Nostelee jalkoja...

Susku

Niin sellasta kysyisin että onko kellään saman kaltaisia kokemuksia siitä, että minulla on 11 vuotias lämminveri ruuna(n.7 vuotinen raviura takana) ratsuna ollut nyt vuoden.
Elikkä minua mietityttää tämä että karsinassa laittaessani hevosta kuntoon ennen ridaus lenkkiä,laitan sille aina takasiin pintelit tai suojat.Sit ku lähen taluttaan sitä ulos,se nostelee heti ekat kaks askelta taka jalkojaan yli korkealle ja sitten taas kävelee normaalisti.Jaloista en oo löytäny mitään kipeitä kohtia.Voisko olla että nivelet on vähän jäykistyny ja se sen takia nostelee jalkoja vai häiritseekö pintelit?
Jos ois jäykistyny,ni oisko lämppärit yöllä hyvä idea? Neuvoja kaipaillaan...kitos:)

10

1761

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Siis, jos hevonen työntää takasia suoraksi taakse, se vain venyttelee niitä.

• susku

Ei se mun mielestä ainakaan venyttele,nostelee niinku yli korkeelle,niinku niissä ois ihan älyttömänä painoa...

• jenna
        susku kirjoitti:

Ei se mun mielestä ainakaan venyttele,nostelee niinku yli korkeelle,niinku niissä ois ihan älyttömänä painoa...

moikka!!!!!
        se saattaa olla vain innostusta / venyttelyä
        mutta voithan sä kokeilla laittaa yöksi ne ja katot sitten mikä tilanne on ???

• Drowsy Goblin
        jenna kirjoitti:

moikka!!!!!
        se saattaa olla vain innostusta / venyttelyä
        mutta voithan sä kokeilla laittaa yöksi ne ja katot sitten mikä tilanne on ???

...että se vain totuttelee pinteleihin jaloissaan, ja koittaa miten ne ihmeelliset jutut jaloissa vaikuttavat liikkumiseen. Meillä ainakin tuo on yleistä kuljetussuojien laittamisen jälkeen. :) Ihmetellään, että mitäs nyt, kun jotain kummia juttuja on taas jaloissa.

• Heppa
        Drowsy Goblin kirjoitti:

...että se vain totuttelee pinteleihin jaloissaan, ja koittaa miten ne ihmeelliset jutut jaloissa vaikuttavat liikkumiseen. Meillä ainakin tuo on yleistä kuljetussuojien laittamisen jälkeen. :) Ihmetellään, että mitäs nyt, kun jotain kummia juttuja on taas jaloissa.

Munkin heppa nostelee jalkoja mutta tiedän et mistä johtuu... Se vaan venyttelee...=) Ei kannata välittää..=)

• =)
        Heppa kirjoitti:

Munkin heppa nostelee jalkoja mutta tiedän et mistä johtuu... Se vaan venyttelee...=) Ei kannata välittää..=)

mun heppa nostelee takasiaan korkeelle/oudosti jos laitan niihin pintelit, suojien kanssa näin ei käy. olisko sulla suojat? miks pidät pinteleitä? jos hivuttaa niin osta suojat, jänteisiin itse tykkään laittaa pintelit tueksi.

laitatko pintelit liian tiukkaan? liian ylös? liian alas?

liiallinen linimenttien ja lämppäreiden käyttö ei ole hyväksi.

• Heh...
        =) kirjoitti:

mun heppa nostelee takasiaan korkeelle/oudosti jos laitan niihin pintelit, suojien kanssa näin ei käy. olisko sulla suojat? miks pidät pinteleitä? jos hivuttaa niin osta suojat, jänteisiin itse tykkään laittaa pintelit tueksi.

laitatko pintelit liian tiukkaan? liian ylös? liian alas?

liiallinen linimenttien ja lämppäreiden käyttö ei ole hyväksi.

Siis ei teillä!!!! vaan siis mulla.... koht... niin minä haluaisin tietää mihin edes tarvitaan pinteleitä... =) valaiskaas vähän mua

• polle

moi. tekeekö se niin vain pintelit jalassa?! eihän pintelit oo liian tiukalla?! tai voi olla et se vaan aluksi yön jälkeen totuttelee pinteleihin tai jotain... en oikein osaa neuvoa...

tekeekö se aina niin?!

• Jossu

...tuo jalkojen nostelu on ihan tyypillistä lämpösille. Kyse ei ole venyttelystä vaan ihan siitä herkkäkoipisuudesta :) Hevonen vieroksuu pintelien tai suojien aiheuttamaa paineen tunnetta jaloissa ja ns. "tuntee seisovansa suossa". Sitten tietysti pitää koittaa jos tunne menisi pois kun nostelee jalkoja oikein korkealle ;) Edesmennyt lv-tammani teki samaa loimen kanssa ja yritti "kävellä pois alta". Harvoin sille sitä pistettiinkään, kun niin paljon ahdisti.

• sussu

Kiitoksia kaikille vastannaille!:)Oli apua paljon...ei taRVI yö unia täysin menettää!:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3141
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe