Raittius on ihanaa!

Uusi elämä

Tänään tulee 100 päivää täyteen kun olen viimeksi ollut humalassa tai ylipäätään nauttinut alkoholia. No, minulla tämä on ollut hieman pakonsanelema juttu sillä sitä aiemmin vietin sellaista elämää, että hyvä jos 5pv/100pv oli sellaisia että en juonut ollenkaan. Alkoi elämä olla siinä jamassa, että joko lopettaa juomisen ja elää tai sitten lopettaa juomisen eikä enää elä.

Ei sen puoleen, ei tämä taistelu viinaa vastaan koskaan varmasti lopu. Alkoholisti mikä alkoholisti, sellainen minä olen. Nämä 100pv ovat avanneet minulle kuitenkin kuin uuden maailman. kaikki tuntuu niin paljon raikkaammalta ja kirkkaammalta. Ajatuskin tuntuu juoksevan paremmin. Jopa naiset on alkanut vilkuilemaan minua. Ihan kuin olisi vetänyt jotain huumetta ja mitä parasta tämä huume on täysin ilmaista ja laillista. Siitäkin huolimatta, pelkään että koittaa heikommat ajat ja lankean uudestaan. Hyvin on muistissa vanhat ajat. Minä olin kuin orja.

17

1645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sadasta päivästä ilman alkoholia!!..siihen ei moni poika pysty ainakaan omilla voimilla.

    • ja kestä

      Mulla oli 10 vuotta melkein päivittäistä juomista. Ensimmäisen usean kuukauden raittiuden jälkeen taas ratkesi. Niitä raittiita jaksoja on sitten ollut useita. Minusta tuli tuurijuoppo. Jos pystyt raittiuteen - onnittelen, mutta retkahtamisen vaarahan se on. Siitä vaan sitten ylös. Toinen raittiusperiodi oli mulle jo paljon ekaa helpompi!

    • Onnea 100:sta raitiista päivästä.Jos olet ponnistellut yksin niin olet tosi pitkällä.Minä vain suosittelisin että ota AA avuksesi, pian huomaat että taistelu alkoholia vastaan helpotuu,ja ajan myötä luppuu kokonaan,ja voit lakata taistelemasta.Minun taistelu loppui viikossa parissa kun pääsin AA-han,jotkut joutuvat sielläkin ponnisteleen pitempään jotkut pääsevät alkoholinhimosta,ihan jopa muutamassa päivässä.Päätöksesihän teet sinä itse AA:n suhteen,tämä vain ehdotus.!Ja miksikö ehdotan?Siksi että yritin itse kaikki konstit ennen AA:ta ja minun kohdallani auttoi vain ja ainoastaan AA.

    • olkoon!

      Onneksi olkoon, hieno juttu! Minä uskon sinuun, että pysyt raittiina, en yhtään epäile. Sinä muistat painajaisena ne ajat, kun käytit alkoholia, joten et varmasti halua palata siihen entiseen elämään enää. Kun nyt varsinkin tiedät millaista elämä parhaimmillaan voi olla! Olisi kuitenkin hyvä, että olisi joku tukihenkilö - ehkä sinulla onkin jo sellainen. Muista aina kun tekee mieli langeta, ne huonot ajat. Mutta senhän sinä epäilemättä teetkin! Itselläni on takana raitista elämää jo 16 kk, välillä tekee alkoholia mieli, mutta sitten aina mietin, että en halua palata entiseen. Sotkin silloin asiani täysin, ja nyt kun ne on järjestyksessä, niin olen tyytyväinen, enkä halua enää ottaa riskiä että pilaisin elämäni (ja samalla muidenkin elämän). Onnea sinulle jatkoon, pysy vahvana!

    • jasu

      Taitaa olla tasan sata syytä olla onnellinen.

      Älä suotta pelkää sitä, että joudutko juomaan jonain päivänä. Se on huomisen murheita se. Elä täysillä tätä päivää ja nauti siitä ettei tänään tarvi juoda.

      On muuten ymmärrettävää, että naisetkin ovat alkaneet vilkuilemaan. Et vaan vielä tiedä mitä he tekevät siiten kun on toisetkin sata päivää raittiutta takana. ;)

    • ai-ra

      Elämä on ihanaa ilman viina !!!

    • Anonyymi

      Joko oot ruvennu taas ryyppäämään, vai kuinka kävi ??

      • Anonyymi

        Noo joos nyy piikkusen viiiinaa.
        Kaikki Puohitien neron kunniaksi.


    • Anonyymi

      Hakkaan hanskaan niin että savu nousee!

    • Anonyymi

      Olen ap. Nyt olen ollut riittävän kauan raittiina, että alkoholinhimo on sammunut.

      Todistan sen juomalla tänä iltana pullollisen kossua! Saatan raportoida tuntemuksistani tai sitten en saata.

      • Anonyymi

        Ap tässä taas. Hyvin sujui kossunjuonti. Koko pullollinen meni, mutta olisin voinut lopettaa juopottelun koska vaan, siltä tuntui. Ei vain viitsinyt jättää pulloa vajaaksi, sillä tyhjä pullo on siistimmän näköinen kuin melkein tyhjä. Siisti on aina siisti.

        Jatkan kokeiluitani tänään kaljalla ja todistan, että pystyn hallitsemaan kaljankäyttönikin. Kävin ostamassa päivällä lavan kaljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap tässä taas. Hyvin sujui kossunjuonti. Koko pullollinen meni, mutta olisin voinut lopettaa juopottelun koska vaan, siltä tuntui. Ei vain viitsinyt jättää pulloa vajaaksi, sillä tyhjä pullo on siistimmän näköinen kuin melkein tyhjä. Siisti on aina siisti.

        Jatkan kokeiluitani tänään kaljalla ja todistan, että pystyn hallitsemaan kaljankäyttönikin. Kävin ostamassa päivällä lavan kaljaa.

        Hyvin sujui myös kaljottelu. Huomasin, että mitä enemmän joi niin sitä helpompi oli lopettaa juominen eli ei tuottanut mitään vaikeuksia lopettaa.

        20 tölkkiä meni eikä tehnyt vaikeutta jättää 4 tölkkiä aamua varten ja ne on jo juotu. Lähden tässä pian hakemaan vähän lonkkua. On kuulemma maku parantunut sitten viimejuomisen, kun lonkkua ei tarvitse enää valmistaa käymisprosessin avulla.

        Eli summasummaarum. Kun on riittävän kauan aikaa juomatta, niin parantuu alkoholismista, minä olen ainakin parantunut.

        En juo tänään, vaikka haenkin vähän lonkkua jääkaappini täytteeksi. Kun kerran kaapissa on tilaa, niin hulluhan minä olisi, jossen ottaisi tyhjää tilaa hyötykäyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sujui myös kaljottelu. Huomasin, että mitä enemmän joi niin sitä helpompi oli lopettaa juominen eli ei tuottanut mitään vaikeuksia lopettaa.

        20 tölkkiä meni eikä tehnyt vaikeutta jättää 4 tölkkiä aamua varten ja ne on jo juotu. Lähden tässä pian hakemaan vähän lonkkua. On kuulemma maku parantunut sitten viimejuomisen, kun lonkkua ei tarvitse enää valmistaa käymisprosessin avulla.

        Eli summasummaarum. Kun on riittävän kauan aikaa juomatta, niin parantuu alkoholismista, minä olen ainakin parantunut.

        En juo tänään, vaikka haenkin vähän lonkkua jääkaappini täytteeksi. Kun kerran kaapissa on tilaa, niin hulluhan minä olisi, jossen ottaisi tyhjää tilaa hyötykäyttöön.

        Näinhän se menee, sairauksista paranee tai niihin kuolee.

        Viinanhimo yleensä pysyy


    • Anonyymi

      Olen ollut raittiina 5460 vuorokautta, joka on 18 vuorokautta alle 15 vuotta. Siitä sadasta vuorokaudesta se lähtee.

      • Anonyymi

        Olen ollut raittiina 23172 vuorokautta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut raittiina 23172 vuorokautta .

        Childs play.
        Itse olen ollut humalassa 24397 vuorokautta.


    • Anonyymi

      Esa taakse, että saadaan Tero kunnolla esiin!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1965
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      140
      1445
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe