Kaikille masentuneille!

kata86

Tuntuu, että olo on ahdistava, mikään ei kiinnosta, kukaan ei välitä, on sanomattoman paha olo...Kuulostiko tutulta?
Vaikka oon pitkälti tämmönen positivisti, niin masis saavuttaa kyllä aika ajoin minutkin, johtuen kenties yksinäisyydestä, tai mitä lie.Joskus vaan tuntuu, ettei oo tarpeeksi ihmisiä ympärillä, tai ainakaan sellasia, joita toivois olevan.
Mitäs sitten ratkaisuksi, kun maailma näyttää mustalta?Minä istun alas, otan kynän käteen ja puen ajatukseni kirjoitettuun muotoon paperille.Vuodatan kaiken pahan olon siltä samalta istumalta.Sen jälkeen mietin, mitä kaikkea hyvää elämässäni on.Mietin kaikkea sitä, mitä minulla on, ja mitä ei ehkä jollain muulla ole koskaan.Ennen kaikkea tajuan, että olen etuoikeutettu.Minulla on oikeus ylipäätään elämään.Toisilta se mahdollisuus riistetään jo ennen kuin on edes saanut vetää ensimmäistäkään hengenvetoa.Löysinpäs jotain positiivista.!Nyt on hyvä lähteä ulos, raittiiseen ilmaan, hengittelemään, nauttimaan mahdollisuudesta liikkua, olla, mutta ennen kaikkea ELÄÄ!!!
Miten ihana asia elämä onkaan!!Nautitaan siitä porukalla!!Oikein Ihania, valoisia kevättalvenpäiviä kaikille!!:D

4

727

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cipramil

Olen kärsinyt sekä vakavasta että keskivaikeasta masennuksesta köyhyyden (olen niin köyhä, etten voi perustaa perhettä), työttömyyden ja yksinäisyyden vuoksi. Lääkkeet eivät paranna masennusta eikä mikään vaan:

1. mielekäs tekeminen esim. pätkätyö/opiskelu
      2. alkoholin käytön rajoittaminen

Ne voivat sitä lievittää - jopa tilapäisesti poistaa.

• mutta

sitten ku makaa kuolin vuoteella ni haluais että ympärillä ois rakkaita ihmisiä joiden kans on yhteinen menneisyys.eikä pelkkää raitista ilmaa:D

• murtaa lopulta jokaisen

elämä on , AINA lopulta niin pienistä tapahtumista, yhteen sattumista kiinni. Mutta miten ne pienet asiat onkaan lyönyt maanrakoon ihmisiä:( Onneksi nykyään (ja vielä) Suomessa saattaa saada apua , oli se sitten pillereitä jotka tietysti halpana käytetyimpiä ,tai sitten terapian muodossa mahdollista. Elämä ei ole elämisen arvoista, jos ei saa voimia löytää jotakin läheistä ihmistä/ihmisiä.

• lupelainen

kiitos, oikeasti. tuo viesti helpotti oloani ihan älyttömästi, enemmän kuin mikään muu.
      olen ollut jo niin pitkään ahdistunut, asiat ovat menneet huonommin kuin ikinä ja olen juonut liikaa, tehnyt töitä liikaa, opiskellut, tehnyt kaikkea mahdollista että unohtaisin ahdistukseni.
      nyt olen tajunnut että lepo ja pienistä asioista nauttiminen auttaa parhaiten. rajoitin juomista ja olen uskaltanut sanoa ei kun soitetaan että tuletko töihin.
      pystyn nyt jopa olemaan ajoittain iloinen olemassa olostani :) ehkä olo tästä helpottuu, ehkä saan ruokahaluni takaisin, ehkä pystyn taas nukkumaan ja jaksan liikkua, nousta aamulla sängystä ylös. ehkä jaksan taas tehdä paremmin töitä, käydä ulkona ja nauttia taas yksinolemisesta sekä ystävieni seurasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna niin nättinä Amsterdamin Business Foorumilla

Upeasti edustaa taas Suomea ulkomailla meidän kansainvälinen superstaramme. Miksei persuilla ole ketään siedettävän näk
      Maailman menoa
      158
      9894
    2. Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä

Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi
      Maailman menoa
      2
      9501
    3. Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava

Suomen talous on palkansaajien vuosikausia heikentyneen ostovoiman vuoksi niin kuralla, että palkkasumman jakamisessa ta
      Maailman menoa
      130
      7990
    4. Sofia Virran pahoinpitelyä puolustetaan netissä

HS soitti Virran pahoinpitelyä puolustaneille https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011516353.html
      Maailman menoa
      261
      7528
    5. Purra tekee hyvää työtä, me suomalaiset haluamme että hän jatkaa myös

seuraavan hallituksen valtiovarainministerinä. Kovina aikoina pitää olla kova.
      Maailman menoa
      123
      6167
    6. Koska Minja Koskela ja Sofia Virta kääntyy islamiin?

Sekä vihreät että vasurit selvästi pitävät islamista ja muslimeista, varsinkin naiset, joten voidaan olettaaa että nuo k
      Maailman menoa
      87
      5967
    7. Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro

Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j
      Maailman menoa
      56
      5787
    8. Stubb jo paljon tunnetumpi ja arvostetumpi maailmalla, kuin Marin koskaan

Stubb tekee sitä työtä mitä pitää, hän ei koreile vaatteilla eikä ole baareissa räkäposkella kuten Marin. Marininhan pit
      Maailman menoa
      94
      4851
    9. Oikeistohallitusten aikaan saannokset.

Holkerin touhujen seurauksena lama. Aho jatkoi tuhoa osaamattomuudellaan. Katainen ja alkoi talouden alamäki. Sipilä ja
      Maailman menoa
      14
      3927
    10. Pelle Miljoona, 70, saa harvinaista taiteilijaeläkettä - Tämän suuruinen eläke on kuussa!

Pelle Miljoona on kyllä symppis! Peace! Suomen punk-konkari Pelle Miljoona on yksi syksyn Vain elämää -kauden artisteist
      Vain elämää
      54
      1454
    Aihe