humektan, lisää finnejä!!

.....

käytän humektania kosteusvoiteena ja olen huomannut, että se vaan lisää finnien ilmestymistä. syystä että se kuivattaa ihoa (ei todellakaan kosteuta!) ja näin ollen ihosta tulee pintakuiva ja yhtälö on valmis!:( en suosittele kenellekkään!

29

37492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

valitettavasti saman sai aikaan minullakin... joten en myöskään suosittele sitä... =(
      vaikka täällä sitä on niin kovasti suositeltukin aina kaikille!

• lmikk

Mun kokemus on humektanista, että jos ei pahenna niin ei se hirveesti parannakaan...jatkuvasti saa olla lisäilemässä sitä, on niin kevyttä. että kannattaa kokeilla saman sarjan tuhdimpia tuotteita, aqualan ym. jos ei humektaani tunnu tehoavan.

• vastaa

Minä en käyttäisi Humektania kuin vauvan iholla. En voi ymmärtää miksi Humektania suositellaan jopa akneihoisille!!! Humektan on rasva ei kosteuttava voide. Miten rasvainen voide voisi auttaa ihoa?

Olen jo ihan kypsä taistelulle kosmeettiset tuotteet / apteekin tuotteet. Vain siksi että täällä on joku, joka rehellisesti huomaa mitä tapahtuu ko. voiteen käytöstä, oli pakko ottaa kantaa ja sanoa - hienoa!

Miettikää Roaccutan -kuurilaisia, he syövät tehokkaita pillereitä, jotta ihon rasvan (talin) muodostuminen vähentyisi normaalille tasolle, tämä tapahtuu siis sisäisesti. Sitten laitetaan kuitenkin rasvaa ulkopuolisesti, ei ihme että iho on kuiva ja hilseilee ja paranee hitaasti (jos ollenkaan). Käyttäkää hyvät ihmiset KOSTEUSvoidetta - ei rasvaa.

• lmikk

Kiinnostava kommentti. Mutta Humektan-tuubin kyljessä lukee: kosteuttava perusvoide.

Voisitko valaista kosteusvoiteen ja "rasvan" eroja vielä tarkemmin ja antaa esimerkkejä tuotteista, joita suosittelet aknepotilaan kuivalle, punottavalle ja hilseilevälle iholle.

• vastaa
        lmikk kirjoitti:

Kiinnostava kommentti. Mutta Humektan-tuubin kyljessä lukee: kosteuttava perusvoide.

Voisitko valaista kosteusvoiteen ja "rasvan" eroja vielä tarkemmin ja antaa esimerkkejä tuotteista, joita suosittelet aknepotilaan kuivalle, punottavalle ja hilseilevälle iholle.

Tärkeää ei ole se, miten tuubia myydään vaan se, mitä raaka-aineita siinä on käytetty. Et ole ehkä lukenut tai kuullut kosmetiikkatuotteista, joita mainostetaan niiden ominaisuuksien mukaan, esimerkiksi: "kosteuttava Aloe-Vera voide" ja tarkempi tutkimus osoittaa ettei ko. voide ole nähnytkään Aloe Veraa. HUOM!Tämä oli vain itse keksitty esimerkki! Mutta huijauksen vuoksi raaka-aineet pitää tänä päivänä näkyä. EN väitä että Humektan on huijausta mutta sen raaka-aineista käy ilmi ettei ole riittävästi kosteuttava voide akneihoiselle.

Mitä voisin suositella? Minulla ei ole ns. omaa sarjaa, josta löytyisi akneihoiselle jotain apua. Ole tarkkana kun kyselet iholllesi tuotteita, että ostat varsinaiselle akneiholle suunniteltuja tuotteita. Ei vain rasvaiselle ja näppyläiselle iholle, niitä taitaa löytyä joka sarjasta.

Yksi kokemus on mielessäni, tiedän henkilön joka käytti Schrammek-sarjan tuotteita kotikäytössä. Tähän sarjaan kuuluu yrttisyväkuorinta, josta yleensä kaikki ovat kuulleet. Ei tarvitse tehdä kuorintaa voidakseen käyttää tuotteita. Tiedän vain, että schrammek-sarja on varta vasten tarkoitettu akneihoiselle ja yhden tapauksen, jossa iho parantui näillä kotituotteilla. Näitä saa kauneushoitoloista mutta vain niistä, jotka tekevät sarjaan kuuluvia hoitoja. Kokeile hakusanalla Schrammek, jos vaikka sillä löytyisi ostopaikat. Pahoittelen, ettei ollut suoraan antaa vastausta useammista vaihtoehdoista.

• jojojojojojojo
        vastaa kirjoitti:

Tärkeää ei ole se, miten tuubia myydään vaan se, mitä raaka-aineita siinä on käytetty. Et ole ehkä lukenut tai kuullut kosmetiikkatuotteista, joita mainostetaan niiden ominaisuuksien mukaan, esimerkiksi: "kosteuttava Aloe-Vera voide" ja tarkempi tutkimus osoittaa ettei ko. voide ole nähnytkään Aloe Veraa. HUOM!Tämä oli vain itse keksitty esimerkki! Mutta huijauksen vuoksi raaka-aineet pitää tänä päivänä näkyä. EN väitä että Humektan on huijausta mutta sen raaka-aineista käy ilmi ettei ole riittävästi kosteuttava voide akneihoiselle.

Mitä voisin suositella? Minulla ei ole ns. omaa sarjaa, josta löytyisi akneihoiselle jotain apua. Ole tarkkana kun kyselet iholllesi tuotteita, että ostat varsinaiselle akneiholle suunniteltuja tuotteita. Ei vain rasvaiselle ja näppyläiselle iholle, niitä taitaa löytyä joka sarjasta.

Yksi kokemus on mielessäni, tiedän henkilön joka käytti Schrammek-sarjan tuotteita kotikäytössä. Tähän sarjaan kuuluu yrttisyväkuorinta, josta yleensä kaikki ovat kuulleet. Ei tarvitse tehdä kuorintaa voidakseen käyttää tuotteita. Tiedän vain, että schrammek-sarja on varta vasten tarkoitettu akneihoiselle ja yhden tapauksen, jossa iho parantui näillä kotituotteilla. Näitä saa kauneushoitoloista mutta vain niistä, jotka tekevät sarjaan kuuluvia hoitoja. Kokeile hakusanalla Schrammek, jos vaikka sillä löytyisi ostopaikat. Pahoittelen, ettei ollut suoraan antaa vastausta useammista vaihtoehdoista.

humektan ei sisällä öljyä, joten se on siitä syystä kosteuttava voide. joillakin ihmisillä öljy meikkivoiteissa ym. lisää finnejä. ystävilläni kyseinen tuote on auttanut ja poistanut aknen, joka on taas palannut, jos on käyttänyt astettakin tuhdimpaa voidetta. itselläni humektan on auttanut ehkä vähän, mutta pillereiden lopettamisen jälkeinen ongelma vaivaa yhä. itsellänikin ongelma kyllä pahentunut, jos on käyttänyt esim. aqualania.

• pinkpussy

Humektan ei ole rasva vaan kosteusvoide. Koita jo ymmärtää ja leikkiä kosmetologia jossain muualla

• perusvoiteetparhaita

Itse koen hyötyneeni humektanista. Mielestäni on paha virhe tuomita näin yleisesti mitään tuotetta, sillä jokaisen iho on yksilöllinen. Jos joku jättää tällaisten viestien perusteella käyttämättä jotain tuotetta vaikka se ehkä olisi voinut toimia loistavasti, ei ihon hoidosta tule mitään. Kokeilla aina voi, mutta jos käytännössä voide tms. ei toimi niin sen voi sitten tietysti jättää pois. Ja jos esim. roaccutania syö niin kyllä iho tarvitsee ulkopuolelta ihan tuhtia rasvaa.

• että näin
        pinkpussy kirjoitti:

Humektan ei ole rasva vaan kosteusvoide. Koita jo ymmärtää ja leikkiä kosmetologia jossain muualla

Kaikissa kosteusvoiteissa on myös vähän rasvaa.

• daadelis

Olen pahoillani että joudun tyrmätä angstaamisesi. Humektan ei todellakaan kuivata ihoa vaan se on kosteuspitoisin orion perusvoide, joka ei sisällä lainkaan rasvaa. Sinulla tuskin on kovin rasvainen iho sillä itselläni Humektan toimii mainiosti eikä todellakaan jätä kuivaksi. Tarkoitettu rasvaiselle/epäpuhtaalle iholle.

Daa.

• plikka

Iho on aina ollut pintakuiva sekaiho, ja vuosi sitten puhkesi lievä akne. Humektan on tähän mennessä paras kosteusvoide mitä oon koittanu (ja kokeiluja on ollut paljon). Mutta tietenki yksilöllistä kelle sopii. Itse olen täysin tuotteen takana.

• humektan
        plikka kirjoitti:

Iho on aina ollut pintakuiva sekaiho, ja vuosi sitten puhkesi lievä akne. Humektan on tähän mennessä paras kosteusvoide mitä oon koittanu (ja kokeiluja on ollut paljon). Mutta tietenki yksilöllistä kelle sopii. Itse olen täysin tuotteen takana.

Itse olen käyttänyt 3-4 vuotta humektania kosteusvoiteena aamuisin, iltaisin, suihkun jälkeen ja aina kun tarvii. Vaikka sitä suhteessa tarvii latitaa melko usein, olen ollut erittäin tyytyväinen sen tuloksiin, koska se tuntuu rauhottavan ihoa tosi paljon ja rauhottaa "punasuutta" kasvoilla. Tällä hetkellä on roaccutan kuuri menossa ja voidetta menee aika paljon enempi kun normaalisti, koska tulee rasvattua käsivarretkin aamuisin ja iltaisin. Hyvä se on ! ;) eikä kovin kalliskaan, 400g pönttö maksaa n. 15e.

• mikko96
        plikka kirjoitti:

Voiko Humektania käyttää myös käsivoiteena iltaisin?

• siiliXX
        mikko96 kirjoitti:

on perseestä. Mineraaliöljyjä vaan ihmisille lisää kehoon

• P24
        mikko96 kirjoitti:

Voi toki ja on siihen käyttöön ihan mukavaa mutta joku rasvaisempi olisi pitkävaikutteisempaa, esim Aqualan Plus, Humektan kuitenkin heti levittämisen jälkeen vähän mukavampaa.

• NeraX
        siiliXX kirjoitti:

on perseestä. Mineraaliöljyjä vaan ihmisille lisää kehoon

Kannattaa mineraali tuotteissa varoa nimenomaan ÖLJYJÄ! Ainakin kasvoihin käytettävissä tuotteissa, ne nimittäin tukkii ihohuokosia. Kannattaa myös tutkia tarkkaan kaikki tuotteet mitä käytät, koska mineraalimeikille ja muille mineraalituotteille EI OLE asetettu rajoituksia mineraalipitoisuuksista tai "laadusta".. Eli mineraalin voit lisätä minkä tuotteen kylkeen tahansa.

• Zirconi
        plikka kirjoitti:

Humektan ei todellakaan aiheuta ainakaan itselleni lisää aknea eikä myöskään kuivata. Ainakin näin kesäaikaan kun ihoni ei ole niin kuiva, humektan on tarpeeksi kosteuttava. Itse käytän humektania sekä pesuun, että ihon kosteuttamiseen. Pitkään aikaan en ole ollut näin tyytyväinen johonkin tuotteeseen! Ja olen kyllä kokeillut kaikenlaisia kalliimpiakin tuotteita, mm. kosmetologeilta.

Ja olen ajatellut, että talviaikaan, kun ihoni kuivuu enemmän, siirryn Aqualan L -voiteeseen. Senkin pitäisi toimia myös pesussa.

• Vebbe ^^

Itse sain ihotauti lääkäriltä, reseptin humektaniin kun käytän Roaccutaania jo toisen kerran akneeni.
      Itselläni en ole ainakaan huomannut pahentamisen merkkejä, mutta tosiaan kaikilla on hiukan erilainen iho..
      Itselläni olen huomannut, että se itse asiassa auttaa hiukan, kun kasvoista ( Nenä, suun ympärys, posket ja varsinkin FINNIT ) on kuivuneet niin on auttanut, tai ainakin tuntunut auttavan.
      Suosittelen kyllä, kaikkia ainakin kokeilemaan.

• NeraX

Jep. Hyvin toimii minullakin. Toki humektania joutuu käyttämään 3-4 kertaa päivässä. Tai iho on kuivahko. Siis ROAn yhteydessä.. Mikäli on Roa kuuri - kannattaa pyytää reseptille kaikki silmätipat, nenäsumutteet, humektan, huuliin tarkoitettu rasva jne sivuvaikutuksia lieventävät jutut.. Niin ROAstakaan ei tule kuurina niin kallis, tästä kuulee niin paljon valitusta. Eli kaikki käsikauppatavarat ovat reseptillä ostettuina halvempia.

En tiedä mikä on vaikutus sitten - onko APn kokemukset sitten vain humektanista, ilman ROAa. Silloinhan iho käyttäytyy eritavalla.

• Entinenfinninaama
        NeraX kirjoitti:

Jep. Hyvin toimii minullakin. Toki humektania joutuu käyttämään 3-4 kertaa päivässä. Tai iho on kuivahko. Siis ROAn yhteydessä.. Mikäli on Roa kuuri - kannattaa pyytää reseptille kaikki silmätipat, nenäsumutteet, humektan, huuliin tarkoitettu rasva jne sivuvaikutuksia lieventävät jutut.. Niin ROAstakaan ei tule kuurina niin kallis, tästä kuulee niin paljon valitusta. Eli kaikki käsikauppatavarat ovat reseptillä ostettuina halvempia.

En tiedä mikä on vaikutus sitten - onko APn kokemukset sitten vain humektanista, ilman ROAa. Silloinhan iho käyttäytyy eritavalla.

Finnanaamojen kannattais harkita karppaus.info sivustolla käymistä lopettaa voiteen syyttäminen. Ei se teille niitä finnejä tee vaan teidän ruokavalio. Terveisin entinen finninaama.

• niinamari

Ei mulla ainakaan kuivata.ihoni ei ole ikinä ollut näin hyvä kun aloitin käyttämään humektania. ihoni rasvaisuus lähti pois ja finnit,ja nyt voin näyttäytyä ilman meikkiä. Jättäkää pois kaupan salissyyli kakat ja käyttäkää mietoja puhdistus tuotteita ja humektania!

• no just just

Mulla humektan tukki ihohuokoset ja sain mustapäitä. Nykyään en käytä mitään rasvoja, paitsi tipan jojobaöljyä aamuisin, veteen sekoitettuna. Mun mielestä kaikki iholle laitettavat tökötit on turhia ja vain pahentaa asiaa. Muutos löytyy siitä mitä syö, ei ihon pinnalta.

• Suosin apteekin tuot

Decubalin face vital cream on kyllä loistava kosteusvoide kasvoille. Ja puhdistukseen ehdottomasti paras on Decubalin face wash, molemmat saa apteekista.

• jossuq

Itellä kasvojen iho muuttu pehmeeks ja sileeks kuin vauvan pylly. Ja mun iho kärsii ikipuberteetista sekä kuivumisesta. Kärsin siis myös rasvaisesta (kiiltelee ja jopa tuntuu rasvaselta yäk..) että atooppisesta (hilseilee..) ihosta. Aqualan L:stä apua muuhun kroppaan.

• Näin meitä kusetetaa

Humektanissa on joitakin komedogeenisiä (ihohuokosia tukkivia, finnejä/mustapäitä aiheuttavia/pahentavia) aineita. Ostin kuvauksen perusteella ja kun sitä oli jossakin suositeltu, mutta kun otin INCIstä selvää niin en uskalla laittaa muualle kuin naamalle.

• Hyvä tietää

Niin mikä on kusetusta? Humectan ei ole mikään aknevoide, vaan kosteusvoide, joten ei ole kusetusta, että siinä on ihohuokosia tukkivia aineita. Monessa rasvassa on, myös luonnollisissa rasvoissa. Loistava vesipitoinen rasva eli kookorasva (tai kookosöljy, sama asia) on erittäin komedogeeninen, mutta toimii erinomaisesti niillä ihmisillä, jotka eivät ole taipuvaisia saamaan finnejä.

Ei pidä kuvitella, että akne ja finnit olisivat kaikkien vaiva ja kaikkien hoitotuotteiden pitäisi olla suunnattuja akneen taipuvaisille.

• rtddsa

Shittiä

• Humektan+selkä= :( ?

Mulla on kans ollut jo jotain puol vuotta selässä, rinnassa ja naamassa finnejä. Niitä on selässä ja rinnassa todella tiheään:( Oon käyttänyt Humektania jotain 3 kk ja se on tuonut kasvoihin lähes täydellisen sileän ihon:) Levitän joka ilta ja aamu Humektania koko yläkroppaan, mutta selkä tuottaa vähiten tulosta. Rinnassa on ihan ok tilanne, mutta selkä!! Tämän takia paidan pois ottamisesta on tullut hävettävää ja noloa :(

Jos joku viitsisi kertoa miten saisin tuon selän kuntoon viimeistään kesäksi niin varmasti uskallan/kehtaan ottaa sen paidankin pois! :)

• Anonyymi

Sinolia aamuisin ja asetonia iltaisin... Ja välillä ihan sisäisesti käytettynä tehostaa efektejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      142
      1850
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      280
      977
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      838
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      78
      797
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      729
    6. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      10
      692
    7. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      671
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      656
    9. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      630
    10. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      55
      626
    Aihe