Yliaktiivinen rakko

kiusana

Urologilla käydessäni sain tällaisen diagnoosin kuin yliaktiivinen rakko.Saatu lääke (detrusitol) ei auta.Suurin harmi on öiset vessassa käynnit kun työelämssäkin on ja päivät on sitten väsynyt, kun öisten heräilyjen jälkeen on vaikea saada unenpäästä kiinni.Olisiko jostain luontaislääkkeestä apua? onko joku kokeillut?

11

24426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuppiko

      Pitää käydä vessassa tai päästää housuun.
      Ei auta muu kun olla vaan.
      Rakko paskana.
      Siis mikä rakko.
      Kanervauute auttaa.
      Minulla ainakin.
      Ja kamomilla tee aamuisin.
      Ei rakko enää laula

    • kunnan

      Käyn öisin vessassa noin 1.5 - 2.0 tunnin välein.

      • hmw

        Joillakin henkilöillä uretin 45 on auttanut.Apteekeista ja luontaistuotekaupoista.


      • aurora
        hmw kirjoitti:

        Joillakin henkilöillä uretin 45 on auttanut.Apteekeista ja luontaistuotekaupoista.

        Ymmärrän sinua, minulla ollut 8v ja kolmannet lääkkeet menossa, ei tulosta.
        viime yönäkin nousin joka viidestoista minuutti veskiin. Hermot menee kun ei pysty nukkumaan. Olen kuullut karpalon auttavan.


    • Detrusitol

      Minäkin sain ensin tuota detrusitolia, aamuin ja illoin yks tabletti, ei auttanut,, Mutta sitten sain samaa Detrusitolia vain yhden kerran päivässä, voimakkaampi, auttaa, nyt nukun 6-7 tuntia. Aikaisemmin kokeilin akupuntiota, sekin auttoi (ensimmäisen kerran nukuin koko yön), mutta se pitää toistaa joka kolmas kuukausi tai tarpeen vaatiessa. Apua on HAE.. Kram

    • ja ongelma selvisi

      Tutulta kuulostava juttu. Tuttu lääke jne. Jatkuva vessassa ravaaminen, öisin sama juttu.

      Lopulta keksittiin tähystää v-rakko ja tulos oli että v-rakko "vetää" 200 ml jolloin se on full. Ihminen erittää virtsaa öisinkin 100ml/tunti. Eli näppärästi laskien kahden tunnin välein oli vessavisiitti. Niinkuin ilmeisesti sinullakin. Kyseleppä tuosta tähystyksestä. Se kertoo aika paljon. Minulla kun tuo vaivan syy tähystyksessä selvisi niin sitten hoitokin löytyi. Nykyään asioin veskissä 4-5 tunnin välein. Yöllä käyn kerran, toisinaan nukun koko yön tietämättä v-rakosta yhtään mitään. Kummasti se vaan virtsarakko voi elämän sekoittaa. Nyttenpä asia ok. Ja mulla on nyt elämä!

      • lääkitys...

        tuohon virtsarakon pienenemiseen?


      • JaJu

        Terve ihminen ei suinkaan eritä virtsaa öisin 100ml/h. Täytyy olla jokin häiriö kuten antidiureettisen hormonin puutos, diabetes, munuaisvika tms. jos noin paljon virtsaa erittyy.
        Tuo vetoisuus vain 200ml johtuu melko varmasti jostain hermostollisesta häiriöstä eikä niinkään kerro rakon todellisesta tilavuudesta vaikka yllättävän usein tämä johtopäätös vedetään.


      • miki

        minkälaisen hoidon tai lääkkeen sait


    • Retu47

      Itselläni on ollut pitkään samanlaisa vaivaa. Koska olen mies, syyksi on sanottu eturauhasta, mutta mikään lääkitys ei ole auttanut. Kun huomasin että tietyt ruat ja juomat pahentavat asiaa, aloin epäillä, että rakko voisi olla ainakin osasyyllinen. Yleensä eniten ongelmia aiheuttavat happamat aineet, kuten sitruuna, puolukka, mansikka, automaattikahvi ja hapan leipä. Ja koska esim. sitruunaa on monessa huomaattomassa asiassa, kuten kalan päälle puristettuna, drinkeissä, limuissa ja salaattikastikkeissa, ei aina edes tiedä sitä syöneensä. Eli tee näin: Aloita parin päivän kuuri, jolloin syöt vain perusruoka-aineita, ei limuja, ei ainakaan automaattikahvia eikä muitakaan happamia tuotteita. Jos nukut sitten paremmin, eikä rakkoa särje, lisää vähitellen ruokavalioosi yllämainittuja tuotteita, jolloin tiedät, mitkä aineet sinun rakkoasi kiusaavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      189
      7566
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4362
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2145
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2069
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1899
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1708
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1706
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1649
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe