moikka!

sagittariusN

niin kysyisin nyt vähän "vnhemmilta" jousimiehiltä,sekä naisilta että miehiltä,että onko kukaan teistä ollut ikinä kovin ujo ja hiljainen nuorena/teininä?
Itse kun olen "jo"parikymmppinen naisenalku ja edelleen melko ujo ja arka,koulukiusaaminen on kyllä vaikuttanut luonteeseeni hyvin merkittävästi ja minusta on sen vuoksi tullut varautunut,arka ja ei kovin ulospäin suuntautunut ihminen,ja se on murentanut myös itsetuntoani.
no,kuitenkin vaikka olen luonnostaankin aina ollut rauhallinen,ja maailmanmenoa pohdiskeleva,niin toivoisin kuitenkin olevani räväkämpi,ja semmoinen vähän hullu sekopää:)
Vaikka usein jousimiehistä sanotaan että he ovat oikeita suupaltteja eikä heiltä saa suunvuoroa ja päästelevät suustaan sammakoita,niin itse olen kuitenkin aina ollut se kuuntelija,harkitsen sanani tarkkaan,enkä halua olla jatkuvasti äänessä,vaan haluan mielelläni kuulla muidenkin mielipiteet.
Tarvitsisin vain rohkeutta ja itseluottamusta reilusti enemmän.
Olen vain jostakin horoskooppi-jutusta lukenut joskus,että jousimiehen merkki on parhaimmillaan melko vanhana,noin 50-60 vuotiaana.
Ja uskon myös siihen että minun kohdallani tämä itseni etsiminen jatkuu eläkkeelle asti,kun ei ole vieläkään mitään hajua mitä elämältä haluan ja mitä haluan tehdä.

6

618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dargaicel24

      siltä tää näyttä munkin kohalla mutta muistta että meitä on moneksi joten sinnä kuluut kai nihin joilla luone arvio heittä 20 prosentia kun se markinali on 10-20 prosentia mutta voin omasta kokemuksestani sanoa sulle että kolulukiusaaminen vaikutta valtavasti ihmisen itse olin molenmissa osissa koulluaikana sinusta voi tulla henkisesti yhtävahvaa kun musttakin sillä vastoin käymiset jalostta ihmistä ja sittä olen samaa mieltä että meijän merki on valmis vastta vanhemallaijällä

    • nyt tässä

      miehestäni, ikää 48 v.
      Hän on varsinainen vitsinlaukoja ja sanavalmis tapaus.Eloisa,niin sanoakseni!
      Mutta silloin ihan seurustelumme alkuaikoina jolloin hän oli 17 v.hän oli paljon,paljon hiljaisempi.Varsinkin vieraitten ihmisten seurassa ei meinannut sanaa tulla suusta.
      Ei uskois että on sama mies!
      Ihana höpöttäjäni....

    • sjr-77

      Heippa sagittariusN.Oon 28v. "miehenalku".Olen ollut ala-asteella kanssa koulukiusattu ja aina ollu ujo.Kuuntelen mielelläni muita,mut haluan myös,että edes joskus minua kuunnellaan.
      Mutta viime vuosien aikana on jotenki tullu enemmän rohkeutta ja itseluottamusta..Se räväkkyys tulee luultavasti täs vuosien mittaan.Uskon,että tuut löytämään ittes lähivuosina ku tulee enemmän elämän kokemusta.Oletko koulussa vai töissä?Ite olen määräaikasessa työssä.

    • tuuli-juulia

      Mä olin kans nuorempana todella ujo ja toivoin voivani olla sosiaalisempi ja rohkeampi. Nykyään tuntuu että höpötän melkein liikaa :( ja rohkeus tehdä asioita joita itse haluaa, lisääntyy vuosi vuodelta. Edelleen on välillä sellasia hetkiä, että vanha ujous ja arkuus nostaa päätään, ja huono itsetunto muistuttaa itsestään, mutta harvemmin. Toisaalta oma puheliaisuus toisinaan vielä oudoksuttaa, ja joskus miettii, että olinkohan sittenkin fiksumpi silloin kun puhuiin kaverini sanojen mukaan "vähän mutta asiaa". No, ainakaan ei enää tarvi kadehtia sosiaalisempia tuttavia ja haaveilla, että jospa minäkin uskaltaisin...

    • jousitytttönen

      Helpottavaa kuulla että on muitakin samanlaisia strategioita, sillä olen myös lukenut jousimiehistä jotka ovat kamalan sosiaalisia ja eloisia, ja itse olen haavoittuvainen ja ujo. Minullakin on koulukiusaaminen vaikuttanut, mutta en usko että se oli edes varsinaista kiusausta, otin sen vaan liian raskaasti. Tällä hetkellä olen PALJON rohkeampi, vaikka en vielä edes täysi-ikäinen ole. Mutta odotan ihmisiltä sivistynyttä ja hienovaraista käytöstä (vaikka arvostankin rehellisyyttä yli kaiken), sillä loukkaannun vieläkin melko herkästä, kun vanhat muistot palaavat mieleen. Minä haluan myös mielummin kuunnella ihmisiä, ja mietiskellä pääni sisällä. Kuitenkin seurassa, johon voin varmasti luottaa, puhua pälpätän melko paljon, mm. kavereiden seurassa ja kotona. Olen saanut paljon itsevarmuutta ja uskon, että tulen iänmyötä koko ajan rohkeammaksi ja sosiaalisemmaksi. Olen aina ihaillut äitäni(vesimiestä), joka tulee toimeen kaikenlaisissa tilaisuuksissa ja osaa jutella kaikenlaisille ihmisille, mutta hän on kertonu olevansa lapsena todella ujo, vielä ujompi kuin minä.
      Toivotan kaikille nuorille jouskareille kärsivällisyyttä. Kun on itse tyytyväinen itseensä, muutkin alkavat pitää sinua täydellisenä :) ja niin saat rutkasti lisää itseluottamusta! Hauskaa kevättä kaikille! :D

    • jouskari2

      nuorempana hyvinkin hiljainen ja arka. Johtui koulukiusaamisesta, joka jätti jälkensä aika pitkäksikin aikaa. Nykyisin omaan hyvän itsetunnon ja olen iloinen höpöttelijä. Ei varmaan tunnistaisi samaksi ihmiseksi enää. Uskon, että kun saat itseluottamusta tulet sellaiseksi kuin ehkä haluaisit sisimmässäsi olla. Myöhemmin ehkä huomaat, kuinka paljon vahvuutta koulukiusatuksi joutuminen myöhemmin sinulle tuo. Itse kasvoin henkisesti paljon, kun sain rohkeuteni ja sosiaalisuuteni takaisin. Vaikka joku sanoisikin minulle pahasti, se ei murenna itsetuntoani. Menee pikemminkin toisesta korvasta sisälle ja toisesta ulos. Tsemppiä sulle ja kaikkea hyvää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2253
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      161
      1468
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1310
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1039
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      943
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      670
    Aihe