sea ray 250-87

onko...

kokemuksia? olen vain sisällä käynyt ja vaikutti nopeasti katsottuna järkevältä. mitä osaisitte sanoa ajosta tai muutenkin kokonaisuudesta.kannattako mielestänne hankkia tämän ikäistä venettä kyseisestä mallista? kiitos jo etukäteen vastauksista.

9

2317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stefan

      Ei kehumista. Sillä on taipumusta kallistua jommalle kummalle sivulle jos ajaa kovaa ilman kuormaa.Trimmit ei auta kun eivät osu veteen ennen kuin se on kallellaan. Hirveä bensa syöppö. Rantautuessa karkaa tuulen mukaan.

      • onko

        oiskohan vinkkiä mikä merkki olisi järkevämpi vaihtoehto? bayliner? samaa koko luokkaa oleva vene on haussa. kiitos vastauksista.hintaluokka on 20-30eur.


      • 220
        onko kirjoitti:

        oiskohan vinkkiä mikä merkki olisi järkevämpi vaihtoehto? bayliner? samaa koko luokkaa oleva vene on haussa. kiitos vastauksista.hintaluokka on 20-30eur.

        En tunne 250 mutta Sundancer 220 DA on oiva vene myös matkaveneeksi. Hinnatkin on -90 malleilla 20 kilon pinnassa riippuen moottorista.


    • kerran

      on sanottava, UNOHDA nuo amerikan ihmeet ja osta skandi paatti. Ne on tehty meidän oloihin.
      Jenkki paatti viedään yöksi kotipihaan trailerilla, katso vaikka knaappeja.
      Aqador
      Nimbus
      Storebro
      Targa
      Finmaster
      Yleisesti ottaen valmistettu: Suomi Ruotsi Norja
      ja jos järkevä olet et oste perävetolaitteella olevaa, vaan akseliveto tai ulkolaitamoottori.

    • AmmattilainenTT

      hintaansa nähden todella upea vene: jenkkiveneenä kestää myös merenkäyntiä eli hienot ajo-ominaisuudet(ideaali v-pohja)=jenkit tehty alunperin kestämään merenkäyntiä siellä kun on tuota valtamerta kummallakin puolella.

      Kulkee pienellä bensalla koska liuku on hyvä ja tilajärjestelyt tosi toimivat 25 jalkaiseksi. Varusteita amerikan tyyliin kivasti,kaikinpuolin tosi toimiva ja mukava paketti jossa voi paistatella paitsi kesäpäivää myös ajaa syys myrskyssä ja kaikki tämä tyylillä ja mukavasti.

      Siis unohda ne Kalakallet ja Bellat ja Fiskarit ja muut härmäläisprutkut; Joudut maksamaan suomalaisten yrittäjien tunnetusti tosi kovat katteet saamatta vastinetta rahoillesi(tosi huonosti varusteltuja, nehän on ihan kalanperkausveneiksi veistetty eli sistusmateriaalitkin lähinnä ämpärimuovia ja muutenkin näkee että ei ole taitoa tehdä veneitä siihen malliin kun miljoonia veneitä vuodessa myyvät laatujenkkiveistämöt).

      • Stefan

        Ne sinun väittämäsi pohjamuodot ovat ristiriidassa keskenään. Syvä V parantaa allokko ominaisuuksia mutta lisää polttoaineen kulutusta elikkä se ei voi viedä vähän bensaa. Olen aina ihmetellyt miten luonnon satamiin rantaidutaan tämmöisellä veneellä ja viellä miten porukka pääsee maikin kamoineen? Mutta nyt kun on asiantuntia paikalla niin tämä varmasti selviää. Odotan vastausta "ammattilaiselta"


      • AmmattilainenTT
        Stefan kirjoitti:

        Ne sinun väittämäsi pohjamuodot ovat ristiriidassa keskenään. Syvä V parantaa allokko ominaisuuksia mutta lisää polttoaineen kulutusta elikkä se ei voi viedä vähän bensaa. Olen aina ihmetellyt miten luonnon satamiin rantaidutaan tämmöisellä veneellä ja viellä miten porukka pääsee maikin kamoineen? Mutta nyt kun on asiantuntia paikalla niin tämä varmasti selviää. Odotan vastausta "ammattilaiselta"

        se sen vaikeampaa ole rantautua luonnonsatamaan vaikka vene olisi USA:ssa tehty kuin että se olisi jossain Perä-Hikiällä tehty? tietysti suuri sivupintala on tuulella heikkous kun manöveerataan,mutta sekään ei kysy sitä onko vene tehty USAssa vai Perä-Hikiällä.Mutta nyt on kyse veneen mallista,ei valmistusmaasta.

        Esimerkkinä bensankulutuksesta joka näyttää olevan monille amatööreille edelleen sama kuin että jos vene on jenkki niin se vie sikana bensaa, on minulla tässä vaikkapa tämä kokemus viimekesältä: Mittasin 30 solmun marssivauhdilla 1400 kg Sea Ray 20 jalkaiselle 5 hengen kuoramlla (kone 175hv V6 Mercruiser) 16 litraa tunnissa tasan. Sanonpa vaan että en pääse samoihin lukemiin 5 hengen porukka kyydissä tonnin kevyemmällä pulpetti Vatorillanikaan ja konetehoa on lähes 4 kertaa vähemmän Vatorissa.

        Siis, vinkki: Vaikka vene A olisi lähes 4 kertaa painavempi ja omaisi lähes 4 kertaa isomman moottorin, voi se olla taloudellisempi ajossa kuin 4 kertaa kevyempi ja pienemmällä koneella ladattu vene B.


      • Stefan
        AmmattilainenTT kirjoitti:

        se sen vaikeampaa ole rantautua luonnonsatamaan vaikka vene olisi USA:ssa tehty kuin että se olisi jossain Perä-Hikiällä tehty? tietysti suuri sivupintala on tuulella heikkous kun manöveerataan,mutta sekään ei kysy sitä onko vene tehty USAssa vai Perä-Hikiällä.Mutta nyt on kyse veneen mallista,ei valmistusmaasta.

        Esimerkkinä bensankulutuksesta joka näyttää olevan monille amatööreille edelleen sama kuin että jos vene on jenkki niin se vie sikana bensaa, on minulla tässä vaikkapa tämä kokemus viimekesältä: Mittasin 30 solmun marssivauhdilla 1400 kg Sea Ray 20 jalkaiselle 5 hengen kuoramlla (kone 175hv V6 Mercruiser) 16 litraa tunnissa tasan. Sanonpa vaan että en pääse samoihin lukemiin 5 hengen porukka kyydissä tonnin kevyemmällä pulpetti Vatorillanikaan ja konetehoa on lähes 4 kertaa vähemmän Vatorissa.

        Siis, vinkki: Vaikka vene A olisi lähes 4 kertaa painavempi ja omaisi lähes 4 kertaa isomman moottorin, voi se olla taloudellisempi ajossa kuin 4 kertaa kevyempi ja pienemmällä koneella ladattu vene B.

        Erehdyin pahasti. ei mitään järkeä "ammattilaisen" vastauksessa.


      • Karttuu
        AmmattilainenTT kirjoitti:

        se sen vaikeampaa ole rantautua luonnonsatamaan vaikka vene olisi USA:ssa tehty kuin että se olisi jossain Perä-Hikiällä tehty? tietysti suuri sivupintala on tuulella heikkous kun manöveerataan,mutta sekään ei kysy sitä onko vene tehty USAssa vai Perä-Hikiällä.Mutta nyt on kyse veneen mallista,ei valmistusmaasta.

        Esimerkkinä bensankulutuksesta joka näyttää olevan monille amatööreille edelleen sama kuin että jos vene on jenkki niin se vie sikana bensaa, on minulla tässä vaikkapa tämä kokemus viimekesältä: Mittasin 30 solmun marssivauhdilla 1400 kg Sea Ray 20 jalkaiselle 5 hengen kuoramlla (kone 175hv V6 Mercruiser) 16 litraa tunnissa tasan. Sanonpa vaan että en pääse samoihin lukemiin 5 hengen porukka kyydissä tonnin kevyemmällä pulpetti Vatorillanikaan ja konetehoa on lähes 4 kertaa vähemmän Vatorissa.

        Siis, vinkki: Vaikka vene A olisi lähes 4 kertaa painavempi ja omaisi lähes 4 kertaa isomman moottorin, voi se olla taloudellisempi ajossa kuin 4 kertaa kevyempi ja pienemmällä koneella ladattu vene B.

        Olen huomannut sellaisen kummallisen seikan, että oli kyse autosta, veneestä tai lähes tulkoon mistä tahansa, on aivan sama missä maassa se ne ovat tehty, jos maa on ISO (venäjä, Kiina, Usa,...)
        tulos on lähes tulkoon aina sama. Paskaa tulee.
        Syytä tähän en ole keksinyt, mutta olisikohan toleranssilla jotain tekemistä asian kanssa?
        Iso maa - Iso toleranssi.
        Otappa siitä sitten selvää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5672
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4284
    3. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3227
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2911
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      327
      1498
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

      Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1328
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

      Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1249
    8. Miellytänkö sinun silmää?

      Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1159
    9. Nainen, meidän talossa on säännöt

      1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      222
      1158
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

      Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1151
    Aihe