Kaikille masentuneille!

kata86

Tuntuu, että olo on ahdistava, mikään ei kiinnosta, kukaan ei välitä, on sanomattoman paha olo...Kuulostiko tutulta?
Vaikka oon pitkälti tämmönen positivisti, niin masis saavuttaa kyllä aika ajoin minutkin, johtuen kenties yksinäisyydestä, tai mitä lie.Joskus vaan tuntuu, ettei oo tarpeeksi ihmisiä ympärillä, tai ainakaan sellasia, joita toivois olevan.
Mitäs sitten ratkaisuksi, kun maailma näyttää mustalta?Minä istun alas, otan kynän käteen ja puen ajatukseni kirjoitettuun muotoon paperille.Vuodatan kaiken pahan olon siltä samalta istumalta.Sen jälkeen mietin, mitä kaikkea hyvää elämässäni on.Mietin kaikkea sitä, mitä minulla on, ja mitä ei ehkä jollain muulla ole koskaan.Ennen kaikkea tajuan, että olen etuoikeutettu.Minulla on oikeus ylipäätään elämään.Toisilta se mahdollisuus riistetään jo ennen kuin on edes saanut vetää ensimmäistäkään hengenvetoa.Löysinpäs jotain positiivista.!Nyt on hyvä lähteä ulos, raittiiseen ilmaan, hengittelemään, nauttimaan mahdollisuudesta liikkua, olla, mutta ennen kaikkea ELÄÄ!!!
Miten ihana asia elämä onkaan!!Nautitaan siitä porukalla!!Oikein Ihania, valoisia kevättalvenpäiviä kaikille!!:D

4

691

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cipramil

      Olen kärsinyt sekä vakavasta että keskivaikeasta masennuksesta köyhyyden (olen niin köyhä, etten voi perustaa perhettä), työttömyyden ja yksinäisyyden vuoksi. Lääkkeet eivät paranna masennusta eikä mikään vaan:

      1. mielekäs tekeminen esim. pätkätyö/opiskelu
      2. alkoholin käytön rajoittaminen

      Ne voivat sitä lievittää - jopa tilapäisesti poistaa.

    • mutta

      sitten ku makaa kuolin vuoteella ni haluais että ympärillä ois rakkaita ihmisiä joiden kans on yhteinen menneisyys.eikä pelkkää raitista ilmaa:D

      • murtaa lopulta jokaisen

        elämä on , AINA lopulta niin pienistä tapahtumista, yhteen sattumista kiinni. Mutta miten ne pienet asiat onkaan lyönyt maanrakoon ihmisiä:( Onneksi nykyään (ja vielä) Suomessa saattaa saada apua , oli se sitten pillereitä jotka tietysti halpana käytetyimpiä ,tai sitten terapian muodossa mahdollista. Elämä ei ole elämisen arvoista, jos ei saa voimia löytää jotakin läheistä ihmistä/ihmisiä.


    • lupelainen

      kiitos, oikeasti. tuo viesti helpotti oloani ihan älyttömästi, enemmän kuin mikään muu.
      olen ollut jo niin pitkään ahdistunut, asiat ovat menneet huonommin kuin ikinä ja olen juonut liikaa, tehnyt töitä liikaa, opiskellut, tehnyt kaikkea mahdollista että unohtaisin ahdistukseni.
      nyt olen tajunnut että lepo ja pienistä asioista nauttiminen auttaa parhaiten. rajoitin juomista ja olen uskaltanut sanoa ei kun soitetaan että tuletko töihin.
      pystyn nyt jopa olemaan ajoittain iloinen olemassa olostani :) ehkä olo tästä helpottuu, ehkä saan ruokahaluni takaisin, ehkä pystyn taas nukkumaan ja jaksan liikkua, nousta aamulla sängystä ylös. ehkä jaksan taas tehdä paremmin töitä, käydä ulkona ja nauttia taas yksinolemisesta sekä ystävieni seurasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2711
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1165
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      94
      1151
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1094
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1021
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      943
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      42
      845
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      38
      817
    Aihe