Ihan ensi alkuun: en tiedä javaskripteistä yhtään mitään.
Kysyisin Firefoxin CustomizeGoogle laajennoksesta. Siinä on erilaisia tracking-estoja ja mainostenestoja ja ennen kaikkea minulle tärkeä Google Analytics pipareiden lähetysesto.
Olen nyt kuitenkin alkanut ihmetellä laajennoksen tarpeellisuutta. Oikeastaan se hidastaa sivujen latautumisnopeutta. Käsittääkseni jos minulla on NoScript, joka estää javan kaikilta muilta sivuilta kuin haluamiltani ja pipareiden täysesto ja Adblock, joka estää mainokset, niin minulla ei ole mitään hyötyä CustomizeGooglesta.
Pohjautuuko CustomizeGooglen toiminta suurimmalta osaltaan (paitsi pipareiden) javan estoon ja mainostenesto samaan systeemiin kuin Adblock? Entä tracking-homma, mihin se perustuu?
Tarpeeton?
6
638
Vastaukset
- ...
Google Analytics kerää tiedot ja luo evästeet JavaScriptillä. Oleellista on ettei tiedostoa urchin.js ajeta. Toinen vaihtoehto on blokata raa-asti koko google-analytics.com osoitte.
Normaalit google haun evästeet voi estää suoraan Firefoxin evästeasetuksista.
Adblock Plus
https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=1865&application=firefox - nimimerkki
Eipä kannata kaikkia pipareita estää, monen sivuston toiminta kärsii. Jos kekseihin jotain paskaa on tallentunut, sen saa pois siihen tarkoitetuilla ohjelmilla kuten Spybot S&D ja Ad-Aware.
- Laajennos?
Vähän tuollaista epäilinkin. Olen jo silloin bannannut google-analytics -osoitteen, kun luin Googlen omituisista tavoista. Ja muuten minulla on käytössä Permit Cookies, jolla saan keksit sallittua välttämättömille sivuille mm. pankki. Yhdessä Adblockin ja NoScriptin kanssa se ilmeisesti riittää. Lisäksi käytän CCleaneria joka boottauksessa.
Sitä alkaa tulla paranoidiseksi tämän netin kanssa ja siksi alkaa hankkia tarpeettomiakin laajennoksia.
Ja eikun uninstalloimaan CustomizeGooglea!- Laajennos?
Kysyisin vielä, että minkälaisella skriptillä saisi Googlesta poistettua sponsoroidut linkit? Adblockilla en ole onnistunut pääsemään niistä eroon.
- Vaara vaanii
Google: Bushin hallinto "päämäärättömällä kalastusretkellä"
http://digitoday.fi/showPage.php?page_id=11&news_id=53636 - Laajennos
Laajennos? kirjoitti:
Kysyisin vielä, että minkälaisella skriptillä saisi Googlesta poistettua sponsoroidut linkit? Adblockilla en ole onnistunut pääsemään niistä eroon.
Adblockilla Googlen sponsoroituja linkkejä ei ilmeisesti pysty poistamaan, mutta onneksi löysin ranskalaisen UserContent.css skriptin, joka poisti linkit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575469- 914281
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3722540Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s701065Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3301028- 61833
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46806- 28793
Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102789Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52779