Maksa "pamahtaa"

roasta

Elikkä mua kiinnostais että mitä merkkejä kehossa huomaa jos maksa on erittäin kovilla?
itse pelkään pahoin jotain maksa sairautta mutta en ainakaan vielä ole päässyt lääkäriin.
Onko jollain tietoa.minkäänlaisia kokeita ei ole otettu kuurin aikana,ja pitkä kuuri menossa.
pelottaa!!

8

2837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vahva

      Jos maksa alkaa oireilemaan niin ihmisen iho alkaa kellertämään ja silmänvalkuaiset ovat keltaiset.
      Roac-kuurin aikana on tärkeää käydä lääkärin määräämissä labrakokeissa, joista kyllä huomaa ajoissa jos maksa-arvot ovat kohollaan. Mutta mielestäni turhaan , vielä oikein pelotellaan aknepotilasta. Ajatellaanpa esim. alkoholin suurkuluttajaa kyllä silläkin on maksa tosi kovilla mutta ei sitä tarkkailla labrakokeilla. Syön ainakin niin kauan kun voin ja kunnes lääkäri lupaa lopettaa. Olen niin kauan kärsinyt aknesta, että nyt se riitti. Älä pelkää turhaan. Elämä on sitä mitä se tuo tullessaan. Jos alkaa pelkään niin eihän edes suojatietä uskalla ylittää, voi jäädä auton alle. Noudat vain tarkasti lääkärin ohjeita ja pidä itsestä huolta. Tsemppiä!

      • lll

        niin mutta lääkärini ei ole maininnut mitään kokeista enkä ole ollutkaan verikokeissa vuosiin.
        taitaa maksasairaus olla siinä vaiheessa jo melko vakava jos iho ja silmät alkaa kellastua!


    • hhh

      mulla todettiin et on maksa-arvot noussu ja lääkäri pisti tauolle mut ei ne se maksa nyt vähän rasittuu tarkota sitä et sun maksa pamahtais. sitä paitsi maksalla on erittäin hyvä uusitumiskyky. jos on vatsavaivoja ne saattaa olla merkkinä siitä että maksa ei toimi kunnolla mut toi keltasuus tulee siinä vaiheessa ku maksa ei toimi enää ollenkaan.. mut sanot sille lääkärilles et haluat maksa-arvokokeisiin et laittaa sulle lähetteen, senhän ois muutenki jo pakko ollu laittaa heti kuurin alussa, ainaki lain mukaan(!).. mut laitettiin vasta jossain puolivälissä ja hupsista oli arvot korkeella ja mulle oli viel vakuuteltu et kerran on yhellä potilaalla ollu korkeella roan takii et tuskin on nytkään.. no mut mä kävin tossa viikko sitten taas testeissä ja nyt oli alhaalla taas eli oon taas kuurilla. et kyl ne siitä laskeekin ja maksa paranee. toivottavasti sait tästä jotain vastauksia!

    • pelottaa

      nii sano lääkärille et haluut maksa kokeisiin.mäkin menin kun oikein vaadin kesken kuurin, mut ei sielt mitää löytynny=)onneks

    • Tytsy23v

      Olen siis syönyt nuorena pitkän Roaccutan-kuurin ja viisi vuotta sen jälkeen minulla löytyi sattumalta muiden tutkimusten yhteydessä maksasta hyvänlaatuinen kasvain.Maksakudos on kasvanut jollain tapaa "väärin" ja syyksi tähän epäillään Roaccutania.Kasvainta seurataan tulevaisuudessa,ettei se kasva tai siihen tule muita muutoksia.Suurin kasvaimen aiheuttama ongelma on hormonien käytön rajoittaminen eli esim. en voi syödä e-pillereitä,joka on varmaankin jossain vaiheessa elämää aika iso ongelma.

      • Anonyymi

        huutoyskää Trollille :D maksasyöpä ei tuu roasta, ei mtn yhteyttä, tsekkooppa tutkimuksia, ja lääkärit nevöevö epäilis ees tommosta, hupiukkoko nää oot?


    • Faktum

      Sitähän ne idiootti lääkärit ei ikinä myönnä että ravinto on tärkein. Jätä kylmästi maitotuotteet ja metwurstit pois ja voela! Maito on pahin, korvaa se vedellä. Lisäksi prosessoidut ruoat makkarat yms ja karkit pois. Sit oot viikon pari ilman ja naama paranee. Oli typeryyttä syödä nuorena voimalas antibioottikuuri joka tuhosi maha bakteerit aknen takia turhaan.. Lääkärit on enimmäksee puoskareita

      • vastaatähän

        Miten selität sen, kun ei käytä maitotuotteita, eikä muutenkaan mitään sokerijuttuja/ epäterveellistä, niin siltikin akne?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe