Mahtaako kukaan tietää latausarvoja 7.62 x 39:lle kun käyttää raskaampia luoteja, esim. 11.3g tai 9g? Löppönen on ilmeisesti lataillut moisia raskaita N140 ruudilla, mutta ihan tarkkaa ruutimäärää ei tahdo löytyä. Kyseessä siis rynkkykaliberi ei 53R.
Kenellä tieota 7,62 x 39
2
655
Vastaukset
- aivan mutuna kommentoin:
Kuulostaa erikoiselle. Eka kerta kun vastaavaa luen tai kuulen.
N140 on hidaspaloinen painaville kuulille tehty ruuti jolla aliladattaessa on korostunut detonaation vaara, tosin taas aivan mutuna epäilen että hylsy pitäisi pistää ainakin tolla 9grammasella täyteen sitä.
NÄMÄ OVAT VAIN HATUSTA VEDETTY, EI KEHOITUS, TARKISTA LATAUSOHJEET LUETETTAVASTA LÄHTEESTÄ. Nettifoorumi ei ole sellainen.
Olen rynkyn paukkua ladannut N110 ruudilla ja painavilla luodeilla, ääntä nopeampia patruunoita sillä voi tehdä, ääntähitaammilla riskinä luodin jääminen piippuun. - kylläkin
Eri kalibereita 7,62x39 ja 7,62x53R. Jälkimmäinen huomattavasti suuremman ruutitilavuuden omaava ja tehokkaampi, johon nuo 9 ja 11,3g luoditkin soveltuvat. 7,62x39 patruunaakin voi ladata tietääkseni raskaammallakin kuin tyypillisellä 8g luodilla. Varmistahan nyt, kummasta on kysymys! Latausohjeet, ruutimäärät ja sopivat ruutilaadut löytyvät latausoppaista. Älä poikkea niistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa843072Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3162730Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1911506Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621202Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2401141Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281011- 117960
- 70948
- 77945
- 72914