Voiko mäntysuopaa käyttää huoletta yrttikasveihin? Bassilikani multaan on ilmestynyt niitä viheliäisiä valkoisia pikku luikertelijoita ja niistä pitäis päästä eroon. Imeytyykö kasviin jotain myrkyllistä vai voiko sitä popsia huoletta jos se on käynyt mäntysuopakuurin läpi?
Mäntysuovasta haittaa?
Pikkuiseni pulassa
2
747
Vastaukset
- iidghe
En itse ole milloinkaan yrteille ja muille semmoisenaan syötäville (en kyllä muillekaan) suihkuttanut mitään sellaista, joka saattaa jättää makujäljen. Maahan voi käsin kasvustojen alle ripotella esim. puhdasta puuntuhkaa ja vedellä sekä käsin nyppimällä saa kyllä monet tihulaiset pois kasvimaalta.
- kaalimatoja vastaan taistellut
Edellisen kirjoittajan tavoin koittaisin ensin muita keinoja. Jos ne eivät toimi, niin sitten esim. tolusuihkutus. Muutamaan päivään sen jälkeen ei kyllä yrttejä kannata syödä, ja mielellään joka tapauksessa huuhdella hyvin ennen syömistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848495
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504158
- 583679
- 513166
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262636- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382093- 292076