Eli siis nyt on yskänlääke nimeltä Codesan. Olisi mukavaa tietää miksi lääkkeen nimeen on laitettu CODE kirjaimet ensiksi vaikka ko. lääkkeessä ei ole mitään ainetta joka alkaa ko. kirjaimilla.
Sensijaan monessa kodeiinia sisältävässä lääkkeessä on COD(E) kirjainyhdistelmä (tunnetuin Panacod) joilla viitataan kodeiiniin.
Voisiko olla niin törkeää että CODE sanaa käytetään myynninedistämistarkoituksessa niille jotka etsivät kodeiinia? Olisi nimittäin aika kyseenalainen tapa markkinoida valmistettaan.
Etenkin ulkomaiset tahot jotka tilaavat lääkkeitä voivat hyvinkin tilailla CODE nimisiä ei-reseptillisiä tuotteita tässä tarkoituksessa "eksoottisista maista".
Jännä nimivalinta, etenkin kun kodeiini on ollut viimeaikoina paljon puheenaiheena eri alan nettipalstoilla.
Lääketeollisuuden metodit myynninedistämiseksi ovat olleet muutenkin kyseenalaisia. Tälläiset vaivihkaiset "peliliikkeet" ovat tunnettuja. Mutta mikäs siinä, jos jotain huumetta saadaan laillisesti markkinoitua narkeille ja siksi myynti on 50% ... tai jopa 150% suurempi niin mikäettei. Business is Business.
Huumekytkös lääkkeen myynnin edistämiseksi?
11
13495
Vastaukset
- epäilen
Oletko varma, ettei Codesan-yskänlääkkeessä
juuri codeiini ole vaikuttavana aineena.
Olen ainakin luullut,että näin olisi.- Tutkiskelin
Ko. lääkkeen mainos pyörii telkkarissa ja siinä maineitaan vaikuttava aine pienellä, ei ole kodeiini... Ei ole reseptivalmiste, kodeiinia ei saa olla käsikauppalääkkeissä.
- professorin lääke
Tutkiskelin kirjoitti:
Ko. lääkkeen mainos pyörii telkkarissa ja siinä maineitaan vaikuttava aine pienellä, ei ole kodeiini... Ei ole reseptivalmiste, kodeiinia ei saa olla käsikauppalääkkeissä.
"kodeiinia ei saa olla käsikauppalääkkeissä."
Saa olla, esim. Professorin yskänlääke jota myydään yliopiston apteekeissa ilman reseptiä ja sisältää vaikuttavana aineena kodeiinia.
- ...
Codesan comp. sisältää kodeiinia, efedriiniä, papaveriinia, diprofylliiniä, difenhydramiinia, ammoniumkloridia, mentolia ja kokillaanatinktuuraa.
http://www.coronaria.fi/www/mtv3/laakkeet.php?id=197- Ei-Hajuakaan
"ammoniumkloridia"
Ja lapsetkin tykkää.
- -JaRi-
www.poliklinikka.net - Lääkeopas-sivulta suoraan kopioitua:
Lääkeopas
CODESAN COMP. -LEIRAS FINLAND-
Reseptivalmiste
Lääkemuoto:
Mikstuura eli oraaliliuos.
Vaikuttava-aine:
Codesan comp. sisältää kodeiinia, efedriiniä, papaveriinia, diprofylliiniä, difenhydramiinia, ammoniumkloridia, mentolia ja kokillaanatinktuuraa.
Käyttötarkoitus:
Lääke hillitsee yskänärsytystä ja tekee myös sitkeän liman helpommin irtoavaksi.
Vaikutustapa:
Annostus:
Lääkärin ohjeen mukaan.
Lääkkeen ottaminen:
Oraaliliuosta annostellaan millilitroina pakkauksessa olevan lääkemitan avulla.
Haittavaikutukset:
Joskus lääke kiihdyttää pulssia ja aiheuttaa mm. lihasvapinaa ja unettomuutta sekä miehille virtsaamisvaikeutta. Codesan comp. saattaa haitata tarkkaavaisuutta liikenteessä sekä tarkkuutta vaativien laitteiden käyttöä. Lääkkeen sisältämä efedriini kuuluu urheilijoilta kiellettyjen aineiden luetteloon.
Raskaus ja imetys:
Lääkkeen käyttämisestä raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä on syytä keskustella lääkärin kanssa.
Säilytys:
Huoneenlämmössä 15- 25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.
ATC-koodi:
R05FA02
Markkinoija:
Oy Leiras Finland Ab- PiPo
Codesan N
Itsehoitovalmiste
Oy Leiras Finland Ab
Vaikuttavat aineet: Imeskelytableteissa on noskapiinia ja kokillaanauutetta.
Lääkemuodot: Imeskelytabletti.
Käyttötarkoitukset: Lääke hillitsee yskänärsytystä ja tekee myös sitkeän liman helpommin irtoavaksi. Lääkettä annetaan alle 4-vuotiaille vain lääkärin harkinnan mukaan.
--------------------------------------------------------------------------------
Tuote poistunut myynnistä
Pakkausseloste:
Ei saatavilla
Codesan N on imeskelytabletti, josta tämä topikki on lähtenyt, Ei sisällä, eikä koskaan ole sisältänyt kodeiinia. Myyntikikka. - oldd school
PiPo kirjoitti:
Codesan N
Itsehoitovalmiste
Oy Leiras Finland Ab
Vaikuttavat aineet: Imeskelytableteissa on noskapiinia ja kokillaanauutetta.
Lääkemuodot: Imeskelytabletti.
Käyttötarkoitukset: Lääke hillitsee yskänärsytystä ja tekee myös sitkeän liman helpommin irtoavaksi. Lääkettä annetaan alle 4-vuotiaille vain lääkärin harkinnan mukaan.
--------------------------------------------------------------------------------
Tuote poistunut myynnistä
Pakkausseloste:
Ei saatavilla
Codesan N on imeskelytabletti, josta tämä topikki on lähtenyt, Ei sisällä, eikä koskaan ole sisältänyt kodeiinia. Myyntikikka.codesanissa on ollut ennen vaikuttavana aineena kodeiini, mutta joskus vuonna yk yai kaks kun käsikauppakodeiineja vähennettiin, niin kodeiinin tilalle tuli noskapiini.Taisivat olla helppoja väärinkäytettäviksi pillerin kokoon ei kai saa tarpeeksi ängettyä mitään laksatiivia tai muita iäviä vaikutuksia aikaansaavia aineita.. Muistan kyllä kun codesanit olivat vielä codesaneja, eikä mitään codesan N:iä.
- k putki
oldd school kirjoitti:
codesanissa on ollut ennen vaikuttavana aineena kodeiini, mutta joskus vuonna yk yai kaks kun käsikauppakodeiineja vähennettiin, niin kodeiinin tilalle tuli noskapiini.Taisivat olla helppoja väärinkäytettäviksi pillerin kokoon ei kai saa tarpeeksi ängettyä mitään laksatiivia tai muita iäviä vaikutuksia aikaansaavia aineita.. Muistan kyllä kun codesanit olivat vielä codesaneja, eikä mitään codesan N:iä.
ainakin reseptin alaisena myytävä lääke sisältää 3,13mg kodeiinia per 10ml maksimiannos. olisikkos tuotteella myös reseptivapaa sisarlääke mitä mainostellaa televisiossa?
- jos onnistut
k putki kirjoitti:
ainakin reseptin alaisena myytävä lääke sisältää 3,13mg kodeiinia per 10ml maksimiannos. olisikkos tuotteella myös reseptivapaa sisarlääke mitä mainostellaa televisiossa?
Voithan aina yrittää käydä kyselemässä jos vaikka tärppää.
Voi käydä niinkin että naamasi opitaan tuntemaan ja sen jälkeen sinulle ei enää myydä. Katsos kun ammattilaiset erottaa ne väärinkäyttäjät jo kaukaa kun kokemusta on.
- Harry56
Sitä ei voi juoda ! Siinä on Sorbitoolia joka laittaa oksentamaan !!!!! Syvällä kokemuksella Medicassa ollut töissä !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854578
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173572Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102784En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392113Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1101316