Miten diabetes todetaan

diabeetikko?

Jos epäilee diabetesta, niin miten se todetaan lääkärillä. Otetaanko vain verensokerinäyte, ja millaisessa tilanteessa, eli miten syönti ennen sitä. Itse ajattelin, että voisi mennä varmistamaan asian ku oireita on, ja ettei mitää turhia vaivoja tulis odottamalla sen takia.

5

1714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosittelija

...kysyä sieltä lääkärikeskuksesta/terkkarista/sairaalasta, kun sitä lääkäriaikaa varaat? Eiköhän ne neuvo, miten pitää valmistautua tutkimuksiin.

• db2.

2 tyypin diabetes tulee hiipien, 1 tyypin kävelen

• Hande

Mä ainakin huomasin ihan itte että on diabetes. Meinaa rupee jo uppiniskaisempikin uskomaan että kaikki ei nyt ole hyvin,kun rupee näkö menee laihtuu,ja juo nesteitä ku joku saatanan kameli,mitkään nesteet ei silloin riitä. ja diabetes todettiin mulla lääkärillä ihan vaan verensokerin mittauksella. lukemat oli 28.3 sormenpäähän pieni pistos ja tippa verta mittarin liuskaan ja sillä sipuli.

• Marjo-R...

Minä itse menin lääkäriin sen jälkeen kun olin laihtunut 20kg ja olin nukkunut 16 tuntia vuorokaudessa.Minun piti mennä labraan jossa otettiin minulta täydellinen verenkuva.Siinä näkyy kaikki oireet verenkierrossa.Sokeriarvoni oli silloin jo yli 18.Lääkäristä soitettiin että pitää mennä uudelleen kokeisiin ja olla syömättä/juomatta ja käymättä vessassa.Seuraavana aamuna menin uusiin kokeisiin ja siinä todettiin että sokeriarvoni ovat liian korkeat.Minä asun tälläisessa pienessä kylässä joten minulle laitettiin lähete Kainuun keskussairaalaan.Sinne päästyäni minulta mitättiin uudelleen verensokeri ja se oli silloin jo 21 ja jotain...Minut laitettiin tiputukseen ja vietiin osastolle.osastolla minulle opetettiin kaikki diabeteksesta ja pistämisestä.Olin osastolla viikon verran ja sitten pääsin kotiin.Nyt minun pitää käydä kontrollissa joka kolmas kuukausi,mutta muuten kaikki on mennyt ihan hyvin.Minun mielestäni kannattaa käydä lääkärillä jos epäileekin diabetesta,koska mitä aiemmin se todetaan sitä helpompi on aloittaa hoito ja ei joudu olemaan sairaalassa niin pitkään.

• mä!

Eikös sitä oteta näit sokerirasituksia, jossa nähdään onko sokerin sieto kyky heikentynyt (itselläni on). Eli suuri riski sairastua tyyppi kakkoseen. Pitkä sokeri voidaan mitata joka sanoo verensokerin keski-arvon, oliko 2 kuukautta taaksepäin.
      Tyttömme sairastui kun oli 11kk, 1 tyyppiin. Oksenteli ja mikään ei pysyny sisäl oli kuumetta... Terveyskeskuslääkäri sano et mahatautia, kotia.
      Pari päivää tästä tyttö nukku vaan, vähä aukas silmiä ja joi, oksensi.
      Ensiavun kautta ja sillonen päivystäjä otti pissa näytteen jonka perusteella mitattiin verensokeri joka oli 34.8!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      167
      3478
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      15
      2166
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      223
      1510
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1251
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1221
    6. 37
      1141
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1073
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      136
      1031
    9. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      41
      1010
    10. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      1004
    Aihe