kokemuksia? olen vain sisällä käynyt ja vaikutti nopeasti katsottuna järkevältä. mitä osaisitte sanoa ajosta tai muutenkin kokonaisuudesta.kannattako mielestänne hankkia tämän ikäistä venettä kyseisestä mallista? kiitos jo etukäteen vastauksista.
sea ray 250-87
9
2317
Vastaukset
- Stefan
Ei kehumista. Sillä on taipumusta kallistua jommalle kummalle sivulle jos ajaa kovaa ilman kuormaa.Trimmit ei auta kun eivät osu veteen ennen kuin se on kallellaan. Hirveä bensa syöppö. Rantautuessa karkaa tuulen mukaan.
- onko
oiskohan vinkkiä mikä merkki olisi järkevämpi vaihtoehto? bayliner? samaa koko luokkaa oleva vene on haussa. kiitos vastauksista.hintaluokka on 20-30eur.
- 220
onko kirjoitti:
oiskohan vinkkiä mikä merkki olisi järkevämpi vaihtoehto? bayliner? samaa koko luokkaa oleva vene on haussa. kiitos vastauksista.hintaluokka on 20-30eur.
En tunne 250 mutta Sundancer 220 DA on oiva vene myös matkaveneeksi. Hinnatkin on -90 malleilla 20 kilon pinnassa riippuen moottorista.
- kerran
on sanottava, UNOHDA nuo amerikan ihmeet ja osta skandi paatti. Ne on tehty meidän oloihin.
Jenkki paatti viedään yöksi kotipihaan trailerilla, katso vaikka knaappeja.
Aqador
Nimbus
Storebro
Targa
Finmaster
Yleisesti ottaen valmistettu: Suomi Ruotsi Norja
ja jos järkevä olet et oste perävetolaitteella olevaa, vaan akseliveto tai ulkolaitamoottori. - AmmattilainenTT
hintaansa nähden todella upea vene: jenkkiveneenä kestää myös merenkäyntiä eli hienot ajo-ominaisuudet(ideaali v-pohja)=jenkit tehty alunperin kestämään merenkäyntiä siellä kun on tuota valtamerta kummallakin puolella.
Kulkee pienellä bensalla koska liuku on hyvä ja tilajärjestelyt tosi toimivat 25 jalkaiseksi. Varusteita amerikan tyyliin kivasti,kaikinpuolin tosi toimiva ja mukava paketti jossa voi paistatella paitsi kesäpäivää myös ajaa syys myrskyssä ja kaikki tämä tyylillä ja mukavasti.
Siis unohda ne Kalakallet ja Bellat ja Fiskarit ja muut härmäläisprutkut; Joudut maksamaan suomalaisten yrittäjien tunnetusti tosi kovat katteet saamatta vastinetta rahoillesi(tosi huonosti varusteltuja, nehän on ihan kalanperkausveneiksi veistetty eli sistusmateriaalitkin lähinnä ämpärimuovia ja muutenkin näkee että ei ole taitoa tehdä veneitä siihen malliin kun miljoonia veneitä vuodessa myyvät laatujenkkiveistämöt).- Stefan
Ne sinun väittämäsi pohjamuodot ovat ristiriidassa keskenään. Syvä V parantaa allokko ominaisuuksia mutta lisää polttoaineen kulutusta elikkä se ei voi viedä vähän bensaa. Olen aina ihmetellyt miten luonnon satamiin rantaidutaan tämmöisellä veneellä ja viellä miten porukka pääsee maikin kamoineen? Mutta nyt kun on asiantuntia paikalla niin tämä varmasti selviää. Odotan vastausta "ammattilaiselta"
- AmmattilainenTT
Stefan kirjoitti:
Ne sinun väittämäsi pohjamuodot ovat ristiriidassa keskenään. Syvä V parantaa allokko ominaisuuksia mutta lisää polttoaineen kulutusta elikkä se ei voi viedä vähän bensaa. Olen aina ihmetellyt miten luonnon satamiin rantaidutaan tämmöisellä veneellä ja viellä miten porukka pääsee maikin kamoineen? Mutta nyt kun on asiantuntia paikalla niin tämä varmasti selviää. Odotan vastausta "ammattilaiselta"
se sen vaikeampaa ole rantautua luonnonsatamaan vaikka vene olisi USA:ssa tehty kuin että se olisi jossain Perä-Hikiällä tehty? tietysti suuri sivupintala on tuulella heikkous kun manöveerataan,mutta sekään ei kysy sitä onko vene tehty USAssa vai Perä-Hikiällä.Mutta nyt on kyse veneen mallista,ei valmistusmaasta.
Esimerkkinä bensankulutuksesta joka näyttää olevan monille amatööreille edelleen sama kuin että jos vene on jenkki niin se vie sikana bensaa, on minulla tässä vaikkapa tämä kokemus viimekesältä: Mittasin 30 solmun marssivauhdilla 1400 kg Sea Ray 20 jalkaiselle 5 hengen kuoramlla (kone 175hv V6 Mercruiser) 16 litraa tunnissa tasan. Sanonpa vaan että en pääse samoihin lukemiin 5 hengen porukka kyydissä tonnin kevyemmällä pulpetti Vatorillanikaan ja konetehoa on lähes 4 kertaa vähemmän Vatorissa.
Siis, vinkki: Vaikka vene A olisi lähes 4 kertaa painavempi ja omaisi lähes 4 kertaa isomman moottorin, voi se olla taloudellisempi ajossa kuin 4 kertaa kevyempi ja pienemmällä koneella ladattu vene B. - Stefan
AmmattilainenTT kirjoitti:
se sen vaikeampaa ole rantautua luonnonsatamaan vaikka vene olisi USA:ssa tehty kuin että se olisi jossain Perä-Hikiällä tehty? tietysti suuri sivupintala on tuulella heikkous kun manöveerataan,mutta sekään ei kysy sitä onko vene tehty USAssa vai Perä-Hikiällä.Mutta nyt on kyse veneen mallista,ei valmistusmaasta.
Esimerkkinä bensankulutuksesta joka näyttää olevan monille amatööreille edelleen sama kuin että jos vene on jenkki niin se vie sikana bensaa, on minulla tässä vaikkapa tämä kokemus viimekesältä: Mittasin 30 solmun marssivauhdilla 1400 kg Sea Ray 20 jalkaiselle 5 hengen kuoramlla (kone 175hv V6 Mercruiser) 16 litraa tunnissa tasan. Sanonpa vaan että en pääse samoihin lukemiin 5 hengen porukka kyydissä tonnin kevyemmällä pulpetti Vatorillanikaan ja konetehoa on lähes 4 kertaa vähemmän Vatorissa.
Siis, vinkki: Vaikka vene A olisi lähes 4 kertaa painavempi ja omaisi lähes 4 kertaa isomman moottorin, voi se olla taloudellisempi ajossa kuin 4 kertaa kevyempi ja pienemmällä koneella ladattu vene B.Erehdyin pahasti. ei mitään järkeä "ammattilaisen" vastauksessa.
- Karttuu
AmmattilainenTT kirjoitti:
se sen vaikeampaa ole rantautua luonnonsatamaan vaikka vene olisi USA:ssa tehty kuin että se olisi jossain Perä-Hikiällä tehty? tietysti suuri sivupintala on tuulella heikkous kun manöveerataan,mutta sekään ei kysy sitä onko vene tehty USAssa vai Perä-Hikiällä.Mutta nyt on kyse veneen mallista,ei valmistusmaasta.
Esimerkkinä bensankulutuksesta joka näyttää olevan monille amatööreille edelleen sama kuin että jos vene on jenkki niin se vie sikana bensaa, on minulla tässä vaikkapa tämä kokemus viimekesältä: Mittasin 30 solmun marssivauhdilla 1400 kg Sea Ray 20 jalkaiselle 5 hengen kuoramlla (kone 175hv V6 Mercruiser) 16 litraa tunnissa tasan. Sanonpa vaan että en pääse samoihin lukemiin 5 hengen porukka kyydissä tonnin kevyemmällä pulpetti Vatorillanikaan ja konetehoa on lähes 4 kertaa vähemmän Vatorissa.
Siis, vinkki: Vaikka vene A olisi lähes 4 kertaa painavempi ja omaisi lähes 4 kertaa isomman moottorin, voi se olla taloudellisempi ajossa kuin 4 kertaa kevyempi ja pienemmällä koneella ladattu vene B.Olen huomannut sellaisen kummallisen seikan, että oli kyse autosta, veneestä tai lähes tulkoon mistä tahansa, on aivan sama missä maassa se ne ovat tehty, jos maa on ISO (venäjä, Kiina, Usa,...)
tulos on lähes tulkoon aina sama. Paskaa tulee.
Syytä tähän en ole keksinyt, mutta olisikohan toleranssilla jotain tekemistä asian kanssa?
Iso maa - Iso toleranssi.
Otappa siitä sitten selvää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305672Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144284Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403227IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522911Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3271498Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601249
- 791159
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2221158Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011151