pahanhajuinen hengitys..

palloqala

sehän on yksi diabeteksen oireista, tai minkä kautta diabeteksen voi mahd. todeta. Mutta minkalainen pahanhajuinen hengitys siinä on?
tuleeko pahanhajuinen hengitys kurkusta vai kertyykö siinä kielen pinnalle valkoista peitettä?

10

13908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dippendahl

      Olet ehkä käsittänyt vähän väärin. Diabeetikolla ennen toteamistaan (ja ketoasidoosissa) hengitys saattaa haista asetonilta. Tämä johtuu siitä, että maksassa muodostuvista ketoaineista osa hajoaa kehossa spontaanisti asetoniksi, joka poistuu kehosta keuhkojen kautta. Tämä haju tulee siis oikeastaan ihan keuhkoista asti, eikä sillä ole mitään tekemistä pahanhajuisen hengityksen kanssa (joka voi johtua esimerkiksi ruokavaliosta tai suuhygieniasta).

    • MILLÄ KURIIN??

      Eli mul on kans ollu pitkään pahan(**skan)hajuinen hengitys ja olen epäillyt myös diabetesta muiden oireiden perusteella.

      Pitkä antibioottikuuri oli mulla kyllä alla vähän aikaa sitten mutta ongelma hengityksen kanssa on ollut vissiin pitkän aikaa ennen sitäkin, ja hengitys haisee siis karmeelle, enkä edes polta tupakkaa, ja terveyden pitäisi olla
      priimakunnossa :(.
      Vaikuttaa jo ihan kaikkiin ihmissuhteisiin toi kun pitää puhua suurinpiirtein säkissä.

      Puolukkaa testasin ilman sokeria, ei tehonnut.
      Kertokaa PLEASE jotain kokemuksia ne , Joilla on ollut todella PAHANHAJUINEN HENGITYS, ei siis mitää tupakanpolttohajua.. ja onko saanut apua.

      Itse varaan parin viikon päästä ajan laboratoriotestiin, josko olisi Candidaa suussa liikaa, ja jos on niin lääkkeitä terveyskeskuksesta tai jos ei auta niin yksityiselle itkemään(nielurisoista ja vaikka mistä). Proppuja en ole huomannut, joten nielurisoissa ongelma ei taida ehkä olla. Ja minulla tulee heti kermanväristä peitettä kieleen kun sen hankaa pois.. :( IKÄÄ 18v.
      Ongelma on oikeasti tajuton, koska ei hyvänen aika terveen ihmisen hengitys voi haista ***kalle... :(

      Kyseisen hajun olen vasta lähiaikoina alkanut itse haistaa jo ilman ranteen nuolaisujakin joten APUAAPUAAPUA please

      • Dia2

        Milloin kävit viimeksi hammaslääkärissä?


      • joopa
        Dia2 kirjoitti:

        Milloin kävit viimeksi hammaslääkärissä?

        OIsko ollu toukokuussa, ei sanonu mitää.


      • Jartsa

        ...se kun jättää juustot syömättä,aikasemmin haisi ja hammaslääkäri kertoi,että juustot aiheuttavan monta kertaa tälläisen pahanhajuisen hengityksen,välillä olen syönyt ja taas on haissut,joten mulla syynä on juusto,kokeile!


      • hyi mikä haju

        kokeile sb12.. suosittelen lämpimästi pahanhajuisesta hengityksestä kärsiville.. Itellä on ainakin auttanut. Sitä saa ainakin apteekeista. Melko kallista mutta toimivaa!!


    • ajoittainen haisija

      ...pahanhajuinen hengitys johtuu ientulehduksesta tai muuten vain puutteellisesta suuhygienian hoidosta.

    • asian havainnut

      kurkussa on toisinaan kellertäviä pahanhajuisia pyöreähköjä proppuja-miten ne saisi kokonaan eliminoitua? auttaisiko kurlaus antibakteerisilla suuvesillä vai joku muu keino? suuhygienisti kertoi että ne ovat osittain naisilla hormooniseikkoja.hampaat ok ja ikenet sekä kieli pesty iltaisin.miten siis voi lopettaa ne kurkun vaaleat pesimästä tai lisääntymisen? suuammattilaisilta odotan vinkkejä.

      • sghsg

        minulla kans!!! ja hengitys haisee ihan hirvittävälle. hamaat ok, ikenet ok, ja hamapiden pesu ei auta mitään. se paha haju kun tulee kurkusta. MITEN NE SAA POIS?


    • Anonyymi

      Diabetes ei aiheuta pahanhajuista hengitystä, se johtuu kyllä ihan muusta. Se mitä diabetes voi aiheuttaa on se, että iabeetikko voi haista asetonilta illon kun verensokeri on korkealla ja etenkin kun on kehittymässä ketoasidoosi. Asetoninlta haiseminen on siis merkki liian korkeasta verensokerista ja insuliinin puutteesta.

      T. miksuh

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1703
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1330
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1118
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      905
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      891
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe