MUULI VAI MAJAVA

LUXA

Kumpi ois parempi kärri muuli 940 vai majavan 5032
kumpi kulkee vakaammin perässä

40

53265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkkiä

      Muistaakseni Tekniikan maailman testissä Majava oli Muulia parempi. En kyllä muista, mitkä mallit tuossa testissä olivat. Joka tapauksessa oma Majavani on helppo vedettävä.

      • riku

        ovat sama kampe eri tuotenimellä. Majava on ainaski upottamalla kuumagalvanoitu joten ei ruostu. Muistaakseni Muuli sähkösinkitty joten nätti pinta kyllä mutta aikaa myöte ruostuu. Tarkista ny kumminki. Ite ostin Majavan ja
        hyvin vörkkii.
        Jos tuo sinkitty kelpaa niin hyvä hinta/laatusuhde mielestäni on technotrailerilla ja myös ruotsalainen thule.


      • Samoja ovat
        riku kirjoitti:

        ovat sama kampe eri tuotenimellä. Majava on ainaski upottamalla kuumagalvanoitu joten ei ruostu. Muistaakseni Muuli sähkösinkitty joten nätti pinta kyllä mutta aikaa myöte ruostuu. Tarkista ny kumminki. Ite ostin Majavan ja
        hyvin vörkkii.
        Jos tuo sinkitty kelpaa niin hyvä hinta/laatusuhde mielestäni on technotrailerilla ja myös ruotsalainen thule.

        Terve,

        Hyviä kärryjä ovat Majava ja Kärppä, kävin paikalliselta katsastus konttorilta kysymässä mitä mieltä kärryistä ovat niin Muuli kuulemma soveltuu vain roskien kuljetukseen kaatopaikalle ei siis painaville kuormille!

        Niin vielä edullisempi versio Majavasta ja Kärpästä on Isojoenkonehallin myymät IKH kärryt, sama kärry kuin Majava ja Kärppä mutta akselisto ei ole Alkon kuten kahdessa ensimmäisessä vaan Waspin tästä johtuu IKHn edullisempi hinta. Muutoin aivan sama kärry!

        Jos kuskaat roskia osta muuli tosin saat halvemmalla ihan hyvän IKHn kärryn tai jopa Majavan tai Kärpän jos saat vain hyvän tarjouksen!

        Muuten Vihe OYltä saa edellisiin kärryihin sivulta avattavaa lasikuitukuomua jonka saa helposti pois päältä tosin kuin nykyiset ABS muovi kuomut jotka ovat "kiinteesti" saranoituja etulaidastaan.

        Ei kun kärrykauppoja tekemään.
        Isellä Kärppä ja ei voi kun suositella.


      • ostanut
        Samoja ovat kirjoitti:

        Terve,

        Hyviä kärryjä ovat Majava ja Kärppä, kävin paikalliselta katsastus konttorilta kysymässä mitä mieltä kärryistä ovat niin Muuli kuulemma soveltuu vain roskien kuljetukseen kaatopaikalle ei siis painaville kuormille!

        Niin vielä edullisempi versio Majavasta ja Kärpästä on Isojoenkonehallin myymät IKH kärryt, sama kärry kuin Majava ja Kärppä mutta akselisto ei ole Alkon kuten kahdessa ensimmäisessä vaan Waspin tästä johtuu IKHn edullisempi hinta. Muutoin aivan sama kärry!

        Jos kuskaat roskia osta muuli tosin saat halvemmalla ihan hyvän IKHn kärryn tai jopa Majavan tai Kärpän jos saat vain hyvän tarjouksen!

        Muuten Vihe OYltä saa edellisiin kärryihin sivulta avattavaa lasikuitukuomua jonka saa helposti pois päältä tosin kuin nykyiset ABS muovi kuomut jotka ovat "kiinteesti" saranoituja etulaidastaan.

        Ei kun kärrykauppoja tekemään.
        Isellä Kärppä ja ei voi kun suositella.

        Itselläni on Muuli 900 kuomullisena, eli sama kärry kuin 940 mutta matalemmilla laidoilla. Kärryyn olen ollut muuten tyytyväinen, mutta juuri noiden laitojen takia ostaisin nyt 940:n.

        Kärry on tukeva vetää ja kestää myös kuormaa. Laidat on tukevat, eli liinat voi vetää kiinni myös laitojen yli, eivätkä ne taivu. Alunperin siäspuolella on vain neljä sidontalenkkiä, omaani olen laittanut niitä reilusti lisää, kestävät ihan laitapellissä ja etu/takalaidoissa kiinni pulttien ja isojen prikkojen kanssa.

        Useimmat täällä kommentoivat ihmiset eivät taida tietää, että Muulilla on kaksi valmistajaa; Teuvan Metalli ja Juncar. Teuvan Metallin valmistamat kärryt (mm. 900 ja 940) ovat huomattavasti tukevampaa tekoa kuin Juncarin valmistamat.

        Muuleista löytyy lisätietoa myös Konekeskon nettisivuilta http://www.konekesko.com/index.cfm


      • MOK
        ostanut kirjoitti:

        Itselläni on Muuli 900 kuomullisena, eli sama kärry kuin 940 mutta matalemmilla laidoilla. Kärryyn olen ollut muuten tyytyväinen, mutta juuri noiden laitojen takia ostaisin nyt 940:n.

        Kärry on tukeva vetää ja kestää myös kuormaa. Laidat on tukevat, eli liinat voi vetää kiinni myös laitojen yli, eivätkä ne taivu. Alunperin siäspuolella on vain neljä sidontalenkkiä, omaani olen laittanut niitä reilusti lisää, kestävät ihan laitapellissä ja etu/takalaidoissa kiinni pulttien ja isojen prikkojen kanssa.

        Useimmat täällä kommentoivat ihmiset eivät taida tietää, että Muulilla on kaksi valmistajaa; Teuvan Metalli ja Juncar. Teuvan Metallin valmistamat kärryt (mm. 900 ja 940) ovat huomattavasti tukevampaa tekoa kuin Juncarin valmistamat.

        Muuleista löytyy lisätietoa myös Konekeskon nettisivuilta http://www.konekesko.com/index.cfm

        ... valmistamat Muuli-kärryt ovat hitsaamalla koottuja ja sinkkialtaassa uitettuja. Paljon jämerämpiä kuin Juncar:in tekemät, mutta hintakin vastaavasti on kovempi. En usko, että ovat yhtään huonompia kuin Kärpät ja Majavat.


    • muuli ,,,..

      mielestäni muuli on kallis,vastaavia kärryjä saa paljon edullisemmin, oli kyseessä sitten isompi tai pienepi koko. olen yhden muulin omistanut,nyt tukevampi kärry

      • Muulion

        Olen vetänyt Muuli 750 muutaman th.km Ei moittimista muusta kuin venäläisistä laakereista.
        En ymmärrä miten tehdään sellaisia valintoja muuten hyvään kärriin


    • ahhtjt

      Eli vuoden verran oon käyttänyt nyt tuollaista Muuli 940K kärryä ja eipä ole pahaa sanottavaa ja on jämerä kärry. 1300 euroa vuosi sitten maksoi uutena ja nimenomaan Teuvan metallin valmiste kyseessä (hitsattu ja uppokastamalla sinkitty).

      Nyt on sitten alkanut mietityttämään tuo kuomun ostaminen ja vaihtoehtoja on tarjolla kaksi: Juncar-kuomu (tummanharmaa ja pyöreämpi) ja Jaxal-kuomu (vaaleanharmaa ja kantikkaampi).

      Kertokaahan kokemuksia, kumpi on parempi ja tuleeko molemmissa esim. pitkät kaasujouset ja lukot vakiona.

    • Pirssi

      Paljonkohan kannattee maksaa moinen sivulta avattavasta ja saakoha tohon 1400L malliin?Muuli on kyllä aika hyä =)

      • Itseänikin kiinnostaa

        Oletko käynyt Vihe Oy; sivuilla? Tuosta pääset ja on siellä ovh:hinnat. Paljonko lienevät alennusta antavan:
        http://www.vihe.eu/katteet.htm

        Soita sinne ja palaa myös tänne asiaan kun selviää onnistuitko kohtuuhintaan saamaan vai oliko liian kallis.
        Tuossa niitä numeroita Vihen ilmoituksesta:
        puh: 09-2222 150, 2222 640, 2226 191, 0400 455450, fax 09-2221 095


      • mf.....
        Itseänikin kiinnostaa kirjoitti:

        Oletko käynyt Vihe Oy; sivuilla? Tuosta pääset ja on siellä ovh:hinnat. Paljonko lienevät alennusta antavan:
        http://www.vihe.eu/katteet.htm

        Soita sinne ja palaa myös tänne asiaan kun selviää onnistuitko kohtuuhintaan saamaan vai oliko liian kallis.
        Tuossa niitä numeroita Vihen ilmoituksesta:
        puh: 09-2222 150, 2222 640, 2226 191, 0400 455450, fax 09-2221 095

        Varo niitä sinisillä lokareilla varustettuja Muuleja - niissä on valmiiksi rakennettu nopeusrajoitin :
        - alkavat nykiä vetokoukusta kun nopeus saavuttaa 80km/h .
        Veturilla ei ks omituisuuteen ole vaikutusta , kokeitu erillaisila autoilla vetää.


      • Sakotettu on
        mf..... kirjoitti:

        Varo niitä sinisillä lokareilla varustettuja Muuleja - niissä on valmiiksi rakennettu nopeusrajoitin :
        - alkavat nykiä vetokoukusta kun nopeus saavuttaa 80km/h .
        Veturilla ei ks omituisuuteen ole vaikutusta , kokeitu erillaisila autoilla vetää.

        Mutta kun poliisit kiinittävät (80km/h) Ylitykseen ja samalla kiinnittävät huomiota
        kuormaankin
        Ps Kokemusta on !


      • mullikka1600L
        mf..... kirjoitti:

        Varo niitä sinisillä lokareilla varustettuja Muuleja - niissä on valmiiksi rakennettu nopeusrajoitin :
        - alkavat nykiä vetokoukusta kun nopeus saavuttaa 80km/h .
        Veturilla ei ks omituisuuteen ole vaikutusta , kokeitu erillaisila autoilla vetää.

        Ei tuo Muuli 1600L mitenkään riuhdo koukussa kun veturina 2000kg omamassan paketteri. Olen laittanut 750kg kuorman pariinkiin otteeseen eikä ole ollut valittamista. (490 kantavuus). On iso kärry, ei majavalta kajavalta tai anteron hitsipilli oy:ltä löydy yhtä hyvää, isoa jarrutonta. Ainut oli tekno trailer 3700 telillä mutta matalat laidat, heikko laatu ja huono kantavuus.


      • Muulimies
        mullikka1600L kirjoitti:

        Ei tuo Muuli 1600L mitenkään riuhdo koukussa kun veturina 2000kg omamassan paketteri. Olen laittanut 750kg kuorman pariinkiin otteeseen eikä ole ollut valittamista. (490 kantavuus). On iso kärry, ei majavalta kajavalta tai anteron hitsipilli oy:ltä löydy yhtä hyvää, isoa jarrutonta. Ainut oli tekno trailer 3700 telillä mutta matalat laidat, heikko laatu ja huono kantavuus.

        Vanha ketju, mutta laitanpa kommentin. Itselläni ollut nyt Muulin 1600l pari vuotta Jaxalin 125cm kuomulla. Otsapinta-alaa on tuolla kokoonpanoolla kuin asuntovaunussa, mutta kulkee kohtuu kevyesti vielä perässä. Parhaimmillaan ollut kyydissä 1100kg kipsilevyjä, jolloin jousitus alkaa jo pohjaamaan. Mielestäni varsin hyvä kärry tilaa tarvitsevalle.


      • kk
        mf..... kirjoitti:

        Varo niitä sinisillä lokareilla varustettuja Muuleja - niissä on valmiiksi rakennettu nopeusrajoitin :
        - alkavat nykiä vetokoukusta kun nopeus saavuttaa 80km/h .
        Veturilla ei ks omituisuuteen ole vaikutusta , kokeitu erillaisila autoilla vetää.

        Onko pyörät tasapainoitettu ? Jos ei ole niin vatkaa kyllä 80:n kympin nopeudessa. Minulla Muuli 750 ja hyvin kulkee.Lisäksi joskus sivuteillä ajettaessa kiinnittyy vanteen sisäpuolelle savea, tällöin myös kärry ravistaa.


    • Saat vielä plussat

      Jos pääset vaihtamaan kauraan,silloihan se on muuliin.

    • jousi 2011

      Asia on niin että kaikki tulee hyvin perässä.Tämä on aivan turha kysymys.
      Vat luuletko että kärrysi karkaa.
      Olen vetänyt kaikkia mahdollisia kärryjä ja kaikki on perässä tullut.

      • muulilla

        Et ole ainakaan minun kärryäni vetänyt.


      • ihan totta hei
        muulilla kirjoitti:

        Et ole ainakaan minun kärryäni vetänyt.

        Olen vetännyt myös muulia,hyvähän se oli vetää.
        Mutta tunsin olevani aasi.


    • aasiaa

      Kyllähän tuo MUULI PRO on aivan ehdoton kärry kun vertaa noihin majavien niittattuihin "lerppuihin",taipuvat ja hajoavat,eli eivät kestä käyttöä samanlailla kuin muuli.2 merkkiä joihin voi luottaa ovat FARMI ja MUULI...

      • Masa:57

        Nykypäivän ei kannata ostaa enää kumpaakaan ei Muulia, Majavaa tai Akua. Säästää pitkän pennin kun ostaa paremman peräkärryn edullisilta valmistajilta.

        Peräkärryyn ei kannata muuta laittaakkaan kun Jaxalin kuomuja. Tuolla ainakin on pitkä lista kuomuja http://www.trailershop.fi/kuomut/


      • 3433
        Masa:57 kirjoitti:

        Nykypäivän ei kannata ostaa enää kumpaakaan ei Muulia, Majavaa tai Akua. Säästää pitkän pennin kun ostaa paremman peräkärryn edullisilta valmistajilta.

        Peräkärryyn ei kannata muuta laittaakkaan kun Jaxalin kuomuja. Tuolla ainakin on pitkä lista kuomuja http://www.trailershop.fi/kuomut/

        Ainoa pitkäikäinen ja kestävä on tehdä runko hitsaamalla ja sitten kuumasinkityksellä upottamalla Hitsattu runko on kestävin ja se on yhtä tukeva ja jämäkkä myös 20 vuoden kuluttua.

        Ei nuljua kuten pulttiliitoksen kasatut vaunut,niitä ei ole myöskään kuumasinkitty.

        auton perässä eron huomaa selvästi.


    • jorkka63

      Terve.

      Minulla ei ole peräkärryä joten en tiedä vastausta. Mutta periaatteessa joku sanoi että jos esim mies tulee esim 50 vuoden ikään niin silloin pitää olla: pulisongit, peräkärry ja hankkijan lippis niin pääsee 50 v kerhoon.

      en halua siihen.

    • JSelenius

      Mä oon jo 62 eikä haittaa yhtään, Olen just hankkimassa Majava 5032 JU 1000 vaunua kun mulla on rata-autona Morris Cooper S -64 ja sen luokituspaino on 620 kiloa. Ao kärryn omapaino on 316 kiloa ja suurin lasti 684 kiloa . yhteensä tuhat kiloa jarrullista mikä on mun Fiat Stilon maxsimi vetomäärä. Kun kilpuria pitä kuljetella tuntuu tollinen Majavan köyhän miehn ratkaisu. Oon ollu jo pitkään työtön ja kun silleen yritää ajaa vielä kilpaa on valittava vaatimattomin kärry ja se näyttä olevan yllämainittu Majava 5032 JU 1000. Onmulla kuorma-autokin kilpurin kuljettamiseen, mutta se on jäykkä ja vähän raskas vetää metrin korkeuteen lankonkien avulla ja peruutamalla alastulo onyhtä kamalaa vielä 10 vuoden harjoittelunkin jälkeen, joten kärry joustavaan dyno yms liikutteluun. Oisko parmpia ehdotuksia.

    • kepeästi

      Itsellä on muuli 1600L peräkärry jota olen reilu 10.n vuotta käyttänyt, mutta oli oma kärry lastissa, niin lainassa oli naapurin majavan 5032 kärry . ei voi verrata omaani sitä. kulkee vakaammin perässä ja kunnolla hitsattu ja upottamalla kuumasinkitty, lastiakin oli hetkellisesti reilu 1000kg. eikä hätkähtänyt. Täytyy laittaa muuli myyntii ja hommata majava. tutkittuani majavan tuotteita, niin sitä saa ns. halpismallia niittaamalla kasattuakin, mutta ihan erituote, kuin nämä kokonaan hitsatut. Lokasuojienkin päälle saa majavassa mennä ukko seisomaan, kokeilkaapa muulissa :D

    • Anonyymi

      Ostin karhu kevytperäkärryn 300 kulmilla! En suosittele! Älä usko esitteitä! Kerran käytin,en enään,vaihtoon menee.

    • Anonyymi

      Moro täältä pohjoisesta! Wanha Muuli 80S (1990) on vieläkin satunnaiskäytössä, tukeva kärry, jossa kierrejouset, kippi ja iskarit. Hyvä vetää ja riittää pienille kuormille (lavakoko 140 x 274 cm). Reilu vuosi sitten hommasin uuden Majava M 5035 LJ - vaunun, jossa kippi, lehtijouset ja iskarit. Tässä hieman enemmän lavakokoa (150 x 350 cm), joten roinaa sopii enemmän ja mönkijää ja kelkkaa myös tulee joskus kuskattua. Tähänastiset kokemukset ihan positiivisia, nätisti seuraa pomppimatta perässä ja laadukkaan tuntuinen muutenkin. Aika näyttää, miten kestää laakerit ja muut. Päädyin Majavaan, koska oli hyvä tarjous ja ennenkaikkea mielikuva laatuvaunusta. Eihän tämäkään mitään raskasta ammattikäyttöä kestä, mutta kun ei ylikuormita ja muistaa joskus vähän huoltaa laakereita, niin luulisin että kestää harrastekäytössä minun loppuiän.

    • Anonyymi

      Minä ostin uuden Majava LJ 5035 jalax 100 cm kuomulla. Vedin sitä 10 km lähimmälle kääntöpaikalle ja vein takaisin liikkeeseen, koska jo 40 km/h nopeudessa kärri pomppi ja 90 km/h ravisti jo reilusti autoakin. Onko jollakin vastaavaa kokemusta. Lupasivat heti tutkia renkaat, vanteet, laakerit ym kun korjaamolla on aikaa.

      • Anonyymi

        On sama kokemus Majavasta jo vuodelta 2005. Ongelma on Majavan luokattomissa renkaissa. Hae autoon tarkoitetut vanteet ja renkaat vaikka purkaamolta, rengasliikkestä tmv ja pompotus on poissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sama kokemus Majavasta jo vuodelta 2005. Ongelma on Majavan luokattomissa renkaissa. Hae autoon tarkoitetut vanteet ja renkaat vaikka purkaamolta, rengasliikkestä tmv ja pompotus on poissa.

        Olisko mahdollista, että Majava olis 15 vuotta asentanut luokattomia pompottavia renkaita kärryihinsä. Siitähän aiheutuisi suuri määrä reklamaatioita ja asiakastyytymättömyyttä, jota he tuskin tietentahtoen haluavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko mahdollista, että Majava olis 15 vuotta asentanut luokattomia pompottavia renkaita kärryihinsä. Siitähän aiheutuisi suuri määrä reklamaatioita ja asiakastyytymättömyyttä, jota he tuskin tietentahtoen haluavat.

        Varmaan helpompi katsoa mitkä renkaat omassa on, kuin arvuutella keskustelupalstalla. Minun -2005 Majavassa oli ala-arvoiset renkaat ja huonot vanteet. Peräkärryjen renkaita kaupitaan rengas-vanne -paketteina. Esim Puuilo 59 e. Nämä vain ja ainoastaan peräkärriin tarkoitetut renkaat on aivan luokattomia sätöksiä. Näitä perävaunun renkaita ei edes saa käyttää autossa, se lukee renkaan kyljessä. Näitä renkaita ei ole edes tasapainotettu. Ne on ala-arvoisia renkaina. Halvimmatkin henkilöautoon tarkoitetut renkaat päihittävät peräkärrin halparenkaat ominaisuuksissa 6-0. Minun vanhan majavan vanteissa oli pokkaus niin hankalassa kohdassa ettei venttiiliä saanut vaihdettua ulkoapäin, vaan rengas piti irrottaa rengasliikkeessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan helpompi katsoa mitkä renkaat omassa on, kuin arvuutella keskustelupalstalla. Minun -2005 Majavassa oli ala-arvoiset renkaat ja huonot vanteet. Peräkärryjen renkaita kaupitaan rengas-vanne -paketteina. Esim Puuilo 59 e. Nämä vain ja ainoastaan peräkärriin tarkoitetut renkaat on aivan luokattomia sätöksiä. Näitä perävaunun renkaita ei edes saa käyttää autossa, se lukee renkaan kyljessä. Näitä renkaita ei ole edes tasapainotettu. Ne on ala-arvoisia renkaina. Halvimmatkin henkilöautoon tarkoitetut renkaat päihittävät peräkärrin halparenkaat ominaisuuksissa 6-0. Minun vanhan majavan vanteissa oli pokkaus niin hankalassa kohdassa ettei venttiiliä saanut vaihdettua ulkoapäin, vaan rengas piti irrottaa rengasliikkeessä.

        Et lukenut kirjoitustani, tai et ymmärtänyt sitä. Kiitos kuitenkin mielipiteistäsi, niitähän pyysinkin. Olisko jollain vähän tuoreempia kokemuksia kuin 15 v vanhoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan helpompi katsoa mitkä renkaat omassa on, kuin arvuutella keskustelupalstalla. Minun -2005 Majavassa oli ala-arvoiset renkaat ja huonot vanteet. Peräkärryjen renkaita kaupitaan rengas-vanne -paketteina. Esim Puuilo 59 e. Nämä vain ja ainoastaan peräkärriin tarkoitetut renkaat on aivan luokattomia sätöksiä. Näitä perävaunun renkaita ei edes saa käyttää autossa, se lukee renkaan kyljessä. Näitä renkaita ei ole edes tasapainotettu. Ne on ala-arvoisia renkaina. Halvimmatkin henkilöautoon tarkoitetut renkaat päihittävät peräkärrin halparenkaat ominaisuuksissa 6-0. Minun vanhan majavan vanteissa oli pokkaus niin hankalassa kohdassa ettei venttiiliä saanut vaihdettua ulkoapäin, vaan rengas piti irrottaa rengasliikkeessä.

        Oletko nähnyt yhdessäkään perävaunun pyörässä tasapainoja? Minä en. Mutta tokihan ne voi halutessaan käyttää tasapainoitettavana, jos siltä tuntuu. Minulla on ollut muutama erimerkkinen kevytperävaunu, yksi omavalmistekin. Yhdessäkään niistä ei ole koskaan ollut tasapainoitettuja pyöriä, ja siitä huolimatta ne eivät ole täristäneet saatika kuluneet epätasaisesti. Ja ihan ovat renkaat olleet jotain vinkuintialaista merkkiä joka vaunussa. Jos vetoaisa on suorassa ja vanteet samoin, niin renkaat kuluvat tasaisesti. Toki jos paljon vetää satasen nopeudella, kannattaa ehkä harkita tasapainoittamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko nähnyt yhdessäkään perävaunun pyörässä tasapainoja? Minä en. Mutta tokihan ne voi halutessaan käyttää tasapainoitettavana, jos siltä tuntuu. Minulla on ollut muutama erimerkkinen kevytperävaunu, yksi omavalmistekin. Yhdessäkään niistä ei ole koskaan ollut tasapainoitettuja pyöriä, ja siitä huolimatta ne eivät ole täristäneet saatika kuluneet epätasaisesti. Ja ihan ovat renkaat olleet jotain vinkuintialaista merkkiä joka vaunussa. Jos vetoaisa on suorassa ja vanteet samoin, niin renkaat kuluvat tasaisesti. Toki jos paljon vetää satasen nopeudella, kannattaa ehkä harkita tasapainoittamista.

        Juurikin näin, harvoinhan peräkärryn renkaat on tasapainoitettu, koska ei ole tarvetta tasapainotukselle. Kärryjen renkaat ja vanteet on perävaunukäyttöön hyväksyttyjä, laatu ja ympäristö sertifikaatin mukaisia, Autonrenkaita ja vanteita voi toki käyttää perävaunussa, kunhan vaan varmistaa että kantavuusluokka ym on niissä riittävä.


    • Anonyymi

      Jos jatkuvaa tarvetta on, osta pickuppi.

    • Anonyymi

      Testi päättyi yllätykseen, sillä mukana olleen Muuli 1400SX:n akseli taipui molemmista päistään jo 80 km/h nopeudella tehdyssä väistökokeessa. Muut testatut kärryt suoriutuivat väistöstä vaurioitta vielä tätä suuremmassa eli 85 km/h nopeudessa. TESTI ON TEHTY 2020 (MOOTTORI LEHTI)
      Vertailun vuoksi avasimme kilpailijan peräkärryn, jonka akseli oli saksalaisen Knuttin valmistama. Mitoitusero paljastui heti: kun Muulin akselitapin halkaisija laakerin kohdalla on 25 millimetriä, on Knutt samasta kohtaa 34 millimetriä paksu.

    • Anonyymi

      Ostaa Muulin Pro kärryn telillä ja saa parhaan.

    • Anonyymi

      Muuli on ehdottomasti huonoin kärry mitä olen nähnyt noin 300kg kuormia vedetty niin on akseli mutkalla laakerit kestää alle 1000km. Joutava himmeli seuraava on respo sitten on kunnon kärry

    • Anonyymi

      Majavaa en suosittele kyllä kenellekään.

    • Anonyymi

      Majavassa kiinnityslenkit popniiteillä kylkipelleissä kiinni. Ei kestä lähellekkään sallittuja massoja ja on muutenkin ihan rimpula.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1945
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1423
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe