HIRVEÄ refluksikohtaus..

potilas tuskissaan

Mulla on todettu refluksi,vaikka lääkitys
ZOLT 30MG välillä iskee kauhea kohtaus.
Rinta rupee sattuu ruokatorven kohdalta
aivan kamalasti.Otan ylimääräisen Zoltin,
Balancidia,lääkäri käski koittaa Gavisconia,
sitäkin otan, ei auta,ruokasoodavettä,kaikki
nämä tungen alas helpottaakseni hirveätä kipua.
Maitokaan ei auta.Onko kellään vastaavaa ja
mikä olisi PIKA-apu,onko kellään kokemuksia.
Tätä voisi helpolla luulla sydänperäiseksi
kivuksi mutta sitä se ei ole.

10

8031

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalotoveri

hei tiedän mitä helv. se on .olen itse sairastanut sitä noin 10v. vältä kahvia suklaata kaakaota sitrushedelmiä alkoholia tupakkaa ynm.olet varmasti huomannut itse mikä pahentaa sitä stressiä täytyy vältää.itse sain alussa nitroja kohtauksiin.auttoivat kaikkea hyvää sinulle ja jaksamista.terv.kohtalotoveri

• ..,-,-

Tehokas sarja vinoja ja suoria vatsalihaksia. Niin monta sarjaa että helpottaa. Ja napa sisään kun liikkeitä tekee =)

• mahakipuilija

Oletko varma, että on refluksi?

Ettei ole sappikivet? Sappikivetkin voivat kuulemma sattui keskellä rintakehää. Onko otettu ultra ylävatsasta?

• potilas tuskissaan

totesi tähystyksessä,että on refluksi.

• kohtalon kaveri

Tiedän vaivan.
      Älä syö sitä, äläkä tätä, äläkä missään nimessä yhtään mitään kahta tuntia ennen nukkumaan menoa. Nämä ohjeet varmasti jo tiedätkin. Ellei muuten, niin ne oppivat varmasti ”kantapään kautta”.

Minä sairastin vuosia kyseistä tautia. Ihmettelin aikanaan, yksinasuvana nuorena poikamiehenä, vuosia, mikä minun on mutta en mennyt lääkäriin, en puhunut asiasta kenellekään. Yöt menivät usein valvoessa. Kärsin vain itsekseni. Kunnes olin laihtunut niin paljon, että läheiset alkoivat hämmästellä laihtumistani. Minullahan oli ylipainoa reilusti, niin aluksi porukat vain ajattelivat minun tarkoituksellisesti pudottaneen painoani.

Sitten vihdoin kerroin asiasta kaverilleni, joka työskenteli hoitoalalla. Hän neuvoi menemään heti lääkäriin. Niin sitten varasinkin ajan terveyskeskuksesta ja pääsin tähystykseen. Siellä todettiin saman tien tämä sairaus. Ruokatorvi oli aivan tulehtunut. Alkoi voimakas lääkitys ja homma saatiin jotenkin hallintaan. (Samalla muuten selvisi hammaslääkärini ihmettelemät kiillevaurioiden syntysyyt hampaissani.) Jatkohoito määrättiin terveyskeskuslääkärille, joka ei mistään mitään tiennyt ja vaivat taas pahenivat lääkityksestä huolimatta. (Kävin ehkä pari vuotta tuolla terveyskeskuslääkärillä.)

Päätinkin nyt mennä alan spesialistin juttusille yksityiselle lääkäriasemalle. Tämä lääkäri määräsi taas uudet tähystykset ja tutkimukset. Tutkimusten jälkeen lääkäri totesi vaivan olevan niin paha, ettei muu auta kuin leikkaus ja vahvat lääkkeet leikkauksen asti. Muutaman kuukauden päästä sama lääkäri/kirurgi sitten leikkasikin minut. Mitään parempaa minulle ei ole tehty kuin tuo leikkaus. Sinne leikkauspöydälle jäi vaivat ja siitä on nyt jo kahdeksan vuotta aikaa. Harmitti vain kun en hakenut vaivoihini jo paljon aikaisemmin apua alan asiantuntijalta.

Vielä voisin mainita, että ainakin 90-luvulla sairauteen oli kalliit lääkkeet, muistaakseni itselle jäi maksettavaksi noin 400 mk kuukaudessa. Eli leikkaus oli jo taloudellisestikin kannattavaa.

• kokeillut

se voitelee ihanasti polttavaa ruokatorvea.

• sapetusta

hei kärsivä. Mul todettiin kans refluksi viime vuonna. Tehtiin myös tähystys, josta löytyi helikobakteeri. Kova häätökuuri, mutta heliko tokeni. Multa on 24vuotiaana leikattu sappikivet, olin 18v kun oireet alkoi, keskeltä rintalastaa painoi kova tuska, joka tuntui kuin kiristävä vanne olis koko pallean päällä ja kaikki syöty tuli ylä- ja alapäästä, niihin oireisiin ei ollu mittän lääkettä, koska toht. oli sitä mieltä, ettei niin nuorella ja laihalla ihmisellä voi mitään sappivaivaa olla, mutta niin vaan oli, sain kärsiä kauheita tuskia kuus vuotta. Refluksi alkoi pikku hiljaa, ensin oli alituista yskää, aamuisin kurkkukipua, sit alko polttaan vimmatusti ruokatorven koko matkalta. Sain somac 20mg tabl. useamman kuurin. Sängyn pääpuolen jalkojen alle käski toht. laittaa 15-20 cm korotuksen, pelkkä lisä tyyny ei auta, pitää nostaa koko sängyn pääpuoli. Joku laittaa patjan alle omalle puolellensa saman mallisen, kuin saunan lauteen päänalusta, tiedätkö. Silloin ei neste nouse kurkkuun makuulla. Olen nyt aika hyvin pärjännyt,ei ole lääkettä ja pitää välttää ainakin ennen maata menoa syömistä tai hapanta juomista ja iltalääkkeet kannattaa ottaa ainakin tuntia ennen sänkyyn menoa.

• refluksia?

Aina puhutaan ,että refluksikipu tuntuu etupuolella, mutta minulla kipu tuntuu lapojen välissä keskellä. Erityisesti kipu tulee, kun yrittää nielaista ruokaa tai juomaa, tunne,että ruokatorvessa on ilmaa, pitää ensin saada röhtäys tulemaan, jotta saa nielaistua, samalla voi tulla hikka ja silloin usein sattuu lapojen väliin selkään. Närästyslääkkeet kokeiltu, ei auta.

• napsu
        refluksia? kirjoitti:

Aina puhutaan ,että refluksikipu tuntuu etupuolella, mutta minulla kipu tuntuu lapojen välissä keskellä. Erityisesti kipu tulee, kun yrittää nielaista ruokaa tai juomaa, tunne,että ruokatorvessa on ilmaa, pitää ensin saada röhtäys tulemaan, jotta saa nielaistua, samalla voi tulla hikka ja silloin usein sattuu lapojen väliin selkään. Närästyslääkkeet kokeiltu, ei auta.

itse epäilen refluksia.voisikohan siitä olla kyse,ruokatorvi ja kurkkuoiretta.lavan seutua tuikkii ja oikeaa kylkeä myös.jatkuvasti huono olo ja välillä pahoinvoiva.röyhtäilyt ja ilmavaivat kuuluu myös tähän.ultra ok.tehty ennen joulua,laktoosi-intoleranssi löytyi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8293
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4541
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4323
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3952
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3453
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3440
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3358
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3123
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2851
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2624
    Aihe