintoja keskenään..näinhi on ja pitää tulla puuttumaan mutta saa se ihminenkin käyttää päätään. sitä ihan kaikkee tarvi valmiiksi pureskella.joka helvetin maitopurkkia tarvi selittää ja jos ei jotain vempainta tajua ni jättää ostamatta..helppoa kuin kommunismissa palkan nosto.
- Molliori
Oletkohan sinä ymmärtänyt markkinatalouden käsitteen oikein? Pikemminkin tuntuu siltä, että olet antanut sille taas vakiintuneesta käsitesisällöstä ruskeapäismiä vastaavan merkityssisällön.
Markkinatalouden perusidea on ihmisten kulutuspäätösten teossa. Markkinataloudssa ihmiset itse ja pienet perusyksiköt kuten perhe päättävät omista kulutuspäätöksistään vastakohtana kollektiiviselle keskusjohdetulle päätöksenteolle.- Wäinä
Ja sitten mallisi mukaan pennut vinkuvat sipsejä,kolaa,itseasiassa huomiota.
Syntymisestä ja kuolemisesta on tehty sairaus.Tila jota pitää hoitaa.Puukolla sormeensa vuolleelle pitää antaa kriisiapua.Joka helvetin jokirantaan pitää pystyttää kyltti;Älä hyppää veteen,vesi voi hukluttaa.
On ihan normaalia,että ihmisellä on uni ja nälkä.On normaalia että ihmisellä on kuuma tai kylmä.On normaalia,että ihmisellä on jano.Janosta on tehty kauppatavara,mielikuvamaailma kauppamerkkeineen.En tiedä toisten asiaa,mutta minun janoni lähtee juomalla vettä.Jos työ vaatii 4 litraa enempi,sen jälkeen tasataan suolat blisseillä.
Eli kulutuspäätös ei näyttäisi olevan kiinni tarpeesta.Mielikuvamaailma on markkinoinnin tukijalka.Me aikuiset ihmiset,sinä ja minä,voimme vaikuttaa asiaan päätöksillämme.Lapset eivät voi.
Olin taannoin puolen päivän aikaan isolla huoltoasemalla.Paikassa oli tarjolla normaalit muusit ja soosit,alta kolmekymmppiset miehet,tuvan täysi,söivät ranskalaisia,hampurilaisia,sämpylöitä.Yksikään kolmestatoista ei syönyt oikeaa ruokaa.
Kuten sanoit,markkinatalouden perusidea on ihmisten kulutuspäätösten teossa.
Vastakysymys on tietysti - noinkohan ihmiset valitsevat aina oikein?
Kansantalous pelaa sykleissä.Rasvansyöjät,kuten minä,saavat tiltin pumppuun,ja se maksaa luvalla sanoen vitusti.
Yhteiskunnalla,siis meillä,on oltava oikeus rajoittaa yksilön oikeuksia.On oikein asettaa nopeusrajoitus tieosuudelle,jonka poikki kulkevat hirvien reitit.On oikein asettaa rajoituksia teollisuuslaitoksien päästöille vaikkakin se johtaisi kulutustavaroiden hintojen nousuun.
Meidän hyvinvoinnistamme osa johtuu toisten pahoinvoinnista.
Meidän demokratiassamme lait,säännökset ja toimintaohjeet ovat laaditut nimenomaan kollektiivisen päätöksenteon kautta.lain valmistelussa kuullaan eturyhmiä Saatuaan esityksen valitsemamme edustajat siirtävät työn valiokuntaan,työn tuloksesta tehdään päätös isossa salissa.
Eli,me teemme asiamme hyvin keskusjohtoisesti.Onko sillä oikeastaan väliä,että päättävätkö asioistasi Helsingin mulkut vaiko Brysselin mulkut.
Keskusjohtoisessa päätöksenteossa on päätetty,että ajat nissanilla,pukeudut farkkuihin ja juot janoosi colaa.
Oletko koskaan tullut miettineeksi,että on olemassa myös vaihtoehto? - Molliori
Wäinä kirjoitti:
Ja sitten mallisi mukaan pennut vinkuvat sipsejä,kolaa,itseasiassa huomiota.
Syntymisestä ja kuolemisesta on tehty sairaus.Tila jota pitää hoitaa.Puukolla sormeensa vuolleelle pitää antaa kriisiapua.Joka helvetin jokirantaan pitää pystyttää kyltti;Älä hyppää veteen,vesi voi hukluttaa.
On ihan normaalia,että ihmisellä on uni ja nälkä.On normaalia että ihmisellä on kuuma tai kylmä.On normaalia,että ihmisellä on jano.Janosta on tehty kauppatavara,mielikuvamaailma kauppamerkkeineen.En tiedä toisten asiaa,mutta minun janoni lähtee juomalla vettä.Jos työ vaatii 4 litraa enempi,sen jälkeen tasataan suolat blisseillä.
Eli kulutuspäätös ei näyttäisi olevan kiinni tarpeesta.Mielikuvamaailma on markkinoinnin tukijalka.Me aikuiset ihmiset,sinä ja minä,voimme vaikuttaa asiaan päätöksillämme.Lapset eivät voi.
Olin taannoin puolen päivän aikaan isolla huoltoasemalla.Paikassa oli tarjolla normaalit muusit ja soosit,alta kolmekymmppiset miehet,tuvan täysi,söivät ranskalaisia,hampurilaisia,sämpylöitä.Yksikään kolmestatoista ei syönyt oikeaa ruokaa.
Kuten sanoit,markkinatalouden perusidea on ihmisten kulutuspäätösten teossa.
Vastakysymys on tietysti - noinkohan ihmiset valitsevat aina oikein?
Kansantalous pelaa sykleissä.Rasvansyöjät,kuten minä,saavat tiltin pumppuun,ja se maksaa luvalla sanoen vitusti.
Yhteiskunnalla,siis meillä,on oltava oikeus rajoittaa yksilön oikeuksia.On oikein asettaa nopeusrajoitus tieosuudelle,jonka poikki kulkevat hirvien reitit.On oikein asettaa rajoituksia teollisuuslaitoksien päästöille vaikkakin se johtaisi kulutustavaroiden hintojen nousuun.
Meidän hyvinvoinnistamme osa johtuu toisten pahoinvoinnista.
Meidän demokratiassamme lait,säännökset ja toimintaohjeet ovat laaditut nimenomaan kollektiivisen päätöksenteon kautta.lain valmistelussa kuullaan eturyhmiä Saatuaan esityksen valitsemamme edustajat siirtävät työn valiokuntaan,työn tuloksesta tehdään päätös isossa salissa.
Eli,me teemme asiamme hyvin keskusjohtoisesti.Onko sillä oikeastaan väliä,että päättävätkö asioistasi Helsingin mulkut vaiko Brysselin mulkut.
Keskusjohtoisessa päätöksenteossa on päätetty,että ajat nissanilla,pukeudut farkkuihin ja juot janoosi colaa.
Oletko koskaan tullut miettineeksi,että on olemassa myös vaihtoehto?Nyt kun olet saanut purkaa pahan olosi, voisitko lukea mitä minä kirjoitin ja mitä sinä kirjoitit.
Minulle tuli ainakin paha olo, jos maailmasi on noin väärälleen rakennettu - onneksi se ei ole suurimmalle osalle ihmisistä.
Valtaosa meistä osaa tehdä kaupassa itse päätöksen siitä haluaako tänään syödä hernekeittoa ja pannukakkua ilman, että komppanian vääpeli kertoo meille etukäteen torstain olevan se hernekeittopäivä pannari tietenkin - siis jos on maitoa, muna ja vehnäjauhoja ripaus sokeria.
Ei se ole mikään ihme, että osa suomalaista on kommunisteja, jos he eivät kirjoituksesi tyyliin osaa vessa pyyhkiä itse edes persettään, jos keskuskomitealta ei ole tullut siihen ohjetta ja paperia.
Ai niin tärkein unohtui. Markkinataloudessa niiden, jotka eivät tykkää hernekeitosta, ei tarvitse syödä hernekeittoa - he voivat ostaa itselleen vaikka siskonmakkarakeiton aineet - kaupasta ei mustasta pörssistä. - Wäinä
Molliori kirjoitti:
Nyt kun olet saanut purkaa pahan olosi, voisitko lukea mitä minä kirjoitin ja mitä sinä kirjoitit.
Minulle tuli ainakin paha olo, jos maailmasi on noin väärälleen rakennettu - onneksi se ei ole suurimmalle osalle ihmisistä.
Valtaosa meistä osaa tehdä kaupassa itse päätöksen siitä haluaako tänään syödä hernekeittoa ja pannukakkua ilman, että komppanian vääpeli kertoo meille etukäteen torstain olevan se hernekeittopäivä pannari tietenkin - siis jos on maitoa, muna ja vehnäjauhoja ripaus sokeria.
Ei se ole mikään ihme, että osa suomalaista on kommunisteja, jos he eivät kirjoituksesi tyyliin osaa vessa pyyhkiä itse edes persettään, jos keskuskomitealta ei ole tullut siihen ohjetta ja paperia.
Ai niin tärkein unohtui. Markkinataloudessa niiden, jotka eivät tykkää hernekeitosta, ei tarvitse syödä hernekeittoa - he voivat ostaa itselleen vaikka siskonmakkarakeiton aineet - kaupasta ei mustasta pörssistä.Me emme taitaneet nyt puhua samasta asiasta.
Jungilaisen teorian mukaan ihmisyhteisön valtaosa,noin 63 %,on aina vallitsevien olojen kannalla huolimatta siitä,minkälaisia olot ovat. Asialla ei ole mitään tekemistä politiikan kanssa ja kaikista vähiten kommunistien politiikan.
Ajattele meidän maamme tapaa hoitaa asioita.Päätöksentekoprosessi kestää yleensä noin 20 vuotta.Se aika puhuttiin naispappeudesta ennen kuin ensimmäinen naispappi vihittiin.Se aika tarvittiin tasa-arvovaltuutetun valitsemiseksi.Autonkuljettajien työaikalaista puhuttiin myös noin 20,sitten saatiin laki.Porvarisuomi valitsee sosialidemokraatin presidentiksi.Millä muulla nämä asiat selittyvät,kuin ihmisten tarpeella elää muuttumattomassa maailmassa.
Eli se nissanjuttu.Ajatteleva ihminen ei halua tuhlata vaivalla ansaitsemiaan rahoja,vaan tahtoo niille mieleisensä vastineen.Koska kaikilla on nissan hän myös ostaa nissanin.Ja tämä ei ole mitenkään minun ajatukseni,tämä on Jungin idea.
Suomessa toimii useita konsulttifirmoja jotka kouluttavat yritysten työntekijöitä nimenomaan jungilaisuuteen perustuvin menetelmin.Metodit kehiteltiin aikoinaan urheilijoiden testaamiseen,muunneltuina niitä käytetään nyt työntekijöiden arviointiin.Tämä 63% on se osa,joka erityisesti kiinnostaa yritysjohtoa.He ovat se joukko,joka takaa jatkuvuuden.Toisaalta he ovat myös se joukko,josta syntyy suurin muutosvastarinta.
Itse en erityisemmin usko Jungilaisuuteen,ihmisten luokittelu on sinänsä turhaa.Mutta työnantajat näyttävät uskovan,maksavathan he konsulteille miljoonia.Asiassa on kaiketi jonkinlainen perusta,nissan on myydyin,Halonen presidentti,pennut ostaa colaa,callupit osuvat oikeaan ja syömme huomenna sitä,mitä tänään mainostetaan televisiossa.
Porvareista vain pieni osa on telaketjuporvareita,meistä komukoista taitaa suurin osa olla jonkinlaisia junttamiehiä,ja jos ei junttamiehiä niin kepittäjiä kuitenkin.Meille muutos ei edusta uhkaa vaan mahdollisuutta.
Tuossa taannoin yksi Niinistö koki tarpeelliseksi vedota asiassaan tähän ns. hiljaiseen enemmistöön.Sanoppa osasiko porvarisuomi ostaa hernekeiton sijasta siskonmakkarasoppaa?Eivätkö he toimineet odotetusti,äänestivät tutun asian puolesta muutosta vastaan.
Naapurikateus autosta,rahasta ja tavarasta sopii mielestäni paremmin porvareille kuin komukoille.Tuossa me olemme vahvasti eri linjoilla.Tunnen aika monta porvaria,suvustanikin suurin osa on heitä.Sanoppa montako kommunistia tunnet ihan oikeasti.
Oletko muuten pannut merkille,että uudesta nimimerkistäsi saa anagrammin: vaasan torakat. - Mollioori
Wäinä kirjoitti:
Me emme taitaneet nyt puhua samasta asiasta.
Jungilaisen teorian mukaan ihmisyhteisön valtaosa,noin 63 %,on aina vallitsevien olojen kannalla huolimatta siitä,minkälaisia olot ovat. Asialla ei ole mitään tekemistä politiikan kanssa ja kaikista vähiten kommunistien politiikan.
Ajattele meidän maamme tapaa hoitaa asioita.Päätöksentekoprosessi kestää yleensä noin 20 vuotta.Se aika puhuttiin naispappeudesta ennen kuin ensimmäinen naispappi vihittiin.Se aika tarvittiin tasa-arvovaltuutetun valitsemiseksi.Autonkuljettajien työaikalaista puhuttiin myös noin 20,sitten saatiin laki.Porvarisuomi valitsee sosialidemokraatin presidentiksi.Millä muulla nämä asiat selittyvät,kuin ihmisten tarpeella elää muuttumattomassa maailmassa.
Eli se nissanjuttu.Ajatteleva ihminen ei halua tuhlata vaivalla ansaitsemiaan rahoja,vaan tahtoo niille mieleisensä vastineen.Koska kaikilla on nissan hän myös ostaa nissanin.Ja tämä ei ole mitenkään minun ajatukseni,tämä on Jungin idea.
Suomessa toimii useita konsulttifirmoja jotka kouluttavat yritysten työntekijöitä nimenomaan jungilaisuuteen perustuvin menetelmin.Metodit kehiteltiin aikoinaan urheilijoiden testaamiseen,muunneltuina niitä käytetään nyt työntekijöiden arviointiin.Tämä 63% on se osa,joka erityisesti kiinnostaa yritysjohtoa.He ovat se joukko,joka takaa jatkuvuuden.Toisaalta he ovat myös se joukko,josta syntyy suurin muutosvastarinta.
Itse en erityisemmin usko Jungilaisuuteen,ihmisten luokittelu on sinänsä turhaa.Mutta työnantajat näyttävät uskovan,maksavathan he konsulteille miljoonia.Asiassa on kaiketi jonkinlainen perusta,nissan on myydyin,Halonen presidentti,pennut ostaa colaa,callupit osuvat oikeaan ja syömme huomenna sitä,mitä tänään mainostetaan televisiossa.
Porvareista vain pieni osa on telaketjuporvareita,meistä komukoista taitaa suurin osa olla jonkinlaisia junttamiehiä,ja jos ei junttamiehiä niin kepittäjiä kuitenkin.Meille muutos ei edusta uhkaa vaan mahdollisuutta.
Tuossa taannoin yksi Niinistö koki tarpeelliseksi vedota asiassaan tähän ns. hiljaiseen enemmistöön.Sanoppa osasiko porvarisuomi ostaa hernekeiton sijasta siskonmakkarasoppaa?Eivätkö he toimineet odotetusti,äänestivät tutun asian puolesta muutosta vastaan.
Naapurikateus autosta,rahasta ja tavarasta sopii mielestäni paremmin porvareille kuin komukoille.Tuossa me olemme vahvasti eri linjoilla.Tunnen aika monta porvaria,suvustanikin suurin osa on heitä.Sanoppa montako kommunistia tunnet ihan oikeasti.
Oletko muuten pannut merkille,että uudesta nimimerkistäsi saa anagrammin: vaasan torakat.Me emme taitaneet nyt puhua samasta asiasta.
==> Emme tainneet tai sinä et ainakaan - sinä olet luokiteltu nyt ja tästä eteenpäin ruskapäiseksi.
Jungilaisen teorian mukaan ihmisyhteisön valtaosa,noin 63 %,on aina vallitsevien olojen kannalla huolimatta siitä,minkälaisia olot ovat
=== Yngiläisen teorian mukaan ihmisyhteisön valtaosa, Suomessa n 92 % osaa ajatella omilla aivoillaan, huolimatta siitä, millaisia neitsyitä kommunistit lupaavat marttyreille paratiisissa - raiskattavaksi.
. Asialla ei ole mitään tekemistä politiikan kanssa ja kaikista vähiten kommunistien politiikan.
==> Vai niin. työurani on: kukkalähetti, lähetti, postimies, satamajätkä, kuorma-auton kuljettaja.. minulla on ollut mahdollisuus parempaan koko ajan ja siihen olen koko ajan pyrkinyt.
Ajattele meidän maamme tapaa hoitaa asioita.Päätöksentekoprosessi kestää yleensä noin 20 vuotta.
==> Niin juu ja siihen se keskusjohdettu päätöksenteko varmaan perustaa kaikkensa, kun kaikki on niin "vaikeeta".., kuitenkin niin arkipäiväistä.
Se aika puhuttiin naispappeudesta ennen kuin ensimmäinen naispappi vihittiin
==> Se aika puhuttiin ja sitten luterilainen usko raiskattiin. Ei usko ole naiskysymys, se on uskon kysymys. Oletko huomannut joukopakoa kansankirkosta? Sehän on sosalistienalkuoppien mukaista - raiskata ääneen ihmisille pyhät arvot.
Se aika tarvittiin tasa-arvovaltuutetun alitsemiseksi
==> Tasa-arvo alkaa siitä, ettet hakkaa vaimoasi ja edes joskus jaksat ottaa pölyimurin käteesi - se on sitä arjen tasa-arvoa; etkö edes sitä ymmärrä lerppakulli - muuten kuin punaisissa julstuksissasi
.Autonkuljettajien työaikalaista puhuttiin myös noin 20,sitten saatiin laki.
==> Niin on ne ihme mieheiä ne auton kuljettajat.
Itse olen peruuttanyt varmasti enemmä kuorma-autoa enemmän kuin sinä olet "ohjannut" polkuautoa.
Porvarisuomi valitsee sosialidemokraatin presidentiksi.Millä muulla nämä asiat selittyvät,kuin ihmisten tarpeella elää muuttumattomassa maailmassa.
==> Tämä on "totta", hassua ja surullista...Totta, tosiaan. Suomen sosialistit saivat ehdokkaansa valituksi - porvarit eivät. Hassua tuossa asiassa on se, että sosialistit äänestivät johtoonsa ihmisen, joka on johtajana täysi sika; siksi se on myös surullista.
Eli se nissanjuttu.Ajatteleva ihminen ei halua tuhlata vaivalla ansaitsemiaan rahoja,vaan tahtoo niille mieleisensä vastineen.
==> Minä ajan toyttalla ja fiatilla (pakettiauto)
ei minulla ole tarvetta koskea nissanin romuihin.
Koska kaikilla on nissan hän myös ostaa nissanin.Ja tämä ei ole mitenkään minun ajatukseni,tämä on Jungin idea.
==> Siis nissanilla ajavat ne, jotka eivät osaa ajatella omilla aivoillaan (Jungin mukaan)?
Suomessa toimii useita konsulttifirmoja jotka kouluttavat yritysten työntekijöitä nimenomaan jungilaisuuteen perustuvin menetelmin.
==> Niin ja paljon myös scientologien oppien mukaan plää plää plää.
Metodit kehiteltiin aikoinaan urheilijoiden testaamiseen,muunneltuina niitä käytetään nyt työntekijöiden arviointiin.Tämä 63% on se osa,joka erityisesti kiinnostaa yritysjohtoa.
==> Yritysjohtoa kiinnostavat ne, jotka oikeasti haluavat tehdä töitä.
He ovat se joukko,joka takaa jatkuvuuden.Toisaalta he ovat myös se joukko,josta syntyy suurin muutosvastarinta.
==> Miten se demokratia muuten eläisi, jollei olisi mutageenejä?
Itse en erityisemmin usko Jungilaisuuteen,ihmisten luokittelu on sinänsä turhaa.
==> Niinpä
Mutta työnantajat näyttävät uskovan,maksavathan he konsulteille miljoonia.Asiassa on kaiketi jonkinlainen perusta,nissan on myydyin,Halonen presidentti,pennut ostaa colaa,callupit osuvat oikeaan ja syömme huomenna sitä,mitä tänään mainostetaan televisiossa.
==>ja sinä pistät suuhusi paskaa, jos 100 mijoonaa kärpästä kustantaa sinulle annnoksen näytteenä?
Porvareista vain pieni osa on telaketjuporvareita,meistä komukoista taitaa suurin osa olla jonkinlaisia junttamiehiä,ja jos ei junttamiehiä niin kepittäjiä kuitenkin.
==> Teistä komukoista valtaosa ei kykene ajattelemaan omilla aivoillaan.
Meille muutos ei edusta uhkaa vaan mahdollisuutta.
==> Niin kuin AApolle EU ?
Tuossa taannoin yksi Niinistö koki tarpeelliseksi vedota asiassaan tähän ns. hiljaiseen enemmistöön.Sanoppa osasiko porvarisuomi ostaa hernekeiton sijasta siskonmakkarasoppaa?
==> Kyllä ostaa, molempia. Koska molemmat ovat mitä parhaimpia ruokia, kunhan ne tehdään oikein. Minä teen sopat ja ruuat meidän huushollissa: kalakeitot, hernerokat, siskinmakkarakeitot, kesäkeitot.... ja talon "muija" saa todellakin pysyä kaukana kun teen makaronilaatikon - hyvät ruuat ovat porvarin etuoikeus.
Eivätkö he toimineet odotetusti,äänestivät tutun asian puolesta muutosta vastaan.
==> Totta vie toimvat ja se oli Suomelle tuhoksi.
==> Itse halveksit aiemmin ladaa ja nyt kehut nissania. Minä olen elänyt elämäni alun yhteisössä, jossa kadun toisella puolella asui talolliset kommunisteja, mäen yläpuolella demareita ja alapuolella ruotsalaisia. Oma talomme oli sekasotku kaikesta. Tunnemme edelleen kaikki toisemme ja yhdessä kun kokoonnumme meillä on oikein hauskaa. (tämä yhteisö oli Helsingissä)
Oletko muuten pannut merkille,että uudesta nimimerkistäsi saa anagrammin: vaasan torakat.
==> Jaa mikä oli aikaisemman nimimerkkini anagrammi?
- Pappa
Suunnitelmatalousko edustaa ihmisten vapaata päätöksentekoa? Kun virasto ja puolue päättävät mitä ihminen tarvitsee?
Ja vielä toisaalta, saahan sitä höpistä, että ihmiset itse päättää. Kun kerrankin näkis tai kuulis käytännössä, mitä se tarkoittaa. Kommuninisti Kiinakin sai hommat sujumaan vasta markkinatalouden avulla. - Pappa
Mitä ihminen tarvitsee? Luolan, palan lihaa ja ehkä tulta. Kaikki muu on turhia tarpeita.(Varsinkin Marxin kirjat.)
Luuletteko, että ihmiset ovat tosiaan niin tyhmiä, etteivät osaa itse päättää, mitä he haluavat?
Eihän sitä ole pakko ostaa valmismatkaa, vaikka tietyn tarpeen saa siten helpolla hoidettua. Voi lähteä reppuselässä itse patikoimaan. Tai matkatoimisto mielellään räätälöi sinulle semmoisen reissun kuin haluat. Kuka on niin tyhmä, ettei ymmärrä, että matkatoimisto tekee tätä elääkseen, hyötyäkseen?
Miksikös Thai-kastikkeita maahantuodaan? Siksikö, että kauppias eläisi? Vai siksikö, että ihmiset niitä käyttävät vaihtelun vuoksi? Kumpikohan on syy ja kumpi seuraus? Ruskeapää on sotkenut syyn ja seurauksen!
Kuinka joku voi haluta multimediakännyn, jollaisen toteutusmahdollisuuksista hänellä ei ollut aavistustakaan? Eikös ainoa mahdollisuus ole tehdä markkinatutkimuksia, miettiä toteutusmahdollisuuksia ja tarkkailla myyntiä ja tuottaa sitten sellaista, mikä menee kaupaksi, mitä ihmiset ostavat?
Halusivatko ihmiset 20 vuotta sitten Web'in? Tietenkin halusivat, vaikka eivät osanneet sitä ilmaista tai toteuttaa! Luuletteko tosiaan, että ihmisille voi myydä palvelun ja päätteen, joita he eivät halua?- tsajun ostaja
Millä sinä poloinen ajattelet) Ehken munuaisilla.
- t.i.ruskeepaa
Koska kapitalismi on vallitseva talousmuoto ja teollisuuden muoto, ihmisillä ei ole mahdollisuuksia valita toisenlaisia hyödykkeitä. Tuotantovälineet tuottavat kapitalistin päättämiä hyödykkeitä, ja ihmiset kuluttavat niitä. Kapitalistit myyvät pelkästään vetoamalla ihmisten subjektiivisiin tunteisiin, eivätkä ne ole absoluuttinen peruste joka asiaan. Kapitalistit tekevät tällaisesta myymisestä tiedettä, joka ei anna tilaa millekään muulle. Kuluttajat eivät oikeasti päätä mitään, ja elävät pinnallisesti.
Kapitalistit eivät ole koskaan olleet kiinnostuneita ihmisten tarpeista. He vain yrittävät hyötyä tasavaltalaisesta valtiomuodosta, jossa valtio paimentaa kansaa uskonnollisilla ja patrioottisilla arvoilla. Tasavalta muodosti elitistisen yhteiskunnan, ja kapitalistit ovat aina yrittäneet saada siitä omaa hyötyä. Elitistinen tapa harrastaa sananvapautta on samanlainen sekä hallituksessa että taloudessa. Siinä kansalle annetaan jotain, joka saa sen toimimaan halutulla tavalla; äänestämään jonkin puolueen valtaan tai ostamaan jotakin. - Molliori
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Koska kapitalismi on vallitseva talousmuoto ja teollisuuden muoto, ihmisillä ei ole mahdollisuuksia valita toisenlaisia hyödykkeitä. Tuotantovälineet tuottavat kapitalistin päättämiä hyödykkeitä, ja ihmiset kuluttavat niitä. Kapitalistit myyvät pelkästään vetoamalla ihmisten subjektiivisiin tunteisiin, eivätkä ne ole absoluuttinen peruste joka asiaan. Kapitalistit tekevät tällaisesta myymisestä tiedettä, joka ei anna tilaa millekään muulle. Kuluttajat eivät oikeasti päätä mitään, ja elävät pinnallisesti.
Kapitalistit eivät ole koskaan olleet kiinnostuneita ihmisten tarpeista. He vain yrittävät hyötyä tasavaltalaisesta valtiomuodosta, jossa valtio paimentaa kansaa uskonnollisilla ja patrioottisilla arvoilla. Tasavalta muodosti elitistisen yhteiskunnan, ja kapitalistit ovat aina yrittäneet saada siitä omaa hyötyä. Elitistinen tapa harrastaa sananvapautta on samanlainen sekä hallituksessa että taloudessa. Siinä kansalle annetaan jotain, joka saa sen toimimaan halutulla tavalla; äänestämään jonkin puolueen valtaan tai ostamaan jotakin.Koska kapitalismi on vallitseva talousmuoto
==> Missä kapitalismi on vallitseva talousmuoto; ei ainakaan missää Euroopan alueella.
ja teollisuuden muoto,
==> Miten teollisuusmuodot voidaan jakaa eri muotoihin muuten kuin suuntaustavan mukaan.. terästehdas, paperitehdas, makkaratehdas... miten kapitalismi liittyy makkaraan ?
ihmisillä ei ole mahdollisuuksia valita toisenlaisia hyödykkeitä.
==> Kuinka niin ei ole. Teethä itsekin valintoja joka päivä useampia. Mikset perusta muiden leninuskovaisten kaltaisia marxfarmeja, joissa voit toteuttaa omia frustraatioitasi kaltaistesi kanssa. Kyllä Suomeen mahtuu yksi jos ei sata rukseepää-plantaasia, joilla elellään suuren johtajan heille osoittamilla jyvillä. Piikkilanka-aidat lienee tarpeen, etteo näille plantaaseille pääse tapahtumaan liikakansoitusta.
Tuotantovälineet tuottavat kapitalistin päättämiä hyödykkeitä, ja ihmiset kuluttavat niitä.
==> Mikseivät työläiset hanki itselleen tuotantovälineitä?
Kapitalistit myyvät pelkästään vetoamalla ihmisten subjektiivisiin tunteisiin
==> Nälkä on subjektiivista varsinkin kun sitä voi katsoa Virosta Suomen TV:stä K-kaupan Väiskin objektiivisesta mainoksesta.
, eivätkä ne ole absoluuttinen peruste joka asiaan.
==> Ei totta vie ole, pikemminkin onneksi relatiivinen; senkin markkinatalous mahdollistaa.
Kapitalistit tekevät tällaisesta myymisestä tiedettä, joka ei anna tilaa millekään muulle.
==> Markkinataloudessahan myymisen tiede on ihmisten tarpeiden kartoittamisen tiedettä - silloin saadan tietoa, mitä ja kenelle mitäkin kannattaa tuottaa ilman että turhaan raiskattaisiin luontoa vain tuottamisen takia.
Kuluttajat eivät oikeasti päätä mitään, ja elävät pinnallisesti.
==> Ei varmaan sosialismissa, mutta markkinataloudessa kylläkin. Markkinatalous tarkoittaa määrittelynsä mukaan nimenomaan sitä, että kuluttajat tekevät kulutuspäätöksen ei korporaatiot tai keskusjohto.
Kapitalistit eivät ole koskaan olleet kiinnostuneita ihmisten tarpeista
==> Siitähän kapitalistit ovat nimenomaan kiinnostuneita - siitähän tulevat parhaat voitot; tarpeiden löytämisestä, siksihän tehdään kuluttajatutkimuksia koko ajan.
He vain yrittävät hyötyä tasavaltalaisesta valtiomuodosta, jossa valtio paimentaa kansaa uskonnollisilla ja patrioottisilla arvoilla.
==> Tasavalta liittyy porvarilliseen yhteiskuntaan, diktatuuri on yksi sosialistien käsitteistä.
Tasavalta muodosti elitistisen yhteiskunnan, ja kapitalistit ovat aina yrittäneet saada siitä omaa hyötyä.
==> Neuvostoliitto ei ollut kuin nimellinen tasavalta, mutta siellä oli edeistyksellisten luokka, joille vain berijoskat olivat avoinna.
Elitistinen tapa harrastaa sananvapautta on samanlainen sekä hallituksessa että taloudessa. Siinä kansalle annetaan jotain, joka saa sen toimimaan halutulla tavalla; äänestämään jonkin puolueen valtaan tai ostamaan jotakin.
==> Mikä on se mallisi, jolla koko Suomi ruokitaan ja rakennetaan? - t.i.ruskeepaa
Molliori kirjoitti:
Koska kapitalismi on vallitseva talousmuoto
==> Missä kapitalismi on vallitseva talousmuoto; ei ainakaan missää Euroopan alueella.
ja teollisuuden muoto,
==> Miten teollisuusmuodot voidaan jakaa eri muotoihin muuten kuin suuntaustavan mukaan.. terästehdas, paperitehdas, makkaratehdas... miten kapitalismi liittyy makkaraan ?
ihmisillä ei ole mahdollisuuksia valita toisenlaisia hyödykkeitä.
==> Kuinka niin ei ole. Teethä itsekin valintoja joka päivä useampia. Mikset perusta muiden leninuskovaisten kaltaisia marxfarmeja, joissa voit toteuttaa omia frustraatioitasi kaltaistesi kanssa. Kyllä Suomeen mahtuu yksi jos ei sata rukseepää-plantaasia, joilla elellään suuren johtajan heille osoittamilla jyvillä. Piikkilanka-aidat lienee tarpeen, etteo näille plantaaseille pääse tapahtumaan liikakansoitusta.
Tuotantovälineet tuottavat kapitalistin päättämiä hyödykkeitä, ja ihmiset kuluttavat niitä.
==> Mikseivät työläiset hanki itselleen tuotantovälineitä?
Kapitalistit myyvät pelkästään vetoamalla ihmisten subjektiivisiin tunteisiin
==> Nälkä on subjektiivista varsinkin kun sitä voi katsoa Virosta Suomen TV:stä K-kaupan Väiskin objektiivisesta mainoksesta.
, eivätkä ne ole absoluuttinen peruste joka asiaan.
==> Ei totta vie ole, pikemminkin onneksi relatiivinen; senkin markkinatalous mahdollistaa.
Kapitalistit tekevät tällaisesta myymisestä tiedettä, joka ei anna tilaa millekään muulle.
==> Markkinataloudessahan myymisen tiede on ihmisten tarpeiden kartoittamisen tiedettä - silloin saadan tietoa, mitä ja kenelle mitäkin kannattaa tuottaa ilman että turhaan raiskattaisiin luontoa vain tuottamisen takia.
Kuluttajat eivät oikeasti päätä mitään, ja elävät pinnallisesti.
==> Ei varmaan sosialismissa, mutta markkinataloudessa kylläkin. Markkinatalous tarkoittaa määrittelynsä mukaan nimenomaan sitä, että kuluttajat tekevät kulutuspäätöksen ei korporaatiot tai keskusjohto.
Kapitalistit eivät ole koskaan olleet kiinnostuneita ihmisten tarpeista
==> Siitähän kapitalistit ovat nimenomaan kiinnostuneita - siitähän tulevat parhaat voitot; tarpeiden löytämisestä, siksihän tehdään kuluttajatutkimuksia koko ajan.
He vain yrittävät hyötyä tasavaltalaisesta valtiomuodosta, jossa valtio paimentaa kansaa uskonnollisilla ja patrioottisilla arvoilla.
==> Tasavalta liittyy porvarilliseen yhteiskuntaan, diktatuuri on yksi sosialistien käsitteistä.
Tasavalta muodosti elitistisen yhteiskunnan, ja kapitalistit ovat aina yrittäneet saada siitä omaa hyötyä.
==> Neuvostoliitto ei ollut kuin nimellinen tasavalta, mutta siellä oli edeistyksellisten luokka, joille vain berijoskat olivat avoinna.
Elitistinen tapa harrastaa sananvapautta on samanlainen sekä hallituksessa että taloudessa. Siinä kansalle annetaan jotain, joka saa sen toimimaan halutulla tavalla; äänestämään jonkin puolueen valtaan tai ostamaan jotakin.
==> Mikä on se mallisi, jolla koko Suomi ruokitaan ja rakennetaan?Pahantahtoinen sävysi kyseenalaistaa argumenttisi.
En hyväksy sitä, että teet sukunimestäni väännöksiä.
En ole ämmäsi, jota voit halventaa ja jolle voit puhua holhoavasti.
Olet yhtä inhottava ja vastenmielinen kuin pakkopullavelvollisuudet, joita markkinatalous asettaa ihmisille.
Taloutta ajetaan kapitalistisesti Suomessa. Kiteytettynä "niin on päätetty" että me kulutamme ja elämme markkinoista. Kaikki teollisuuden alat hoidetaan samalla tavalla taloudellisen eliitin toimesta. Ihmiset eivät voi valita mitään sen ulkopuolelta "mitä on päätetty". Ihmiset eivät valitse itse eivätkä tiedä eliitin luoman maailman vaihtoehdoista.
Mikä piikkilanka? Pidä suusi kiinni.
Tuotantovälineitä ohjataan kapitalistien voitontavoittelua varten heidän itsensä toimesta. Se estää ihmisiä toteuttamasta sitä mikä heille on tärkeää. Media pumppaa väärää informaatiota, jotta ihmiset ostaisivat.
Tuotantovälineet kuuluisivat demokraattiseen hallintaan.
Mikä vitun nälkä Viron TV-kauppa? Pää kiinni.
Ihmisten kokemus tuotteesta on ainoa tapa, jolla kapitalistit voivat myydä ja tehdä voittoa. Ihmiset eivät tiedä muuta kuin sen tunnetilan, minkä tuote assosiaatiolla aiheuttaa. Ihmiset eivät ole muodostaneet rationaalista kuvaa ja suunnitelmaa omasta onnestaan.
Tuoton kannattavuus on pelkkä ostopotentiaali. Se johtuu kansan vääristyneistä ja pinnallisista kokemuksista. Kulutuspäätöksen tekeminen on pinnallista, koska kapitalistinen koneisto manipuloi ihmisiä olemaan riippuvaisia ja tietämättömiä mistään muusta kuin mainoskulttuurista.
Diktatuurinen kommunismi ei tarkoita subjektiivista kuluttamista vaan fasismia. Fasismi on äärimmäisen vapauden vastakohta. Fasimissa eliitti hallitsee totalitäärisin voimakeinoin. Kapitalismi edustaa äärimmäistä vapautta eliitille, jossa he tekevät yhteiskunnasta haluamansa markkinat. Kumpikin johtaa itsetuhoon ja kumpikin on oikeistolaisen pikkusieluisuuden seurausta. Oikeistolaiset eivät hyväksy itseään, pelkäävät tunteitaan, ja pakenevat niitä epähenkisyyteen ja kovuuteen.
Kuluttajatutkimuksia tehdään, koska eliitti on päättänyt, että taustaoletus kuluttajamarkkinoista tarvitsee tietoa ihmisten fiiliksistä. Se on huijausta, koska siinä ei kerrota, että on yksipuolisesti valittu voittoon tähtäävä markkinajärjestelmä.
Tasavalta on valtiomuoto. Se tarkoittaa sitä, että eliitti jakaa vallan keskenään. Porvarillinen taas tarkoittaa kahden eri luokan välistä palkkatyösuhdetta. Elitistinen valta hallitsee samalla tavalla sekä politiikasta että taloudessa: Antamalla ihmisille jotakin, joka saa heidät tekemään halutun asian. Kapitalistit käyttävät tasavallan elitismiä hallitakseen markkinoita ja tavoitellakseen henkilökohtaista hyötyä.
Diktatuuri on yksinvaltaa. Sosialismi on talousjärjestelmä, jossa tuotantovälineet ovat demokraattisessa hallinnassa.
Ei kuulu sinulle, dorka. - Molliori
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Pahantahtoinen sävysi kyseenalaistaa argumenttisi.
Olet yhtä inhottava ja vastenmielinen kuin pakkopullavelvollisuudet, joita markkinatalous asettaa ihmisille.
Taloutta ajetaan kapitalistisesti Suomessa. Kiteytettynä "niin on päätetty" että me kulutamme ja elämme markkinoista. Kaikki teollisuuden alat hoidetaan samalla tavalla taloudellisen eliitin toimesta. Ihmiset eivät voi valita mitään sen ulkopuolelta "mitä on päätetty". Ihmiset eivät valitse itse eivätkä tiedä eliitin luoman maailman vaihtoehdoista.
Tuotantovälineitä ohjataan kapitalistien voitontavoittelua varten heidän itsensä toimesta. Se estää ihmisiä toteuttamasta sitä mikä heille on tärkeää. Media pumppaa väärää informaatiota, jotta ihmiset ostaisivat.
Ihmisten kokemus tuotteesta on ainoa tapa, jolla kapitalistit voivat myydä ja tehdä voittoa. Ihmiset eivät tiedä muuta kuin sen tunnetilan, minkä tuote assosiaatiolla aiheuttaa. Ihmiset eivät ole muodostaneet rationaalista kuvaa ja suunnitelmaa omasta onnestaan.
Tuoton kannattavuus on pelkkä ostopotentiaali. Se johtuu kansan vääristyneistä ja pinnallisista kokemuksista. Kulutuspäätöksen tekeminen on pinnallista, koska kapitalistinen koneisto manipuloi ihmisiä olemaan riippuvaisia ja tietämättömiä mistään muusta kuin mainoskulttuurista.
Diktatuurinen kommunismi ei tarkoita subjektiivista kuluttamista vaan fasismia. Fasismi on äärimmäisen vapauden vastakohta. Fasimissa eliitti hallitsee totalitäärisin voimakeinoin. Kapitalismi edustaa äärimmäistä vapautta eliitille, jossa he tekevät yhteiskunnasta haluamansa markkinat. Kumpikin johtaa itsetuhoon ja kumpikin on oikeistolaisen pikkusieluisuuden seurausta. Oikeistolaiset eivät hyväksy itseään, pelkäävät tunteitaan, ja pakenevat niitä epähenkisyyteen ja kovuuteen.
Kuluttajatutkimuksia tehdään, koska eliitti on päättänyt, että taustaoletus kuluttajamarkkinoista tarvitsee tietoa ihmisten fiiliksistä. Se on huijausta, koska siinä ei kerrota, että on yksipuolisesti valittu voittoon tähtäävä markkinajärjestelmä.
Tasavalta on valtiomuoto. Se tarkoittaa sitä, että eliitti jakaa vallan keskenään. Porvarillinen taas tarkoittaa kahden eri luokan välistä palkkatyösuhdetta. Elitistinen valta hallitsee samalla tavalla sekä politiikasta että taloudessa: Antamalla ihmisille jotakin, joka saa heidät tekemään halutun asian. Kapitalistit käyttävät tasavallan elitismiä hallitakseen markkinoita ja tavoitellakseen henkilökohtaista hyötyä.
Diktatuuri on yksinvaltaa. Sosialismi on talousjärjestelmä, jossa tuotantovälineet ovat demokraattisessa hallinnassa.
Ei kuulu sinulle, dorka.Huh huh ja lisää vettä kiukaalle, jollei Wäinä jo kohta tajua jujua... tai sitten näitä enemmän kuiin varttihulluja on enemmän kuin rukiksen suku..... toivottavasti kaikki tämän suvun taiteilijat eivät ole päättäneet uravalintaansa "semantiikkkoina".... hehehehehheehhe
- Wäinä
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Pahantahtoinen sävysi kyseenalaistaa argumenttisi.
Ei kuulu sinulle, dorka.Keskusjohtoisessa päätöksenteossa on päätetty,että ajat nissanilla,pukeudut farkkuihin ja juot janoosi colaa.
Oletko koskaan tullut miettineeksi,että on olemassa myös vaihtoehto?
Laitan tähän vielä lorun
Ruskea on peppu
Peppu on kuin pippi
Pippi on kuin peppu.
Peppu ja pippi
on kuin pimppi ja peppi.
Peppi ja pimppi
on kuin kuin,,,,,,, voi voi,
peppi ja pimpmppi,,,,,, voi voi.
Minä olen sitä mieltä, että yhteiskunnalla täytyy olla oikeus puuttua siihen, jos asioissa ja puheissa nehdään pidemmälle kuin peppi ja pimppi. Ihan vaan siksi, etteivät peppi ja pimppi itse ymmärrä omaa parastaan
Minä Wäinä ymmärrän sen heidän puolestaan,,,,, - bonaqua
Wäinä kirjoitti:
Oletko koskaan tullut miettineeksi,että on olemassa myös vaihtoehto?
Laitan tähän vielä lorun
Ruskea on peppu
Peppu on kuin pippi
Pippi on kuin peppu.
Peppu ja pippi
on kuin pimppi ja peppi.
Peppi ja pimppi
on kuin kuin,,,,,,, voi voi,
peppi ja pimpmppi,,,,,, voi voi.
Minä olen sitä mieltä, että yhteiskunnalla täytyy olla oikeus puuttua siihen, jos asioissa ja puheissa nehdään pidemmälle kuin peppi ja pimppi. Ihan vaan siksi, etteivät peppi ja pimppi itse ymmärrä omaa parastaan
Minä Wäinä ymmärrän sen heidän puolestaan,,,,,taidat ajaa nyt omaa etuasi..ruskiksen maailmassa kaikki saa tehä mitä haluaa ja sinä..."runoutesi" myötä kai tahtoisit olla runoilija..vai? No nythän se ei suju ainakaan tuolla taidolla mutta ruskislandissa se olisi mahdollista.
kerro minulle vaihtoehto.
ajaa ladalla pukeutua tuulipukuun ja juoda kossua..parempi..ken tietää.
oletkos wäinä ajatellut kun sen kossupuollosi avaat niin sehän on riistolla tehty ja sinua riistetään koska siinä kyljessä ei lue miksi sitä tarvitset.
joo-o taidan mennä riistettäväksi tuohon telkun eteen katteleen kun pojat riistää toisiltaan kiekon ja tönii seiniin niin että veri roiskuu..eikä kentällä ole edes vanha kunnon aitojen takana eläny neukkulan joukkue.
ja jos ruskeepäästä tuntuu että hänen ajatuksensa riistetään niin kääris folioo päänsä ympärille. - Wäinä
bonaqua kirjoitti:
taidat ajaa nyt omaa etuasi..ruskiksen maailmassa kaikki saa tehä mitä haluaa ja sinä..."runoutesi" myötä kai tahtoisit olla runoilija..vai? No nythän se ei suju ainakaan tuolla taidolla mutta ruskislandissa se olisi mahdollista.
kerro minulle vaihtoehto.
ajaa ladalla pukeutua tuulipukuun ja juoda kossua..parempi..ken tietää.
oletkos wäinä ajatellut kun sen kossupuollosi avaat niin sehän on riistolla tehty ja sinua riistetään koska siinä kyljessä ei lue miksi sitä tarvitset.
joo-o taidan mennä riistettäväksi tuohon telkun eteen katteleen kun pojat riistää toisiltaan kiekon ja tönii seiniin niin että veri roiskuu..eikä kentällä ole edes vanha kunnon aitojen takana eläny neukkulan joukkue.
ja jos ruskeepäästä tuntuu että hänen ajatuksensa riistetään niin kääris folioo päänsä ympärille.Katsoppa tuolta etusivulta uusi avaukseni.Olisi oikeastaan pitänyt arvata,että nissanmiehet hermostuvat.
- Pappa
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Kapitalistit eivät ole koskaan olleet kiinnostuneita ihmisten tarpeista. He vain yrittävät hyötyä tasavaltalaisesta valtiomuodosta, jossa valtio paimentaa kansaa uskonnollisilla ja patrioottisilla arvoilla. Tasavalta muodosti elitistisen yhteiskunnan, ja kapitalistit ovat aina yrittäneet saada siitä omaa hyötyä. Elitistinen tapa harrastaa sananvapautta on samanlainen sekä hallituksessa että taloudessa. Siinä kansalle annetaan jotain, joka saa sen toimimaan halutulla tavalla; äänestämään jonkin puolueen valtaan tai ostamaan jotakin.Minä en pidä ihmisiä noin typerinä. Kyllä ihmiset pääsääntöisesti tietävät, mitä haluavat. Ja haluaminen on kyllä subjektiivista. Kukas ne minun haluni absoluuttisen objektiivisesti päättäisi?
Markkinatalous toimii. Vapaakauppa lisää työnjakoa ja erikoistumista ja täten lisää tuottavuutta. Raha mittaa ihmisten haluja hyvin palkkatyötä myöten. Pohjoismainen yhteiskunta on parasta, mitä toistaiseksi on saavutettu. Sen täysin uusiksi panemiseen en usko, vallakumoukset ovat p..stä. Vähäosaisia on tuettava. Ihmiset, jotka eivät osaa huolehtia edes itsestään, ovat aina ongelma. Yritysten omistaminen ja päätöksen teko ovat hyviä kysymyksiä. Markkinoilta syrjäytyvä yritys on aina kipeä ongelma sekä työntekijöille että omistajille.
Ja mikä on se vaihtoehto, minkä onnen se tuo? Onko vastaus:
1. Kommunistinen aate
2. Kommunistinen yhteiskunta
3. Kommunistinen puolue
4. Sosialisoitu tuotanto
Kommunistinen aate on tietysti hyvä. Tulee mieleen erään tälläkin paltalla kirjoitelleen sinnikkään tyypin tarinat: "Nyt eletään sen uudentestamentin aikaa, eli UUTTA liitoa Jumalan kanssa Kristuksen Jeesuksen ja / apostoliensa opetusten, ohjeiden ja niiden, kaiken oikean ja hyvän mahdollistavien ehtojen (käskyjensä), = Jumalan yhteyteen, eli sanan mukaisuuteen palaamisen armoaikaa. ..."
Kommunistista yhteiskuntaa ei kukaan ole osannut määritellä, ei edes Marx. Kuulisin mielelläni edes suurinpiirtein kuinka se toimii. Toistakseksi olen kuullut:"Kaikki tekee, mitä lystää." Eikä mikään estä kommunistisen yhteisön käynnistämistä Suomessa halukaiden toimesta vaikka heti maanantaina.
Kommunistiset puolueet ovat valtaan päästyään pääsääntöisesti pystyttäneet elitistisen diktatuurin ja käynnistäneet verisen diktatuurin. Nytkö ei niin kävisi?
Sosiaalista tuotantoa ja suunnitelmataloutta ovat niin sanotut kommunistivaltiot yritelleet. NL romahti taloudellisiin ongelmiinsa ja kommunisti Kiina kasvaa raa'an markkinatalouden voimin. Kuinka huolehditaan, että yhteisön haltuunottamista tuotantolaitoksista ei tule pysähtyneisyyden ajan suojatyöpaikkoja, jotka muu yhteiskunta maksaa? - t.i.ruskeepaa
Pappa kirjoitti:
Minä en pidä ihmisiä noin typerinä. Kyllä ihmiset pääsääntöisesti tietävät, mitä haluavat. Ja haluaminen on kyllä subjektiivista. Kukas ne minun haluni absoluuttisen objektiivisesti päättäisi?
Markkinatalous toimii. Vapaakauppa lisää työnjakoa ja erikoistumista ja täten lisää tuottavuutta. Raha mittaa ihmisten haluja hyvin palkkatyötä myöten. Pohjoismainen yhteiskunta on parasta, mitä toistaiseksi on saavutettu. Sen täysin uusiksi panemiseen en usko, vallakumoukset ovat p..stä. Vähäosaisia on tuettava. Ihmiset, jotka eivät osaa huolehtia edes itsestään, ovat aina ongelma. Yritysten omistaminen ja päätöksen teko ovat hyviä kysymyksiä. Markkinoilta syrjäytyvä yritys on aina kipeä ongelma sekä työntekijöille että omistajille.
Ja mikä on se vaihtoehto, minkä onnen se tuo? Onko vastaus:
1. Kommunistinen aate
2. Kommunistinen yhteiskunta
3. Kommunistinen puolue
4. Sosialisoitu tuotanto
Kommunistinen aate on tietysti hyvä. Tulee mieleen erään tälläkin paltalla kirjoitelleen sinnikkään tyypin tarinat: "Nyt eletään sen uudentestamentin aikaa, eli UUTTA liitoa Jumalan kanssa Kristuksen Jeesuksen ja / apostoliensa opetusten, ohjeiden ja niiden, kaiken oikean ja hyvän mahdollistavien ehtojen (käskyjensä), = Jumalan yhteyteen, eli sanan mukaisuuteen palaamisen armoaikaa. ..."
Kommunistista yhteiskuntaa ei kukaan ole osannut määritellä, ei edes Marx. Kuulisin mielelläni edes suurinpiirtein kuinka se toimii. Toistakseksi olen kuullut:"Kaikki tekee, mitä lystää." Eikä mikään estä kommunistisen yhteisön käynnistämistä Suomessa halukaiden toimesta vaikka heti maanantaina.
Kommunistiset puolueet ovat valtaan päästyään pääsääntöisesti pystyttäneet elitistisen diktatuurin ja käynnistäneet verisen diktatuurin. Nytkö ei niin kävisi?
Sosiaalista tuotantoa ja suunnitelmataloutta ovat niin sanotut kommunistivaltiot yritelleet. NL romahti taloudellisiin ongelmiinsa ja kommunisti Kiina kasvaa raa'an markkinatalouden voimin. Kuinka huolehditaan, että yhteisön haltuunottamista tuotantolaitoksista ei tule pysähtyneisyyden ajan suojatyöpaikkoja, jotka muu yhteiskunta maksaa?Koita nyt ensin hyväksyä se, että markkinatalous on diktatuuri.
- Molliori
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Koita nyt ensin hyväksyä se, että markkinatalous on diktatuuri.
Teemun logiikalla vapaus on vankeutta. Diktatuuri on demokratiaa.
Taitelijasuvulla on tainnut lakkapullo olla auki, kun höyryt Teemua tehtäessä suolattiin. - t.i.ruskeepaa
Molliori kirjoitti:
Teemun logiikalla vapaus on vankeutta. Diktatuuri on demokratiaa.
Taitelijasuvulla on tainnut lakkapullo olla auki, kun höyryt Teemua tehtäessä suolattiin.Pää kiinni, psykopaatti!
- Pappa
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Koita nyt ensin hyväksyä se, että markkinatalous on diktatuuri.
En ymmärrä enkä hyväksy, että markkinatalous on diktatuuri. Ihmisillä on vapaus ostaa tai olla ostamatta. Tuottaa saa, mitä luulee ihmisten haluavan, tarvitsevan. Monopolit voivat joskus olla sanelijan roolissa, mutta monopolit ovat ohimeneviä ja niitä vastaan on lainsäädäntö.
Onkos Jorma Ollila yksi diktaattoreista? Ja ovatko orjuutettuja palkkatyöläiset vai kuluttajat vai molemmat?
Anarkistiseksi markkinataloutta voi sanoa. Vertaus viidakkoon ei ole huono. Markkinatalous on työkalu, josta ei ole varaa luopua. Markkinatalous yksin ei riitä hyvään yhteiskuntaan. Markkinatalous ei hoida maailman kaikkia ongelmia. Kommunismihan on kuulemma ratkaisu kaikkeen peräpukamista murkkuikäisten kapinointiin.
Sitä vaihtoehtoa kyselen kumminkin vielä. Ei vaadi paljoa mölytä: "Epäkohta, epäkohta, korjatkaa!" Ja epäilyttävältä kuulostaa myös: "Minä tiedän hyvän ratkaisun, mutta enpäs kerro teille!" - t.i.ruskeepaa
Pappa kirjoitti:
En ymmärrä enkä hyväksy, että markkinatalous on diktatuuri. Ihmisillä on vapaus ostaa tai olla ostamatta. Tuottaa saa, mitä luulee ihmisten haluavan, tarvitsevan. Monopolit voivat joskus olla sanelijan roolissa, mutta monopolit ovat ohimeneviä ja niitä vastaan on lainsäädäntö.
Onkos Jorma Ollila yksi diktaattoreista? Ja ovatko orjuutettuja palkkatyöläiset vai kuluttajat vai molemmat?
Anarkistiseksi markkinataloutta voi sanoa. Vertaus viidakkoon ei ole huono. Markkinatalous on työkalu, josta ei ole varaa luopua. Markkinatalous yksin ei riitä hyvään yhteiskuntaan. Markkinatalous ei hoida maailman kaikkia ongelmia. Kommunismihan on kuulemma ratkaisu kaikkeen peräpukamista murkkuikäisten kapinointiin.
Sitä vaihtoehtoa kyselen kumminkin vielä. Ei vaadi paljoa mölytä: "Epäkohta, epäkohta, korjatkaa!" Ja epäilyttävältä kuulostaa myös: "Minä tiedän hyvän ratkaisun, mutta enpäs kerro teille!"Diktatuuri, jossa eliitin päätöksentekoa ja toimintaa eivät sido sosiaaliset seikat. Ihmiset johdetaan harhaan tuotteiden luonteesta, joka estää heitä valitsematta elämää markkinoiden ulkopuolella, sekä perustamaan elämäänsä sisäsyntyisiin tavoitteisiin. Kapitalistit manipuloivat ihmiset tuottamaan itselleen rahaa. Demokratian vastakohta on diktatuuri.
- Pappa
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Diktatuuri, jossa eliitin päätöksentekoa ja toimintaa eivät sido sosiaaliset seikat. Ihmiset johdetaan harhaan tuotteiden luonteesta, joka estää heitä valitsematta elämää markkinoiden ulkopuolella, sekä perustamaan elämäänsä sisäsyntyisiin tavoitteisiin. Kapitalistit manipuloivat ihmiset tuottamaan itselleen rahaa. Demokratian vastakohta on diktatuuri.
Tuo on kommunistien suosikki kikka. Määritellään käsitteet uudelleen, liitetään vastustajaan negatiiviset käsitteet ja omaan positiiviset. Ei onnistu tällä kertaa, Suomessa on demokratia. Perässä Wikipedian määritelmiä. Yritysdemokratiakin on eri asia.
"Diktatuuri määritellään joko yksipuoluejärjestelmäksi tai henkilödiktatuuriksi, joka tarvitsee vallassa pysyäkseen laajaa poliisi- tai sotilaskoneistoa. Diktaattori on rajattoman vallan haltija diktatuurissa. Nykyaikana sillä tarkoitetaan järjestelmää, jossa vain henkilö tai puolue päättää asioista ja pyrkii estämään toisinajattelijoiden ja kilpailijoiden pääsyn valtaan."
"Demokratia (kr. δημοκρατία) on hallitusmuoto, jossa politiikasta päätetään enemmistön mielipiteen mukaan päätöksentekoprosessissa, joka on avoin kaikille tai useimmille kansalaisille. Nykydemokratiaan kuuluvat vapaat monipuoluevaalit ja yleinen ja yhtäläinen äänioikeus." - Pappa
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Diktatuuri, jossa eliitin päätöksentekoa ja toimintaa eivät sido sosiaaliset seikat. Ihmiset johdetaan harhaan tuotteiden luonteesta, joka estää heitä valitsematta elämää markkinoiden ulkopuolella, sekä perustamaan elämäänsä sisäsyntyisiin tavoitteisiin. Kapitalistit manipuloivat ihmiset tuottamaan itselleen rahaa. Demokratian vastakohta on diktatuuri.
Yritysten tarkoitus ei ole hoitaa sosiaalisia seikkoja. Yritysten tavoite on tuottaa.
Syy ja seuraus ovat edelleen sekaisin. 6 miljardia ihmistä äänestää joka päivä kuinka yritykset onnistuvat.Kapitalisti (yritys) saa rahaa, jos se tuottaa jotain, mitä ihmiset haluavat.
Vai johdetaan ihmiset harhaan ja estetään heitä pääsemään sisäsyntyisiin tavoitteisiin. Ja mikäs se on se vaihtoehto? Mitenkäs siihen voisi päästä? - t.i.ruskeepaa
Pappa kirjoitti:
Yritysten tarkoitus ei ole hoitaa sosiaalisia seikkoja. Yritysten tavoite on tuottaa.
Syy ja seuraus ovat edelleen sekaisin. 6 miljardia ihmistä äänestää joka päivä kuinka yritykset onnistuvat.Kapitalisti (yritys) saa rahaa, jos se tuottaa jotain, mitä ihmiset haluavat.
Vai johdetaan ihmiset harhaan ja estetään heitä pääsemään sisäsyntyisiin tavoitteisiin. Ja mikäs se on se vaihtoehto? Mitenkäs siihen voisi päästä?Tiedän että yrität keventää arvosteluani olematta tunnustamatta sitä, ja siirtymällä vaihtoehtojen uteluun kunnolla määrittelemättä kritiikkini arvoa. Tunnusta ensin, että kapitalismi tarvitsee vaihtoehdon, äläkä pidä itsestäänselvänä sitä, ettei se tarvitse, ja että keskustelukumppanisi kertoo sinulle vaihtoehdon, jonka voit halutessasi jättää hyväksymättä. Kunnioitat vaihtoehtoja vain myöntämällä kapitalismin viat.
- t.i.ruskeepaa
Pappa kirjoitti:
Tuo on kommunistien suosikki kikka. Määritellään käsitteet uudelleen, liitetään vastustajaan negatiiviset käsitteet ja omaan positiiviset. Ei onnistu tällä kertaa, Suomessa on demokratia. Perässä Wikipedian määritelmiä. Yritysdemokratiakin on eri asia.
"Diktatuuri määritellään joko yksipuoluejärjestelmäksi tai henkilödiktatuuriksi, joka tarvitsee vallassa pysyäkseen laajaa poliisi- tai sotilaskoneistoa. Diktaattori on rajattoman vallan haltija diktatuurissa. Nykyaikana sillä tarkoitetaan järjestelmää, jossa vain henkilö tai puolue päättää asioista ja pyrkii estämään toisinajattelijoiden ja kilpailijoiden pääsyn valtaan."
"Demokratia (kr. δημοκρατία) on hallitusmuoto, jossa politiikasta päätetään enemmistön mielipiteen mukaan päätöksentekoprosessissa, joka on avoin kaikille tai useimmille kansalaisille. Nykydemokratiaan kuuluvat vapaat monipuoluevaalit ja yleinen ja yhtäläinen äänioikeus."Nykydemokratiaan kuuluvat vapaat monipuoluevaalit ja yleinen ja yhtäläinen äänioikeus
Tässä määritelmä menetti objektiivisuutensa. Se ei enää määrittele demokratiaa vaan aloittaa essentialistisesti kertomaan mitä on määrätty. Kukaan ei ole osoittanut, että edustusjärjestelmä ja äänioikeus korreloi "kaikille avointa päätöksentekoprosessia". Ei se korreloikaan, koska ihmiset eivät pääse päätöksentekoprosessiin. On valhe tehdä sanakirjamääritelmä, joka kertoo nykyjärjestelmän vastaavan demokratiaa. - bonaqua
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Tiedän että yrität keventää arvosteluani olematta tunnustamatta sitä, ja siirtymällä vaihtoehtojen uteluun kunnolla määrittelemättä kritiikkini arvoa. Tunnusta ensin, että kapitalismi tarvitsee vaihtoehdon, äläkä pidä itsestäänselvänä sitä, ettei se tarvitse, ja että keskustelukumppanisi kertoo sinulle vaihtoehdon, jonka voit halutessasi jättää hyväksymättä. Kunnioitat vaihtoehtoja vain myöntämällä kapitalismin viat.
ei kapitalismi ole täydellinen..se on tällä hetkellä vain toimivin vaihtoehto.
ruskismi olis hyvä vaihtoehto..silloin saisin alkaa ammatikseni esittämään ruotsalaista kansantanhuja ja ajella ferrarilla..väliäkö sillä haluaako kukaan nähdä esitystäni..saanhan tehdä mitä huvittaa..valtio maksaa.
se kuka tahtoo sisäisesti olla roskakuski tai korjata juoppoja ojasta voi tehä niitä hommia tai levittää paskaa pelloille. eiks je teemu - Pappa
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Nykydemokratiaan kuuluvat vapaat monipuoluevaalit ja yleinen ja yhtäläinen äänioikeus
Tässä määritelmä menetti objektiivisuutensa. Se ei enää määrittele demokratiaa vaan aloittaa essentialistisesti kertomaan mitä on määrätty. Kukaan ei ole osoittanut, että edustusjärjestelmä ja äänioikeus korreloi "kaikille avointa päätöksentekoprosessia". Ei se korreloikaan, koska ihmiset eivät pääse päätöksentekoprosessiin. On valhe tehdä sanakirjamääritelmä, joka kertoo nykyjärjestelmän vastaavan demokratiaa.Sanoin jo, että kommunistien suosima menettely on uudelleen määritellä ihmisten hyviksi kokemat asiat. Suomi ON demokraatinen. Demokratian täydellisyydestä voi kiistellä.
Lännessä on demokratia, mutta meilläpä on kansan demokratia. Lännessä on vapaus, mutta meilläpä on vapaus kapitalistien riistosta. jnep, jnep. Kyllä minua huvitti, kun Puolassa älysivät pilata kommunistien sanan Solidaarisuus!
Sanojen merkityksestä saa parhaat ja turhimmat kiistat. - Pappa
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Tiedän että yrität keventää arvosteluani olematta tunnustamatta sitä, ja siirtymällä vaihtoehtojen uteluun kunnolla määrittelemättä kritiikkini arvoa. Tunnusta ensin, että kapitalismi tarvitsee vaihtoehdon, äläkä pidä itsestäänselvänä sitä, ettei se tarvitse, ja että keskustelukumppanisi kertoo sinulle vaihtoehdon, jonka voit halutessasi jättää hyväksymättä. Kunnioitat vaihtoehtoja vain myöntämällä kapitalismin viat.
Johan minä ongelmakentän kuvasin:
"Markkinatalous toimii. Vapaakauppa lisää työnjakoa ja erikoistumista ja täten lisää tuottavuutta. Raha mittaa ihmisten haluja hyvin palkkatyötä myöten. Pohjoismainen yhteiskunta on parasta, mitä toistaiseksi on saavutettu. Sen täysin uusiksi panemiseen en usko, vallakumoukset ovat p..stä. Vähäosaisia on tuettava. Ihmiset, jotka eivät osaa huolehtia edes itsestään, ovat aina ongelma. Yritysten omistaminen ja päätöksen teko ovat hyviä kysymyksiä. Markkinoilta syrjäytyvä yritys on aina kipeä ongelma sekä työntekijöille että omistajille."
Tää markkinatalous toimii kuitenkin just niinkuin et halua:
Myyjä (aatteenkin myyjä) joutuu esittämään tuotteensa.
Ostaja sitten hyväksyy tai hylkää. - Pappa
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Demonisoit yritysten vaikutusvallan kuluttajiin. Kyllä se edelleenkin on niin, että "Cash is King", yritys tekee, mitä markkinavoimat sanoo. Näen koko ajan paljon pahempia ihmisiä harhauttavia propagandisteja kuin yritykset.
Väität markkinataloutta diktatuuriksi tarjoamatta mitään tilalle. Esityksesi on vain kommunismia toisin esitettynä.
On se niin väärin, että toiset ovat fiksumpia kuin toiset. Liian fiksuille pitäisi panna suukapula. Kaikkein fiksuimmille voisimme lisäksi sitoa rukkaset käteen. Näin voitaisiin poistaa fiksujen diktatuuri ja lisätä demokratiaa. ;-) - t.i.ruskeepaa
Pappa kirjoitti:
Demonisoit yritysten vaikutusvallan kuluttajiin. Kyllä se edelleenkin on niin, että "Cash is King", yritys tekee, mitä markkinavoimat sanoo. Näen koko ajan paljon pahempia ihmisiä harhauttavia propagandisteja kuin yritykset.
Väität markkinataloutta diktatuuriksi tarjoamatta mitään tilalle. Esityksesi on vain kommunismia toisin esitettynä.
On se niin väärin, että toiset ovat fiksumpia kuin toiset. Liian fiksuille pitäisi panna suukapula. Kaikkein fiksuimmille voisimme lisäksi sitoa rukkaset käteen. Näin voitaisiin poistaa fiksujen diktatuuri ja lisätä demokratiaa. ;-)eriarvoisuus tarkoittaa sitä, että jotkut pystyvät tekemään mitä haluavat ja toiset eivät pysty tekemään sitä mitä haluavat. Eriarvoisuus ei kerro mitään ihmisten erilaisista kyvyistä. Itsestään selvää.
- t.i.ruskeepaa
Pappa kirjoitti:
Johan minä ongelmakentän kuvasin:
"Markkinatalous toimii. Vapaakauppa lisää työnjakoa ja erikoistumista ja täten lisää tuottavuutta. Raha mittaa ihmisten haluja hyvin palkkatyötä myöten. Pohjoismainen yhteiskunta on parasta, mitä toistaiseksi on saavutettu. Sen täysin uusiksi panemiseen en usko, vallakumoukset ovat p..stä. Vähäosaisia on tuettava. Ihmiset, jotka eivät osaa huolehtia edes itsestään, ovat aina ongelma. Yritysten omistaminen ja päätöksen teko ovat hyviä kysymyksiä. Markkinoilta syrjäytyvä yritys on aina kipeä ongelma sekä työntekijöille että omistajille."
Tää markkinatalous toimii kuitenkin just niinkuin et halua:
Myyjä (aatteenkin myyjä) joutuu esittämään tuotteensa.
Ostaja sitten hyväksyy tai hylkää.kun koko maailma on pelkkää kaupallista hyväksymistä tai kieltämistä, ihmisyys on pelkkää kaupallisuutta. Kapitalismi vallitsee eliittiä varten.
- t.i.ruskeepaa
Pappa kirjoitti:
Sanoin jo, että kommunistien suosima menettely on uudelleen määritellä ihmisten hyviksi kokemat asiat. Suomi ON demokraatinen. Demokratian täydellisyydestä voi kiistellä.
Lännessä on demokratia, mutta meilläpä on kansan demokratia. Lännessä on vapaus, mutta meilläpä on vapaus kapitalistien riistosta. jnep, jnep. Kyllä minua huvitti, kun Puolassa älysivät pilata kommunistien sanan Solidaarisuus!
Sanojen merkityksestä saa parhaat ja turhimmat kiistat.Et voi korjata vallitsevaa diktatuuria osoittamalla toisen systeemin vikoja.
- bonaqua
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Et voi korjata vallitsevaa diktatuuria osoittamalla toisen systeemin vikoja.
jos myöntää oman systeemin viat mutta vertaamalla niitä muihin systeemeihin niin voiko silloin todeta paremmuuden? voiko silloin koittaa rakentaa toimivammasta systeemistä vielä paremman?
- bonaqua
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
eriarvoisuus tarkoittaa sitä, että jotkut pystyvät tekemään mitä haluavat ja toiset eivät pysty tekemään sitä mitä haluavat. Eriarvoisuus ei kerro mitään ihmisten erilaisista kyvyistä. Itsestään selvää.
kaikki toteuttaa itseänsä ja tekee mitä tahtoo niin kuka tekee mitä täytyy?
- Pappa
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Et voi korjata vallitsevaa diktatuuria osoittamalla toisen systeemin vikoja.
Suomi on demokraattinen maa. Ei se saivartelusta ja sanojen vääntelystä muutu.
- Pappa
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
eriarvoisuus tarkoittaa sitä, että jotkut pystyvät tekemään mitä haluavat ja toiset eivät pysty tekemään sitä mitä haluavat. Eriarvoisuus ei kerro mitään ihmisten erilaisista kyvyistä. Itsestään selvää.
Huulihan se olikin, vaikka siinä hieman asiaakin oli. Olen lukenut ihan totisiakin kirjoituksia Meritokratiasta. Osaavat ja älykkäät ihmiset hoitavat kaiken päätöksenteon. Tyhmät laumat eivät osaa kuin seurata. Tätä pidettiin hirveänä vaarana demokratialle.
- Vaiennettu
Jyllää vaiennettu
ymmärrä? Mielestäni sekoitat kaksi asia keskenään,
talousjärjestelmä ja perustuslaillinen oikeus!! Suomen perustuslain, vuodelta 1919 (K.J.Stålberg),
yksi kantavista voimista, ovat kansalaisoikeudet. Se sisältää ristiriitaiset oikeudet, sananvapaus ja lehdistön vapaus. Käytännössä lehdistönvapaus polkee sananvapautta. Tällä taas EI ole mitään tekemistä sen kanssa, mikä talousjärjestelmä Suomessa on voimassa! Omaat tietoa, mutta kykysi sen loogiseen lokerointiin on vielä hakusessa!
vom
vom- Teemu
Pää kii psykopaatti.
- t.i.ruskeepaa
Markkinatalous estää ihmisiä tekemästä itsenäisiä päätöksiä. Media on yrittäjien propagandan väline, jonka avulla he yrittävät saada ihmiset ostamaan. Se on eri asia kuin se, että ihmiset hallitsisivat itseään ja päättäisivät mennä etsimään tarvitsemiaan hyödykkeitä. Markkinatalous luo tarpeet ja tuhoaa ihmisten itsenäisyyden, johon sananvapaus ja demokratia perustui. Markkinatalous on yksilön etujen toteuttaja, jossa muiden yksilöiden edut ovat mitättömiä sen rinnalla, mitä he maksavat myyjälle.
- vom OF Finland
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Markkinatalous estää ihmisiä tekemästä itsenäisiä päätöksiä. Media on yrittäjien propagandan väline, jonka avulla he yrittävät saada ihmiset ostamaan. Se on eri asia kuin se, että ihmiset hallitsisivat itseään ja päättäisivät mennä etsimään tarvitsemiaan hyödykkeitä. Markkinatalous luo tarpeet ja tuhoaa ihmisten itsenäisyyden, johon sananvapaus ja demokratia perustui. Markkinatalous on yksilön etujen toteuttaja, jossa muiden yksilöiden edut ovat mitättömiä sen rinnalla, mitä he maksavat myyjälle.
Painu vittuun psykopaatti!!!!!!!!!!
- ohial III
jos markkinatalous toimisi noin, joka ikinen firma tahkoaisi mieletöntä voittoa koska ihmiset olisivat aina ja kaikkialla huijattu ostamaan roinaa eivätkä he tajuaisi kuinka ilkeä kapitalisti kuppaa vastoin heidän parempaa tietämystään.
"kauppias määrittelee ja luo tuotteen itse ajattelemiensa tarkoituksien mukaan. Tuotteen ei täydy edustaa mitään muuta kuin sitä, että mitä kauppias uskoo ihmisten arvostavan"
- tässä on suuri ristiriita. ensimmäinen joka tajuaa huutaa hep!
hep!
Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site425821Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers714555Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto464332SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun564101SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt873700Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä
Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään593219SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het502413Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?342305Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat422059En uskalla ees ajatella muru
Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha81134