Kannattaakohan lukea ympäristötekniikan diplomi-insinööriksi? Ala kiinnoostaa, mutta olen vähän huolissani alan työllisyystilanteesta, miten on?
Vai valitsenko suosiolla kone-/sähkötekniikan ?
Ympäristötekniikka
3
926
Vastaukset
- Kyllä kannattaa
jos ala kiinnostaa. Itseopiskelen ympäristötekniikkaa ja töitä on ihan kivasti ollut. Tietysti kannattaa pääaineeksi ottaa jokin kunnon tekninen aine. Pelkällä ympäristö tuta-puppu yhdistelmällä ei työllisty kovin hyvin. Siis tekninen osaaminen valttina höystettynä ympäristötietoudella, siinä on hyvä yhdistelmä!
Jos olet poika niin ehdottomasti kannattaa, tyttöjä ympäristöllä on suurin osa. Ei siis tarvitse kaikkia harkkatöitä tehdä poikien kanssa ja olla iltaisin härkäbileissä:D. - kannattaa valita
kiinnostuksen mukaan. se on paras lähtökohta opiskelulle. ympäristöalan ihmisiä valmistuu kuitenkin hurumycke ties mistäkin opinahjosta. tämä ei ole vaikuttamatta palkkaan. lisäksi naisvaltaisuus ei ainakaan korota palkkoja, päinvastoin.
Jos matematiikka ja fysiikka on hallussa eli DI:ksi haluat, niin kannattaisi valita jokin perinteinen ala. Esim. raksaosastolta valmistunut voi toimia erinomaisesti ympäristöasioiden parissa. Ja lisäksi työtilanteen varmistamiseksi on se perinteisempikin vaihtoehto olemassa. - sniffer
Ajattelin, että olisin samalla sekä bisnesmies sekä luonnonsuojelija. Nyt mietin asiaa tarkemmin ja taidan hakea konetekniikan koulutusohjelmaan. Kuulemma paras työtilanne. Ja voihan sitä suunnitella vaikka tuulivoimageneraattoreja, jos luoja suo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941719
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2321453- 881331
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651005Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809