moro osaisko joku neuvoo tämmöstä tumpeloo,mulla on honda civic vm:1988,ongelmana on ruoste auton etu/takakaarissa,tyyliin,sormi menee kaaren läpi ja osuu aina sisälokasuojaan asti,hitsaaminenhan on aika kallista ja semmoseen tässä ei ole kerrassaan rahaa,ja "reiät" jotka nyt jollakin pitäs saada umpeen on noin 5x5cm suuria,voikohan siihen aivan kylmästi mättää esim:alusta-massaa ja vaikkapa ilmastointiteippiä,vaiko ilmastointiteipillä peltiä reikien kohdille,ja kenties ripaus jotakin mönjää maalia
osaisikohan jokin autospesialisti kertoa,kuinka tämmösestä "urakasta"selvitään ilman hitsaamista,ja tosiaankin kaikki reiät on suhteellisen pieniä,eikä ole lahonnut ympäriltä...
kiitollinen olisin jos joku osaisi hieman auttaa..
civic+ruoste kaarissa
6
1748
Vastaukset
- Olla
Taidat olla todellinen Hondamies...
- tumpelo
joo mähän kyllä olen naispuolinen tumpelo,joka kuuli että tuommosia kikkoja voi käyttää;alustamassa,ilmastointiteipillä peltiä kiinni siksi aikaa kun katsastukeen. voi jopa laittaa vaikka lasikuitukittiä tai jotakin vastaavaa "mönjää"sinne kohtiin jossa reikiä on,ja ei ne ole tosiaan mitään suuria holeja,ihmettelen vaan kuinka hitossa esim:jokin "mönjä"siinä sitten kestää,kuulemma maksaa katsastuskin n.55euroa,ja jos tuota alkasin hitsauttamaan,niin sinähän sitten menee kaikki opintorahat,edelleen kiitollinen pätevistä vinkeistä...
- se on kuule...
..Niin ettei se kestäkään se mönjä siinä kauaa ja teipitkin tippuu kohta tielle. Mutta nuo tuollaiset kikat (pelkkää ilmastointiteippiäkin käyttää aika moni) ovat vain ja ainoastaan sitä varten että saadaan auto nopeasti katsastettua. Ruostevauriot on korjattava aina kovalla työllä ja hyvin, muutoin homma tehdään viimeistään seuraavana kesänä uusiksi.
Katsastusmies ei niinkään ole kiinostunut lokasuojien kaarista vaan auton pohjasta. Siispä ostat lasikuitua, tai vähintäänkin lasikuitukittiä ja tukit reijät niin ettei ainakaan teräviä reunoja törrötä auto ulkopuolella. Maalaus on ainoastaan estetiikaa.- tumpelo
joo kiitoksia,vastauksesta tarkoitus on nimenomaan vaan saada toi kosla katsatettua,eli tungen siihen jeesusteippiä,lasikuitukittiä(jopa kiveniskua hiukka lumeeksi)pohja siinä on hyvässä kunnossa,ja taidampa tunkea esim:vanhat sukkahousut sinne kaariin(muutenhan se kitti tippuu suoraan tuntemattomuuksiin,eli jotain fylliä kehiin?)tosin lasikuitukitissä ei ollut edes suomenkielisiä ohjeita,venäjää siinä piti opetella(olen käsittänyt että pakkaskeleillä kittaus menee ketuix?)
- halvimmalla
pääset kun ostat toisen samanlaisen Hondan parilla sadalla joka ei ole ruosteessa ja pidät vanhan varaosina,rahan yarpeen tullen voit trokata siitä vanhasta osia muillekkin.
- tumpelo
jeppis kiitti tipsistä,civic,millä ajelen tällä hetkellä,toimii kun assan vessa,14tkm oon nyt sillä puotellu meneen,öljyt oon kattonu samalla nesteet,ei mitään vikaa ole ilmennyt,bensaa olen vaan tankkiin laittanut,pellit tosin alkaa katoamaan todella nopeasti,kuulin myös että halvaksi kävisi hommata jostakin romikselta ehjät kaaret,kuulemma 15-20e kappale,ja helpot laittaa,tosin en ole itse autoja ikinä"ropaillut"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272514Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271396- 981337
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59985