Onko kukaan muu, kuin minä, huomannut sellaisen asian, että ajettaessa 98 okt bensalla moottori on sisämelultaan paljon hiljaisempi, kuin 95 okt bensalla ajettaessa. En puhu itäbensasta vaikka koskee se sitäkin. Huomasin asian jo kymmeniä vuosia sitten ja sama pätee vieläkin ja pätee kaikkiin automerkkeihin. Mistähän mahtaa johtua. En tiedä.
Melu
7
717
Vastaukset
mokomaa huomannut. Jos näin kuitenkin on, se panee epäilemään että autosi nakuttaa 95:lla ja vaatii 98:a. Se nakutus kun ei aina kuulu kilinänä, voi kuulua murinanakin.
Ja nakutushan tietää pitempään jatkuvana moottoriremonttia eikä ihan halpaa sellaista.- ongelma enää
bensan vuoksi, koska moottoreissa on nykyisin nakutuksen tunnistin ja se muuttaa sytytysajankohtaa tarpeen vaatiessa juuri esim. jos vaihtaa tuon 98 bensan 95:een
ongelma enää kirjoitti:
bensan vuoksi, koska moottoreissa on nykyisin nakutuksen tunnistin ja se muuttaa sytytysajankohtaa tarpeen vaatiessa juuri esim. jos vaihtaa tuon 98 bensan 95:een
ohjaa sytytyksen myöhäisemmälle, jolloin nakutus loppuu ja moottorin hyötysuhde laskee. Polttoaineen kulutus ja moottorin lämpökuorma kasvaa. Ei tee pitkässä juoksussa hyvää sekään.
- tutustupas
sitroen kirjoitti:
ohjaa sytytyksen myöhäisemmälle, jolloin nakutus loppuu ja moottorin hyötysuhde laskee. Polttoaineen kulutus ja moottorin lämpökuorma kasvaa. Ei tee pitkässä juoksussa hyvää sekään.
tuohon nykyteknikkaan, kun se sytysajankohta muuttuu siellä kokoajan ja on se myös noissa virranjakajavehkeissä ajossa muuttunut, mutta kyllä tuo elektroniikka käyttää sitä moottoria kokoajan parhaimmalla tavalla ihan pitkään juoksuun saakka! Myöhäisemmällä oleva sytytys kyllä vaikutta auton kulkuun positiivisesti ja mitä noihin lämpökuormiin tulee niin kyllä se jäähdytys sen hoitaa, kun muutenkin nykyään tulee vähemmän hukkalämpöä!
Eletään vuotta 2006! herää jo pikku hiljaa ja jos sulla ei muuta ole kuin tuota vanhaa soopaa niin elä viitti sillä nimimerkillä kirjoitella, joku vielä ottaa tosissaan nuo höpinäsi - Top Gear
tutustupas kirjoitti:
tuohon nykyteknikkaan, kun se sytysajankohta muuttuu siellä kokoajan ja on se myös noissa virranjakajavehkeissä ajossa muuttunut, mutta kyllä tuo elektroniikka käyttää sitä moottoria kokoajan parhaimmalla tavalla ihan pitkään juoksuun saakka! Myöhäisemmällä oleva sytytys kyllä vaikutta auton kulkuun positiivisesti ja mitä noihin lämpökuormiin tulee niin kyllä se jäähdytys sen hoitaa, kun muutenkin nykyään tulee vähemmän hukkalämpöä!
Eletään vuotta 2006! herää jo pikku hiljaa ja jos sulla ei muuta ole kuin tuota vanhaa soopaa niin elä viitti sillä nimimerkillä kirjoitella, joku vielä ottaa tosissaan nuo höpinäsiHarasoo
"Myöhäisemmällä oleva sytytys kyllä vaikutta auton kulkuun positiivisesti "
Täh!
Laita sitten perusajoitus vaikka 10 astetta jälkeen yläkuolokohdan ja nauti vauhdin hurmasta. - vaan
Top Gear kirjoitti:
Harasoo
"Myöhäisemmällä oleva sytytys kyllä vaikutta auton kulkuun positiivisesti "
Täh!
Laita sitten perusajoitus vaikka 10 astetta jälkeen yläkuolokohdan ja nauti vauhdin hurmasta.saa koneesta paremmin kun se on vähän myöhäisellä ja en voit kokeilla, mutta kiihtyvyys ei ole tietenkään sama kuin aikasemmalla olevalla sytytyksellä!
Virranjakaja autoissa viilattiin ennen keskipakoissäätimiä juuri kulun vuoksi silloin, kun viritettiin konetta ja näin saatiin huippukierroksilla se sytytys myöhäisemmälle mikä vaikuttaa siihen huippunopeuteen vaan kirjoitti:
saa koneesta paremmin kun se on vähän myöhäisellä ja en voit kokeilla, mutta kiihtyvyys ei ole tietenkään sama kuin aikasemmalla olevalla sytytyksellä!
Virranjakaja autoissa viilattiin ennen keskipakoissäätimiä juuri kulun vuoksi silloin, kun viritettiin konetta ja näin saatiin huippukierroksilla se sytytys myöhäisemmälle mikä vaikuttaa siihen huippunopeuteentosiaan autotehtaiden moottorin tuotekehitykseen käytetyt miljoonat ovat menneet hukkaan, jos saatte moottorin ominaisuudet paremmiksi omilla opeillanne. Kenellähän ne on paremmat laboratoriot käytettävissä, teillä kirjoittajilla vai autotehtailla?
Tottakai se sytytyshetki tehtaan arvoilla muuttuu eri tekijöistä riippuen siten, että lopputulos on aina paras. Jos nyt joku älykääpiö tankkaa autoonsa liian matalaoktaanista bensaa, nakutustunnistin tulee mukaan kuvioihin ja siirtämällä sytytystä ihannearvoa myöhäisemmälle etää moottorin täystuhon. Samalla kulutus kasvaa, teho pienenee ja mm pakoventtiilien lämpökuorma kasvaa. Tämä on se moottorinvalmistajan filosofia - sytytyshetken pitää aina olla kuhunkin tilanteeseen optimaalinen. Ei ole mitään järkeä mennä muuttelemaan tehtaan arvoja ellei tosiaan tiedä, mitä tekee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 232411
- 951536
- 1181274
- 751130
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa18969- 52862
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa249861Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo19840MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil209840- 34795