Miehen kanssa ollaan ostamassa venetraileria: katseltu ollaan useampaa, esim. Aku merkkistä. Antaa vain vuoden takuun rungolle, onko kokemuksia tästä Aku-merkistä, kannattaako ostaa?
Kokemuksia Aku-venetrailerista?
13
7822
Vastaukset
- traileri
joka on kastamalla sinkitty ja jossa on lehtijouset, niitä pidän tärkeimpinä.
- Wilma
minulle on aivan sama, mitä sinä pidät tärkeimpänä, koska kuitenkin olet harrastelia.Kysyin nimen omaan Aku merkkisestä trailerista, siis A-K-U merkkinen.
- merkkisi
Wilma kirjoitti:
minulle on aivan sama, mitä sinä pidät tärkeimpänä, koska kuitenkin olet harrastelia.Kysyin nimen omaan Aku merkkisestä trailerista, siis A-K-U merkkinen.
on väärä, se pitäisi olla MENKKAMAIJA
- matias
Wilma kirjoitti:
Aika outo tapa suhtautua ihan asialliseen vastaukseen / kommenttiin.
Kaikissa trailereissa (myös A-K-U) on tärkeintä
mitä edellinen nimimerkki vastasi. Kunnon runko
hyvällä sinkityksellä.
Akuissa on ollut tässäkin suhteessa heittoja, jotkut yksilöt ovat olleet huonommin sinkittyjä, toiset paremmin.
Minulla(kin)on kaksi Aku-traileria.
Toisen purin palasiksi ja kasasin kunnolla uudelleen.
Toisen kanssa katsellaan mitä tehdään.
Minäkin olen harrastelija.
- trailerissa
on se hyväpuoli että sillä kulkee koko ankkalinnanväki.
- Jurputtaja
infoa miten minä asian näen, traileri AKU 1000 :
-Vain yhdet sivutukirulllat, nekin "automaattisesti" säätyvät..tuloksena jatkuvaa säätöä, venettä ei tukevasti trailerille millään saa.
-Liinan kiinnitys pisteitä molemmin puolin vain 2 ja nekin väärissä paikoissa(Eikö trailerin suunnitelijan veneessä ole lainkaan keulapuolta?)
-Säädettävät kölituet raapivat monttuisella tiellä maahan, metsätiestä puhumattakaan.
-Vinssi on alitehoinen ja hajoaa luultavasti 10-15 nostokerran paikkeilla.
-Vinssin liina on tasan tarkkaan trailerin mittainen, varalla ylensä olevaa 0,5-1,5 m yli trailerin mitan ei ole....tahtoo sanoa että kun kelaa kaiken ulos ja vinssiä paljon käyttää, on liinan kiinnitys vinssiin heikoilla ja luultavasti sieltäkin jossain vaiheessa ratkeaa.
Summa summarum, halvalla tehty ja pilattu.
Kannattaa hankkia hiukka paremmin tehty ja suunniteltu...ja laittaa siihen se pikku summa enemmän, vinssiä myöten, jos vähänkin aikoo venettä vetää ja ylös sillä veivailla. - kyllä kestää
mikäli sitä ei ylikuormiteta alyttömästi mutta kuten tuossa ylempänä on todettu, huonosti toimivat yksityiskohdat alkavat pitkässä juoksussa ottamaan hermoihin. Valitettavasti vaan on niin, että esim. kiinnityspisteitä ei voi tehdä jokaiselle veneelle sopivaksi vaan toisille se sopii paremmin kuin toisille.
Omakohtaista kokemusta on kolmesta (tai oikeastaan kahdesta) trailerista. Molemmissa on pitänyt valoja korjata jatkuvasti. Toiseen vaihdoin lopulta sähköt kokonaan jolloin alkoi toimimaan. Kolmas traileri on niin uusi, että ei ole vielä raportoitavaa.
Lehtijousilla ei mielestäni ole mitään arvoa muuten kuin vedettäessä traileria tyhjänä. Täydellä kuormalla kumijousetkin toimivat riittävän hyvin ainakin kestopäällysteellä. Pahat soratien montut ovat erikseen mutta en ole sielläkään kokenut ongelmia sillä vauhtia rajoittamalla hoituu sekin.
Trailerithan tehdään nykyään lähes kaikki Virossa. Esim. juuri Aku on tällainen.- muuten laatu vaihtelee
Vinssi on tosiaan täysi susi - itse sain sen rikki jo viidennellä nostolla 350kg veneellä. Sähköongelmiakin on riittänyt, joskin syyksi on paljastunut trailerin alaarvoinen pistoke. Sivutuet ovat tosiaan itsesäätyvää mallia, eli noita saa olla ruuvaamassa useamman kerran kesässä omastani ao. ruuvit ovat lisäksi jo vääntyneet mutkalle (saa nähdä miten vaihto onnistuu..). Itseltäni meni takuuseen vielä alaarvoinen nokkapyörä ja sen kiinnike, joka oli jo ostaessa valmiiksi ruosteessa ja epäkuntoinen. Muuten ihan hyvä kärry, multa voisi lähteä 04 malli edukkasti :-)
- H.R.H.
muuten laatu vaihtelee kirjoitti:
Vinssi on tosiaan täysi susi - itse sain sen rikki jo viidennellä nostolla 350kg veneellä. Sähköongelmiakin on riittänyt, joskin syyksi on paljastunut trailerin alaarvoinen pistoke. Sivutuet ovat tosiaan itsesäätyvää mallia, eli noita saa olla ruuvaamassa useamman kerran kesässä omastani ao. ruuvit ovat lisäksi jo vääntyneet mutkalle (saa nähdä miten vaihto onnistuu..). Itseltäni meni takuuseen vielä alaarvoinen nokkapyörä ja sen kiinnike, joka oli jo ostaessa valmiiksi ruosteessa ja epäkuntoinen. Muuten ihan hyvä kärry, multa voisi lähteä 04 malli edukkasti :-)
Mä olen kevyeen käyttöön käytettyä kärryä etsimässä. Mitäs pyytäisit omasta traileristasi?
- 750vl
H.R.H. kirjoitti:
Mä olen kevyeen käyttöön käytettyä kärryä etsimässä. Mitäs pyytäisit omasta traileristasi?
Laitan tuosta ilmoituken meriporssiin keväämmällä, vielä on liian aikaista alkaa myymään tai käy moottoripurrelle kun Silverin mainoksissa :-)
- alkuperäinen Wilma
Kiitos vastanneille. Joku on vastannut nimissäni kommentteihin.
T: oikea Wilma - Make
Veneen alla AKU 750 (v. 1995) lehtijousilla ja hyvin on kestänyt tosin vinssin liina on venynyt toispuoleiseksi joten raaskisiko investoida 20 € uuteen osaan?
Tässä trailerissa ei ole kippaavaa teliä vaan traileri pitää ajaa veteen aika syvälle mutta nouseehan näin vene kevyemmin trailerin päälle.
Pyörien laakerien vesisuojaus on pitänyt ihmeen hyvin, edelisessä trailerissa piti kahden vuoden välein uusia laakereita meriveden takia :-)
Uudet renkaat vanteineen ostin viime keväänä (HKI/Kehä III ja se traktorien varaosia myyvä putiikki) - Määris
Hyvä traileri on Aku. Ihme valituksia, mulla esim. 1000 mallissa ei ole vinssissä mitään ongelmia ollut ja sillä on sentään veivattu 800kg:n venepakettia aika monta kertaa ylös. Sitävastoin etupyörän korkeussäätösysteemi on aivan surkea, sen joutunee vaihtamaan parempaan. Ei 1000 VLJ:ssä ainakaan mitään automaattisäätöä ole sivutuelle, ainakaan mulla, käsin se säädetään kohdalleen ja siinä pysyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1948711
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264868- 504318
- 623877
- 513246
- 503070
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.552852Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432521
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422425