Kaunis jännitysnäytelmä

alkaa

Pian alkaa livenä Taitoluistelun naisten lyhytohjelma. Suomalaisista mukana Susanna Pöykiö ja Kiira Korpi. Susanna ei taida olla yhtä hyvässä vedossa kuin vuosi sitten EM-kilpailuissa, joissa sijoittui hopealle. Kiira on nuori ja vielä tällä tasolla kokematon, hänen pitäisi onnistua nappiin, se onnistui EM:ssä, mutta voiko se tapahtua heti perään?
Eli uskoisin, että on kova homma jos tytöt pääsevät kymmenen joukkoon. USA:sta poissa on Michelle Kwan, joten siellä on yksi kova nimi Sasha Cohen. Hän on oikeastaan ammattivoimistelija mikä näkyy luistelussakin, mutten ole koskaan pitänyt erikoisemmin hänen esityksistään. On kuitenkin niin vakaa luistelija, että hätyyttelee kärkeä. Toiset kaksi USA:n tyttöä Kimmie Meissner ja Emily Hughes ovat nuoria, eivätkä ole ennen olleet muistaakseni tällä kilpailuareenalla. Kimmie on hypännyt toisena seniorinaisena maailmassa kolmoisakselin kilpailussa, mutta se tapahtui viime vuonna USA:n kansallisissa, tänä vuonna ei, joten ei tapahtune täälläkään, harmi. Emily on vasta 17 vuotias, on vuoden 2002 olympiavoittaja Sarah Hughesin sisar. Sarah on kannustamassa Emilyä, joka pääsi siis mukaan Michellen vetäydyttyä. Emily on ihana, mutta kokematon vielä.

Venäjältä Irina Slutskaya oli viime vuonna voittamaton joka kilpailussa, mutta Japanin alaikäinen Mao Asada voitti hänet Grand Prix finaalissa. Lisäksi Irinalla on sairaus, jonka takia hän voi olla väsynyt ajoittain. Jos Irina on kunnossa, hän on voittajasuosikki. Elena Sokolova on hyvä, jos onnistuu, jostain syystä hypyt olleet epävarmoja. Mutta jos ne onnistuvat - voi sitä naurua ja iloa!

Japanilta mukana Miki Ando, Shizuka Arakawa ja Fumie Suguri ja todennäköisesti vievät kolme sijaa kymmenen parhaan joukossa.

Italian Carolina Kostner ja Georgian Elene Shak.. ovat melko varmasti tavoittelemassa paikkaa kymmenen parhaan joukosta, Carolina jopa onnistuessaan bodiumia.

No kohta alkaa Lyhyt ohjelma.

6

458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuli tuotakin katsottua mutta eipä kiinnosta enää....nyt menee vain jääkiekko...:)

• :))

Ei ole sattunut aiemmin kohdalle tässä mitassa erehdystä päivässä, siis onko nyt maanantai, itse elin jo tiistaita. Eli jos tänään on todella maanantai, niin naisten lyhytohjelma on sitten huomenna :))

• mieltä

katsoa,kun aina tietää etukäteen ketkä voittaa,kun on niin tuomarilaji.

• nykyisin
        mieltä kirjoitti:

katsoa,kun aina tietää etukäteen ketkä voittaa,kun on niin tuomarilaji.

ISU uudisti säännöt jonkin aikaa sitten, jo viime vuonna oli käytössä uusi arvostelujärjestelmä, joka aika tarkkaan karsii pois tuomaripelin. Jokaisella liikkeellä on omat pisteensä ja lisäksi vaikeusastemääritelmä. Keskustelua voisi syntyä siitä, jääkö jokin hyppy esimerkiksi vajaaksi, jos on hyvin siinä ja siinä.
        Lisäksi järjestelmässä ymmärtääkseni otetaan satunnainen otanta tuomarien arvostelusta, eli loppujen lopuksi tuomari ei tiedä onko hänen arvostelunsa noteerattu.

• Loistava.polku

Minulla taas ainoa laji jota ko. kisoista seuraan, on miesten taitoluistelu. Olen seurannut Jevgeni Plushenkon menestystä Salt Lake Citystä asti eikä pettänyt nytkään.... voitti ihan ylivoimaisesti kultaa. Ai että osaa nuori poitsu olla sitte iiii-hana!

• olen sen monesti ennenkin huomannut.
        Tuo ikuisuus taitaa vaan olla suhteellinen käsite. Veikkaan, että joskus tulee taas uusi taituri, joka käsittämättömästi yltää vielä uskomattomampiin saavutuksiin. ;))

Itse katselen taitoluistelua aina mielelläni. Se on ainoa ohjelma, jota olen käynyt jopa kylässä katsomassa, kun nuorena pariskuntana päätimme aikoinaan periaatteessa olla hankkimatta kotiin omaa televisiota. (Hankimme kyllä senkin sitten joskus muka lastenohjelmien vuoksi.)

Nyt pidän peukkuja myös Suomen upeille tytöille ja toivon näkeväni heidän suorituksensa. Loppunäytös on minulle vuoden televisiotapahtuma ja olen pettynyt ellen näkisi sitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      60
      854
    2. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      111
      813
    3. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      240
      699
    4. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      51
      691
    5. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      49
      609
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      57
      570
    7. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      91
      540
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      22
      536
    9. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      76
      533
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      43
      518
    Aihe