Bravan ovenkahvat

Muuten tyytyväinen Bravan o...

Omistan Brava 80 SX:n vuosimallia 1999. Olen ajanut autolla 153tkm ja huoltanut sekä muutenkin hoitanut sitä huolellisesti. (pesut, vahaukset jne...) Nyt autoon on vaikea päästä sisälle, kun ovenkavat hapertuvat irti... Olin yteydessä maahantuojaan, joka ilmoitti, että heidän vastuunsa rajoittuu 3v:n takuuaikaan. Mielestäni olen havainnut ongelman myös muissa Bravoissa enkä kyllä tiedä toista automerkkiä, jonka kavat hapertuvat omia aikojaan seitsemässä vuodessa ruokottomaan kuntoon... Onko vastaavanlaisia kokemuksia? Olisiko syytä hiostaa maahantuojaa porukalla?

12

3519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuli

      mulla oli aikanaan marea ihan sama juttu murenivat
      fiiju meni vaihtoon.

    • mikaz

      Mulla oli aikanaan samanlainen auto kuin sulla ja kahvat alko murenemaan. Takuu oli juuri mennyt umpeen, eikä vaihtoautotakuu kattanut kahvoja. Onneksi myyjä suostui ottamaan auton huoltoon ilman korvausta, kun kävin näyttämässä myyjälle mitä oli mulle myynyt. Huollon vastaanotto olisi laskuttanut.

      Tyyppivika näissä Fiateissa, vaikka D-A:ssa ihmettelivätkin kuinka noin on voinut käydä.

    • on ollut

      jo kolmatta vuotta seuraavalla omistajalla.

      Silloin oli jo merkkejä ko. viasta.

      Maahantuojan kommentti oli aina, että ei kuulu takuun piirin. Siis niihin vikoihin, jotka kuuluivat alkuperöiseen kauppahintaan. Kannattaa hankkia juristin koulutus ennen kuin ostaa D-A:n myymän automerkin.....

      • Tommi

        -99 Brava täälläkin ja sama vika. Alkoi näkymään vuos sitten ja koko ajan vaan pahentui.

        Nyt tuo Brava on myyty, onneksi. Vikaa alkoi olemaan jo siinä määrin että hermo paloi.

        Jännä juttu, että Deltan myyjä olisi sakottanut tuosta ovenkahva jutusta. "Ei pysty tarjoon enempää vaihdossa, kun on nuo ovenkahvatkin hapertuneet". Kertoi vian olen tyyppivika. Ihmettelin sitten, että miksi sakottaa meikäläistä jos se on Fiatin tyyppivika. Sen jälkeen vaihtotarjous yllättäen parani.

        Toista Fiatia ei silti ostettu. Kokeillaan jotain ihan muuta merkkiä...


      • FIAT
        Tommi kirjoitti:

        -99 Brava täälläkin ja sama vika. Alkoi näkymään vuos sitten ja koko ajan vaan pahentui.

        Nyt tuo Brava on myyty, onneksi. Vikaa alkoi olemaan jo siinä määrin että hermo paloi.

        Jännä juttu, että Deltan myyjä olisi sakottanut tuosta ovenkahva jutusta. "Ei pysty tarjoon enempää vaihdossa, kun on nuo ovenkahvatkin hapertuneet". Kertoi vian olen tyyppivika. Ihmettelin sitten, että miksi sakottaa meikäläistä jos se on Fiatin tyyppivika. Sen jälkeen vaihtotarjous yllättäen parani.

        Toista Fiatia ei silti ostettu. Kokeillaan jotain ihan muuta merkkiä...

        Minulla on vuoden 2001 mallin Fiat Bravo.Oven kahvat täysin virheettömät.Ei voida puhua tyyppiviasta.


      • FIAT kirjoitti:

        Minulla on vuoden 2001 mallin Fiat Bravo.Oven kahvat täysin virheettömät.Ei voida puhua tyyppiviasta.

        Itselläni on v. 1999 Bravassa sama ongelma. Kahvojen päällyste alkoi rapistua pari vuotta sitten. Toiselta Fiat-aiheiselta keskustelufoorumilta olen lukenut, että sama vika on monilla muillakin.


    • Makebox

      Kysymyksessähän on selkeästi virheellinen tuote, se "ei kestoiältään vastaa sitä mitä on perustellusti syytä olettaa". Jotenkuten näillä sanoilla lukee virheellisen tuotteen kuvaus lakitekstissä, eikä siis takuun loppumisella ole merkitystä. Eikös auton kahvojen pitäisi kestää yhtä kauan kuin itse autonkin, siis vähintään 10 vuotta???

      Meillä on Brava vuosimallia 1998 ja kahvat murenee :-( Otetaanko maahantuojaan yhteyttä niin saadaan kahva-asia kuntoon?

      • sx16

        Sama vika, vuoden -96 ja -99 bravat pihassa. Molemmissa sama juttu. Ovenkahvat hapertuneet sekä peilien jaloista maalit lähteneet.


      • Makebox
        sx16 kirjoitti:

        Sama vika, vuoden -96 ja -99 bravat pihassa. Molemmissa sama juttu. Ovenkahvat hapertuneet sekä peilien jaloista maalit lähteneet.

        Moi, olisko sulla laittaa linkiksi valokuvaa noista hilseilleistä "peilien jaloista"? Jos en nyt väärin muista niin meikäläisen autossa ko. kohde on peräti täysin maalaamaton. No, eipä voi silloin maalitkaan hilseillä :-)


      • Makebox kirjoitti:

        Moi, olisko sulla laittaa linkiksi valokuvaa noista hilseilleistä "peilien jaloista"? Jos en nyt väärin muista niin meikäläisen autossa ko. kohde on peräti täysin maalaamaton. No, eipä voi silloin maalitkaan hilseillä :-)

        Minullakin väri irtoili peilien mustista jalustoista. Ostin Biltemasta mustaa vasaralakkaa ja maalasin sillä vain ne kohdat, joista maali oli irronnut. Lopputulos on siisti eikä rajoja huomaa.


    • Bravan ovenkahvoista on keskusteltu kaikilla näkemilläni Fiat-aiheisilla foorumeilla. Uusien kahvojen hinta ja merkkikorjaamon työveloitus 4x(98 150)=992 euroa on kerrottu keskustelussa:
      http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11094

      Itselläni on sama ongelma vuoden 1999 Bravassa. En haluaisi vaihdattaa kahvoja tuolla hinnalla päällysteen hapertumisen vuoksi vaan toivon, että päällysteen voisi eheyttää jollakin kumimaisella massalla. Osaisiko joku suositella sopivaa ainetta tai tekijää?

    • anreas

      Minulla on Fiat Brava vm 2000 ja ovenkahvat hapertuvat rikki ja peilin jalustan maali hilseilee pois. Ei mikään laadukas auto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe