maakilpikonna

emmaus

hei kaikki!!!!!

haluaisin apua yhteen juttuun nimittäin maakilpikkonnan hankkimiseen....????
haluaisin ensimmäiseksi tietää kuinka paljon maakilpikonna suunilleen maksaa ja sen ruuat haluaisin myös sen hoito-ohjeita ja linkkejä mistä saisi paljon tietoa.....

kiitos niille jotka lukevat tämän ja auttavat minua juuri tähän tarkoitukseen!!!!!

p.s haluaisin sellatteen vaastavan tähän kuka oikeesti tietää maakilpikonnista!!!!

17

6341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nona

      Aloita lukekemalla hoito-ohjeita konnamaa.com ja herppi.net sivustoilta. Niissä on myös myyntiosastot, joissa selviää hintatasokin.

    • tort

      Maakilpikonnien hinnat voivat vaihdella paljonkin riippuen ostopaikoista, ja yleensäkin siitä haluaako ns."vauvan" vai onko valmis ostamaan hieman vanhemman yksilön. Myös lajista riippuen hinta vaihtelee jonkin verran, yleisesti nelivarvaskilpikonnan saa hieman kreikankilpikonnaa halvemmalla. Hinta taitanee pyriä siinä 200-300e paikkeilla, kalliimmallakin saattaa jostain löytää.

      Tietysti myös ostopaikka vaikuttaa hyvin paljon asiaan, kasvattajilta ostettaessa hinta saattaa olla kalliimpi kuin eläinkaupasta, joskin juuri kasvattajalta ostaminen on suositeltavampaa koska siten voi olla täysin varma että konna on saanut alusta lähtien asiantuntevaa hoitoa. Yleistä myös on että eläinkaupan kasvateilla on runsaasti suolistoloisia, ja ellei kilpikonna saa ajoissa hoitoa voi se jopa kuolla siihen (oma kilpikonnani on ostettu eläinkaupasta, eikä loisia olisi välttämättä edes huomattu ellei konna olisi sattunut kakkimaan eläinlääkärin pöydälle). Mistä paikasta kilpikonnansa sitten hankkiikin, täytyy aina muistaa varmistua siite että konnalla on CITES-todistus, joka takaa sen että konna on "laillisesti" Suomessa (salakuljetetuilla kilpikonnilla ei tälläistä ole, välttämällä tälläisten ostoa vältät myös salakuljetuksen tukemisen). CITES-todistus ei kuitenkaan ole tiettyä vuotta ennen syntyneillä (mieleen ei juuri nyt tule xitä vuotta).

      Täytyy myös ottaa homioon että terraariokin maksaa aika paljon, sillä vaikka 'aikuisia' kilpikonnia jotkut pitävät 7/24 latialla, ei pieniä voi koska ne sairastuvat suhteellisen helposti pienimmästäkin vedosta/kylmästä (maakilpikonna voi jopa kuolla nuhaan). Myös kaikki terraarioon tarvittava maksaa, esimerkiski lämpölamppu, UV-valo, pohjamateriiaali jne. Ja jos aikoo pitää konnaa terraariossa vielä sen kasvettua täysiin mittoihinsa täytyy olla valmis ostamaan uusi, entistä tilavampi terraario.

      Myös ruokiin kuluu rahaa, sillä maakilpikonna tarvitsee monipuolista kasvisravintoa (joihin menee todellakin rahaa, sitä enemmän mitä enemmän kilpikonna kasvaa), mahdolliset kalkit, lisävitamiinit yms. Myös eläinlääkärikuluihin on osattava varautua.

      • Tuohon eläinlääkärikuluihin haluaisin vielä lisätä, että jos asut Pohjoi-Suomessa, joudut myös varautumaan matkakustannuksiin. Suomessa ei ole kovin montaa kilpikonniin erikoistunutta eläinlääkäriä, eivätkä monet "tavalliset" eläinlääkärit tiedä konnista paljoa tai heidän tietonsa voivat olla vanhentuneita.
        Tunnetuin kilpikonnalääkäri on luultavasti Johanna Raulio, jonka vastaanotto sijaitsee käsittääkseni pääkaupunkiseudulla.


    • piri

      mä haluisin kanssa apua yhteen juttuun ja kilpikonnan hinkintaan ja mitä se syö ja tarvii ja miten se hoijetaan ja paljon ohjeita mistä saa tietoo oisiko kenelläkään auttaa?:)

    • konnalii

      Heippa!

      No,maakilpikonnat maksaa jokunen 200-500e. Itse ostin ensimmäiset konnani 250e.
      Voin vain sanoa,että konnat maksaa paljon. Lueppa tuolta herppi.net

      istä hoito ohjeita!;)

    • hronkko2

      Hei vaan!
      Maakilpikonnan hinna vaihtelee suutresti jos ostaa eläinkaupasta ovat tosi kalliita.
      Mä laitoin useampaan paikkaan nettiin ostetaan maakilpikonna ja olin jo luopunut toivosta kunnes sain viestin nelivarvas maakonnan eli 20v vanhan herran sijais omistajalta olisitko kiinnostunut ostamaa pysyvää kotiin meidän Pelle Pelottoman ja maksoin siitä vain 50E ja sain ruoka ja juoma astiat ja turvesäkin kaupanpäälle ja toivat sen melkein koti ovelle enkä ole katunut päivääkään sydämen varastajaa eli ihanaa että minä sain oman popikaystävän josta tuli ensi silmäyksellä perheenjäsen eikämikään kotieläin ja aion vanheta Pellenkanssa yhdessä monta vuotta onnea kilpparin metsästykseen toivoo punakorvan ja nelivarvaskonnan onnellinen äiti.

      • Konnuus

        Mielestäni maakilpikonnani ei ollut kallis, kun maksoi 350 €. Konnahan elää pitkään, toisin kuin koira, joka kuolla kupsahtaa pian täytettyään 10v. Ja koirat ne vasta maksavatkin.
        Meillä on suvussa kreikan maakonna, joka on varmuudella ainakin 47 vuotta vanha. Eli siitä voi jakaa hintaa näille vuosille.


    • kilpparifani

      Harvoin myydään "iäkkäämpiä" kilpikonnia eläinkaupoissa. Ostaisin myös itse n. päälle 10 v. naaraskilpikonnan seuraksi omalleni joka on n. 16v. Olen näiden sivujen kautta yrittäny etsiä, siinä kuitenkaan onnistumatta. Eläinkaupoista saat pieniä kilpikonnia, jotka on hyvät ostaa sillä ne kiintyvät omistajaansa eri tavalla kuin konna joka tulee aikuisena uuteen kotiin. Ongelmana on kuulema, että "iso" kilpikonna ei välttämättä hyväksy sitä pientä. Ruokailu pitää tapahtua erikseen, muuten pieni ei saa mitään kerrotaan.

      • Konnuus

        Meillä 2n 1u nelivarvaskonnat. Ei voi pitää yhdessä uroksen kanssa jatkuvan "hakkailun" takia, uros on tosi agressiivinen kosiomenoissaan. Ruokaan tällä porukalla saa "salaattikaupoissa" uppoamaan ihan mukavasti rahaa, isot konnat syö kun hevoset. Kaikki konnat ovat täysikasvuisia. Monipuolisen viherravinnon tarjoaminen maksaa, aikana kun luonnosta ei saa mitään.


    • KilpikonnaExpert

      Vastaan aika myöhään.
      Nelivarvaskilpikonna on mielestäni paras mahdollinen maakilpikonna. Hoito-ohjeita löydät tarkasti, kun kirjoitat Googleen "Nelivarvaskilpikonna" tai "Maakilpikonna". Ruoka on salaatti, ja voikukanlehdet.
      Aika kaliiksi tuli minulla, ja varmaan monella muullakin, nimittäin konna ihan poikasena maksaa sen 260 euroa, sekä terraario ja sisustus... mitä nyt yleensä maksaa.

      • finnpeacemaker

        meillä on nelivarvas sekä kreikankonna.Varmaan yksilöissäkin on eroa mutta meillä kreikankonna on todellinen lemmikki,sanan varsinaisessa merkityksessä.On siis kesyyntynyt ,kiipeää syliin,juoksee perässä jne...kun taas nelivarvas viettää enimmäkseen aikaansa terraariossa,koska on arempi eikä välitä juurikaan ihmisten seurasta.Lisäksi nelivarpaamme kesästä iso osa kuluu ainakin tänäkesänä nukkumiseen kerrostalon kuumuden takia,josta itselläni ei ollut hajuakaan ,siis nelivarpaan kesälevosta kun sen ostimme.Kreikkalaisemme ei näitä kesälepoja vietä.Tosin voidaan kysyä minkälaista lemmikkiä on hommaamassa ja toivooko että matelija on seuraa kaipaava.......Onko kellään päinvastaisia kokemuksia aiheesta.


      • piularouva
        finnpeacemaker kirjoitti:

        meillä on nelivarvas sekä kreikankonna.Varmaan yksilöissäkin on eroa mutta meillä kreikankonna on todellinen lemmikki,sanan varsinaisessa merkityksessä.On siis kesyyntynyt ,kiipeää syliin,juoksee perässä jne...kun taas nelivarvas viettää enimmäkseen aikaansa terraariossa,koska on arempi eikä välitä juurikaan ihmisten seurasta.Lisäksi nelivarpaamme kesästä iso osa kuluu ainakin tänäkesänä nukkumiseen kerrostalon kuumuden takia,josta itselläni ei ollut hajuakaan ,siis nelivarpaan kesälevosta kun sen ostimme.Kreikkalaisemme ei näitä kesälepoja vietä.Tosin voidaan kysyä minkälaista lemmikkiä on hommaamassa ja toivooko että matelija on seuraa kaipaava.......Onko kellään päinvastaisia kokemuksia aiheesta.

        Meillä kanssa nelivarvasrouva on möyröttänyt kolossaan jo kauan... kyllä tämä pieni omakotitalokin on kuumansorttinen, 32 astetta näyttää mittari päivällä. Välillä piti käydä oikein koskettamassa jalkaan, että onko se hengissä... oli se. Ei ole aiemmin viettänyt "kesätauolla" näin kauaa.


      • finnpeacemaker
        piularouva kirjoitti:

        Meillä kanssa nelivarvasrouva on möyröttänyt kolossaan jo kauan... kyllä tämä pieni omakotitalokin on kuumansorttinen, 32 astetta näyttää mittari päivällä. Välillä piti käydä oikein koskettamassa jalkaan, että onko se hengissä... oli se. Ei ole aiemmin viettänyt "kesätauolla" näin kauaa.

        käytätkö uv-valoa pitkän levon aikana....itse otin kohta 2 kuukauden makailun jälkeen luolan katon pois .ei kovin luonnonmukaista kasvatusta,mikäli luonnossakin kaivautuu mutta kun nuo kalkit ja vitamiinikin jää lähinnä lautaselle...kommentteja ???


      • kallekilpikonna
        finnpeacemaker kirjoitti:

        käytätkö uv-valoa pitkän levon aikana....itse otin kohta 2 kuukauden makailun jälkeen luolan katon pois .ei kovin luonnonmukaista kasvatusta,mikäli luonnossakin kaivautuu mutta kun nuo kalkit ja vitamiinikin jää lähinnä lautaselle...kommentteja ???

        moi finnpeacemaker


      • Ninja Tortoise
        kallekilpikonna kirjoitti:

        moi finnpeacemaker

        moi


    • Anonyymi

      Mulla itsellä on maakilpikonna. Yleensä ne syö kasviksia tai ihan kilpikonna ruokaa. Kannattaa kysyä asiantuntioilta ruuasta ja hoidosta👍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5841
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2017
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1775
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe