Vesirokon hoito

Sierra

Hei, vesirokko tarttui jotain ihmekautta minuun, olen 18-vuotias. Opiskelut kärsivät ja pitäisi saada tämä tauti mahdollisimman nopeasti hoidettua. Tämä alkoi maanantaina ja näppylöitä tulee vain koko ajan enemmän ja yöllä kuumeilu on niin voimakasta, että tunnun tukehtuvani. En löytänyt terveyspuolelta omaa lohkoa tälle, joten pakko tulla Lasten sairauksien-palstalle. Selasin vanhempia juttuja, mutta löysin vain tarttumisesta, vyöruususta ja nuoremmista tapauksista jne. Perhepiirissä ei ole paljoa kokemusta ko. taudista, joten sitä ei osata hoitaa ja kaupungin lääkärit ovat niin taunoja, että pistävät vain seurantaan ja lepäämään.
Pyytäisin asiallisia vastauksia, kiitos..

11

14566

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viileällä

Uusien näppylöiden tulemiseen et voi itse vaikuttaa. Hoitona on oman olon helpottaminen kaikella mahdollisella tavalla.
      Kutisevia näppyjä kannattaa suihkutella viileällä vedellä. Apteekista saa mentolispriitä, joka auttaa kutinaan, mutta kirvelee jos näppy on rikki.
      Ota reilusti kuumetta alentavaa, jotta olosi on parempi ja mielellään esim. buranaa, jolla on myös tulehdusta estävä vaikutus.
      Taudin nopeampaan ohimenoon ei taida olla olemassa poppakonstia... olet sairastunut maanantaina - ajattele positiivisesti, olet jo voiton puolella!!!

• kahden äiti

Apteekista saa myös vesirokko voidetta, se poistaa kutinaa.. esim: yöksi hyvä laittaa ei raavi unissaan rakkoj rikki.. meillä ainakin toimi!

• -äiti-

Aikuisella vesirokko on usein rajumpi tauti, kuin pienellä lapsella. Lääkärin määräämä Atarax mikstura on hyvä lääke kutinaan ja tarvittaessa antibiootteja jälkihoitoon. Jos alkaa rakkulat märkimään. Syö paljon jäätelöä, jos et muuta kärsi nieleksiä, koska ne samat näppylät on myös sun sisälläsikin, niin jätski hieman puuduttaa. Ja kuumeilun takia riittävän paljon juomia.

• Sierra

Ataraxia tässä on tullu syötyä, mutta ei paljoa auta. Nyt olen alkanu käymään useampaan kertaan suihkussa ja kastellut niitä, joka ainakin helpotti ja kurkkukipu helpotti jäätelöä syömällä toviksi.
        Mutta näppylänpirulaiset vain jatkavat lisääntymistään, tehnyt valloitusmatkan jo varpaisiin saakka ja välillä oleva alue senkun pahenee, selässäkin niitä on kuin Abrahamilla jälkeläisiä. Lisäksi osa on alkanut kai mähimään ja erittää joitain valkoista limaa.
        Toivotaan, että tämä nyt tästä nujertuisi.

• -äiti-
        Sierra kirjoitti:

Ataraxia tässä on tullu syötyä, mutta ei paljoa auta. Nyt olen alkanu käymään useampaan kertaan suihkussa ja kastellut niitä, joka ainakin helpotti ja kurkkukipu helpotti jäätelöä syömällä toviksi.
        Mutta näppylänpirulaiset vain jatkavat lisääntymistään, tehnyt valloitusmatkan jo varpaisiin saakka ja välillä oleva alue senkun pahenee, selässäkin niitä on kuin Abrahamilla jälkeläisiä. Lisäksi osa on alkanut kai mähimään ja erittää joitain valkoista limaa.
        Toivotaan, että tämä nyt tästä nujertuisi.

Käy uudelleen lääkärissä, aikuisilla voi olla tuo vesirokko tosi raju tauti. Antibiootit auttaa märkiviin rakkuloihin. Ja helpottaa tilannetta hieman. Oma lapseni sairasti 7 -vuotiaana tosi pahan vesirokon. Jolloin tarvittiin lääkäriä ja tuhdimpaa lääkitystä.

• Sierra
        -äiti- kirjoitti:

Käy uudelleen lääkärissä, aikuisilla voi olla tuo vesirokko tosi raju tauti. Antibiootit auttaa märkiviin rakkuloihin. Ja helpottaa tilannetta hieman. Oma lapseni sairasti 7 -vuotiaana tosi pahan vesirokon. Jolloin tarvittiin lääkäriä ja tuhdimpaa lääkitystä.

Lääkäri kyllä katso hyvin ylimielisesti ja sano, ettei mitään antibiootteja, vaan yllätys, seurantaan! No, nämä alkaa nyt jo parantua, kiitos luonnonmukaisten voiteiden, lääkkeet eivät auttaneet missään vaiheessa. Tässä vielä pari päivää pitää tervehtyä ja sitten takaisin opiskelemaan. Kiitos neuvoista, niistä oli iso apu! Jäätelöllä kurkkukipukin katkesi kuin seinään :)

• rupikukko
        -äiti- kirjoitti:

olen itsekkin 18 vuotias ja sairastan vesirokkoa juuri parhaillaan. näppylöitä on kaikkialla tuhottoman paljon ja kutisee. minulla on myös tuota apteekin vesirokkosalvaa mutta sekään ei enää kutinaan auta.. mikälie neuvoksi mutta kai se tästä :)

• -äiti-
        rupikukko kirjoitti:

olen itsekkin 18 vuotias ja sairastan vesirokkoa juuri parhaillaan. näppylöitä on kaikkialla tuhottoman paljon ja kutisee. minulla on myös tuota apteekin vesirokkosalvaa mutta sekään ei enää kutinaan auta.. mikälie neuvoksi mutta kai se tästä :)

Pyydä lääkäriltäsi Ataraxia. Atarax on ihon kutinan hoitoon tarkoitettu reseptivalmiste, jonka vaikuttavana aineena toimii hydroksitsiini. Se helpottaa ainakin pahimman yli.

Terveyskeskukseen ei välttämättä kannata mennä, kun tartuntavaara vuoksi eivät ottaneet aikoinaan vastaan. Yksityisellä lääkäriasemalla tehtiin ns. eristyshuone potilaalle. Yritä kestää :)

• Karjaan apteekki

Kysy paikkakuntasi apteekista vesirokkosalvaa. Karjaan apteekki ainakin tekee sitä itse. Se on perusvoidetta, jossa on kutinaa lievittäviä ainesosia. Toimii!

• kokemusta on!

Mulla oli kans vasta 18-vuotiaana vesirokko. Mä käytin after sun-voidetta ja tuntu tosi hyvältä! Viilensi ihoa mukavasti. Pyydä jotain toista levittämään hellästi selkään.
      Sain myöskin oma-lääkäriltä asikloviiri-kuurin. En tiedä lievensikö se tautia, mutta tulihan syötyä.. Muista parantaa tauti kunnolla! Eli levätä paljon ja ottaa iisisti vielä kuumeen ja näppylöiden hävittyä!! Lepäily myös nopeuttaa voimien palautumista ja vähentää jälkitautien riskiä.. Paranemisia!=)

• tuikku75

Heips,
      Yliopiston apteekeista saa heidän omaa vesirokkovoidetta, hinta n. 8,50€. Pojallani tällä hetkellä rokko ja rasva on auttanut todella hyvin. Ei kutinaa ollenkaan:)

Kävimme lääkärissä ja lääkäri ei edes tiennyt, että tällaista voidetta on olemassa, joten tulipahan samalla sivistettyä lääkäriäkin ja ehkä hän voi suositella sitä muillekin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7065
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      47
      3401
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2968
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2127
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2088
    Aihe